globalmoto_duben_nolan




Budou HUD běžnou součástí motoživota?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
TDM851 (4081) napsal 11.10.2018 v 21:04

Má nejkrásnější sezona na motorce byla tehdy, když se mi posral náhon tachometru
Jezdil jsem, tak jak jsem chtěl. To neznamená jen rychle, ale taky jsem se coural na devadesátce I když jsem ho měl dávno doma, tak jsem ho namontoval, až jsem motku prodával
Tyhle věci jsou na hovno. Berou ti svobodu, pořád musíš něco hlídat...

HiddenSnake (27) napsal 11.10.2018 v 15:56

Jinak nejlepsi aplikace co me napada je hlidani mrtveho uhlu.

HiddenSnake (27) napsal 11.10.2018 v 15:55

Jj za 7 let sem zvedavej na ty "puristy" jak budou za jizdy cumet na porno

Targus (430) napsal 11.10.2018 v 08:20

Mike70

Ano, těch řízení bylo docela dost, a nejen za rychlost, resp. nejen za své přestupky (např. i parkování nebo zákazy vjezdu), ale i za své zaměstnance.
Celkem mě totiž sejřil přístup trotlů z úřadu - systém zaplať a kušuj.
Jako největší vyhraný boj považuju přinucení soudruhů vyděračů sundání fotoradaru ze sloupu za účelem kontroly a následné uhádání pokuty na původní částku. Bába mi ji totiž zvedla zpětně na dvojnásobek, protože tou kontrolou se dostala do mínusu. Dobře jí tak, krávě nedojené.
Jinak pokud mohu doporučit docela levný způsob vybavení pokut tohoto druhu, najít si "toho svého Ukrajince", který ve své domovině přebere poštu za tvých deset éček a následně ji zahodí do koše. Dělá to asi tak třetina Poláků, v době mailů a rychlých bankovních převodů to není problém.
A dokonce to nemusí být ani Ukrajinec. Finta je v tom, že městské úřady, které tě flastrují, nemají prachy na vymáhání pokut ze zahraničí, takže např. polští řidiči jednoduše házejí jejich dopisy do koše. A čeští policajti prozatím nemají databázi, která by jim umožňovala při další kontrole nezaplacené pokuty nějak postihovat. Tobě postačí jen přesně podle zákona předat údaje o tom "správném" řidiči mamlasovi z úřadu, který jen kopíruje z wordu a lepí obálky, jinak je blbý jak tágo.

deluxa (347) napsal 11.10.2018 v 07:49

Najpouzitelnejsie zo vsetkych tych nezmyslov mi pride ten posledny pokus, Hudway. Keby sa to dalo este zaklopit do vnutra prilby ak to nechcete mat zapnute, viem si predstavit ze by to bolo aj uzitocne...

Mike70 (70) napsal 11.10.2018 v 07:17

Targus: Už jsi někdy kolečkem správního řízení prošel, že seš tak chytrej? Já jo a trvalo to dva roky, než se to promlčelo, protože krajskej úřad už do sporu, kterej může skončit u Správního soudu, asi jít nechtěl, to jim to za těch 3500 asi nestálo. Mezitím jsem se několikrát odvolával a námitkoval a psal a psal. Ale šance, že nebude mít radar schválení nebo kalibraci je mizivá, na to to na 99% neuhraješ a jen budeš za blbce a platit...

Targus (430) napsal 11.10.2018 v 00:10

Pedl

Než čučet na displej a nedávat pozor na cestu, mi přijde mnohem smysluplnější tempomat, pokud se opravdu bojíš pokut. Předpokládám, že už máš moto s elektrickým heftem, takže tam to není žádný problém.

Po cestě Slušovice - Zlín občas jezdím, běžně tam jezdím s NA svých 60, což je v reálu asi 58 - 59.
Jinak pokud by tě benga vylapali, anebo ti přišla fotočka, pamatuj si 2 zásadní věci.
Tvůj tachometr má schválenou toleranci 3 km/h.
Radar má schválenou toleranci taky 3 km/h.
Tudíž za 56 ti nikdo s hlavou na krku nedá flastr, protože když se proti němu odvoláš, máš vyhráno a on má problém. Zprzní si totiž úspěšnost, která se pozorně sleduje.
Kromě toho můžeš při odchytu benga, anebo zmetky od fotopastí parádně nasrat, když si řekneš o celou dokumentaci k radaru. Musí ti ukázat schválení do provozu v ČR a pravidelnou technickou prohlídku a kalibraci. Sem tam se zadaří, že to nepohlídají a jsou v řiti.

Targus (430) napsal 10.10.2018 v 23:58

Bubrak

co tobě dělaly motky a plechovky, je mně celkem šumák. Právě proto, že se na nich dají měnit převody, jsou nastavené tachometry výš. To si lehce ověříš, pokud máš aspoň trochu solidní navi. Ty hážou rozdíl cca 1 až dva km.
Pro mě je rozhodující praxe. A ta mi denodenně potvrzuje, že řidiči plechovek jezdí po obcích zásadně 44 km/h.
Takže jediný, kdo tu žvaní, je zde někdo jiný.

Pedl (177) napsal 10.10.2018 v 22:49

Targus: Tady mezi Otrokovicema a Zlínem bylo hodně dlouhé období pokut za 50kmh plus drobné. A teď když se zvyšují pokuty tak kdo ví co zas bude.
Těch pár km navíc co je tam moc nestačí, cuknu plynem a mám přes.
Kecací navi, norma, jak jsem popsal né každému vyhovuje nebo funguje jak chce.
Slušná to je relativní a já díky turbolencím v helmě slyším prd, taky ve městě nepomáhá zrovna okolní hluk. Jo vibrace jsou pěkná věc, ale člověk furt mění rychlost, směr, povrch silnice, takže to ani omylem neodhadnu.

Někomu určitě bude vyhovovat ten HUD víc než jiná momentální řešení.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 10.10.2018 v 22:48

Targus: me motorky dycky premerovaly cca 6%, i soucasna premeruje 6%, ale zalezi dost co obuju za gumu a jak je sjeta a jaky mam prevody na retezovce auta co mam taky vyrazne pod 10%, tak nekecej.

SuperSic58 (1307) napsal 10.10.2018 v 22:31

a budou i hodinky s vodotryskem?

Targus (430) napsal 10.10.2018 v 22:29

Pedl

Pokutu za 1 km v širém okolí nedostaneš. Okolní státy mají nastavené radary na 60, 100, 140. Jediní trotli, kteří posílají flastry za 1 km nad, jsou Frantíci (do takové buzerační zóny bych nejel, ani kdyby si přede mne klekli).
Tachometry na obyčejných krámech ukazují bez výjimky nejméně o 10 % víc. Mají to dokonce ve výrobních ojronormách.
Výjimku tvoří NA a busy, kde se tacho co dva roky kalibruje a je tam max. povolená úchylka max. 3%, což jim třeba udělá vzorek na pneu, takže to fachčí docela přesně.
A kecací navi je snad už dnes norma, ne?
Jinak každá slušná motka je v pade i v kile normálně slyšet, pokud ti neřve do uší MP3, a kromě toho jsem asi ještě nejel na motce, která by nevibrovala. Vždycky se něco máličko do heftu nebo do stupaček přenese.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 10.10.2018 v 22:27

zas akorat vec, co se po case rozbije a bude to stat prachy na opravach. bezpecnosti to urcite nepomuze, spis naopak.

miluju moji starou ninju co nema zadnou elektroniku (krom rizeni vstrikovani) a doufam, ze mi vydrzi az do senility. stejne tak mam v oblibe stary auta bez zbytecnych kravin. ac u Magnuma sem v zime ESP v kopci na snehu ocenil, to zas jo. ale tam to skutecne ma vyznam, jako ABS u auta. ale bez ABS je taky sranda proste vetsi.

Pedl (177) napsal 10.10.2018 v 22:26

hrochi: Kdo říká že složité? Ale bude to zavazet u ucha, musím to tam nějak na bok vecpat atd. Proč to vůbec dělat když mi to dá mnohem míň infa než displej. Ten HUD mi přijde mnohem pohodlnější.

hrochi (155) napsal 10.10.2018 v 22:14+1

Pedl: Sluchátko do helmy, to bude složité, možná i trochu modrozubé magie . To už je jednodušší ten HUD.

Pedl (177) napsal 10.10.2018 v 21:52-1

Targus: Mluvící navi nemám a pochybuju, že bych to slyšel, musel bych řešit nějaké sluchátko, propojování atd. Každý nemá hlučnou motorku, aby se řídil otáčkama. Rychlost plus mínus udržím, ale pokutuje se i za 1kmh přes když máš smůlu. Ano o tom sledování tacho mluvím, lepší to mít před sebou než koukat dolů.

Jinak myslím, že aspoň za pokus to stojí. Samozřejmě bych to nevnucoval.

hrochi (155) napsal 10.10.2018 v 21:38+2

A co použít helmu pro virtuální realitu. Sednete si do gauče, budete ekologický, bude to bezpečné, pustíte si na sebe ventilátor, termostat nastavíte tak akorát a když přijde zatáčka, tak to moc neklopte, ať z toho gauče nespadnete.

No a na silnici bude víc místa pro obyčejné motorkáře, kteří si vystačí se spalovacím motorem připojeným k zadnímu kolu a řidítky k přednímu a plechovkou hořlavé kapaliny mezi nohama.

Někdo má rád holky a druhý zase neví coby.

Targus (430) napsal 10.10.2018 v 21:24+1

Pedl

Pokud jsi schopen vnímat realitu přes nablblé obrázky, proč ne.
Jinak rychlost se dá ošéfovat přes kecací slečnu v navi, na to nemusíš čumět do budíku jak vrána do kosti.
A pokud jsi aspoň polonormální, udržíš ji podle konstantních otáček motoru, pokud ti ovšem neřve do uší muzika. Já tedy tacho nesleduju vůbec. Odřadím a jedu podle sluchu.
Vzpomínám si, jak se začalo "bodovat" za rychlost.
Dva trotli se srazili na šestipruhové světelné křižovatce ve Vysokém Mýtě, protože oba čuměli na tacho. Jeli pochopitelně třicet, protože se bodovalo už osmý den a poliši měli od toho dne flastrovat natvrdo.
Kdyby to nebylo k pláči, člověk by se smál nejmíň měsíc v kuse.

Pedl (177) napsal 10.10.2018 v 20:41+2

Určitě lepší koukat před sebe než někde dolů. Propojení s mobilem, aby to šlo nastavit jak chci přes aplikaci, údaj o rychlosti a navigaci bych určitě využil. Koukat na rychlost máme povinné, tak určitě lepší takhle.

Targus (430) napsal 10.10.2018 v 19:39

Pánové,
rozumím tomu, že argumentujete skutečností, že většina z nás leze na motku pro pocit z jízdy, resp. z ovládaní docela silného (u většiny) a dost hodně nebezpečného stroje. Naprostý souhlas.

Ale obávám se, že tohle vůbec není o pocitech, resp. o ochuzení takového zážitku, nýbrž o nebezpečném rozptylování řidiče.
Kua, proč se zakazují mobily, když ti do jednoho ucha chrlí slinty navi, do druhého řve mjůzik, oboje se pere s laďákem a oči jsou zavaleny hromadou nepotřebných dat, která zcela určitě nejsou v krizovém momentě absolutně potřebná?

Stejně tak nějaká čidla nebo kamerka hlásící, kdo mi čuchá k laufu. Pokud nejsem hňup a tzv. stylovky, které jsou akorát na to, aby překážely, vyměním za pořádná zrcátka s vypouklými skly a s přiměřenými konzolami, nepotřebuju řešit nápovědu, kdo je za mnou, protože pohyb za sebou v poho registruju periferním viděním.

Mike70 (70) napsal 10.10.2018 v 19:20-2

Kostelník: A o to přeci jde, udělat z lidí debily, který se nechaj jako dav manipulovat. Stejný je to s chtrýma telefonama, tabletama apod. A začněme už u dětí, ať je jistý, že nebudou mít vlastní názor...
K věci: Nechtěl bych mít před okem nic, co by mě o oko mohlo připravit v případě nehody

Skrunch (1399) napsal 10.10.2018 v 18:53+1

Já říkám ne! Motorka je o jízdě, pocitu z ní a tohle je prostě něco, co by mne rozptylovalo. Respektive se nechcu dívat na nějaký displej. Dívám se hlavně před sebe a pomocí zrcátek za sebe, co se děje. Podle mě to odvádí určitým způsobem pozornost, stejně tak i v autech.
Pro příklad: Kamrád zrušil auto, protože v levém jízdním pruhu jel pán, kterýmu řekla navigace -zahněte do prava-. Pán to okamžitě udělal, aniž by se jakkoli přesvědčil, dal přednost a mému kamarádovi udělal z auta totálku. Auto bylo staré 2 měsíce.
Tím chcu říct, že některé "příslušenství" je zavádějící...a to se nebavím o použití lidského faktoru a zdraví uživatelů..

Komarr123 (2) napsal 10.10.2018 v 18:49

Nevím pro někoho jo ale pro mě tedy ne ...

boneshaker (89) napsal 10.10.2018 v 17:57+2

Ti, co preferují na bike svobodu a drží se dál od podobných kosočtvercovin, těm je jasno. Tohle ne. Ostatní řidiči jednostopych vozidel a to je převážné procento( největší závan "bikerstvi" mají o víkendu a to když je pěkně), tohle a jiné hračičky uvítají. SeSe je jiný level, ten to bude mít do sbírky.

h.pepino (3) napsal 10.10.2018 v 17:26+1

Zbytečnost. Na moto si jezdím jízdu užívat, tedy motorku cítit a ne čumět na to kolik jedu

Targus (430) napsal 10.10.2018 v 16:42

Rnx

Když čučíš na černý placek v zorném poli, který ti zakrývá periferní pohled, o moc líp na tom nejsi. A nebudeš na tom líp, ani když budeš mít zobrazené "důležité" kraviny na průhledovém displeji.
Pokud je chceš dobře vidět, musejí být zobrazeny ostrou barvou. Pokud jsou zobrazeny ostrou barvou, uvidíš hůř předměty, které splývají s okolím.
Je-li to opravdu nutné čučet za jízdy na 3,14-viny, přimlouval bych se za promítnutí obrazu budíků na plexisklový štít kousek nad řídítka. Tak nějak podobně, jak mají jezdci displeje kompů na Dakaru. A i to je už hóóódně vysoko.

majky72 (131) napsal 10.10.2018 v 15:15+1

Kostelník; ja to stále tvrdím že znás umelo vytvarajú "debilov"

Rnx (16) napsal 10.10.2018 v 14:50+3

pozerat sa na pristrojovku znamena davat dole oci z cesty, za mna HUD doladit a potom urcite ano. Navigacia je riesitelna uz teraz cez hlasoveho asistenta, viacmenej...
Nech si inak jazdi kazdy s cim chce a jak chce, pri tisicoch km sa ale taketo fikundace obcas sakramentsky hodia, jazdenie nie je vzdy len o okreskovej onanii na ceste z prace.

Redguy (116) napsal 10.10.2018 v 14:10

Nevim, jak by fungovala zpetna kamera, pokud by byla zezadu na helme, ktera se porad hejbe, lepsi by asi byl pevny bod na motorce.

Kdyz uz pruhledovy displej pres cele zorne pole, tak by se mi libila navigace, ktera by pracovala s realnym obrazem a kreslila by cestu jakoby primo na silnici, ale to je jeste asi budoucnost.

FiZzeR (362) napsal 10.10.2018 v 13:24+1

A ještě aby to zobrazovalo minimapu v levém dolním a počet hvězdiček v pravém horním rohu To chci

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist