yamaha_demo_tour




Oblíbené Leoncino dostane silnějšího bráchu

Podle očekávání největší hvězdou stánku italsko-čínské značky Benelli bude sériový scrambler Leoncino s motorem ze sporťáku 752S, loni představený jako koncept. A to dokonce hned ve dvou verzích. Benelli ovšem nezapomíná ani na menší objemy, drobné úpravy proběhly na oblíbených půllitrových cendurech TRK a malý naháč 251 dostane verzi S.

Kapitoly článku

Leoncino 800

Když se tak na největší novinku Benelli dívám, moc rozdílů proti loňskému konceptu nevidím. Vlastně skoro žádné, jen pár malých detailů. To, co jsme viděli loni, byla prakticky už sériovka. To nás jenom těší, protože tenkrát se nám ta motorka dost líbila a abych byl upřímný, tak sériovka je vzhledem k barvám ještě hezčí.

Zajímavé a pro Benelli jistě lichotivé je, že Leoncino 800 není jen jinak oblečeným sporťákem 752S, ani to není Leoncino 500 se zabudovaným menším motorem. Ne, je to fakt samostatný model, který má linky z Leoncina a motor ze sedm-pět-dvojky. Ten má mimochodem objem 754 cm3 a ne 752, ovšem proti naháči disponuje ve scrambleru dokonce ještě vyšším výkonem, a to o nezanedbatelných pět koní, napočítáte jich tedy 81,6. Oproti Ducati Scrambler, na niž nové Leoncino 800 neoddiskutovatelně míří, má motor totálně odlišnou architekturu, když jde o řadový dvouválec s kapalinovým chlazením, rozvodem DOHC a čtyřventilovými hlavami.

Co překvapí, že rám je sice pořád příhradový ocelový, nicméně jiný než na 752S. Přední masivní a plně nastavitelná 50mm vidlice Marzocchi je svými parametry stejná, opticky se však lehce liší, zadní též nastavitelná centrála je jiná určitě, neboť na Leoncinu je téměř položená a hlavně vypadá jinak. Ani kola nejsou stejná, Leoncino používá bezdušová vyplétaná, byť rozměry jsou identické, takže snad jen u brzdové soustavy s 320mm kotouči a čtyřpístkovými radiálkami můžeme říct, že jsou ze stejného regálu.

 

Ač je objemově i fyzicky větší, díky svým vyváženějším proporcím vypadá osmistovka proti půllitru sportovněji a hubeněji, byť váží 220 kilo s plnou 15litrovou nádrží. Osvětlení je samozřejmě z LED diod, řidiči zpříjemňuje kontrolu „životních funkcí stroje“ barevný TFT displej, do výbavy patří i centrální stojan. Co se barevných provedení týče, Benelli jejich seznam zatím k dispozici nedala a na obrázcích vidíme akorát tohle šedivé provedení. Nevadí, sluší mu to. Podle výrobce by měly první osmistovky přijít na trh v polovině příštího roku.

Leoncino 800 Trail

Stejně jako u pětistovek, také u větší motorizace budete mít na výběr ze silničně laděné verze a více do terénu koncipovaného provedení Trail. To poznáte bezpečně nejen podle zelené barvy se zářivě žlutými nápisy a malého štítku nad předním světlem, ale především podle úplně jiného výfuku se dvěma nahoru zvednutými koncovkami.

Zatímco některé značky toho pro změnu silničáku ve scrambler mnoho neudělají a vystačí si s kosmetikou, Benelli se do pouští do větších akcí. Trail se tak může pochlubit vyššími zdvihy (sice jen o 10 mm, ale jsou) a především jinými koly, obutými do pneumatik Pirelli Scorpion Rally STR. Vpředu najdeme devatenáctipalcovou stodvacítku, vzadu je na sedmnáctipalci obuta guma o šířce 170 mm – jsou to tedy identické rozměry, jaké mají všechna moderní cendura.

TRK 502 & TRK 502 X

Obě verze oblíbeného cendura mají sice stejně tvarované, ovšem co do povrchové úpravy jiné plasty. Upravovala se ergonomie, těšit se můžete na pohodlnější sedlo pro řidiče i spolujezdce a na jinak tvarovaná řídítka. Ta jsou nyní nastavitelná, stejně jako páčka spojky, a najdete na nich jiná zrcátka, gripy a také nové podsvícené ovladače. Sérii drobných vylepšení doplňuje větší a hezčí hliníkový nosič zavazadel.

251S

Čtvrtlitrový jednoválec BN 251 dostane moderněji tvarovaného brášku s označením 251S. Změny jsou hodně podobné jako u větších dvouválců BN 302 a 302S (staré modely mají BN, nové už ne, zato mají za čísly to písmeno S), technika tedy zůstane stejná a vše se odehraje čistě na úrovni designu. A tady není co řešit, starší model možná byl příjemný a celkem hezký, ale tvarově už trochu zastaralý. Esko s předpokládaným začátkem prodejů od března 2020 poznáte podle předního plně ledkového světla, nad nímž se nachází už jen čistě digitální displej, hezčího výfuku a obnažené prdelky, když se nosič RZ přestěhoval dolů na kyvku. Barvy budou bílá, černá a zářivě zelená, která je jasnou volbou!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
zdenal77 přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist