yamaha_demo_tour




BMW G 310 R: mnichovská třístovka je venku

Tak už je to tady! Bavorská značka dnes potvrdila vstup do kubatury pod 500 ccm, a udělala to opravdu stylově. Prvním modelem v tomto segmentu pro mladé a začínající jezdce je čerstvě představený roadster G 310 R.

Kapitoly článku

Co jiného lépe symbolizuje značku BMW, než roadster – motorka bez jakýchkoli zbytečností, ale zároveň se vším co má mít? Právě s takovým modelem bavorský výrobce přichází do kategorie, kde zatím dominovaly jenom konkurenční značky. Když se ohlédneme pár let zpátky, jiný vývoj se ani nedal očekávat. BMW pravidelně rozšiřuje své pole působnosti, a segment malých motorek je momentálně dost populární. O bavoráku s motorem pod 500 ccm se mluví už nějakou dobu, a prvním oficiálním náznakem bylo zahájení spolupráce s indickým gigantem TVS Motor Company. Ta bude nové roadstery pro BMW vyrábět, což by se mělo odrazit na příznivé ceně. Kompletní vývoj ale probíhal v Mnichově, a Němci by neměli dopustit ani žádné kompromisy na úkor kvality výroby. 

Pojďme se ale podívat na novinku zblízka. Design se podle vyjádření fabriky nechal inspirovat super-nakedem S 1000 R, ale možná stačilo říct, že podle siluety je to typické BMW. Najdou se tu i nějaké společné rysy s nedávno představeným konceptem Stunt 310, a celek působí svěžím, dynamickým dojmem. Motorku opticky zvětšuje nahrbená nádrž, do které se vejde 11 litrů benzínu. Při očekávané spotřebě do 4 litrů nám z toho vychází i celkem slušný dojezd.

Srdcem motorky je fungl nový vodou chlazený čtyřventilový jednoválec DOHC o přesném zdvihovém objemu 313 ccm s výkonem 34 koní v 9 500 otáčkách. Maximum točivého momentu 28 Nm dosahuje o dva tisíce otáček dřív, kam se s vrtáním 80 mm a zdvihem 62 mm dostane v mžiku. Zajímavostí je poloha válce, který je nakloněný dozadu, hlava otočená o o 180° a sání tak může být přivedeno z přední strany.

Podvozek tvoří ocelový trubkový rám, převrácená přední vidlice a dlouhá hliníková kyvka s centrálním tlumičem. Výsledkem této kombinace má být dobrá jízdní stabilita, přesné řízení a snadná ovladatelnost. Při rozvoru 1 374 mm a délce stopy předního kola 102 mm není důvod pochybovat o obratnosti a mrštnosti téhle malorážky. 158,5 kila pohotovostní hmotnosti a výška sedla 785 mm jsou další údaje, které se budou líbit začínajícím jezdcům.

V základní výbavě najdete dvoukanálové ABS, které hlídá přední brzdu s kotoučem o průměru 300 mm a čtyřpístkovým třmenem i zadní dvoupístkovou kotoučovku. Sedmnáctipalcové ráfky jsou obuté do pneumatiky 110/70 R17 vpředu a 150/60 R17 vzadu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist