Brembo: novinky z Milána

Letošní výstava EICMA ukázala, že strkanice o největší cifru v kolonce výkon rozhodně nejsou minulostí. Symbolickou hranici dvouset koní prorazilo hned několik značek najednou, a jak říká klasik: show must go on. Jenže když postavíte na krám strojovnu s nejsilnějším motorem, musíte k tomu přibalit také ty nejlepší brzdy. A kde je vzít? To je skoro zbytečná otázka.

Brembo: novinky z Milána
Za absolutní světovou špičku mezi výrobci brzd už dlouho platí italská firma Brembo, od které si do prvovýroby objednává komponenty celá řada významných motocyklových značek, a její logo najdete i na většině závodních strojů v paddocku MotoGP.  Pokud se podíváme na sériovou výrobu, má Brembo pod palcem hlavně evropskou produkci, a nejvíc rozvinuté vztahy se značkou Ducati. Není tedy žádné překvapení, že se brzdy Brembo objevují i na nejvýkonnějším superbiku z Bologni - Panigale 1299 s udávaným maximálním výkonem 205 koní. Stejnou značkou brzd jsou vybaveny i další novinky od Ducati: Multistrada 1200S a Scrambler.  Pro novou Panigale 1299 a Multistradu 1200S si Ducati vybrala z nabídky Bremba ten nejlepší materiál - přední monoblok M50, který byl poprvé představen v roce 1994 v závodech tehdejší královské třídy 500 ccm, a od té doby prochází nepřetržitým vývojem.
Pro vedení firmy Brembo je ale určitě víc potěšující skutečnost, že se na jejich značku obrátili také dva výrobci z Japonska. Tam zatím v sériové produkci tahají za delší kus provazu konkurenční firmy Nissin a Tokico, a Brembo se prosadilo teprve nedávno u sportovních motorek, jako jsou Suzuki GSX-R 600 a 750, nebo na novinky 2015 GSXS 1000 a 1000F.
Teprve když Kawasaki začala stavět třistakoňový závodní speciál H2R a jeho silniční verzí H2, výběrové řízení na dodávku brzd vyhrálo Brembo. Oficiální důvody sice neznáme, ale nejnižší cena za tím asi nebude. Pro obě novinky s přeplňovaným motorem si totiž Kawasaki v itálii objednala vývoj fungl nového brzdového systému, včetně speciálního materiálu brzdových destiček. Ten dostal označení BRM 11G, a když už jsme u těch zkratek, přední třmen je osvědčený monoblok M50, do kterého tlačí kapalinu radiální hlavní válec 16/21. Ani stejnou páčku přední brzdy na jiné motorce nenajdete. Zadní třmen je osazen dvěma pístky o průměru 32 mm a radiálním hlavním brzdovým válcem 15/19, a od Bremba pochází i spojkový válec.


Kawasaki H2 ale není pro Brembo jediným japonským přírůstkem do portfolia. Také Suzuki koketuje s myšlenkou přeplňovaného motoru, a svůj trumf s pracovním názvem Recursion (zatím ve fázi konceptu) chce vyšperkovat šestipístkovými předními třmeny. Samozřejmě, že Made in Italy. V Miláně už byla k vidění finální podoba šestipístku i pár technických informací. Všechny pístky nebude ovládat páčka na řídítkách: dva na každém třmenu (28 mm) budou propojeny se zadním brzdovým okruhem a reagovat na sešlápnutí brzdového pedálu. Zbylé čtyři o průměru  32 mm pak aktivuje hlavní přední brzdový válec.
Kvůli nadstandardnímu počet pístků pochopitelně trochu narostly celkové rozměry třmenu, a aby nepřekročily únosnou mez radiální úchyt je umístěný mezi středovým a horním párem pístků. Třmen je konstruovaný na 330mm kotouč o síle 5 mm.
Podzimní veletrhy ale pro Brembo nejsou jenom výkladní skříní na nové technologie. Statisíce motocyklových fanoušků, kteří projdou každoročně branami milánského výstaviště (letos výstava EICMA přivítala rekordních 628 000 návštěvníků) znamenají pro vystavatele nejen pětidenní stres na stánku, ale hlavně perfektní zpětnou vazbu. U Bremba například zrovna mají v plánu rozšířit barevnou škálu vyráběných třmenů, a tak využili téhle příležitosti k uspořádání malé ankety.  Návštěvníkům stánku ukázali dvanáct různých odstínů a nechali je hlasovat o třech nejoblíbenějších, které pak půjdou do výroby. Barevné vzorky jsou celkem nápaditě pojmenovány podle závodních okruhů, jenom nevíme, proč zrovna naše Brno dostalo svítivě zelenou. Každopádně, výsledky ještě nebyly uzavřeny,  takže si v naší anketě můžete vyzkoušet, jestli máte stejný vkus jako většina hlasujících. Které tři barvy by se nejvíc líbily vám?

Hlasujte pro tři nejhezčí barvy třmenů Brembo

  1. Hlasováno: 57x
  2. Hlasováno: 64x
  3. Hlasováno: 130x
  4. Hlasováno: 75x
  5. Hlasováno: 84x
  6. Hlasováno: 40x
  7. Hlasováno: 36x
  8. Hlasováno: 36x
  9. Hlasováno: 116x
  10. Hlasováno: 70x
  11. Hlasováno: 170x
  12. Hlasováno: 97x

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 13x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist