husqvarna_svartpilen_801_2




AJP: Portugalci rostou a přidávají ostré modely SPR

Značku AJP není potřeba více představovat, protože naše redakce se portugalským mašinám už několikrát podívala na zoubek. Na italském veletrhu EICMA představila AJP tři novinky SPR 310 R, SPR 510 R a SPR 250.

Kapitoly článku

Na expozici pochopitelně nechybělo rallye enduro PR7, které se velice slušně prodává po celém světě a dá se říct, že je takovou vlajkovou lodí značky. O šestpade jsme se rozepsali v tomto článku, a tak se nyní podívejme na novinky nové řady SPR.

Jde o soutěžní endura s kapalinou chlazenými čtyřdobými motory, které AJP dosud ve svých rámech neměla. Jde hlavně o jejich objem. Doposud tvořila produkci portugalské značky endura s objemy do 250 kubíků plus již zmíněná velká PR7, ale nic mezi tím. Řada SPR začíná tím, kde předchozí generace končila, čili objemem 250 cm3, ovšem i když má jednoválec stejné vnitřní rozměry, je jiný než u dosavadní vlajkové lodi PR5 Extreme.

A potom přibudou již zmíněné větší objemy, které značce AJP tak chyběly. Jako skvělý kompromis vypadá SPR 310 R s motorem z Husqvarny TE 310 vyráběné do roku 2010, tedy s objemem 297,6 cm3, a největší bude SPR 510 R a označení „dárcovské“ staré Husky ze stejného období jako u třistadesítky si doplňte sami. Větší modely mají ještě písmenko R, které značí, že stroje mají dvouvačkové agregáty a jsou určené i pro zkušené enduráky. Portugalci, kteří doposud sázeli na trochu jiný přístup (hlavní důraz na podvozek, servisně nenáročné motory laděné na krouťák), se tak konečně podívají do přímého konkurenčního boje se zavedenými offroady.

Také u modelů SPR najdeme charakteristické prvky značky, jako nádrž pod sedlem a její hrdlo v zadní části sedla, vzduchový filtr je za krkem řízení a je řešen „kazetovým“ způsobem. Také rám je typicky tvořený kombinací hliníkových masivních plátů a ocelových profilů, ovšem pozor, je úplně nový, stejně jako kyvka. Opravdu jde o modely nové generace, ne jen upravené stávající stroje s většími objemy.

Endura mají stavitelné pérováni ZF Sachs a zdvih předku i zadku je 300 milimetrů. Sedlo leží ve výšce 960 milimetrů, do nádrže se vejde 9,5 litrů a převodovka má šest kvaltů. Už v lednu se rozjede sériová výroba a sám za sebe musím říct, že jsem na tyto jižanské novinky hodně zvědav. Ten, kdo si vedle offroadu rád naordinuje také dávku asfaltového veselí, bude navíc určitě potěšen SRP 510 R ve verzi Supermoto, která na expozici stála po boku svých terénních sourozenců.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 45 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Normik přispěl 9 Kč
DoktorMax přispěl 9 Kč
Zdenek54 přispěl 9 Kč
nokia321 přispěl 9 Kč
LesaPáán přispěl 9 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist