yamaha_mt09




Američané chystají 2WD kit na KTM Adventure

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Mig_35 (345) napsal 18.04.2019 v 14:22

Hrochi, dá se někde koupit tvůj plakát? Ze bych sundal Arnolda ze zdi...

hrochi (155) napsal 18.04.2019 v 11:02+1

SUV motorka / auto toho zvládne fakt mnoho. A já si fakt vážím všech řidičů s malým p. a všech maminek, že ty auta a motorky v tom terénu neničí a předají je pak po letech nezničené nám, kteří se s tím neserou. Škoda jen, že takovýchhle prvních majitelů není více mezi lehkými endury...

vilemx (228) napsal 18.04.2019 v 09:52+1

K tématu 2WD u cendur/velkých endur: u SUV motorek to vidím jako pomocníka na písek a bahno "až po uši" nebo nějaké slizké kořeny či šutry. Při klasickém ADV. cestování od dálnice po kozí stezku těch km najetých s nutností 2WD bude fakt naprosté minimum. Pokud ale někdo jezdí se SUV motorkou pravidelně blbnout do pouště nebo každý víkend dává nějaký offíkový motosraz, tak zvlášť za mokra to vidím jako vhodného pomocníka, kterého kromě řidiče ocení i členové skupinky jedoucí na "lehkých", kterým odpadne zevlování/pomoc při tahání mastodontů z prekérních situací

k těm SUV motorkám: ony toho dokáží fakt strašně moc. Jenže tak posledních deset-patnáct let si to kupují převážně lidé jako svoji mnohdy první motorku do terénu (často i jako svoji úplně první motorku) a podle toho to na necestách vypadá, že ty motorky jsou neohrabané a nic nevyjedou.

Forss (1) napsal 17.04.2019 v 19:31

SUV neéSUV, lidi kupte si pořádnou 4kolu SUBARU Forestera SG 2,5XT a budete mít slušný minimax nadovšeho pokud to teda nedaváte 2x do týdne někam do Germánie atd. , když už je diskuze mimo vlákno ;)

ProchyTom (190) napsal 17.04.2019 v 16:40

Pokazde verim, ze ti co argumentuji k nejakemu tematu, viz SUV. Bud SUV meli, pokud sem pletou jizdni vlastnosti a nebo delali na dopravnich nehodach, kdyz vytahujou nehody . Sedm let sem jezdil k nehodam a tatrovku jsem nepotkal. Navic zapominaji ze vetsine lidem, co tyhle auta kupuji novy, jsou jizdni vlastnosti na hrane fuk a jen je zajima jak je to hezky, pohodlny, barva, sleva a nazdar.

Mig_35 (345) napsal 17.04.2019 v 14:48+1

Medvídku, já mám takové zkušenosti napříč značkami, cenovými kategoriemi, věkovými kategoriemi, ženami, mužy, transgendery a cvičenými opicemi za volantem. Blondýny v SUV se nikterak nevymykají...
Ani ve zprávách ne:)

Medvidek1 (24) napsal 17.04.2019 v 14:39

Migu 35
Netuším nakolik považuješ za arogatní a nebezpečné telefonovat za jízdy a otáčet se do zadu na spratka. Jen od února co jezdím pravidelně na moto, to bylo: X5 a Volvo na červenou s telefonem, X5 polovinou silnice, X5 do pravého pruhu bez blinkru a ohledu kdo je vedle (vše ženy i po zatroubení bez reakce) 1x Patrol s vlekem (chlap a mávl na omluvu)
Kolegovo žena (jediná z nich bloncka) 3x od vánoc “ťukla” Grand Cherokee (se senzory)
A kolikrát od nehody ženy pomůže reakce protijedoucího chlapa ?(brzdy+uhnutí)

MartasUS (107) napsal 17.04.2019 v 13:40

Heki... Přesně tak. Tady se to jen zvrtlo k závisti. Mne se líbí fráze některých jedinců že by to např. Ferrari nechtěli ani zadarmo Kdyby byli za vodou tak maji 1200GS v garáži hned vedle manželky SUV

Mig_35 (345) napsal 17.04.2019 v 13:18

Heki, občas mám pocit, že některým lidem chybí možnost výběru: jestli škodofka na pořadník, nebo Fiátka za bony, jestli SImsona nebo emZetu a stoupnout si v pět ráno do fronty... aby se nikdo nemohl "vytahovat"

Heki (394) napsal 17.04.2019 v 13:07+3

Já v Bosně vyjel na šotolině do 2067 mnm. v mazdě 323...

Ono to není ve finále o tom, že se něco nedá. Youtube je plný videí jak borci na adventurách skákají lavice, na goldwingu letí zatáčkama tak, že zůstává rozum stát apod. Jeden fousatý borec objel svět trabantem. Jiný fousatý týpek jel na fichtlu do Afriky...

Jsou lidi co mají supersport a nikdy nebyli na okruhu. Ta motorka se jim prostě líbí. To samé auta. Na pozérství sere pes - každý a´t si koupí, co se mu líbí a na co má prachy. Buďme rádi za tu možnost.

Další tlachání nechávám k pivu. Jsem z Opavy a chodím Ke dvoum dobrákům nebo do Mysllivny...

Mig_35 (345) napsal 17.04.2019 v 12:57

Deluxa: ve fóru píšeš, že s tím XT660R jezdíš těžký terén a přehřívá se ti... TO jen tak na okraj...

Mig_35 (345) napsal 17.04.2019 v 12:56

ony:
"Ale vůbec největší problém s bezpečností SUV je to, že jejich majitelům dává pocit bezpečí a ti pak jezdí odvážněji, než s lehčím autem."
to snad nemyslíš vážně v první zatáčce přijdeš na to, že s osobákem projedeš daleko rychleji a v pohodě totéž, to jako někdo, jistý si tím, že má kolem sebe víc železa začne jezdit zatáčky jak Fitipaldi?

Mig_35 (345) napsal 17.04.2019 v 12:50

Ale já si samozřejmě Mr. Deluxa vezmu na mx trať mx motorku a do lesa jednoválec a i na to enduro cestování si vyberu samozřejmě upravenou lehkou motorku. Ale nedovolil bych si nikomu vnucovat, že se to s těžkou motorkou nedá, protože pak se objeví takovýhle sychopat

a celé moje pindání může jít do hajzlu...
CR500: Ano, jsem uživatel Iphonu plus MACu, do debilního androidu se ti dostane každý hacker, spyware a další srágory, tohle u Iphonu řešit nemusím, do MACu nemusím mít antivirus, je to pohodlné, uživatelsky příjemné, ten přístroj mi vydělává peníze a bohatě se vyplatí... Dtto co výše, že já s ním neumím jezdit tak, abych tě předjel neznamená, že to nedokáže někdo jiný, nepotřebuju si poměrovat péro, jen mi nejde do hlavy, proč někdo druhého kádruje za to, na čem jezdí, myslí to s ním dobře asi? Vůbec nejde o žádný mindrák, nenávist, hejt, říkej tomu jak chceš...
Medvídek: večerní zprávy na Nově jsou od začátku do konce plné blondýn, které v Range Roverech, X5kách a Q7ách zmasakrovali nevinné rodiny svojí arogantní jízdou prosím nějakou statistiku o tom, že ženské za volantem způsobí víc dopravních nehod, zatím v tom drtivě vedeme my muži...

CR500 (142) napsal 17.04.2019 v 12:39

Mig_35 znis krapet jako typicky majitel iphonu + GS ...bohuzel registrace na zminovany zitrejsi okruh uz je uzavrena, ale alespon na sobotni sprinty v bechyni bys mohl dorazit ukazat tu GS cnost jak proti me stare nouzi FZ1 zasprintuje...trebas me to presvedci: ze by nejen v dragrace, ale i okruhu mohlo byt GS zkrz svou propagovanou univerzalnost nejlepsi voba.

deluxa (347) napsal 17.04.2019 v 12:32

Mig_35 ja mam viac motoriek chvala bohu, tou xt som chodil 80% cesty a 20% tie polnacky ako pises. A nie polne a lesne cesty nie su teren. Teren je bud poriadna enduro,mx trat alebo to ze ides proste tam kam si ukazes rukou. A s touto motorkou bude aj jedno aj druhe katastrofa. Davat sem video 690ky ak tu debatujeme o 790 je mimo, to je uplne ale uplne ina motorka...vlastne to si zaklincoval, zbytocne dalsia debata. Kazdy nech si vyberie co mu najviac vyhovuje bodka...

majky72 (129) napsal 17.04.2019 v 12:29

Nedá mi nereagovat na debatu ohladom "SUV motoriek" mal som MotoGuzzi 750 Breva super motorčka ľahka obratná niekedy až moc a pojazdil som snou myslim dost za prve isiel som šotoliny v Lotyšsku ale bolo to o tom že som musel dal som snou 800 za deň ale zliezol som a skoro som sa na nohach neudržal ...momentalne mám Transalpa a ano to SUV zajtra odchadzam na 5,5 dna Rakusko Slovinsko Chorvatsko a tešim sa na šotoliny, bol som v Bosne a vyšiel som v horach do 2000 metrov, prechadzal som hory ktore by som z nahača alebo cestnej motorky ani nevidel a posledny den ked som to potiahol z Bosny cez Srbsko a Madarsko domov cca 780 km tak som zliezal vysmiaty a s tužbou pokračovat dalej a o tom to je ...ano da sa prejst na pioniery Afrika a a ano da sa hrat footbal v mokasinach ale prečo a načo ???

A drobnost k SUVčkam mal som ML 2 generacie a brodil skoro po okna vodu dá to aj to vychavovane "bežne" auto ?

ony11 (1) napsal 17.04.2019 v 12:20

Heki: Větší a těžší vůz neznamená bezpečnější. Při čelním nárazu při dané rychlosti ano. Ale pokud před nárazem budu brzdit, tak už ten argument neplatí jednoznačně, protože malé auto rychleji brzdí a tak může být paradoxně bezpečnější narazit do těžkého auta lehkým autem.

Další problém s SUV je jejich vysoké těžiště a nedobrá přilnavost v zatáčkách. Ale vůbec největší problém s bezpečností SUV je to, že jejich majitelům dává pocit bezpečí a ti pak jezdí odvážněji, než s lehčím autem.

Mig_35 (345) napsal 17.04.2019 v 12:00+1

CR500: pokud mas na daleko lepší stroj a jezdis na levnějším mas můj obdiv.
Ale nejde spis o vydávání nouze za ctnost?:)

Heki (394) napsal 17.04.2019 v 10:53

Johny_R: Jdo o to, že obecně vzato SUV = větší a těžší vůz a proto ten argument bezpečnosti... Ale chápem se

CR500 (142) napsal 17.04.2019 v 10:50

Johny_R Ano toto je zdravy nazor (si mi vzal krapet slova) = Uvedomovat si v zivote i negativni dopad na okoli, kez by tak premyslelo vice lidi bylo by nam na svete o neco lepe. Ono si podobne rejpnout proti jakekoli "FryKulIn" modni blbosti vzdy vzbudi mnoho emoci. priklad:rict par jedincum ze kdyby meli lacinej cinskej android bude se jim zit stejne dobre jako s iphonem = to by asi nerozdejchali Nezbyva nez dat ohledne i automoto SUV, poklonu marktetingovim samanum, za velice dobre odvedenou praci.
Sem se tady docetl prej o motocestovani nic nevim... posledni roky docela vsude po evrope jezdim (priklad loni cca 7,7tis km jen motodovolene ve 2 s 3kufry a stanem) -zadny motovlak-casto plny prave GS!! A ted k tomu ze modla GS jen nejuniverzalnejsi.Tak svchvalne muj nasledujici tyden. Ja teda mam jen poupravovaneho fazera ,ale zitra zrovna vyrazim na maly okruh(pisek-motoriders academy) na prvni letosni trening. O vikendu v sobotu letiste v Bechyni nejakej asi auto tuning sraz, ale ja tam s prateli jedu dat pvni trening na sprint. Cestovani + okruhy+ dragrace = pouzivam upravovaneho fazera. I kdyz pri cestovani maji SUVmotorky vetsinou- jsem zvedav kolik jich potkam na okruhu a zaroven na sprintu.
Kazopadne kazdy muze mit co chce a to je spravne...ale me spis i jako cestovateli + milovnikovi enduro terenu s CR500 nejde do hlavy ta advantere moda tezkych motorek. Pred tydnem sem vratil z BALI a to co jsem projel za offroad na ostrove Nusa Penida s chudakem maly lehkym pujcenym skutrem (110ccm velka kola). Tam by asi mozna nekteri setrni majitele drahych GS ani radeji nejeli.

Medvidek1 (24) napsal 17.04.2019 v 10:32

Migu 35
Ať si každý kupuje co chce. Jen se mi nezdá ta myšlenka kupovat manželce co má blbý odhad i ve Smartu hned tuhle zbraň hromadného ničení v podobě SUV. A potkávat tohle proti ve svém jízdním pruhu není zábavné. To že na parkovišti u golf klubu jich uvidíte víc než na Bahnech u Rokycan je dost podobné s BMW GS

Johny_R (24) napsal 17.04.2019 v 10:26

Heki: probůh, srovnávej hmotnostně stejné kategorie. Nebo mě chceš tvrdit, že SUV Suzuki Ignis při čelním nárazu s Iveco Massif poskytuje stejnou ochranu? Však je to SUV... a je to fyzika, ne?
Opravdu takto to nejde a bohužel větší a těžší vyhrává, ale to opět skončíme u Tatry 148, respektive jejích derivátů.
MIG: ano je to lidská povaha chtít stále víc, lepší, nové. No, já jsem jinej. Osobní vozy jsou potřeba, respektive je to s nimi o moc jednodušší a bohužel někdy jsou nezbytnost, ale jejich výběrem a použití se můžeme chovat zodpovědněji. Jde to i bez nich, ano... ale nechci zacházet do úvahových extrému, že bydlet se dá i pod převisem u ohně. Ano, jde to.
Moto mám jako kratochvíli, ale i jako dopravní prostředek - nevím proč jezdit do města, nebo někam jinam autem, když na moto to jde také a je to na všechny strany výhodnější.
Myslím že ke změně dojde. Bude to bolestivé, nebude to daleko, ale takto to není udržitelné. Tak si važme toho, co máme. A to třeba i 2x2 moto.

jaro27 (78) napsal 17.04.2019 v 10:12+1

Článok som nečítal, tie systémy od Christini poznám a dlho som sníval o prednom náhone.
Mať nejaký ten "vodný skúter" od KTM, tak neváham ani sekundu. Lenže "vodný skúter" a terén dokopy nejdú, takže u mňa zatiaľ nehrozí... deluxa vie dobre čo píše.

Hydraulický systém: Nejazdil som na tom, ale treba si uvedomiť, že hydraulické pohony majú účinnosť okolo 30%. Takže, ak pošlem na predok 10 kW, tak v konečnom dôsledku mám na prednom kolese 3 kW. Zbytok sa premení na teplo (zaokrúhlene).

Elektrický systém: Za mňa ideálne riešenie a mal som snahu vyvinúť vlastný systém. Vedel som to vtedy financovať, ale nemám elektro vzdelanie...

Christini: ...tak som chcel kúpiť komplet moto (nejaká 450ccm verzia). Bol som aj s Christini dohodnutý, že mi motorku pošlú, len som potreboval vybaviť individuálnu homologizáciu na cesty (Christini nemá homologizáciu na EU). No a odpoveďou od príslušných firiem, ktoré homologizácie robia bola takmer rovnaká a doslovná: "Zabudnite".

Ešte poznámka, že je si treba uvedomiť, že bežne nie je predný náhon potrebný (tak, ako pri bežných SUV 4x4). Ale v rôznom teréne (nie šotolina a podobný asfalt) vznikajú rôzne situácie, kedy je treba motorku mierne "podstrčiť". Proste zadné koleso hrabe a pritom ak by sa predné dokázalo trocha pootočiť samo (bežne kamarát pomôže rukou, že ho pootočí), tak problémy sólo jazdca v teréne padnú na minimum. Propočítaval som to, že stačí 1-3 kW, čo by elektromotor (trebárs v náboji kolesa) v pohode dal. A je to len krátkodobá záležitosť, takže ani by neboli ohromné nároky na batériu motorky, resp. dynamo/alternátor.
Viem, že elektromotor v náboji je neodpružená hmota, ale mne, ako adventure jazdcovi, žiadne rely, žiadne cielené ťažké enduro (len náhodné), proste verím, že pre mňa by tá hmota nebola problém , resp. výhody z úžitkovej hodnoty predného náhonu a hlavne istoty v teréne pri sólo jazde ďaleko, ďaleko z domu, prerazia "hmotnosť kolesa".

Mig_35 (345) napsal 17.04.2019 v 09:55

Johny, naprosto souhlasím. To je lidská povaha, chtít stále víc, lepší, nové. Čest poustevníkům, lidem skromným, nepotřebujeme ani osobní vozy, máme obstojně vyřešenou hromadnou dopravu a prakticky všichni se dokážeme obejít i bez auta.
Dokážeme se obejít i bez motocyklů, jen pro málokoho z nás jsou prostředkem k obživě, nebo hlavním dopravním prostředkem, je to pouze naše hobby, kratochvíle.
A součin všech těchhle faktorů táhne tuhle planetu do prd.ele.
Naše spotřeba je vyšší, než naše potřeba.
A jsem zvědav, jestli se to někdy změní

majky72 (129) napsal 17.04.2019 v 09:51+1

ProchyTom: no tiež mám niekedy pocit ked idem svojou MX-5 že mi ostatny šoferi vylezu na hlavu ale pri dnešnej oblube SUV mi pride že vyhoda rozhladu sa straca.

CB500,deluxa: na rozdiel od dnešnych SUV cestne endura a hlavne tie z 21tkou vpredu tym terenom prejdu záleži len na tom kto stym ide a hlavne ak cestujem aj po europe nie vždy sa chcem držat iba asfaltu alebo aj ked idem "asfaltovu" cestu môže byt v dezolatnom stave ...prave v tom su dobre velke cestne entura že sa nemusim obavať či neskonči asfalt, nie každy jazdi iba do Alp a nie každy jazdi sam ...ako tu niekto napisal že ani Dakar sa už nejazdi z velkym endurami ale aj na Dakare už ma kazdy doprovodny team a nevezie si ako v prvopočiatkoch všetko sam. A s tou reklamou ja som nevidel že by na velkom cestnom endure v reklame jazdil niekto lesom a brodil sa bahnom takže asi až taka zavadzajúca ta reklama nebude

Heki (394) napsal 17.04.2019 v 09:50+1

johny_R: Argument bezpečnosti i výhledu je mimo - běžný osobák poskytuje stejnou ochranu - to jako fakt? Já teda nejsem fanouškem SUV, ale chceš mi tvrdit, že při čelním střetu (např.) Audi Q7 a VW polo máte oba stejné šance? Dyť to je čistá fyzika...

Johny_R (24) napsal 17.04.2019 v 09:41

Myslím že SUV se tady nevyřeší.
Ano, je to problém. Každý má svobodnou volbu výběru a je to tak dobře, ale je to sobecké rozhodnutí co se týče životního prostředí a celkově naší planety.
Mačkáme se ve městech, kde tyto vozy zabírají hodně místa, ne každý s nimi umí parkovat a jezdit.
Řešíme spotřebu, CO2, hrajeme si na ekologie a po městech a silnicích jezdí nesmyslně velké a těžké vozy.
Argument bezpečnosti i výhledu je mimo - běžný osobák poskytuje stejnou ochranu, stejně tak se dělají i vyvýšené osobáky. Touhle filozofií bychom mohli skončit u Tatry 148 - výhled super, traverza vepředu se postará o bezpečnost a obrubák to přejede jako nic.
4x4 se dělají i osobáky a málokteré SUV projede o něco více a málokdo z řidičů opustí vůbec asfalt.
To je můj pohled a zkušenosti které mám.

Mig_35 (345) napsal 17.04.2019 v 09:14

Medvídek: Problém? Já v tom žádný problém nevidím. Ať si každý koupí co chce.
Když půjdeš městem, kolik lidí potkáš ve sportovních botách a kolik z nich vypadá, že v nich opravdu sportuje? Jen proto, že se v nich pohodlně chodí? Podobné to je i s těmi cendury. Prostě se na nich dobře jezdí a to je celý. Máš snad mít mindráky z toho, že na nich nejezdíš jak Chris Birch?
Problém je, že se vždycky najde spousta lidí, co věnují energii tomu vysvětlit ti, že oni jsou ti vyvolení a ti jsi jenom pitomec... že oni jedou ten pravý "offroad" a ty jsi jenom pózér atd atd atd

Chitta (-5) napsal 17.04.2019 v 09:11

Honzis, díky za článek. Stálo by za to zmínit v článku Rokon, jednoho z průkopníků 2WD motorek.

Medvidek1 (24) napsal 17.04.2019 v 07:18

Migu 35
Problém těchto aut bývá, že jsou často nepříliš vhodně darovány manželkám v satelitech coby “rodinný tank”
Je zde běžné potkat prostředkem vozovky Tuarega s vietnamkou co kouká skrz volant.
A ti co si to kupují opravdu do terénu jsou pak v menšině. Nebo si koupí Defender, Merc. GL nebo H1.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist