yamaha_mt09




Poslední Tamburiniho stroj jde do malosériové výroby

Jsou to dva roky, co jsme měli možnost poprvé spatřit unikátní T12 Massimo. Poslední z návrhů legendárního designéra a konstruktéra Massima Tamburiniho, jenž se podílel třeba na Ducati 916 nebo MV Agusta F4, se dočkal odprezentování až po mistrově smrti.

Kapitoly článku

T12 Massimo je cosi jako Tamburiniho nespoutaný osobní podpis. Zatímco v běžném profesionálním životě byl Tamburini stále do určité míry spoután ze strany legislativy či značky, projekt s označením T12 se neváže na nikoho a na nic. Každý centimetr poslední Tamburiniho motorky je omezen jen a pouze designérem samotným.

Massimo Tamburini se s námi rozloučil v roce 2014 a právě v roce 2016 jsme měli možnost vidět funkční a hotový koncept. Jak tehdy uváděli jeho potomci, mělo se jednat výhradně o jeden prototyp, určený k zacelení sbírky. Jenže plány se mění a poslední Tamburiniho motorka se dočká malosériové výroby.

Oproti dva roky starému prototypu se produkční model pro movité zákazníky v zásadě nijak nezmění. Srdcem stroje pořád zůstává německý čtyřválec z BMW S 1000RR, zaobalený do příhradového rámu z ocelových trubek, kombinovaných s hořčíkovými výlisky a hořčíkovou jednostrannou kyvkou. Motor je navíc naladěn do závodní WSBK specifikace, což znamená 230 koní výkonu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Veškeré komponenty na motorce jsou výhradně tím nejlepším, co lze ve světě jedné stopy pořídit. Kompletně nastavitelný podvozek Moto GP kvality má na svědomí Öhlins a z nejvyšší úrovně závodění pochází také jednodílné brzdiče Brembo. Hořčíkové ráfky Marchesini jsou obaleny do závodních slicků Pirelli, hliníkové díly vznikly pomocí CNC frézování, výfuk je na zakázku vyroben u Arrow a kompletní elektroniku zajišťují komponenty MoTec.
Díky spoustě hořčíku, karbonovým kapotám a absenci homologačních dílů, váží T12 Massimo jen 154 kilogramů suché hmotnosti.

Asi netřeba zdůrazňovat, že se jedná o naprosto elitní stroj pro naprosto elitní zákazníky. Celkem vznikne pouze 12 ručně zhotovených kusů, z nichž každý se cenou vyšplhá na bezmála 1 milion dolarů, tedy asi 21 milionů korun. Za zlomek ceny seženete velkou spoustu zajímavých a podobně výkonných motorek, ale žádná z nich nebude nikdy tak unikátní.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
Jureasek přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist