husqvarna_svartpilen_801_2




Keanu Reeves odhalil limitku Method 143

Hollywoodský herec figuruje jako spolumajitel společnosti ARCH motorcycle a letos přijel osobně odhalit do Milána jejich novinku z exkluzivních materiálů - Method 143. Americká společnost také představila vylepšenou verzi svého prvního modelu KRGT-1 a jeho sportovněji laděného bratříčka.

Kapitoly článku

První stroj značky spatřil světlo světa v roce 2015 s cílem dopřát zákazníkům na míru vyrobenou motorku, se kterou nebude problém jezdit agresivně a zároveň bude pohodlná na delší cesty. Při vylepšování se tvůrci soustředili na jízdní pozici, přední vidlici spolu s brzdami a samozřejmě na splnění Euro čtyřky. Tu se více jak dvoulitrovému motoru splnit povedlo, vidlici dodali Švédi od Öhlinse – konkrétně z řady FGRT a brzdy můžete mít nově i s ABS. Co zůstalo beze změn je ocelový rám s podsedlákem frézovaným z hliníku, zadní tlumič vlastní výroby či karbonová kola BST. Stejně tak zůstává možnost zvolit si, zda si necháte namontovat stupačky před motor, nebo sportovněji pod sebe.

Jako další vývojový stupeň mladšího bratříčka přijíždí model 1S a stává se prvním motocyklem značky s jednoramennou kyvnou vidlicí. Motorka má nízký sportovní vzhled, jízdní pozice je agresivnější, zároveň se ale drží svých power cruiserovských kořenů. Při konstrukci bylo použito velké množství CNC obráběných dílů a karbonu, který dodává motorce závodní styl. Z těchto materiálů je vyrobena například nádrž, jejíž víčko překrývá stylový frézovaný kryt. Kola jsou karbonová BST, jádro tvoří stejný V-Twin plnící Euro 4.

To nejlepší jsme si nechali nakonec a tím je Method 143. Futuristická motorka složená z těch nejfajnovějších materiálů a komponentů, s motorem o objemu 2 343 ccm a limitovaným počtem 23 vyrobených kusů. Vzhled je ještě sportovnější a nahrbenější než u 1S, jeho páteř tvoří karbonový rám spolu s jednoramennou kyvnou vidlicí, kterou u Archu navrhli, ale vyfrézovali ji u Suteru. Aby toho nebylo málo, tak ji nakonec překrývá ještě karbonový kryt.

Karoserii tvoří opět CNC obráběný hliník s integrovaným světlem a koženým sedlem, ve firmě si navrhl i vlastní displej, který slouží jako přístrojová deska, nebo kola vyrobená opět ve firmě BST. Přední vidlice Öhlins FGRT mají na sobě aerodynamické kryty z karbonu a titanovo-karbonový výfuk je inspirovaný speciály MotoGP.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist