yamaha_demo_tour




Eicma: Dakarová replika od AJP

Portugalský výrobce, který se doposud specializoval výhradně na off-roady menších kubatur, představil v Miláně finální verzi svojí rally-repliky. AJP prezentuje novinku s názvem PR7 jako silniční enduro, postavené na základě terénní motorky, což zní jako dost zajímavá kombinace.

Konečnou podobu modelu PR7 firma AJP odhalila v Miláně zhruba rok po představení prvního prototypu. Na základní konstrukci a designu se toho za posledních dvanáct měsíců příliš nezměnilo, ale poměrně zásadní rozdíl najdeme u použitého motoru. Namísto původně plánovaného jednoválce Minarelli, který známe například z Yamahy XT660 nebo naší Jawy Sportard, dali Portugalci nakonec přednost motoru italské značky SWM. Jedná se o kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec, ale se zdvihovým objemem 600 ccm, který se ještě před dvěma lety používal do motocyklů Husqvarna TE630. Tahle kompaktní a lehká pohonná jednotka lépe odpovídá filozofii celé motorky, která má být schopná nejen jízdy v terénu, ale také musí nabídnou relativní komfort na delších cestách. Vyvažovací hřídel a šestistupňová převodovka mohou jízdnímu pohodlí jedině prospět.

Model PR7 v sobě nezapře inspiraci dakarskými speciály, přestože zdvihovým objemem nezapadá do současných pravidel. Však se také nejedná o ryzí závoďák, jako spíš o hobby motorku vhodnou do skutečného off-roadu i na dálkovou turistiku. Obratnost v terénu jí dodá úzký rám, vyrobený částečně z hliníkové slitiny a částečně z ocele, jehož přední trubky zároveň slouží jako zásobník oleje. Podvozek je pak osazen plně stavitelnými komponenty. Přední jednadvacítka je odpružená převrácenou vidlicí Marzocchi se zdvihem rovných 30 centimetrů, zadní osmnáctku pak má na triku tlumič od Sachse s dráhou 280 mm. Schopně vypadají i obě kotoučové brzdy. Zajímavý údaj najdeme v kolonce hmotnost. AJP PR7 váží i s náplněmi rovných 165 kilo.

Zatím nejsou k dispozici žádné informace o ceně, ale podle vyjádření fabriky první kusy nepřijdou do prodeje dřív než v září příštího roku. Pokud vás tedy novinka od AJP zaujala, budete potřebovat hodně trpělivosti.

Technické specifikace AJP PR7

Motor: čtyřtaktní jednoválec se čtyřmi ventily DOHC, chlazený kapalinou
Vrtání x zdvih: 100 x 76,4 mm
Zdvihový objem: 600 ccm
Kompresní poměr: 12,4:1
Příprava paliva: elektronické vstřikování
Startér: elektrický
Spojka: vícelamelová v olejové lázni
Převodovka: šestirychlostní                                                                                                      Rám: kombinace hliníkové slitiny a ocele
Výška sedla: 920 mm
Rozvor: 1 540 mm
Světlá výška: 320 mm
Palivová nádrž: 17 litrů
Přední pneu: 90/90 – 21”
Zadní pneu: 140/80 – 18”
Přední odpružení: plně nastavitelná převrácená vidlice průměr 48 mm, zdvih 300 mm
Zadní odpružení: plně stavitelný centrální tlumič Sachs Piggyback, zdvih 280 mm
Přední brzda: jeden plovoucí kotouč 300 mm s dvoupístkovým třmenem
Zadní brzda: jeden kotouč 240 mm s jednopístkovým třmenem
Hmotnost s náplněmi: 165 kg

Cena by se měla pohybovat kolem: 9500 - 10500 Eur.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist