Nová Moto Guzzi V9, V7 II Stornello a Aprilia RSV4 R-FW

Pro italský koncern je domácí výstava už tradičně nejprestižnější příležitostí pro prezentaci. V Miláně jsme tak mohli vidět širokou škálu novinek od Aprilie a Moto Guzzi. Nejvýživnější porci si letos přichystala značka z s orlem ve znaku, která předvedla nejen nepřehlédnutelný futuristický bagger Moto Guzzi MGX-21, ale také třeba silnějšího nástupce oblíbené retro-řady V7. K vidění ale byla také supersportovní Aprilie RSV4 s novou závodní výbavou RF-W.

Nová Moto Guzzi V9, V7 II Stornello a Aprilia RSV4 R-FW

Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress

Extravagantní bagger amerického stylu je finální verzí konceptu MGX-21 představeného loni právě zde v Miláně. Označení „Létající pevnost“ je při pohledu na opulentní tvary stroje oprávněný. Jak uvedl šéf designu Piaggia Group Miguel Galuzzi, MGX-21 má představovat futuristickou a odvážnější verzi Californie 1400, tedy ještě okázalejší a silovější cestovní motorku přímo stvořenou ke křižování celých kontinentů.

MGX-21 se tak honosí až brutálními detaily jako je masivní maska, plné přední kolo, velký přední blatník s pevnou zástěrkou nebo kryt chladiče dole před motorem. Právě četné karbonové díly včetně vík zadních kufrů nebo krytů nádrže dotvářejí futuristický vzhled tohoto monstra. Jeho technický základ přitom tvoří zmíněná California 1400. Nechybí proto charismatický motor s točákem 102 Nm, 21“ přední kolo, pohodlné široké sedlo, ale ani výkonné brzdy Brembo s dvouokruhovým ABS. Tradiční je také bohatá elektronická výbava čítající palivové mapy, tři stupně vypínatelné kontroly trakce, tempomat, ale i Bluetooth pro spojení motorky s mobilem skrze multimediální platformu MG-MP zobrazující všemožné údaje o jízdě.  

Moto Guzzi V9 Bobber / Roamer

Dlouho se o tom spekulovalo a už je to tady – stylový, ale pro mnohé příliš malý a zbytečně slabý retro-bike V7 se dočkal i silnější verze V9 ve dvou provedeních. Obě verze vycházejí ze stejného základu, kterým je jednoduchá stavba kolem výrazného neodmyslitelného podélného dvouválce, nyní v objemu 850 ccm.

Klíčovým požadavkem na nový motor byla dle zástupců značky snaha o co nejvyšší zátah a elasticitu, které zajistí výkonnostní parametry 55 koní (40,5 kW) při 6250 ot./min a 62 Nm při 3000 ot. Základem devítistovky je nová hliníková skříň klikovky, která zajišťuje lepší mazání (včetně nového olejového čerpadla) a menší třecí ztráty při pohybu ústrojí. Modernizace za účelem přenosu vyššího výkonu se dočkala též masivnější šestirychlostní převodovka a větší suchá spojka, úpravou prošlo také zadní kyvné rameno z hliníku.

A co je nejviditelnější - silnější motor si vyžádal změnu tvaru nádrže (zmenšena na 15 litrů) s dobře patrnou boční hranou, jejíž linie jakoby pokračovala přes minimalistické sedlo. Novinkou je také podvozek včetně ocelového rámu: přední vidlice má 130 mm zdvih, vzadu najdeme dvojici výkonnějších tlumičů se stavitelným předpětím. Nechybí ani dvouokruhové ABS a kontrola prokluzu MG-TC a v elektronické výbavě bychom kromě imobilizéru našli také USB zásuvku pod krkem řízení. Ta umožní jak nabíjení osobní elektroniky, tak spojení motorky skrze multimediální platformu MG-MP se smartphonem.

Zatímco elegantní světlý Roamer s vyššími řídítky a větší přední pneumatikou (konfigurace 19“ přední, 16“ zadní) má odkazovat na styl legendárního customu Nevada 750, černočerný Bobber svým opuletním výrazem, s nízkými širokými řídítky a s balonovými pneumatikami na 16“ kolech (přední 130/90, zadní 150/80) vychází z očesaného robustního stylu amerických motorek pro závody dirt track. Retro styl černého Bobbera doplňuje zkrácený zadní blatník s nezbytnou šachovnicí, kterou najdeme i vpředu. Bíle lakovaný Roamer s červenými linkami naopak přichází s na pohled trochu vyšším sedlem a jako správnému customu mu nechybí ani chromované doplňky jako zrcátka, koncovka výfuku nebo vinuté pružiny tlumičů. Oproti silově pojatému Bobberu působí Roamer vizuálně lehčím a hbitějším dojmem, váha obou verzí je přitom zhruba 200 kg.

Oba stroje přicházejí ve dvou barevných verzích: Roamer kromě bílé Blanco Classico i jako blyštivá Giallo Solare, Bobber vedle základní Nero Massicio také ve světlejším Grigio Sport. K dispozici bude rovněž výkonově omezená verze 35 kW.

Moto Guzzi V7 II Stornello

S příchodem silnějšího sourozence naštěstí nepustili mandellští V7 tak úplně k vodě. Druhá generace Vé sedmičky se tak vedle už zavedených základních provedení Stone, Racer a Special nově ukázala také jako vyšperkovaná tisícikusá sběratelská série s označením Stornello. To  byla historická čtyřtaktní stopětadvacítka Moto Guzzi v šedesátých a sedmdesátých letech – typický lehký scrambler své doby.

Po jeho vzoru se V7 II Stronello pyšní pod sedlo vyvedeným výfukem Arrow, terénním obutím Goldentyre, hliníkovými stupačkami nebo prachovkami přední vidlice. Exkluzivitu zajišťují ručně broušené hliníkové doplňky jako blatníky, štítek světla nebo kryty podsedlových schránek. Jinak je tu vše při starém – podvozek a kola 18“/17“, šestirychlostní převodovka, ABS a vypínatelná kontrola trakce a hlavně široká nabídka slušivých originálních doplňků od hliníkových zrcátek přes výkonnější zadní tlumiče až třeba k stylovým koženým brašnám.

Moto Guzzi Garage

Bohatá škála originálních doplňků, respektive z nich složené celé customizační sady – to je MG Garage, zaměřená především na řadu V7 a V7 II. Ke stávajícím modifikacím Dark Rider, Scrambler, Legend a Dapper letos v Mandellu vymysleli nové kombinace doplňků tvořící tři nové sady: café-racerovou Guzzi Clubber, scramblerovou Guzzi Alce a elegantní Lady Guzzi.

Aprilia RSV4 RF / RF-W

Oblíbený a úspěšný supersport a zároveň vlajková loď značky se pro sezónu 2016 představí ve speciální tovární verzi RF, která bude v různých variantách (RF-W) obsahovat ty nejmodernější technologie osvědčené ze závodů kategorie WSBK a Superstock.

Jak se ve všech verzích a systémech vyznat? Základem je model  RSV4 RR. Ten vychází z loňské modernizace RSV4, která přinesla především nárůst výkonu motoru (přes 200 koní), lehké snížení hmotnosti, mírnou úpravu geometrie podvozku v podobě prodloužení zadní kyvky a zesílené pření vidlice.

Letošní verze přináší nová barevná provedení ve sportovním stylu. Připomeňme, že verze RR se do základního modelu liší balíčkem propojených elektronických systémů APRC (Aprilia Performance Ride Control) zahrnujícím kontrolu trakce, startovního asistenta, rychlořazení, nebo vícerežimového systému ABS 9MP, který propojuje třírežimový systém Race ABS se systémem omezení zdvihu zadního kola při brzdění RLM a se třemi palivovými mapami Track, Sport a Race. K modelu RR je navíc možné doplnit příplatkový balíček Race Pack, který obsahuje kované ráfky a především plně stavitelný podvozek Öhlins včetně regulovatelného tlumiče řízení.

Zbrusu nová verze RF přináší tohle všechno již ve standardu, navíc je k dispozici ve zmíněných verzích RF-W, vyladěných přímo pro potřeby jednotlivé závodní kategorie (RF-W Stock 1 např. bez ABS s nižší váhou, RF-W Stock 2 s programovatelnou jednotkou APX2,  RF-W SBK s rychlopřepínači elektronických systémů, RF-W Misano ). Největší lahůdkou je bezpochyby provedení RSV4 RF-W SBK, tedy přímá replika superbiku z oficiální stáje Aprilia Racing Team v seriálu SBK World Championship.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.27
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist