Pit Bull/KWS Motorsports S1000RR - 328 km/h!
Text: Roman Daněk | Foto: Pit Bull | Zveřejněno: 26.11.2010 | Zobrazeno: 14 349x
Všichni víme, že BMW S1000RR je skvělý a především rychlý superbike. Tuto větu potvrdili kluci z firem Pit Bull a KWS Motorsports, když s mašinou udělali rychlostní rekord 328 km/h.
Když BMW prohlásilo, že vyvíjí superbike, řada lidí se na tento počin dívalo docela skepticky. Poté spatřilo světlo světa S1000RR a po prvních svezení sklízelo neustále kladnou kritiku. Začaly srovnávací testy a S1000RR poráželo japonské i evropské litrové supersporty. Tyto výsledky oslovily i firmy Pit Bull a KWS Motorsports, aby se zkusila maximální rychlost.
Celá akce se pořádala na ranveji starého opustěného letiště nedaleko města Maxton v Severní Karolině. Řidičem (nebo lépe řečeno pilotem) byl Chad Millholland, který v první jízdě rozjel S1000RR na 325,19 km/h a v dalším pokusu sám sebe ještě překonal: 327,7 km/h! Motocykl tak drží rychlostní rekord v kategorii produkčních sportovních motocyklu s objemem motoru 1 000 ccm.
Změny na motocyklu byly minimální: na aerodynamiku se nesahalo, základní tvar karosérie byl několikrát testován v aerodynamickém tunelu BMW a na vývoji se podíleli i jezdci z šampionátu Superbike, T. Corser a R. Xaus. Modifikací prošla převodovka, kde se protáhla šestka a přidalo se OEM rychlořazení. Výfukový systém připravila firma Leo Vince a upravilo se i nastavení tlumiče řízení.
Sám Chad po jízdách řekl: "Pit Bull/KWS Motorsports S1000RR je taková malá raketa na dvou kolech. Kluci odvedli dobrou práci, motorka měla perfektní set up. Jsem rád, že se nám povedlo překonat rekord."
Celá akce se pořádala na ranveji starého opustěného letiště nedaleko města Maxton v Severní Karolině. Řidičem (nebo lépe řečeno pilotem) byl Chad Millholland, který v první jízdě rozjel S1000RR na 325,19 km/h a v dalším pokusu sám sebe ještě překonal: 327,7 km/h! Motocykl tak drží rychlostní rekord v kategorii produkčních sportovních motocyklu s objemem motoru 1 000 ccm.
Změny na motocyklu byly minimální: na aerodynamiku se nesahalo, základní tvar karosérie byl několikrát testován v aerodynamickém tunelu BMW a na vývoji se podíleli i jezdci z šampionátu Superbike, T. Corser a R. Xaus. Modifikací prošla převodovka, kde se protáhla šestka a přidalo se OEM rychlořazení. Výfukový systém připravila firma Leo Vince a upravilo se i nastavení tlumiče řízení.
Sám Chad po jízdách řekl: "Pit Bull/KWS Motorsports S1000RR je taková malá raketa na dvou kolech. Kluci odvedli dobrou práci, motorka měla perfektní set up. Jsem rád, že se nám povedlo překonat rekord."
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz