yamaha_demo_tour




Nové semi-aktivní odpružení od BMW

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
nuclear (1) napsal 13.08.2011 v 22:44

5) protože se jednalo o dynamickej systém, v případě nefunkce neexistuje člověk, kterej by dokázal poradit. Nikdo samozřejmě nemůže vědět, kolik asi tak voleje proteče nějakými planžetami a kanály, a jak to tam vlastně přesně proudí.

nuclear (1) napsal 13.08.2011 v 22:40

Tenhle protiponořovací systém jsme měli už dávno na GSX 550, samozřejmě hydraulickej.
Idea byla, že při brždění se stlačej pístky v teleskopech, a ztuží se pružení. Vedly tam takový hadičky od předních brzdových třmenů.
JENŽE: 1) muselo se to dvojnásobně odvzdušňovat
2) nikdo nikdy nesměl ztratit takové kruhové planžety co rády hned vypadly
3) nešlo kvůli tomu snadno sundat třmeny a nechat je prostě viset na hadicích bez nutnosti rozdělání (a zavzdušnění)
4) proto to ze všech těchto důvodů nikdy nefungovalo

Pivko (85) napsal 12.08.2011 v 01:39

sem zvědav jak dlouho to bude fungovat na D1 ?!Než ten krám celej vypadne i se šroubkama.

Lemur.R1 (13) napsal 10.08.2011 v 13:03

Kuňa hoši, trochu se nám pravověrným takhle vzdalujete, vždycky to tak bylo, že na mašině nemohlo jezdit každý tele, ale takhle vyrábíte ještě další řadu neschopnejch bikerů, který si bez elektroniky nepostaví mašinu na stojan.

SemiTLR (5) napsal 09.08.2011 v 13:25

No kulva zase mi šlohli patent

sors (52) napsal 08.08.2011 v 23:39

Plyn brzda, plyn brzda, plyn brzda, plyn brzda, plyn brzda, plyn brzda, ...

Zedsdead (293) napsal 08.08.2011 v 22:28

Dopadne to jako u aut: bude tam na palubovce 20 kontrolek a každou chvíli se nějaká rozsvítí a budeme listovat ve 150ti stránkovém manuálu, co se v tom zase sype a hledat nejbližší servis.

Anti (390) napsal 08.08.2011 v 20:22

Mno jo.Honda mrská automatickou převodovku,BMW přecpává svoje stroje elektronikou...
Pro mě za mě,ať si tam dají třeba hodinky s vodotryskem.
Za pár let to bude mít autopilota a bude to jezdit na vzduchovém polštáři.Osobně mám pocit,že s každou takovou vychytávkou se tak nějak ztrácí původní myšlenka...

MASAŘ (27) napsal 08.08.2011 v 19:04

kdo na to ma euro at si to poridi a s radosti uziva kdo ne tak at si to koupi v jine vybave,sanci necht ma kazdy.MULTISTRADU mas taky za "pouhych" 360tisic nebo za necelych 500 v esku a co tak vim tak se vetsina prodava prave v tom esku coz tak nejak mluvi za vse

SuperSic58 (1307) napsal 08.08.2011 v 18:14

ptákoviny, na to by je užilo ať raděj ty supermozky vymyslej motorku, co bude bezporuchová, jednoduchá a s fest velkou životností

Milan-11 (12) napsal 08.08.2011 v 17:59

Furt to říkám..za chvilku už si tyhle přeplácaniny, budou kupovat jen šejkové a jiní zazobanci Šmarja, už do toho nic nedávejte..kolik to zas bude stát

mardock (73) napsal 08.08.2011 v 17:22

Hugila. Asi tak jako Africa

Hugila (-1) napsal 08.08.2011 v 17:10

rrss:..."velké enduro je BMW" ...BMW je velké, ale určitě ne enduro...

By mě zajímalo, jak u majitelů velkých GS vzniká iluze, že mají velké enduro, to by mohla být zajímavá psychologická studie

Janek (27) napsal 08.08.2011 v 17:07

Moc nechápu, proč hned každý "novince" říká pokrok. Jestli to je pokrok, to se ukáže až časem. Já hlavně postrádám jakýkoliv relevantní test, jak to zkrátí třeba brzdnou dráhu (ať nikdo neříká, že to v BMW nezkoušeli), protože jedině v tom případě by se dalo mluvit o pokroku a nějaké smysluplnosti. Pokud to má pozitiva pouze v pohodlí už tak dost pohodlných BMW tak nevím.
Osobně zastávám názor, že aby věci mohly fungovat, musí být jednoduché. Ono v době, která nás čeká z hlediska ekonomiky, stejně nebude jiná cesta, jak dělat ve větší míře jednoduché a tím pádem levnější motocykly. Kdo to nepochopí, toho přejede čínský rychlík.
Nejsem proti jakýmkoliv elektronickým serepetičkám, ale musí tu být k tomu co do účelu i adekvátní ekvivalent bez nich za patřičnou cenu.
Ono se prodej nových moto určitě brzy podpoří zavedením nějakých vypečených ekologických poplatků i u motocyklů, ale to moc nevyřeší.

mardock (73) napsal 08.08.2011 v 14:56

já to zhodnotím: Prostě každej co máte doma je pro vás ten nejlepší stroj.

MASAŘ (27) napsal 08.08.2011 v 14:27

životnost nemuzu rict mam nalitano zatim jen 30 tisic km ale ESA dost dobry,zvlast kdyz nalozim holku a kufry ted jedu po dalnici a neni to jak ve vlaku ale krasne to houpe,ujedu 650km slezu z toho a jsem ok

rrss (0) napsal 08.08.2011 v 14:16

paja a petr - hmm, měli jste jet letos na jaře na Slovač na festival motorkářských filmů do Ružomberoku, tam byste viděli 4 mladé Poláky na 4 funglovkách KTM - 2 "endura" do Magadanu nedojela, v Kazachstánu svařovali rámy atd. - velké enduro se rozpadne po půl milionu kilometrů a rám se vaří až po 100 tisících velké enduro je BMW

DMC.motobiker (-23) napsal 08.08.2011 v 14:09

Jo jo, holt je to pokrok a každý posun směrem dál se cení! Navíc od BMW se to asi i tak trochu očekává... Ale já nic z toho na svojí bez mála 20 let starý Dukně nemám a nikdy mi tam nic z toho nechybělo! Ovšem je dobré, že je tu ta možnost, mít v motorce věci jako ABS, TC, Antihop, různé palivové mapy a další podobné blbůstky... Někomu to třeba pomůže a zachrání mu to třebas i život , pro mě to ale fakt není , já si každou svou chybu s radostí odseru!

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 08.08.2011 v 13:43

SensationBlaack: Jojo, za chvili budem sedet doma u dalkovyho ovladace a motka bude jezdit sama po silnici.

SensationBlaack (-18) napsal 08.08.2011 v 13:04

Fakt ze chci masinu kde pulku z toho udela za mne lektronika...

paja.butcher (1) napsal 08.08.2011 v 13:00

Bubrak ZX10R: Prosímtě můžu vědět z čeho plynou Tvoje vědomosti o spolehlivosti novějších BMW?
Že kámoš má a nechce to chápu, to spousta lidí, ale zatím jsem nezaznamenal, že by R1200 GS mělo víc problémů než 1150. Naopak na 1150 se už začínají projevovat léta a přibývá problémů ze stáří a opotřebení (nájezdy 70-120 tisíc km).
Že bude R1200 GS horší kvůli elektronice se tvrdilo a jediný s čím byl problém byla anténa EWS pokud vím (myslím hromadný problém).

Čili jsem ke všem steskům na elektroniku docela skeptickej, zvlášť u motorek. Přijde mi, že výrobci si něco vyzkouší u aut a teprve potom už velmi slušně odladěné to cpou do motorek, čili máme vlastně výhodu

rebel19 (0) napsal 08.08.2011 v 12:59

někteří zaspali dobu... u aut už to začlo někdy před 30 lety adaptivním odpružením, u kterého se reguluje stejně jako u semiaktivního odpružení pouze tlumič,nikoliv pružina. Adaptivní odpružení však mělo pouze dvě charakteristiky měkkou a tvrdou.. následovalo tedy semiaktivní odpružení,jehož charakteristika neni omezena jen několika stavy,ale má jich teoreticky nekonečně mnoho. Těchto systémů bylo povíc,ať už princip CDC tlumičů kdy elektromagnetický pohyblivý člen uzavíral průtočné kanály tlumiče,nebo systém MagneRide,u kterého jsou tlumiče naplněny magnetoreologickou kapalinou a vlivem polarizace částeček v kapalině průchodem elektrického proudu dochází k přitvrzování změkčování tlumící charakteristiky. V posledních 10 letech už se u aut nejvíce vyvíjí aktivní systémy (rychlé aktivní systémy), jejichž hlavní výhodou je rychlost změny charakteristiky,která se pohybuje v řádkách setin sekund,čehož se využívá nejen pro samotné tlumení,ale i pro regulaci nežádoucích náklonů karoserie(potápění při brzdění). mezi tyto systémy patří například systém airmatic,nebo systém Bose,kde jsu použity jako tlumící prvky lineární elektromotory

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 08.08.2011 v 12:49

rrss: jak uz bylo receno, nekdy si to vyzkousej, od 1150 GS uz to slo se spolehlivosti hodne dolu a to prave diky elektronice co se tam zacla pridavat, kamos ma 1100 GS a novejsi proste nechce. a vyrobce se musi starat o to jak se prodavaj ojetiny, protoze to zajima i kupce novych kusu, kteri ho pak budou prodavat jako ojetinu a kdyz to bude neprodejny, tak si tu novou taky tezko koupi

MMirek7 (9) napsal 08.08.2011 v 12:31

Taky jsem si říkal jaká je ABS kravina, ESA na co apod.. Ale dneska po pár průjezdech ve velkým dešti jsem za ABS moc rád. Co se týká nastavení podvozku, tak pokud je kvalitní silnice, tak je to hodně znát a potom je jízda v rakousku o to lepší. Jízda na pionýrovi byla pro mě zážitek a vrchol v 15-ti Teď je to jízda na BMW

MASAŘ (27) napsal 08.08.2011 v 12:28

dival jsem se na dokument igora brezovara,co ta 1100bmw vydrzela to je neskutecny ale nemyslim si ze by to nezvladl kterykoliv japonec nebo ktm,je to kus od kusu,muzes koupit tu nejdrazsi motorku a bude se ti srat

paja.butcher (1) napsal 08.08.2011 v 12:17

johnyboy: lidi co chtějí jezdit hlavně terén tak ke KTM utíkají už teď jak z nových tak ze starých GS, GS prostě není kroska a nikdy nebude BMW umí dělat cestovní motorky a myslím, že se toho skvěle drží.
A nemám strach, že by BMW neumělo udělat Advíka bez těchhle vymožeností, ostatně u BMW není ani ABS (ač ho dávají už 20 let) v základu. To si prostě každej přikoupí a rád

A jaký budou ojetiny? No bude to jako u aut. Chceš být problemloeser? Kup si novou! Chceš riskovat? Kup si ojetinu :) Jde spíš o to, jestli to udělají tak, aby tam šly dát někdy obyč. tlumiče nebo to bude jako u aut, čili jedině originální záležitosti a diagnóza k tomu.

MASAŘ (27) napsal 08.08.2011 v 12:08

dřiv se dalo do auta ESP každy rval ze je to dalsi zbytecna elektronika a ze se to bude srat,ted to davaji v zakladu uplne do vseho a pokud to tam neni tak to lidi prekvapuje,stejne to bude i u motorek,ESA nekdo zacal delat,je otazka kdy to budou delat vsichni a za kolik,jestli je to dobre nebo spatne je vec druha

Petr-11 (2) napsal 08.08.2011 v 12:03

to rss: "vytrela zrak vsem vyrobcum velkych endur"...???...aha...

johnyboy (25) napsal 08.08.2011 v 11:09

to rss: nema cenu do Tebe chodit ;o) Ty jsi tu pravou elektroniku u BMW jeste nezazil ;o) Ver mi ;o)
mimochodem, presne, jak nekdo psal, u noveho to bude bomba u stareho oser. Taky to nuti objednavat vse uz v zakladu, protoze si tam jen tak lepsi tlumeni sam clovek neda.
Taky jsem zvedavej, co na to budou rikat dalkoplazy do exotickych zemich. Uz ted je na GS vice elektroniky, nez je potreba a zdravo a ted pribude dalsi. Osobne znam par lidi, co ESA nechalo ve stychu a zadna slast.
Ono se nic nezmeni, stejne to nejprodavanejsi motorka, ale meli by umet na prani zakaznika udelat advika bez vsech tehle vymozenosti, jinak jim extremni cestovatele pomalu utecou ke KTM a nebo Yamaze. Tot muj nazor. Na druhou stranu, asfalt uz pomalu vede, az na vrchol Mount Everestu, takze mozna casem zacnem jezdit vsichni na skutrech ;o))

Peeter (0) napsal 08.08.2011 v 10:41

V autech to určitě najdeš, myslím, že už něco podobného se dávalo do BMW 7er už před 15ti lety jako systém EDC

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist