yamaha_mt09




Nový Can-Am Spyder F3-S na výstavě Motosalon

Novinky ze světa dvou kol na rok 2015 už vesměs známe z podzimních výstav v Kolíně nad Rýnem a v Miláně. Nezahálí však ani kanadská firma BRP, která pro letošek připravila další přírůstek do řady tříkolek Can-Am Spyder. Ta se doposud skládala jen ze sportovních a cestovních modelů, zatímco nový Spyder F3 je z úplně jiného soudku. Vypadá jako kříženec Ducati Diavel a Mazdy MX-5.

Kapitoly článku

Can-Am nechrlí novinky takovým tempem jako velké motocyklové značky, ale každý rok s něčím novým přijde.  Naposledy jsme slyšeli o výměně vidlicového dvouválce za tříválcový Rotax 1 330 ccm, a ten samý motor pohání také nový Spyder F3. Maximální výkon 115 koní a točivý moment 130 Nm může na zadní kolo podle výběru zákazníka přenášet jak sekvenční, tak i manuální šestistupňová převodovka se zpátečkou. Na rozdíl od ostatních modelů značky RS (sport), ST (sport/touring) a RT (touring) je agregát F3 (cruising) částečně odhalený, a odlehčeným dojmem působí také sedlová část, vznášející se nad zadním kolem.
Novinka je lehčí nejen opticky, ale i papírově, a také těžiště je umístěno níž, stejně jako sedlo. Ne že by tady nějak moc záleželo na tom, jestli jezdec dosáhne na zem, ale šlo hlavně o custom styl. A nastupování to koneckonců také usnadní.
V našich předchozích redakčních testech modelů Spyder ST a Spyder RT-LTD jsme se už mohli přesvědčit, jak spolehlivě funguje stabilizační systém VSS.  U novinky F3 je tato asistenční pomůcka zabraňující převrácení v zatáčce opět vylepšena, a zásah elektroniky je podle slov výrobce plynulejší a jeho nástup pozvolnější.
Konstrukce předního odpružení vychází z dvoustopých vozidel, respektive ze čtyřkolek. Kola jsou zavěšena na nezávislých dvojitých A-ramenech, odpružena tlumiči Fox a spojena torzní tyčí. Vzhledem k šířce pneumatik a rozchodu kol nesmí chybět ani posilovač řízení. Reakce na pohyb řídítek je u Spyderu obecně velmi citlivá, a rozsah jejich pohybu činí zhruba 90°.
Vzadu je už klasická motocyklová kyvná vidlice z trubek a centrální tlumič Sachs. Celé to drží pohromadě rám z obdélníkových ocelových profilů, vedený nad i pod motorem, přičemž motor je napevno přimontovaný pouze ke spodní části rámu. Torzní stabilitu dále zvyšují boční přídavné rámy z kulatých trubek. Přenos výkonu na zadní kolo řeší tradiční ozubený řemen.
Stejně jako ostatní modely řady Spyder má i nový F3 po jedné kotoučové brzdě Brembo na každém kole, a všechny se ovládají pedálem na pravé straně. Brzdovou páčku na řídítkách byste hledali marně. ABS značky Bosch je ve standardní výbavě.
F3 má pořád celkem slušný zavazadlový prostor. Pod přední kapotu se vejde integrální přilba - nebo středně velký nákup, chcete-li. Navíc se dají na zadek dokoupit brašny, kufry, opěrky a dopředu plexi. Jako na všechny Spydery i na tento vám stačí řidičák skupiny B.

Novinka se bude prodávat ve dvou verzích, F3 a F3-S a právě verzi S můžete vidět v hale číslo 2 na výstavě Motosalon na stánku firmy BCE s.r.o., která je importér značky Can-Am v ČR.

Videa


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist