husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma 2010: Aprilia

Nové Dorsoduro 1200 servírovali na stánku Aprilie v Kolíně jako předkrm. V Miláně přichází na řadu hlavní chod, a chutná královsky. Zapomeňte na všechno, co jste zatím kdy viděli v kategorii naháčů. Teď je tady nové Tuono V4 R s nadpozemskými parametry a technologiemi! V kategorii malorážek se jako desert představují novinky RS4 125 RS4 50.

Kapitoly článku

Tuono V4R

Domyslet si k němu kapotáž nevyžaduje zas tak moc fantazie – tohle je prostě odstrojená RSV 4, se vším co k tomu patří. Dobře, vidlicový čtyřválec v Tuonu má o deset procent nižší výkon, ale i tak dosahuje hodnoty 162 koní! Množství kroutícího momentu zůstalo prakticky zachováno, a jeho špička je k dispozici o 1000 otáček za minutu dřív.
Aby se taková bestie dala bez extrémního vypětí sil udržet na silnici, Tuono od RSV půjčilo kompletní soubor elektronických systémů, označovaný jako APRC. Ten se ovládá levou rukou pomocí joysticku, a sdružuje systém kontroly trakce ATC, který ovládá prokluz kola při výjezdu ze zatáčky v závislosti na náklonu motocyklu a otevření plynové rukojeti. Dále asistenční systém jízdy po zadním AWC a systém rychlého řazení bez nutnosti použití spojky a ubírání plynu AQS. Výčet technologických skvostů uzavírá systém ALC, který se během rozjíždění stará o co nejefektivnější přenos celého výkonového potenciálu na asfalt. Ze semaforu prostě nikdo dřív neodjede.
Jízdní stabilitu slibuje odhalený masivní rám, doplněný superbikovou kyvkou a předními 43 mm vidlicemi. Na jejich spodních koncích jsou radiálně uchycené třmeny s nápisem Brembo, které svírají kotouče o průměru 320 mm.

RS4 125 a RS4 50

Že to se stopětadvacítkami Aprilia umí, potvrzují četné úspěchy v mistrovství světa silničních motocyklůtní roli i prodejní statistiky. Ale spánek na vavřínech si v dnešní době nemouhou dovolit ani majitelé poháru konstruktérů v kategorii Superbike, a tak obě malorážky vstupují do další sezóny náležitě vylepšeny.
RS4 125 vyměnila dvoutakt za vodou chlazený čtyřtaktní motor se vstřikováním paliva a čtyřventilovou hlavou s rozvodem DOHC, který produkuje maximum povolené legislativou, tedy rovných 15 koní. Efektivnímu využití výkonu v každé jízdní situaci pomáhá šestistupňová převodovka.
Z davu současných maloobsahových motocyklů vyčnívají nové Aprilie i hliníkovým rámem, vyztuženým příčnými žebry. Ani vidlice typu upside-down nejsou pro tuto kubaturu běžné a dokazují, že podobnost s velkými superbiky není pouze optická. To ale neznamená, že by tvary a barvy kapotáže nebyly zdařilou kopií litrového čtyřválce RSV.
Také parametry brzd můžeme bezesporu označit za nadstandardní. Vždyť která stropětadvacítka (o padesátkách vůbec nemluvě) se může pochlubit kotoučem o průměru 300 mm, nebo čtyřpístkovým třmenem? Ani v této disciplíně nemají oba modely Aprilia RS4 konkurenci.
Zajímavým detailem modelu RS4 125 je výfuková koncovka, integrovaná do spodní kapotáže, která kromě vizuálního efektu přispívá k populární centralizaci hmotnosti.

Další foto

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist