Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Podívejte se na stránky nc .cz, nechávala jsem si tak už několikrát tisknout ve 3D, a také skenovat. Není to cenově vůbec hrozné, a alespoň uvidíte, jak 3D tiskárny tisknou.
Určitě se to dá, nechával jsem si už několikrát něco tisknout, a liší se to podle toho z jakého materiálu chcete tisknout, a jak je to velké, ale není to nic extra drahého.
Jen pro zajimavost, 50% minusujících debilu nevlastní žádný motocykl ,40% debilu vlastní,ale sami si pomalu nedofouknou kola a těch 10% I přes negativní hate - beru a to z důvodu jiného nazoru který já narozdíl od spousta diskutérů uznávám. A teď lůzo mínusuj
Kámoš mi na 3D tiskárně udělal zadní kryty na fanfáry.Takže alespoň na to dokrášlení se 3D hodí,v domácích podmínkách.Levné a podle vlastního návrhu.Prostě značka ideál.
s pevnosti jsou na tom díly údajně líp než díly na cnc. Neni tam pnutí vznikající při obrabeni a chladnuti. jen pevnost v tahu po vrstvach (na vysku) trochu zaostava.
Alespoň to nám tvrdili na přednášce ve škole.
Konec clanku jasna nadsazka
Jinak zajimavost a po dlouhe dobe neco co me opravdu zajimalo jelikoz delam ve slevarenstvi a i 3d tiskarnu mimo jine ficury mame
Necham si udelat skoleni po tomto clanku
Honzabiker:presne tak,ja dneska zrovna delal spektralni analizu materialu-slitiny AlSi9,kdy jiskris vzorek v ochranne atmosfere tusim ze tam mame argon a pc ve spesl programu a zarizeni spektroanalizeru z uvolnenych castecek( Fe,Cu,Si,F atd.)detekuje mnozstvi % v nejakem rozmezi kvalitativnim standardu.
Jen tak pro info treba to nekoho zajima...
Sérii by to mohlo ovlivnit jen při tvorbě prototypů věcí co se jinak odlévají. Nakonec to se dnes již děje u plastů. Ale díly jako takové to z principu zlevnit nemůže, protože ty se pak musí vyrábět stejně sériově. Výhodou tisku je prostě možnost testovat a nebo také dělat i to, co odlít či vyfrézovat ani nejde (dutiny apod.)
McLaren má i vytisknutá kola. Přesně tedy střed disku - paprsky z titanu. Prstenec použili z uhlíkového komponentu protože s nárazy by tisk nevydržel. Zkombinovat tvrdost a pevnost zatím neumí. A cena z těchto luxusních materiálů taky neklesne viz výfuky které se jen odlivaji.
Ptchopper1
To se tvrdilo o golfu taky.
Zrovna dnes tu byl jeden vášnivý golfista co si zajede i na turnaj do Asie, Australie...
Ráno se navlíkl do “dresu” a šel na revolver a SU50
Ta éra snobistického “motorkaření” už byla. Většina se z nich přešla na nakupování auto-motoveteránů. Nebo na sport podporovaný radnicí.
Tohle je opravdu jen ukázka krásné, ale zatím “cenově méně dostupné” technologie. Což bylo i ve svém počátku CNC obrábění.
ptchopper1: čoveče našel jsem v tom článku spoustu pro mně zajímavých věcí, ale tak nějak pořád přemýšlím, kdes tam našel to Tvoje moudro...
Ještě bys to mohl rozvést, kdo je vlastně ten "pravej" motorkář...
Od urciteho momentu presnosti zacne byt 3d tisnuta struktura lepsi nez kovana. Zajimavy je to i u ai generovanych konstrukci, ktere nejdou vykovat, ale realne maji vyssi efektivitu nez klasicke konstrukce.
Na řetěz si můžeš vyrobit max jednotlivé komponenty, to nebude problém.. ale efektivní to zatím nebude metoda má uplatnění jinde(rapid prototyping, složité tvary, speciální nástroje..)Finální vlastnosti výrobku jsou dané použitým práškem a kvalitou tiskárny - technologie. Spékáním (SLS) získáš plnohodnotné díly s vlastnostmi materiálu ze kterého jsou vyrobeny..
je to urcite zaujimava technologia, no zatial este naozaj cenovo uplne mimo aku kolvek sancu na beznu vyrobu...
viem o firme v amerike ktora robi 3D tlacene trucky (to na co sa montuju kolieska ) na skateboardy...
sada takychto z titanu 3D tlacenych truckov vyde na cca 2400 dolarov... (pre porovnanie sada klasicky vyrabanych, spickovych truckov stoji max. 100 dolarov, ale skor okolo 50)
ano, tie 3D tlacene titanove vyzeraju super, su mega pevne a lahucke, ale ta cena je astronomicka...
Doma určitě ne.. tady se jedná o Selctive laser Sintering (SLS), to je špičková technologie a ty stroje jsou za několik milionů. Vůbec se to nemůže srovnávat s nanášením vrstev plastu v nějaké domácí 3D. Metod 3Dtisku je hodně..
No vytištěný řetěz z kovu už jsem v ruce měl ale je pravda že funkční asi moc nebude, mě by spíš zajímalo co třeba takové pnutí v materiálu když je to vlastně svařený z prášku. Ale vizi že by měl každý doma tiskárnu bych také neviděl moc pravděpodobně.
...no nechci vám brát závěrečné vizionářské nadšeni, ale destičky ani řetěz si nevytisknu a rozeta ani brzdová páčka jednou za x let se mi nevyplatí... A budu to mít rychleji i z Číny
Podívejte se na stránky nc .cz, nechávala jsem si tak už několikrát tisknout ve 3D, a také skenovat. Není to cenově vůbec hrozné, a alespoň uvidíte, jak 3D tiskárny tisknou.
Vy jste někde tedy něco tiskl? jak to prosím funguje? a cenově je to tedy jak +-?
Určitě se to dá, nechával jsem si už několikrát něco tisknout, a liší se to podle toho z jakého materiálu chcete tisknout, a jak je to velké, ale není to nic extra drahého.
Nevíte prosím někdo, jestli se dá někde levně nechat vytisknou něco ve 3D? a kolik to tak stojí?
Jen pro zajimavost, 50% minusujících debilu nevlastní žádný motocykl ,40% debilu vlastní,ale sami si pomalu nedofouknou kola a těch 10% I přes negativní hate - beru a to z důvodu jiného nazoru který já narozdíl od spousta diskutérů uznávám. A teď lůzo mínusuj
Také věřím tomu, co je v závěru článku. Tedy že za x-let bude běžné si kupovat modely a každý si pořeší výrobu doma nebo u někoho ve svém okolí .
Ja tlačím každý deň ale furt je to o hovne
Kámoš mi na 3D tiskárně udělal zadní kryty na fanfáry.Takže alespoň na to dokrášlení se 3D hodí,v domácích podmínkách.Levné a podle vlastního návrhu.Prostě značka ideál.
s pevnosti jsou na tom díly údajně líp než díly na cnc. Neni tam pnutí vznikající při obrabeni a chladnuti. jen pevnost v tahu po vrstvach (na vysku) trochu zaostava.
Alespoň to nám tvrdili na přednášce ve škole.
Nekdy se nemusi tisknout primo vyrobek ale staci forma. Treba gumova priruba na prototyp jde i tiskem, ale nevydrzi tolik, jako vstrikovana.
F je chyba z unavy ...tisku
Prosiiiim vaaas pane skoliteeel kam se daava ten papiiir do chuja a umi to i propustky z fabriky?
Konec clanku jasna nadsazka
Jinak zajimavost a po dlouhe dobe neco co me opravdu zajimalo jelikoz delam ve slevarenstvi a i 3d tiskarnu mimo jine ficury mame
Necham si udelat skoleni po tomto clanku
Honzabiker:presne tak,ja dneska zrovna delal spektralni analizu materialu-slitiny AlSi9,kdy jiskris vzorek v ochranne atmosfere tusim ze tam mame argon a pc ve spesl programu a zarizeni spektroanalizeru z uvolnenych castecek( Fe,Cu,Si,F atd.)detekuje mnozstvi % v nejakem rozmezi kvalitativnim standardu.
Jen tak pro info treba to nekoho zajima...
ideální konstrukcí je kost lehká a pevná příroda to používá miliardy let
3D tisk je první technologie která to dokáže napodobovat
Sérii by to mohlo ovlivnit jen při tvorbě prototypů věcí co se jinak odlévají. Nakonec to se dnes již děje u plastů. Ale díly jako takové to z principu zlevnit nemůže, protože ty se pak musí vyrábět stejně sériově. Výhodou tisku je prostě možnost testovat a nebo také dělat i to, co odlít či vyfrézovat ani nejde (dutiny apod.)
McLaren má i vytisknutá kola. Přesně tedy střed disku - paprsky z titanu. Prstenec použili z uhlíkového komponentu protože s nárazy by tisk nevydržel. Zkombinovat tvrdost a pevnost zatím neumí. A cena z těchto luxusních materiálů taky neklesne viz výfuky které se jen odlivaji.
mně se to líbí, mělo by to několikanásobně zlevnit náhradní díly.
Zase ten lokálpatriotizmus Nemcov.
Jasné, že ako predlohu, do PC naskenovali Maxa Ernsta:
Malá technická...Ti6Al4V je označení slitiny, ne chemický vzorec. Slitina známá taky jako Titan Gr.5.
Ptchopper1
To se tvrdilo o golfu taky.
Zrovna dnes tu byl jeden vášnivý golfista co si zajede i na turnaj do Asie, Australie...
Ráno se navlíkl do “dresu” a šel na revolver a SU50
Ta éra snobistického “motorkaření” už byla. Většina se z nich přešla na nakupování auto-motoveteránů. Nebo na sport podporovaný radnicí.
Tohle je opravdu jen ukázka krásné, ale zatím “cenově méně dostupné” technologie. Což bylo i ve svém počátku CNC obrábění.
ptchopper1: čoveče našel jsem v tom článku spoustu pro mně zajímavých věcí, ale tak nějak pořád přemýšlím, kdes tam našel to Tvoje moudro...
Ještě bys to mohl rozvést, kdo je vlastně ten "pravej" motorkář...
ptchopper* nedokazuje to vůbec nic takovýho.. článek je o dnešních možnostech a technologiích 3Dtisku.
Dokazuje to jen co tvrdím už dávno- "motorkařina" se nezadržitelně stává jen jako určitá vizitka snobů.
Od urciteho momentu presnosti zacne byt 3d tisnuta struktura lepsi nez kovana. Zajimavy je to i u ai generovanych konstrukci, ktere nejdou vykovat, ale realne maji vyssi efektivitu nez klasicke konstrukce.
Na řetěz si můžeš vyrobit max jednotlivé komponenty, to nebude problém.. ale efektivní to zatím nebude metoda má uplatnění jinde(rapid prototyping, složité tvary, speciální nástroje..)Finální vlastnosti výrobku jsou dané použitým práškem a kvalitou tiskárny - technologie. Spékáním (SLS) získáš plnohodnotné díly s vlastnostmi materiálu ze kterého jsou vyrobeny..
je to urcite zaujimava technologia, no zatial este naozaj cenovo uplne mimo aku kolvek sancu na beznu vyrobu...
viem o firme v amerike ktora robi 3D tlacene trucky (to na co sa montuju kolieska ) na skateboardy...
sada takychto z titanu 3D tlacenych truckov vyde na cca 2400 dolarov... (pre porovnanie sada klasicky vyrabanych, spickovych truckov stoji max. 100 dolarov, ale skor okolo 50)
ano, tie 3D tlacene titanove vyzeraju super, su mega pevne a lahucke, ale ta cena je astronomicka...
Doma určitě ne.. tady se jedná o Selctive laser Sintering (SLS), to je špičková technologie a ty stroje jsou za několik milionů. Vůbec se to nemůže srovnávat s nanášením vrstev plastu v nějaké domácí 3D. Metod 3Dtisku je hodně..
No vytištěný řetěz z kovu už jsem v ruce měl ale je pravda že funkční asi moc nebude, mě by spíš zajímalo co třeba takové pnutí v materiálu když je to vlastně svařený z prášku. Ale vizi že by měl každý doma tiskárnu bych také neviděl moc pravděpodobně.
...no nechci vám brát závěrečné vizionářské nadšeni, ale destičky ani řetěz si nevytisknu a rozeta ani brzdová páčka jednou za x let se mi nevyplatí... A budu to mít rychleji i z Číny