husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma: Bimota

Stánek italské malosériové fabriky zaujal v Miláně možná víc, než expozice řady konkurenčních značek s podstatně větším objemem výroby. A výhoda domácího prostředí určitě není jediným důvodem. Na technologické lahůdky a zajímavý design v podání Bimoty se každý rád koukne při každé příležitosti, a když se ještě přidá kopec novinek, náporu návštěvníků nestíhá odolat ani tuplovaná velikost výstavní plochy. Věřte nebo ne, ta malá italská továrnička letos vystavovala 19 modelů.

Kapitoly článku

Velká část prezentovaných modelů už pamatuje loňskou výstavu EICMA, ale Bimota se  evidentně snaží oslovit širší publikum. Například už má připravenou odpověď pro fajnšmekry, kteří se dožadují exkluzivního superbiku vyzbrojeného řadovým čtyřválcem. Po motoru se ale musela podívat tentokrát jinde než u svého dvorního dodavatele.
Ducati totiž nemá zrovna nic podobného momentálně na skladě, ani se pravděpodobně nechystá zařadit takový motor do svého portfolia. A protože Bimota staví motorky vždycky jenom z toho nejkvalitnějšího materiálu, tendr nakonec vyhrála firma z Mnichova. Pokud projekt BB2 dostane zelenou, jeho srdce bude tvořit agregát jednoho z nejlepších superbiků současnosti, BMW S 1000 RR. Za to, že si jej Bimota vybrala, vděčí motor BMW hlavně extrémně nízké hmotnosti a výkonovým parametrům (193 koní). O špičkové jízdní vlastnosti se postará nový hliníkový rám, a osobitý design, ten už k motorkám z Rimini tak nějak patří automaticky. Co říkáte třeba na fantasticky hranaté retro světlo?
BB2 ale není jediným krokem Bimoty do neprobádaných vod. Další koncept s označením DBx má za úkol otestovat reakce potencionálních kunčaftů, kteří nechtějí jezdit výhradně jenom po silnici. V podstatě jde o DB10, přezutou na hrubší vzorek a drátová kola - vepředu devatenáctipalcové, vzadu s možností výběru mezi 17 a 18palcovým ráfkem. Podle komponentů navěšených na prototypu to vypadá, ža ani tenhle model nebude na trhu konkurovat ostatním nízkou cenou. Ale za exkluzivitu se prostě platí, a kdo chce být jedním z prvních majitelů on-off Bimoty, měl by vypovědět všechny termínované vklady co nejdřív. Výroba DBx má začít už v lednu příštího roku.
I známé šlágry potřebují občas trochu oprášit, a proto se v katalogu Bimota 2013 objevuje například legendární Tesi 3d Evo s přední kyvnou vidlicí v odstrojeném provedení, nebo superbike DB11 s modernějším motorem Testastreta 11°, který Ducati používá v modelech Diavel a Multistrada. A kdyby někomu nestačilo standardních 165 koní, přeplňovaná verze s označením VLX se dostane až na hodnotu188 k.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist