husqvarna_svartpilen_801_2




Brough Superior SS100 jde konečně do výroby

Na podzim uplynou už tři roky od výstavy EICMA, kde slavná britská značka ohlásila velký návrat. Podle plánu měly být první kusy obnoveného modelu SS100 k mání o něco dřív, nicméně i tak lze považovat za úspěch, že se výrobu tak exkluzivního motocyklu vůbec podařilo rozběhnout.

Kapitoly článku

Značka, které se v době její největší slávy přezdívalo Rolls-Royce mezi motocykly, přestala produkovat svoje jednostopé skvosty už pěkně dávno. Úplně zmizet v propadlišti dějin by ale snad nemohla ani v případě, že už by nikdo neobnovil výrobu - natolik výrazná je její stopa v motorkové historii. Nicméně, k oprášení názvu Brough Superior po dlouhých šedesáti letech nakonec došlo, a právě v těchto dnech se na trh vrací legendární model SS100.

Ten se snaží navázat na design devadesát let starého originálu, ale použité technologie jsou samozřejmě moderní. Motocykl pohání osmiventilový V-twin s úhlem válců 88°o objemu 997 ccm který vznikl ve spolupráci firem Boxer Design a Akira. Ten tvoří nosnou část ocelovo-titanového příhradového rámu, osazeného vpředu centrálně odpruženou vidlicí se systémem dvojitého lichoběžníku, který odděluje tlumící a brzdné síly působící na vidlici. Také zadní odpružení je vyřešeno poměrně atypickým způsobem. 

Obě 18palcová kola mají moderní kotoučové brzdy, i když malé průměry keramických disků Beringer mají připomínat původní bubnovky. Při důkladnější prohlídce ostatních detailů a zjištění, že firma chce ručně vyrábět zhruba 20 kusů za rok možná najdete i pochopení pro cenu 50 000 EUR. Brough Superior SS100 si můžete objednat v jednom ze tří provedení: tradiční, závodní černé nebo titanové barvě.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist