BMW K1600GT a GTL, šestiválcové cesťáky pro rok 2011

Německý výrobce se sice v posledních letech hodně zaměřil na sportovní stroje, ovšem to neznamená, že by zanedbával svoji tradiční doménu - velké cestovní motocykly. Na začátku prázdnin proto byly v Mnichově zveřejněny základní parametry a první skici dvou velkých cesťáků GT a GTL poháněných šestiválcovou šestnáctistovkou.

BMW K1600GT a GTL, šestiválcové cesťáky pro rok 2011

Kapitoly článku

Motocyklové značky poslední dobou volí strategii postupného odkrývání novinek. Podobně jako Honda s novou VFR uvedenou nejprve ve formě konceptu a až o rok později jako hotový motocykl i značka BMW na loňské výstavě v Miláně představila studii Concept 6 s novým šestiválcem. Avizované modely BMW K1600GT a GTL se sice představí až na podzim, ale základní parametry a tvary prozradila továrna již nyní. Posuďte sami, nakolik se celkové provedení podobá napravo uvedenému zakamuflovanéu prototypu, který fotografové nachytali na testovacích jízdách v USA.


Motor

Hlavním trhákem bude řadový šestiválec o maximálním výkonu 160 koní již při 7500 ot/min a krouťákem 175 Nm při 5000 ot/min a 70 procent krouťáku by podle slov výrobce navíc mělo být k dispozici již téměř od volnoběhu - 1500 ot/min. Pro srovnání, osmnáctistovkový šestiválcový boxer Goldwing disponuje výkonem 120 koní a krouťákem 167 Nm. Řadový šestiválec BMW ovšem kromě vyšších parametrů nabídne také odlišný projev a pocit z jízdy a je skvělé, že se tato koncepce po letech znovu vrací na trh a oživí zapomenutou kategorii legendární strojů jako CBX.
Hmotnost motoru se zastavila na přijatelné hodnotě 102,6 kg, nový šestiválec BMW se také vyznačuje ještě extrémně úzkou stavbou. Celkem má na šířku pouhých 57 cm - to je srovnatelné se soudobými čtyřválci! Užší už je pouze připravovaný Horex s véčkovou stavbou. Nikoho asi nepřekvapí, že motor je nabitý elektronikou a používá elektronický snímač polohy plynové rukojeti a nabídne v dnešní době stále častější možnost nastavení režimů - Rain, Road a Dynamic.


Podvozek a výbava

Základem podvozku je litý rám po vzoru S1000R, hliníkový podsedlový rám, a samozřejmě osvědčené bavorácké systémy odpružení Paralever a Duolever s kardanem a systémy elektronického nastavení předpětí ESA II, kontrolou trakce a samozřejmě ABS. I u podvozku se velké míře hledělo na maximální snížení hmotnosti, o čemž svědčí magnesiové držáky palubky či hliníková podsedlová část. Novinkou ve světě motocyklů bude velký barevný multifunkční TFT displej, který kromě rádia, bluetooth intercomu nabídne i integrovanou satelitní navigaci.
Model K1600GT bude mít nakročeno na sportovnější styl jízdy díky s vyšším sedlem a sportovnějším, byť i tak velmi turistickým posazem. Model K1600GTL se bude vyznačovat nižším sedlem a posazem bez váhy na rukou díky delším řídítkům, podobně jako je tomu u dosavadní vlajkové lodi K1200LT. Navíc bude vybaven integrovanou trojicí kufrů ve stylu dosavadní řady LT - zde se jednoznačně počítá s častou jízdou se spolujezdcem.


Adaptivní xenonové světlomety

Nová řada K1600 používá dva krajní pomocné reflektory a středový xenonový projektor, který osvětluje vozovku přes nakloněné zrcadlo. Aby nedocházelo k oslňování protijedoucích vozidel při brzdění, akceleraci či změně zatížení, projektor se otáčením přizpůsobuje podmínkám a zaručuje konstantní nastavení výšky. Ještě zajímavější je ovšem adaptivní natáčení zrcadla, které zajišťuje natáčení paprsků do zatáčky. Tento systém vyhodnocuje údaje jako rychlost, akceleraci či data z čidel náklonu, použitých již u superbiku BMW S1000RR, a vypočítá takové nasměrování paprsku, abyste vždy viděli „za roh“. Celou funkci a výhody tohoto systému názorně ukazuje video v následujcí kapitole.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.73
Známkováno: 11x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist