husqvarna_svartpilen_801_2




Aprilia Dorsoduro 1200 a Moto Guzzi V7 Racer

Letošní sezóna pomalu končí a velcí výrobci se už připravují na tu další. Ze slunného jihu teď dorazily zprávy o dvou nových Italkách, na které se můžeme přes zimu těšit. Světlo světa spatřily první oficiální fotografie velkého Dorsa 1200 a krásného retra v podobě Moto Guzzi V7 Racer.

Kapitoly článku

Aprilia Dorsoduro 1200

Aprilia
tento týden představila nové Dorsoduro 1200. O tomhle hypermotardu se spekulovalo již delší dobu, v srpnu navíc unikla na internet jeho uživatelská příručka. První oficiální snímek dvanáctistovky byl uvolněn u příležitosti jejího představení v centru Piaggio Group, mateřské společnosti Aprilie, v Miláně. Že šlo o velkou událost, to dosvědčovala i přítomnost Maxe Biaggiho.
A čím se může velké Dorsoduro pochlubit? Především zbrusu novým motorem. Jde o 90° vidlicový dvouválec o objemu 1200 ccm s výkonem 130 koní a krouťákem 115 Nm při 7200 ot./min. Motor s elektronickým vstřikováním bude vybaven „Ride-by-Wire“ palivovými mapami. O brždění se vpředu postarají dva čtyřpístkové třmeny na 320 mm kotoučích, vzadu bude vše jistit 240 mm kotouč, vše značky Brembo. Přední obrácená vidlice Sachs je už k vidění u Dorsa 750, vzadu vše obstará plynový tlumič a samozřejmostí je volitelné nastavení tuhosti tlumičů vpředu i vzadu. Hypermotard bude také vybaven systémem kontroly trakce ATC (Aprilia Traction Control), který by měl zajistit maximální přilnavost podvozku za všech jízdních podmínek. Tento systém bude spolu s ABS pochopitelně plně deaktivovatelný, na své si tak přijdou i příznivci „syrovější“ motardové jízdy.
Výrobce o novém Dorsu, které se chystá oficiálně předvést na říjnové výstavě v Kolíně nad Rýnem na které naše redakce nebude chybět, už teď tvrdí, že půjde o nejzábavnější motard na trhu. U Aprilie se navíc stále spekuluje o zcela novém Tuonu V4, které by podle nejčerstvějších informací mělo světlo světa spatřit snad příští rok... 


Moto Guzzi V7 Racer

Nejen u Aprilie se ale pilně pracuje na nových modelech. Moto Guzzi připravilo pro příští sezónu model V7 Racer. Tento retro závoďák vychází z konceptu V7 Clubman, který byl sice představen už loni na podzim v Miláně, pak se ale zdálo, že se do výroby vůbec nedostane. Teď je ale krásný café-racer zpět a my Guzzi děkujeme, že bude příští rok v prodeji!
 
A co vlastně Moto Guzzi V7 Racer nabídne? Především jedinečný vzhled, o který se stará kombinace blyštivé chromované nádrže a červeného odkrytého rámu. K tomu přispívá i klasické kožené sedlo a zalomená řidítka, stejně jako menší díly z leštěného hliníku.
Stejně jako další modely řady V7 dostane Racer vpředu čtyřpístek Brembo na 320 mm kotouči a nové obutí Pirelli Demon Sport. Vylepšenou geometrii podvozku podpoří vpředu vidlice Marzocchi, vzadu dva tlumiče Bitubo. Klasický véčkový motor 744 cmm doplní výfuk Arrow, který by měl všech padesát koní rozhýbat na absolutní maximum.
V7 Racer by tak podle výrobce měl v sobě spojovat jedinečný požitek z ostré jízdy spolu s klasickým, ale neotřelým designem nezaměnitelného italského café-racera. Výroba bude zahájena ke konci tohoto roku, cena byla předběžně stanovena na 9.970 Euro.

Oficiální video

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist