yamaha_tenere_duben




Vodou chlazené BMW GS 2012

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Viro (0) napsal 05.10.2011 v 14:57

A nebude dlouho trvat a nakonec se místo motorů budou dávat šlapky, abychom splnily Euro 10 a pro Euro 11 si nebudete smět dát ani zelí, bo porušíte emisní limit

šelba. (27) napsal 04.10.2011 v 20:36

Seikos (Dreamer) - na rozdíl od Tebe REudiho znám. Nenapadlo Tě, že lidi můžou mít různý důvody, proč nejezděj tolik, jako jiní borci ? On rozhodně není pózér. Tak , prosímtě, piš fakt jen o tom, co tutově víš. Díky kluci.

Mr.Dreamer (46) napsal 04.10.2011 v 07:03

Seikos: A napadlo tě třeba, že ti lidé na to ježdění třeba nemají čas?

nuclear (1) napsal 02.09.2011 v 01:50

toho vzducháče teď v zimě asi budu dávat do kupy. Teďkon leží několik let zcela rozebrán, i motor je úplně rozebraný. V létě ho pak protáhnu, tak napíšu jak se porval s Dolomitama.

nuclear (1) napsal 02.09.2011 v 01:37

Já si na japonské olejové chlazení na 4-válu nemůžu stěžovat. Dokonce myslím, že u předchozího typu (čistej vzducháč) ani nemuselo být, protože motor měl eště kolem sebe víc prostoru, a nebylo tam nahňácané vybavení, takže vzduch mohl dělat komínový efekt .
Výhoda taky byla že víko hlavy vzducháče šlo ještě sundat snadno jako víko od popelnice. Ten pozdější už to neměl, tam už musej 2 maníci jeden držet přimačknuté kabely druhej nandávat .
Je pravda, že v Alpách, krpálech kde se jede dlouho jenom na jedničku, se motor ohřeje víc. Vzducháče jsou na to stavěný , ale právě tohle "stavění" asi vadí těm ekologickým teroristům , možná se jedná o těsnost kroužků a pístu ve válci. Teď někde byl zcela pošahaný článek o spalování olejů na stěnách prostoru, -no řekněte - kdo si někdy všim u zdravé motorky úbytku oleje tímhle způsobem? Konkrétně bavoráky vylejou při výměně prej olej jednak čistej, jednak prej asi na deci přesně.
Teroristi měřili spaliny asi astro-spektrometrem stavěným na hledání vody na exoplanetách .

seikos (975) napsal 29.08.2011 v 11:23

dreamer: na rudita se nedívej. To je typyckej pozér co si koupí motorku za 400 aby ji vytáhl 3x do roka. Přesně takoví potřebují motorku co se nesere a vydrží 200tis. km a hlásají kolem že nic lepšího než telelever nebylo na světě vynalezeno

dreamer (4) napsal 28.08.2011 v 16:35

@rudirt: A teba to preco vobec trapi? Ved si si "kupoval boxera hlavně proto,že míň točí a tím pádem má větší životnost", a kedze (ako sam pises v tvojom profile) si na RT-cku nabehal az 6300 km za dve sezony tak kym ho ty zoderies, tak uz ani ropa nebude

rudirt (45) napsal 27.08.2011 v 21:34

Já si kupoval boxera hlavně proto,že míň točí a tím pádem má větší životnost a krouťáku-i díky objemu a 2-ma svíčkám na válec, má na rozdávání, jak jsem se mohl v tomto týdnu přesvědčit na alpských průsmycích, že mě předjížděli jen kluci na motardech (díky hmotnosti a rozvoru) tak pokud k
tomu opravdu dojde, že půjdou k vodníkovi, pak už to opravdu nebude BMW...

Hofner (0) napsal 27.08.2011 v 20:40

NA jednu stranu je chlazení vodou navíc kurvítko. NA druhou stranu, pokud si vezmeme třeba Hondu Africu, která byla taky chlazená vodou, tak ta byla skoro nesmrtelná, takže bych z toho azse takovou vědu nedělal. Kdo chce objet celej svět, stejně nešahá po voňavkách. Osobně bych se nebál ani tak chlazení vodou, jako neustále opřibývající elektroniky a snižující se kvalitě zpracování. I když Igor Brezovar je zdárným příkladem toho, že vstřikovací jednotky se není třeba bát, když s GSem 1100 najel mrtě kilometrů po celém světě a stříkačka mu na cestě nikdy neodešla ( a to má na tachu už 220 000 km!!!). No a pokud chce mít někdo jistotu, tak si buď s sebou přibalit pár dílů navíc, nebo zavolat na příslušný místa a nechat si danej díl úposlat. V dnešním světě je možný dostat díl už i skoro do té největší prdele světa.

seikos (975) napsal 25.08.2011 v 17:15

paja:
čtyřválcový "krosky" s 250kg jsou už na cestě, viz nová Honda Crostourer

paja.butcher (1) napsal 25.08.2011 v 11:40

seikos: nejde o to že by tam nedojelo, ale myslím že lidi co chtějí jezdit do Afriky, Íránu nebo Mongolska prostě zůstanou u tradičních modelů. Ačkoli je fakt, že i na F800GS podnikají lidi slušný túry.
Ale už je to prostě jiná filozofie motorky, mám na R1150 62kW a plně mi to stačí i když mám nejslabší stroj ze skupiny, nechápu na co by motorka měla mít 150 koní a tím spíš cestovní enduro. To za chvíli začnou dělat čtyřválcový krosky s 250 kg? Šílenost tohleto.

Dovi (90) napsal 25.08.2011 v 08:50

 
To Zetor:

Přesně tak, úkol zněl jasně: Záškodník s koženou brašnou jedoucí na vzducháči nesmí projet za žádnou cenu !

Takže prioritou celé té perestrojky je, aby se jim ty rozpálený hlavy vždycky a spolehlivě uchladily.
Jinak maj na krku průser jak hrom a perestrojku po holandsku.
Jak se říkalo koncem 80. let - z houen do houen.

 
Zásluhou bdělých normotvůrců všechno nakonec dobře dopadne a lidstvu konečně nastanou ty kýžené světlé zítřky. A eurohujeři budou spokojeni.

Pro uvědomělé cestovatele bude totiž ve výbavě i příplatkový AEC (Adventure Ecological Cooling).

Jedná se o záložní BMW vějíř při poruše ventilátoru a hlavně pro Euro-ekologické dochlazování motoru při zastavení na semaforech a po zaparkování.
 

zetor (0) napsal 25.08.2011 v 08:25

Zpráva je měsíc stará...

zetor (0) napsal 25.08.2011 v 08:15

Tady máte citaci od jednoho člena nejmenovaného fóra..."Prave sem na enduro kurzu tady v nemecku park hechlingen a potkal jsem tady chlapika z berlina co pracuje v BMW v oddeleni vyvoje pro nove produkty a rikal ze na vodnikovi boxerovi GS se pracuje.
Rikal, ze 2 hlavni duvody proc to delaji jsou emise - potrebujou vodnika aby dosahli Euro 4,5
a pak zeprej snizeni vibraci. Na ty vibrace sem se ani neptal. protoze tam zacal rozumovat az moc technicky a tomu sem nerozumel.
Tahal sem to z neho jako z chlupaty deky. maji i nejaky prototyp ale hlavne jinak to je spise v pocitaci. zatim nevedi jak poradne navrhnout to chlazeni aby moto nebylo moto moc siroky. Rikal ale nez to uvidime tak to je minimalne 2,3 roky. Protoze Gs je jejich pilotni a tradicni moto tak si daji cas aby novym strojem si nezkazili reputaci"

mlynec998 (-6) napsal 24.08.2011 v 19:55

pochybujem...je to kachna...
co som cital o predajnosti GS,bola by chyba nejak to menit.
ako napisal "seikos",moze to byt prototyp.mozno pre dalsiu generaciu.

seikos (975) napsal 24.08.2011 v 17:23

paja: nechápu proč by vodou chlazený BMW nemělo "dojet do Afriky". Po Africe jezdí miliony vozidel vodou chlazených a fungujou. Navíc jak jsem psal - tohle může být jen prototyp co se do výroby vůbec nemusí dostat. Nikdo nic takového nepotvrdil.

hetma: do terénu fakt 150 koní nepotřebuješ. Však oni všechna velká nové cestovní endura (Multisranda, SuperTenere) mají volbu palivové mapy do terénu, kde se jim ty koně patřičně uškrtí.

A když jsme u toho chlazení vodou, klidně mohou chladit tekutým kovem

paja.butcher (1) napsal 24.08.2011 v 15:07

dreamer:
kolik jich tam dojede nevím, tipnul bych si že víc než Varanů nebo CBR, ale každopádně pokud udělají vodníka tak už tam nedojede zřejmě žádný.
Prostě vzduchem chlazený motor je základ pro univerzální použití. Ať jde o Tatrovky nebo motorky BMW. Vodníkem z toho udělají obludně těžkou a zbytečně velkou silniční motorku. Takových je po katalozích jak napliváno.

motormichal (21) napsal 24.08.2011 v 13:44

Souhlas s Dreamerem... Výlet do Asie nebo Afriky... Tak jedno z 500 prodaných... Tohle je vyloženě módní stroj, který vede všechny žebříčky v celé Evropě a kdyby jich polovina z prodaných měla dojet do Afriky, tak je tam takový nárůst turismu, že tam skončí chudoba...

dreamer (4) napsal 24.08.2011 v 13:11

"Kdo chce silniční cesťák s ultra-našlapaným motorem měl by se poohlídnout jinde" a to prave BMW nechce

"vyjedou na výlet třeba do Asie nebo do Afriky" pani sa zobudte. BMW preda tisice GS rocne. Kolko kusov z nich uvidi Africky piesok, alebo prasne cesty Mongolska? BMW velmi dobre vie kto je typickym klientom GS a preto tie cingrlatka do nich cpe

Hetma (0) napsal 24.08.2011 v 10:33

Ale ne-e toto je ta největší blbost co mohlo bmw napadnout.
Vodník? proč ne ale boxer-vodník?To je nesmyslný jak sáňky v létě.A ke zvyšování výkonu: Měl jsem to štěstí se projet na Adventure 08 a výkonu je v terénu naopak už docela nadbytek má snahu pořád hrabat téměř na jakejkoliv kvalt.Na silnici O.K. Nevidím důvod navyšovat na co mi bude 150 kobyl někde v písku,blátě atd ?.Kdo chce silniční cesťák s ultra-našlapaným motorem měl by se poohlídnout jinde.

Dovi (90) napsal 24.08.2011 v 10:28

 
Co jiného je u motorky lépe uzpůsobeno k chlazení vzduchem než boxer, podobně jako u letadla hvězdicový motor?

Když už chci (OK, nebo jestli musím) motocyklový motor chladit vodou, tak by ten motor měl být přece co nejvíce kompaktní - jak kvůli svým rozměrům a kvůli své hmotnosti, tak kvůli množství obtékající chladicí kapaliny a jejímu rozvodu okolo válců a k tepelně nejvíce namáhaným hlavám. Už jenom z tohoto hlediska je přece ta koncepce chlazení motoru vodou právě u boxera nejméně vhodná, dalo by se říct až nesmyslná.

Možná jsem už stará konzerva a možná i proto si myslím, že vodou chlazený motor ať si samozřejmě nasazují do těch K-GT a K-GTL autobusů s velkoobjemovými čtyřválcovými (a dneska už s šestiválcovými) a víceméně kapotovanými motory.
Ale ať to kurňa necpou do čistého krásného klasického boxera, který je už třičtvrtě století úspěšně chlazen vzduchem a v podstatě je i synonymem pro moto BMW.


Protože jinak bude ta R 1300 GS znamenat pro boxera labutí píseň - když by pak za pár let přišla na řadu obměna R 1300 GS za nový typ, každý konstruktér, který se na kapalinou chlazený boxer podívá, řekne, že je to zbastlenec vzniklý z historicko-politických důvodů. A že pokud chceme u motorky tohoto typu zachovat to již jednou nastolené vodní chlazení, není už žádný důvod (kromě nostalgického) takovouto schizofrenní koncepci udržovat při životě, když by to šlo vyhodit a udělat to jednodušeji a technicky i ekonomicky lépe - osadit to výrobně levnějším kompaktním řadovým motorem, s menší hmotností, rozměry a cenou.


A jestli opravdu chtějí udělat něco fakt přínosného, tak ať udělají ten svůj kardan skutečně bezúdržbovým a s životností srovnatelnou s ostatními částmi motorky. A naplní tak konečně ten pořád omýlaný reklamní žvást o bezúdržbovosti kardanu.
 

paja.butcher (1) napsal 24.08.2011 v 10:14

na seikose reagovat nebudu, nemá to smysl
ale k vodnímu chlazení bych dodal toto: já chtěl zcela záměrně vzduchem chlazený motor, protože je spolehlivější, boxer zvládne bez problémů hodinu v koloně při 30° kdežto vodník pouští ventilátor sotva se zastaví a když ventilátor nejde ... (a že to znám, protože kamarádovi po koupi motorky nešel a tak nějak se to zjistilo až když motorka začla vařit na jižní spojce)
Pokud to je vodník nechápu proč tomu rovnou nedají liťáky, aspoň 180 gumu dozadu a řetěz, to už je stejně motorka k ničemu

radosek (31) napsal 23.08.2011 v 21:48

To seikos:

Jó, hochu, blbce potkáš všude, k tomu nepotřebuješ vlastnit jakoukoli motorku... I když moje zkušenosti s lidmi od GS jsou ale ve většině případů (ale jo, výjimky fakt jsou...) veskrze pozitivní.

Pokud chtějí páni ingenýři "vylepšovat", mají přece k dispozici tolik ryzích cesťáků, to GéeSo mohli - za mě - fakt vynechat...

Chlazení vzduch - olej z toho asi nevypadne. To je tam teď. Koukni na obrázky. Chybí žebrování, s tou vodou to asi germáni myslí - bohužel - vážně...

SirIndy (56) napsal 23.08.2011 v 21:31

Ja slysel ze budou zaroven navysovat objem na 1300 a vykon kvuli konkurenci a uz by se to vzduchem tezce chladilo...

Anti (390) napsal 23.08.2011 v 20:46

No to je strašný,asi bud plakat
Stejně se divím,že ten vzducháč udržovali tak dlouho při životě.

bledemon (126) napsal 23.08.2011 v 18:47

díky poloze vstřiků bude víc místa na nohy

seikos (975) napsal 23.08.2011 v 17:44

radosek: a nemýlíš se? Právě že GSo si kupuje spousta rozmazlených pozérů, co se s tím ukážkou 2x do roka před známými, aby ukázali že na to mají. Doufám že se tady nikoho nedotknu, ale v mém nejbližším okolí znám takové lidi tři. Dva mají 1200 a jeden GS800.

Co se týče hejblátek, tak je to prostě vývoj. Na palivové mapy, vyhřívané sedáky, elektrické plexi a ESA se u BMW hraje už dlouhé roky, tak je zbytečné nad tím teď plakat.

Jak jsi psal, pokrok nezastavíš. Když přišly hydraulické brzdy, taky se nadávalo že lanko je prostě lanko. To samé u hydraulických spojek, bezdušových pneu apod.

A jen bych jen dodal, že každý výrobce má spoustu prototypů čehokoliv. A většina z nich nespatří světlo světa. Takže tahle voda taky nemusí. Stejně tak může z toho nakonec vypadnou chlazení vzduch+olej

radosek (31) napsal 23.08.2011 v 17:33

To seikos:

Jaká hejblátka myslím?
Tak třeba vodní čerpadlo a termostat, co se chlazení týká. A vsadil bych si, že dodáme třeba vyklápěcí integrovanou navigaci, elektronicky naklápěné plexi, vyhřívaný sedáky, masážní zádovou opěrku pro spolujezdce atd. A ke stopadesáti koníkům taky dodáme nějakou tu palivovou mapku s automatickým seřízením tlumičů ke každé z nich, že...?

Víš, GéeSo a jeho větší sestřičku Adventure si většinou nekupují rozmazlení "maséři", ale pořizují si ho lidé, kteří na motorkách chtějí cestovat. A to nejenom po dálnicích západní Evropy. S sebou na cesty si se zaťatými zuby a mumláním o podělanejch novotách vezmou kroužek EWS, palivové čerpadlo do nádrže, litr oleje do motoru a pár metrů kabelů, zapalovací cívku, dvě duše a za sebe náhradní pneu a vyjedou na výlet třeba do Asie nebo do Afriky. A světe div se, taky tam i zpět dojedou.

Jsem moc zvědavý, jestli přesně tohle pro vyznavače cestovních endur chtějí zachovat páni konstruktéři, u kterých "záměr je jasný" kteří "jdou s dobou" a "nemůžou zůstat pozadu"...

Jojo, pokrok holt nezastavíš...

YBR (18) napsal 23.08.2011 v 17:25

podle me ted uz to bude boxer jenom na paradu...skoda..ted tohle reseni uz asi vazne nema smysl...

Trutnovacek (0) napsal 23.08.2011 v 17:21

RadisPCE: Jasně, že chlazení vodou není žádná převratná novinka...ale u BMW 1XXX to novinka je a velká...v podstatě se změní pohled na celou tuto řadu. A že v tom vznikne bordel. Stačilo uvedení nového (dobře dvou) typu motorky BMW a změna v označení a už tu vznikaly "hádky" jestli F650GS je jedno, nebo dvou válec.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist