globalmoto_duben_nolan




BMW - vývojová pomůcka nebo prototyp MotoGP?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Shollochov (2) napsal 23.02.2006 v 22:03

Jo, to bude ono. Ještě navíc ve spojitosti s těma trapně dlouhýma servisníma intervalama je to fakt humus. <br />

Shollochov (2) napsal 23.02.2006 v 20:25

&quot;Myslim, že u nových Káček od BMW budou pole vyklízet stejně jako když pojedou se svým čtyřkolovým miláčkem a pověsí se za ně na dálnici vozidlo s vrtulí ve znaku.&quot;<br />
<br />
Už vyklízejí <br />
<br />
<br />
<br />
To Blooma: Zkus prosím u BMW jasně definovat tu &quot;menší technickou dokonalost&quot;. Oproti čemu je menší???

smazany1804 (0) napsal 22.02.2006 v 19:05

To kam japonci utekli jim Dukati předváděla posledních deset let ve WSBK. <br />
Jinak doba ze ktery byl dědův anglán ba dost jiná. Tehdy měly všechny stroje svůj rukopis a ten si drželi. Dneska je to ale jen honba za tím, do namontuje USD vidle, titanovy kluzaky, radialni brzdy, titanovy ventily a vyfuk pod sedlo na jednu motorku. To krásné řemeslo jim chybí a pokud chybí i zákazníkům, tak se raději obrátí na firmy které jim vyhoví a dodají motoku, která má duši a ne jen čtyři &quot;R&quot; v názvu.

smazany1804 (0) napsal 22.02.2006 v 14:15

Díky, že jsi to udedl, jsem totiž skutečně nezaujatý. Motorku BMW totiž nemám. <br />
<br />
Vždycky když čtu takovéhle příspěvky, tak si vzpomenu na dědu, který měl Triumpha a tvrdil, že nechápe jak si někdo může koupit motorku co se jmenuje Kafaskíííí nebo Šušukíííí. No a jejich dnešní hrdí majitelé prohlašují, že by si nikdy nekoupili supersport Hyosung nebo Mishivpitchi, ani kdyby dělal 300km/h za 5sec a stál 98 000,-Kč. Jenže na rozdíl od dědy už nemají tu hrdost. A tak jen co tyhle pekáče vyhrajou pár závodů, prodají svojí R1, změní si nick v diskusích kde jí vynášeli do nebe a stanou se vášnivými odpůrci všech nečínských motorek.<br />
<br />
Sice to není typicky české, ale jsem rád, že nejsem tak povrchní, abych vždy fandil jen tomu kdo je jasným vítězem. Jsem hrdý na to co se v evropě vyrábí za motroky a rád si za ně i připlatím. Ale japonci dělají hezký foťáky...

smazany1804 (0) napsal 21.02.2006 v 20:10

Jasně, řetěz je totiž japonskej vynález. Patentovali si ho už 1400 let před hůlkama na rýži.. <br />
<br />
Mimochodem, pokud je tu někdo stavař, tak urřitě ví, co jsou to součásti s příčně a podélně uloženými nosnými prvky. Pro ty méně informované: lano (nebo třeba i textilní výstuhy v klínových a ozubených řemenech) mají podélně uložené nosné prvky. Při destrukci kteréhokoli z nich se zatížení rovnoměrně přerozdělí na ostatní prvky. Např u správně pletených ocelových lan to ale jde dokonce tak daleko, že přerušený pramen se vlivem poklesu napětí v něm &quot;vynoří&quot; i ze spodních vrstev na povrch a tak lze následně detekovat závadu. Toto fíčuru sice ozubené řemeny nemají, ale i tak svými vlastnostmi dalece převyšují řetězy. Řetězy mají totiž nosné prvky umístěné napříč. Pevnost (ale i životnost) tohoto pozůstatku průmyslové revoluce počátku století minulého je pak dána kvalitou jeho nejslabšího článku. Gratuluji.<br />
<br />
Poté co řetězy před cca 60-ti lety opustily všechna svá klasická nasazení, růztaly už jen v průmyslu dvou kol. Jedinou jejich výhodou je totiž hmotnost. Zatím. Pokud je v GP rozhodující hmotnost a nikoli cena, hlučnost, náročnost na údržbu nebo životnost, pak se tam užití tohoto muzeálního kousku dočkáme pravděpodobně i u BMW.<br />
<br />
Nemusíte se ale o svůj milovaný řetěz bát. I poté až se japonci (teda teď už spíš čínani)naučí pořádně okopírovat i řemeny a kardany, stále tu zůstane na trhu pár motorek s řetězy pro nostaligické zákazníky, kteří budou stále tvrdošíjně vyžadovat nakopávačku, řetěz a vyplétaná kola. Jen ten motor už nebude dvoutaktní, ale to neva, hlavně, že se v Loděnici ještě vyrábí vinilové desky....

Shollochov (2) napsal 21.02.2006 v 18:04

To víš, opičí se po rýži.

Hrabě-X (3) napsal 21.02.2006 v 07:56

velký bmw s řetězem?<br />
jak nechutné

Shollochov (2) napsal 19.02.2006 v 17:38

To Radek Pilát: <br />
<br />
Nedovedete si představit, jaký je krásný pocit, když se svojí obstarožní třistakilovou K1200RS ničím ega většiny trapičů rýže.

smazany1804 (0) napsal 19.02.2006 v 11:14

Myslím, že jsi to vystihnul docela přeně.<br />
Doplním jen, že pověst BMW je také do značné míry daná tím že na nich vídme hlavně němce a ty jezdí velice v poklidu. Bylo by ale chybou myslet si že to tyhle motorky nedokáží pořádně rozbalit. To co se dá dostat i ze &quot;zastaralých&quot; boxérů je působivé. Když se k tomu přičtě bezkonkurenšná podvozek a výtečná ovladatelnost, tak mnozí při prvním setkání s rychlým baworákistou nestačíme divit. Jsou to ale vlci v rouše beránčím.

smazany1804 (0) napsal 18.02.2006 v 23:24

Dovolím si připsat několik vlastních postřehů.<br />
<br />
1) Už jezdím několikátým autem BMW a i přes jeho některé chyby považuji tuto značku za špičku. Především v motorech. Uvědomte si že BMW je jedna z mála značek kde zbaběle neutekli k turbům. A vyrábět takto výkonné motory pouze s atmosférickým plněním je důkazem naprosto brilantní motorářské práce. Věřím, že takto nabyté zkušenosti dokáží využít i v MotoGP když už to předvedli v F1 i v nových modelech komerčních motocyklů.<br />
<br />
2) Motocykl BMW bohužel nevlastním, ale pravidelně využívám nabídek dealera na testovací jízdy. Už jsem prohnal pěknou řádku typů a mohu vám zaručit, že pokud si o motorkách BMW myslíte, že jsou to velké težkopádné parníky pro německé důchodce, tak jste zaspali dobu minimálně o 20 let. <br />
<br />
3) A teď jedna historka. Vracíme se takhle s kámošem, mimochodem špičkovým motorkářem od přirození , z Dubé (já CBX-750 on Bandit 1200) a u Mělníka dojedeme kluka na R1150GS. Nohy ledabyle hozené na válcích a v kludu si to mastí svých 160. Nelíbilo se mu ale že ho chceme předjet a tak lehce porychlil. My ale taky. Můj stroj přestal stíhat poměrně záhy, ale kolega se nevzdával a tak mi za chvíli zmizeli v dáli. Pak jsem se dozvěděl, že ho nakonec nedal. Ten kluk s tím GéeSem mu prostě relativně v pohodě odjel. A ani při tom nesundal ty nohy z válců. Důvod? Jednoduchý. GS je silné a rychlé, 12-Bandit je silnější a rychlejší, ale na našich rozbytých silnicích snadno v náklonu odskáče úplně do hajzlu, zatím co bavorák ladně klouže jak jak Katarina Wittová v Sazka aréně. <br />
<br />
4) A druhá historka. Jedu takhle s kamarádama na Corsicu a v Italkých alpách, v tom ráji serpentin, nás i přes opravdu svižné tempo s téměř minimální bagáží, dojel strejda na jedenáctpadeGS s padákama a velkejma hliníkovejma kuframa. Ladně předjel ostatní a pověsil se za mne. Koukal jsem na něj do zrcátka, zkoumal jeho plnovous a tipoval mu něco přes padesát. Byl evidentně rychlejší než my a tak jsem ho chtěl po další ostré &quot;stoosmdesátce&quot; pustit. Nebylo to nutné. Než jsem se stačil vzpamatoval byl nejen předemnou, ale i před naším udávačem tempa - klukem na SV-1000. Ten se chvilku vzpamatovával ze šoku, ale pak v něm bouchly saze (jeli jsme fakt z ostra a on si nás klidně předjede dědek na krosce!!!) a vydal se za bavorákem. Až nahoru se celkem držel, ale po průjezdu sedla byl v háji. V serpentinách dolu na něj němec dělal na každém esíčku pět metrů. V poklidu a ladně, s motokrosovou nohou na zemi tahal kufry po asfaltu. Ty kufry, který normálně visí metr nad zemí. Nejhorší je, že se evidentně ani moc nesnažil. Naproti tomu kámoš, který je skutečně excelentním a hlavně vyježděným motorkářem, byl na každých brzdách na limitu a v každé zatáčce na hranici pádu. A nebylo to nic platné. Dodnes se tomu pohledu všichni smějeme. <br />
A poučení? Nehoň se s motorkou která má 1000x lepší podvozek než ta tvoje slavná rejžová raketa. A už vůbec ne v krátkých utažených vracečkách. Tady jsou výhodou i kratší kvalty a široká řídítka kterými to tam pořádně nalámeš.<br />
<br />
Závěr? Asi to se svejma RRkama bavorákum natřete na okruhu a GéeSu asi i na dálnici, ale kdekoli jinde vás na baworáku zpráská i sváteční jezdec. Pokud se BMW skutečně opře do hypersportů nebo GP, tak jak to oni umí, tak vás ten sváteční jezdec za dva roky zpráská i na okruhu a ještě k tomu s manželkou na zádech.

Shollochov (2) napsal 17.02.2006 v 11:47

To kecka: Už ses dlouho nedíval, co se u BMW vyrábí, že???

Shollochov (2) napsal 16.02.2006 v 11:23

Osobně se na to moooc těším. Je pravda, že se změnou pravidel budou mít všichni stejné šance se s tím poprat a kluci v BMW byli vždycky s technikou o krok dopředu. Doufám, že angažují odpovídajícího pilota a pak se Japonci třeste (samo i Italové )

Smrk (0) napsal 15.02.2006 v 10:16




TOPlist