Zimní výbava - skútr
Text: Lukáš Růžička | Foto: Matěj Oliva , Lukáš Růžička , Jarda Ducháček | Zveřejněno: 11.3.2009 | Zobrazeno: 45511x
K myšlence napsat tento článek mě přivedla jedna zimní cesta na skútru do práce. Stál jsem na křižovatce na semaforech a vedle mě se postavil zánovní skútr Honda SH s velkými koly a mohutným plexi. Za řidítky seděl pán v letech s typicky vyhlížejícím žlutočerným igelitovým batohem firmy, jenž platí nadšencům benzín na nekonečné projížďky městem za každého počasí. Bylo dost chladné prosincové ráno. Pokynul jsem a jako odpovědi se mi dostalo strnulého přikývnutí a pokus o křečovitý úsměv. Mě čekalo 10 minut cesty do práce, jeho nejspíš celodenní šichta na skútru se zásilkami. Na sobě měl péřovou bundu, svářečské rukavice, černé tenisky prestige, vatované montérky a otevřenou přilbu doplněnou o sluneční brýle. Víc jsem nestačil pochytit, padla zelená a každý z nás pokračoval svou cestou.
Kapitoly článku

Textilní brašna
Problém s nedostatečným zavazadlovým prostorem, však lze velmi snadno vyřešit i u takto malých skútru, a to bez omezení jezdce. Standardní prostor pod sedlem lze tak, i s ohledem na nepřízeň počasí, komfortně rozšířit o textilní brašnu umístěnou na středový tunel. V tomto řešení spatřuji hned dvě výhody. Brašna je jednak výborně chráněna proti vodě a za druhé, s ohledem na maloobjemové varianty s 2T motorem, se vyvarujete i značného začouzení (nasmrádnutí) věcí od výfukových plynů, které zákonitě přichází při použití klasického batohu na záda. V rámci testu jsem zvolil variantu od výrobce Givi s označením T455 (2190 Kč) o objemu 18 l. Upevnění na stroj je řešeno prostřednictvím samolepících suchých zipů. Tudíž se jedná o řešení vskutku univerzální. Montáž je otázkou okamžiku, vše jde snadno. Je třeba jen dopředu vhodně vybrat umístění jednotlivých pruhů se suchým zipem na stroj, aby byla k dispozici dostatečná plocha suchého zipu k uchycení brašny. Pro spolehlivější upevnění je navíc k dispozici popruh. Brašna je zpracována opravdu kvalitně. Je doplněna o pevné vyjímatelné dno a pro případ přenášení je vybavena robustním uchem. Ve výbavě je i popruh, díky kterému je možno vzít brašnu přes rameno. Pro opravdu špatné počasí nechybí odnímatelná pláštěnka. Nevýhodou použití v našich poměrech, je nutnost brašnu při každém zastavení ve městě brát sebou, jelikož lidi u nás a v metropoli obzvláště, jsou opravdový nenechavci.Motobatoh
Pokud přeci jen upřednostňujete klasický batoh na záda, z pestré a široké nabídky na trhu je vhodný třeba právě od Givi model T441N (2150 Kč). Jde o typický příklad batohu pro motorkáře o objemu 28-34 l (dle potřeby je rozšířitelný přes středový zip). Z pohledu ježdění je zajímavá především integrovaná síťka, do které lze snadno připevnit přilbu a výrazné reflexní prvky. Kromě běžně očekávaných funkcí, jako jsou např. dělené menší vnitřní kapsy a opravdu bytelné zpracování pro jízdu na motocyklu, potěší i zde možnost překrýt batoh stahovatelnou pláštěnkou. Ta je bohužel díky integrované síťce na přilbu dodávána odděleně a není přímo integrovaná v kapse za zipem, jak je u batohu zpravidla zvykem. Jako jediný nedostatek spatřuji středové rozšíření schované za zip. Velice často se mi v testu u tohoto batohu stávalo, že jsem automaticky rozepínal právě zip tohoto rozšíření namísto zipu vnitřní kapsy. Jinak nelze mít k tomuto provedení z pohledu užitné hodnoty sebemenších výhrad. Ocenil jsem i možnost do batohu bezpečně vměstnat klasický 14“ notebook.Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.60
Známkováno: 10x