BMW R nineT /5 aneb 50 let výroby BMW v Berlíně
Text: Honza Zajíček | Foto: BMW | Zveřejněno: 5.7.2019 | Zobrazeno: 11 240x
Víte, že už je to 50 let, kdy se rozjela výroba motocyklů BMW v Berlínském závodě? V roce 1969 se značka s modrobílou vrtulí ve znaku rozhodla kvůli vzrůstající výrobě automobilů přesunout montáž jednostopých strojů do nové továrny ve Spandau, a to motocyklovou řadou /5. Jako oslavu tohoto výročí BMW představuje moc pěkný limitovaný model roadsteru R nineT.
Kapitoly článku
V tehdejší nové berlínské továrně šroubovalo přibližně 400 zaměstnanců stroje R50/5, R60/5 a R75/5 se zcela novým motorem, podvozkem a atraktivním vzhledem. Tento mix vlastností tehdy dokázal oslovit řadu zákazníků, stejně jako výrazné barvy tehdy prodávaných motocyklů. Sedmdesátá léta, to byla ve většině zemí pěkná divočina - rock´n´roll, touha po svobodě, a k tomu všemu výrazné barvy řady /5 skvěle ladily. S výrazným lakováním vyjíždí i moderní reminiscence v podobě limitovaného nineT. Základem je modrá barva Lupine Blue s černým kouřovým efektem a dvojitými bílými linkami. Výroční model by samozřejmě nemohl být výročním modelem bez nějaké té plaketky. Tady ji najdeme kousek pod víčkem nádrže. Další specialita modelu se také nachází na nádobě pro palivo. Jsou to gumové měkčené boky, nebo chcete-li gripy. Přesně jako na padesát let starých motorkách.
Když se podíváte dál po horní linii nineT, narazíte na výrazně jiné dvoumístné sedlo s bílými linkami, opět evokujícími historické modely. Ty připomíná také chromovaná koncovka z R nineT Racer, vyleštěné svody nebo blýskající se zrcátka. Rám je spolu s kardanem po vzoru předků černý, a aby se /5 hodilo do historické řady, dostalo stříbrný motor a drátěná kola se stejnou povrchovou úpravou. Poslední změnou stojící za zmínku jsou vyhřívané rukojeti ve standardní výbavě.
Stačilo pár úprav, a z dobře známého roadstera máme docela jinou motorku. Jelikož jde o limitovanou edici v předem nespecifikovaném množství, doporučujeme v případě zájmu urychleně navštívit nejbližšího dealera BMW.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.