journeyman_brezen




Intermot 2010: Aprilia

Expozice italské značky Aprilia se samozřejmě nesla v duchu velkých oslav vítězství v seriálu WSBK.

Kapitoly článku

Při odhalení nového Dorsodura 1200, tak nemohl chybět ani hlavní protagonista, jezdec Max Biaggi. Radost to byla o to větší, že ve francouzském Magny Cours byl definitivně ve prospěch značky rozhodnut minulý víkend i pohár konstruktérů.
Co se nového stroje Dorsoduro 1200 týče, vypadá jako by z oka vypadlo slabší 750. Silná, agilní a jemně vyšperkovaná do každého detailu, to je tahle nová strojovna z italské stáje. Sportovní „motárdí“ vzhled kapotáže, tak jen podtrhují široce roztažená řidítka, které kryjí neobvykle protáhlé blastery.
Na první pohled dobře vyrýsovaná nádrž s čitelnými přechody, je doplněna jen o minimalistické plasty, které dělají motocykl o něco širší a zároveň lehce maskují větší chladič. Odhodlanou tvář pak tvoří přední svítilna ukrytá v masce, která poskytuje jezdci alespoň minimální ochranu. Podobně jako u 750 je i zde v širší zadní části vytažená dvojice koncovek výfuků svírající minimalistické koncové světlo. V celkovém pojetí opravdová nádhera.
Veškeré dění se však točí kolem nového V-Twin 90° 1197 ccm s rozvodem DOHC,čtyřmi ventily a dvěma svíčkami na válec. Motocykl dosahuje maximálního výkonu 130 k při 8700 ot/min a poskytuje opravdovou porci zábavy, která nebude jistě v této kategorii pro každého. Elektronický management využívá i zde Ride-by-Wire systém umožňující jezdci volit ze tří palivových map (Sport, Touring a Rain). Nechybí zde ani současný hit a novinka sériové produkce v podobě kontroly trakce ATC (Aprilia traction kontrol) doplněný o dvoukanálový systém ABS. Vše je usazeno v tuhém příhradovém trubkovém rámu, který je sešroubovaný s litými hliníkovými bočnicemi. Co se týče odpružení vpředu je plně nastavitelná upside-down 43 mm vidlice od firmy Sachs. Vzadu potom opět plně nastavitelný asymetricky uložený tlumič od stejného výrobce. Dalším tradičním dodavatelem Aprilia je značka Brembo, která se i zde stará o brzdy. Vpředu je motocykl osazený dvěma kotouči 320 mm s radiálními čtyřpístkovými třmeny, vzadu je namontován kotouč 240 mm s jednopístkovým třmenem. Motocykl bude mít k dispozici 15 l nádrž a hmotnost by se měla pohybovat kolem 212 kg.
Vítězství v seriálu WSBK fanouškům značky přineslo však ještě jednu lahůdku a to model Aprilia RSV4 Factory APRC Special Edition. Opravdu velice pěkný a vyšperkovaný kousek italské techniky. Samozřejmostí je výroční barevné provedení, ale i řada technických vymožeností. Tou největší je asi tzv. „APRC package“, elektronický management, který je důsledkem vývoje ve WSBK.
Jezdec tak zde dostane v nabídce technologie přímo ze závodního okruhu. Věc je samozřejmě poněkud složitější, nicméně zjednodušeně řečeno v „základní“ nabídce tohoto stroje dostáváte kontrolu trakce, kontrolu wheelie, launch kontrol (systém hladkého startu na okruhu volba ze tří nabídek) a Quick shift (možnost řazení při plném plynu a bez spojky). Motocykl vzhledem k možnostem je vzadu standardně osazen novou 200/55 ZR17 pneumatikou značky Pirelli. Tomuto stroji se budeme jistě věnovat obšírněji ještě v budoucnu. Jeden konkrétní kus zde symbolicky posvětil a rázem tak předurčil pro sběratelské účely podpisem sám Max Biaggi. Učinil tak zřejmě symbolickou tečku nejen za tiskovou konferencí, ale především za velice úspěšným sportovním rokem značky Aprilia.


Dorsoduro Factory 750

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):



TOPlist