globalmoto_duben_nolan




BMW představilo mezi čtyřmi novinkami americký cesťák a nová střední endura

Německé BMW ukázalo v Miláně hned čtyři nové motorky. Je tu cestovní velikán K 1600 Grand America, konkurující nejvyšší specifikaci Hondy Goldwing, nebo technologicky vyspělý skútr C 400 X. Došlo ale i na očekávaná středně velká cestovní endura.

Kapitoly článku

První motorka, na kterou se BMW zaměřilo během svojí tiskové konference, cílí na americký styl a americký způsob cestování. K 1600 Grand America je mohutný cesťák, vycházející ze stejného základu, jako dříve představený K 1600 B.

Grand America navíc disponuje velkým větrným štítem, vpředu umístěnými plotnami pro uvolněnou pozici jezdce, mohutným opěradlem pro spolujezdce s integrovanými područkami a dalšími prvky. Samozřejmě nechybí ani bohatá porce prostoru na převoz zavazadel v trojici integrovaných kufrů.

V útrobách bije šestiválcový motor se stejnými specifikacemi, jako v případě Baggeru. Agregát podává maximální výkon 160 koní v 7 750 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí hodnotou 175 Nm v 5 250 otáčkách.

Ovládnutí stroje dopomáhá elektricky nastavitelné odpružení Dynamic ESA s trojicí jízdních módů, dále zpátečka a samozřejmě systémy ABS Pro a Dynamic Traction Control. Z dalších technologií stojí za zmínku třeba xenonový světlomet, vyhřívané gripy, vyhřívaná sedadla, tempomat nebo audiosystém s přípravou pro navigaci. Navíc lze přiobjednat adaptivní přisvětlování do zatáček, denní svícení, bezklíčové startování, centrální zamykání a další prvky.

Oproti očekávání, představilo dále BMW hned dvojici nových cestovních endur z rodiny GS. Menší F 750GS se objevuje jako první, ale o několik málo sekund později se na scéně zjeví i dospělejší a na první pohled ostřeji vybavené F 850 GS.

První F 750GS míří hlavně na komfort při jízdě po silnicích, nabídne nižší pozici sedla a solidních 77 koní výkonu při 7 500 otáčkách. F 850 GS je oproti tomu zaměřeno na zkušenější jezdce, kteří se nebojí udělat výlet do terénu. Při stejném základu má F 850 GS výrazně vyšší světlou výšku, jiné tlumiče, drátěná kola s terénními pneumatikami a spoustu dalších prvků.

Také výkon je u F 850 GS vyšší a celkově se jedná o 95 koní při 8 250 otáčkách. Základ motoru ale stejně jako základ rámu zůstává. V obou strojích pracuje řadový, vodou chlazený dvouválec o objemu 853 ccm. Jedná se o zcela novou pohonnou jednotku, slibující mimo jiné výrazně nižší spotřebu paliva, než v případě stávající osmistovky.

Oba enduro modely brzdí pomocí dvojice kotoučů o průměru 305 mm na předním kole. Nechybí samozřejmě ABS Pro a DSC, doprovázené několika jízdními módy, měnícími nastavení jízdních asistentů a odezvu na plyn. Motorky také shodně disponují nastavitelnými plexi štíty, LED osvětlením a digitálními displeji místo klasických budíků.

Poslední novinka od BMW je novinkou „bez nádrže“ a jedná se o vůbec první vstup německé značky do středního segmentu skútrů. C 400X doplní své větší bratry, ovšem co se týče inovací a možností konektivity, řadí se menší skútr na samotný vrchol bavorácké nabídky.

Pohon moderně vypadajícího skútru má na starost jednoválec o objemu 350 ccm, disponující 34 koňmi výkonu. Motor je usazen uvnitř trubkového rámu s vysokou torzní tuhostí, takže BMW hovoří o maximální agilitě a rychlejším pohybu skrz městskou džungli. Na předním kole brzdí dokonce dvojice kotoučů, podpořená samozřejmě systémem ABS.

C 400X nicméně slouží také coby výstavní skříň nových technologií. Přímo před jezdcem se objevuje displej o úhlopříčce 16,5 centimetru, sloužící jednak jako klasická přístrojová deska, jednak jako multimediální centrum. Skrze ovladač na levém řídítku má jezdec možnost používat telefon přes headset v přilbě, poslouchat hudbu nebo třeba využívat navigaci sdílenou z mobilního telefonu. Skútr dále využívá LED osvětlení s příplatkovým denním svícením, ale nezalekne se ani převozu nákladu. Pro tyto účely slouží variabilní systém Flexcase, uložený pod rozměrným sedlem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist