globalmoto_duben_nolan




Přehlídka historické krásy na severu Itálie

Concorso d´Eleganza Villa d´Este, tenhle pojem už v motocyklové branži zdomácněl. Akce, která letos slavila 90 let, byla donedávna výhradně přehlídkou krásy na čtyřech kolech, ovšem teď už podeváté hostila i jednu stopu. Přinášíme velkou fotogalerii i jednu víceméně humornou zprávu o vítězích či vlastně nevítězích.

Nejvíce se o novodobou slávu téhle soutěže elegance zasloužila značka BMW, pod jejíž patronací se koná a která zde každoročně vystaví nejen historické záležitosti, ale pokaždé přijde i s nějakým konceptem. Letos to byl cruiser Concept R18, o kterém jsme psali tady. Jinak je to ale především záležitost unikátních historických motocyklů, které jsou hodnoceny v několika kategoriích, jichž letos bylo šest plus absolutní vítěz u odborné poroty i veřejnosti. Většina ze 46 přihlášených strojů je pojízdná, jak dokazuje tradiční projížďka městečkem Cernobbio na břehu jezera Como, kde se akce koná. Podle fotek to bude opravdu velmi pěkný zážitek. Než se ponoříte do obrázků, ještě vám řekneme, kdo vyhrál.

A nejprve začneme tou avizovanou humornou zprávou. Zatímco pět kategorií je čistě historických, ta šestá se jmenuje CB/Concept Bikes a najdete v ní prototypy a designové studie. Letos byly přihlášeny dva stroje: Ducati Hypermotard 950 upravený v designovém studiu Ducati a MV Agusta Superveloce, což je koncept známý již z loňského Milána (mimochodem, přednedávnem MV potvrdila jeho sériovou výrobu). Bezesporu krasavice obě. Tak kterou z nich porota vybrala? Nejprve přišla tisková zpráva od Ducati, že jejich stroj vyhrál tuto kategorii. O pár dní později ovšem přišla tatáž zpráva z MV Agusty! Na oficiálních stránkách akce se potom ve výsledcích dočtete, že v této kategorii nebylo o vítězi rozhodnuto…

A teď už vážně. V každé kategorii se volil vítěz a bylo udělováno čestné uznání. Třída A „Still in action“ byla určena pro motocykly starší 100 let. Vítězem z celkem šesti (!) přihlášených se stal Achilles 3 ½ PS z roku 1904, tedy motocykl ze severočeské Horní Police! Čestné uznání získal o rok mladší čtyřválcový motocykl značky FN.

Třída B nese název „Sound and Style“ a byla věnována motocyklům vyrobeným v roce 1929, tedy v době vzniku téhle soutěže. Sešlo se jich dokonce sedm, nejvíce se líbil francouzský stroj MGC N3A Écrémeuse, oceněna byla i DKW Super Sport 500 se sajdou.

Třída C „Promenade Percy“ zahrnovala sedmičku sportovních motocyklů, kde jich šest bylo z 50. let, ovšem zvítězila Moto Guzzi GTCL z roku 1938. Čestné uznání získala přesně o 20 let mladší BSA DBD 34 Gold Star.

„50 Years Ago“ je podtitul třídy D, kde se objevily motocykly z roku 1969, které předurčily budoucí vývoj motocyklového světa. Nejvíce se líbila tříválcová dvoudobá Kawasaki Mach III, bez ocenění ale neodjel ani Triumph T150 Trident.

Poslední ze tříd je „Two-Wheeled Guards“, tady se utkala sedmička motocyklů z oblasti „pomáhat a chránit“. Nejhezčí prý byl Harley-Davidson FLH Electra Glide z roku 1965, čestné uznání šlo na adresu o tři roky mladší policejní Moto Guzzi V7.

A celkový vítěz? Tím se stal unikátní francouzský Koehler-Escoffier z roku 1929, vybavený dvouválcem o objemu 980 cm3. Dnes už tuhle značku nikdo nezná, ve 20. letech však vyhrávala závody i rychlostní rekordy a přežila až do roku 1957. Veřejnost pro změnu nejvíce ocenila BMW R 68 z roku 1953, což byl první sériový Bavorák, který dosahoval rychlosti 160 km/h, tedy 100 mph.

Nesoutěžní kategorií letos byla nazvaná „Teenage Dreams“ a byla určena pro sportovní padesátky v Itálii 60. a 70. let. A teď už hurá do galerie!

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
chrochtato přispěl 3 Kč
RadekPCX přispěl 3 Kč
KubaLou přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist