Další maxiskútr na obzoru: Aprilia SRV 850

Kluci z italského koncernu Piaggio měli asi řádnou párty, když vymýšleli nový maxiskútr SRV 850. Techniku použili z Gilery GP800 a design obšlehli ze supersportovní RSV4.

Další maxiskútr na obzoru: Aprilia SRV 850
Kam ten svět skútrů, jakožto přibližovadel po městě, spěje? Začíná tu snad boj o skútra s největším objemem? Kdy se dočkáme litrového "bzučáku" s variátorem? Tak tyhle otázky se mi honily hlavou, když jsem viděl poprvé představení nového maxiskútru Aprilia SRV 850. Po přečtení bližších informací jsem měl ale jasno.

Označení 850 pouze znamená, že se pod kapotou objevil stejný agregát, jaký již nějaký ten rok používá Gilera GP800. Čtyřdobý vidlicový dvouválec o objemu 839 ccm má i stejné parametry: výkon je 55,9 kW (76 k) v 7 750 ot./min a maximální točivý moment 76,5 Nm nastupuje v 6 000 otáčkách. Síla pohonné jednotky se přenáší na zadní kolo pomocí automatické převodovky a variátoru. I přes suchou hmotnost 235 kg se SRV 850 dokáže rozjet až na nejvyšší rychlost 200 km/h.
Kola jsou jen o jeden, resp. o dva palce menší, než u standardních motocyklů, a jsou obuty pneumatik o rozměrech 120/70 R16 vpředu a 160/60 R15. Brzdový systém má dva kotouče o rozměru 300 mm vpředu, vzadu je pak jeden menší kotouč.

Design masky a rozložení barev je jasně inspirováno superbikem RSV4. I písmenka označení motocyklů jsou stejná, jen v jiném pořadí. Aprilia se díky SRV 850 dostává do popředí mezi maxiskútry a bude konkurovat dalším zástupcům v této stále prestižnější třídě motocyklů, jako je Honda SW-T600, Suzuki Burgman 650 nebo Kymco MyRoad 700i. A objemově a výkonově zatím nemá konkurenta, snad jen v sestřičce Gileře GP800. Oficiální představení proběhne na blížící se výstavě EICMA v italském Miláně.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist