yamaha_demo_tour




Nová Aprilia Tuareg 750/1200?

Podle neoficiálních zpráv zveřejněných italským časopisem Motocyclismo bychom se na podzimní výstavě EICMA 2010 měli dočkat dokonalého dárku - představení cestovního endura Aprilie Tuareg. A světe div se, první zprávy naznačují, že by se opravdu mohlo jednat o nefalšované enduro, byť v cestovně/silničním duchu.

Uplynulo již čtvrt století od éry prvních modelů Tuareg od Aprilie, což byla odolná endura v širokém rozsahu objemů 125, 250, 350 ccm a od roku 1988 do 1992 dokonce i v objemu 600 ccm (v naší Motodatabázi jich ještě dost najdete), obvykle vybavená větší nádrží pro expediční jízdy a dálkové soutěže.

O tom, že se jinak „silniční“ značka Aprilia hodlá věnovat i tomuto segmentu motocyklového trhu a motocyklového sportu, svědčí start továrního týmu se čtyřmi speciály Aprilia RXV 4.5 na letošním jihoamerickém Dakaru. A výborné třetí místo Francisco Lopeze na tomto stroji (doplněné řadou etapových vítězství) svědčí o tom, že Aprilia rozhodně nepostrádá know-how ani prostředky pro vývoj pořádného endura. Skica odhadované podoby nové řady Aprilia Tuareg logicky vychází z jediného dostupného vzoru - dakarového speciálu - navíc je dost pravděpodobné, že tohoto marketingově cenného sportovního úspěchu Aprilia využije a na podobu „dakarovky“ opravdu po stránce designu naváže.
Ještě zajímavější jsou nepotvrzené zprávy o tom, že by se Aprilia Tuareg mohla objevit ve dvou verzích - jako terénnější endurko s dvouválcem 750 ccm, používaným v současných modelech Aprilia Shiver a Dorsoduro, s 21palcovým předním kolem a příznivou hmotností kolem 200 kg. Že by se nám rodil nástupce Afriky Twin?
Druhou verzí by pak později bylo silniční maxienduro s motorem 1200 ccm a 19palcovým předkem, která by konkurovala současnému trendu překoňovaných cesťáků typu GS, Multistrada či SuperTenere. Zajímal by mě ovšem motor - použití véčkového čtyřválce z RSV4 je přeci jen dost divoký nápad a jinou dvanáctistovku Aprilia zatím nemá - že bychom se dočkali nějakého zajímavého nového agregátu od Rotaxu? Zatím nám nezbývá než doufat a spekulovat, zda se na podzimní výstavě EICMA 2010 představí koncept nebo rovnou hotový motocykl Aprilia Tuareg pro sezónu 2011.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (26x):



TOPlist