journeyman_brezen

Zabalit a vyrazit

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Koumes (3) napsal 10.03.2023 v 16:58

Jezdím na litrovém Stromu převlečeném za Kavasaki a jezdil jsem i s partnerkou. A musím říct že pořádný TopCase určitě má v našem cestování svoje místo. Věci na motorku, jako náhradní díly, mazání na řetěz, svíčky a podobné nezbytnosti jsem vždycky nacpal pod sedlo. Až jsem měl někdy strach, že kdybych potřeboval lékárničku, kterou mívám nacpanou až vzadu nad SPZtkou, tak než ji vydoluju, už nebude koho zachraňovat. S partnerkou jsme se sbalili každý do jednoho bočního kufru včetně spaní a nějakého základního vaření a do příručního zavazadla. Já jsem jako příruční zavazadlo používal část tankvaku. Topcase byl na věci ke kterým člověk často leze. Příruční zásoba jídla, zámek, nepromok, Při zastávkách se tam daly přilby a vytáhlo se odtud lanko, kterým jsme zamkli motohadry poházené po motorce, a přezuvky na procházku po městě. Krom toho že se o něj dá opřít, tak se ještě pod něj napříč za sedadlem vešly tyčky od stanu, které jinak nikam nenacpu, případně celý stan. Cpát to do válce by bylo nepraktické až otravné. I když, kdo se sbalí na dovolenou a projede se pár kilometrů aby zjistil že to nějak jde a pak sundá topcase a zkusí to znovu, možná ho nechá doma.
Jinak oblečení řešíme nějakými těmi klimatexy, co vydrží pár dní nesmrdět příliš, po vyprání jsou rychle suché a nezaberou moc místa. Obvykle v jednom jezdím, ve druhém chodím mezi lidi a třetí je pro sichr a nebo kdyby bylo v noci zima.

zizour (12) napsal 28.01.2017 v 00:34

Ono hlavně záleží, kam člověk jede. V rámci Evropy je dostupnost většiny ND do 2 dnů, servisů je taky spousta, takže bych to neřešil. Spíš člověk urve zrcátko, řadičku, nebo tak něco. Z nářadí vozím jen základ a multifunkční kleště. Samozřejmě svíčku, lepení, nějaký drát a zmíněné pásky. V Africe je to samozřejmě jiné, tam si nekoupíš ani šroubek.

Top Case je pro baťůžek dobrý, může se opřít a nespadne při zátahu.
Slovinsko a Itálii jsme zvládli i bez kovářského náčiní, ale vezli jsme taky spoustu blbin.
//www.motorkari...=clanky&cid=1572

kobza79 (2) napsal 13.11.2016 v 12:51

Každá rada a zkušenost je dobrá, ale každý od cestování čeká něco jiného a má jiné nároky. Já jezdím s manželkou a ta má ráda pohodlí, já jsem se od ní nakazil. Proto jsme koupili motorku takovou, aby byla pohodlná a hodně se na ní vešlo. Nepotřebujeme hodně oblečení to si přepereme, nebo nářadí a díly stejně se porouchá něco co sebou nevezeš, od toho máme perfektní asistenční pojištění ( v připravovaném cestopisu z letošní dovolené se dočtete jak jsme ho letos využili ). Vezeme si věci pro svoje pohodlí, dvoumatraci s kompresorem, křesílka s opěrkou a stoleček. Jak jsme zjistili na první dovolené sedět tři týdny na zemi není moc pohodlné.

Tak tohle jsme vezli letos a to tam nejsou věci co jsme měli na sobě včetně motorkářskejch hadrů.

Všechno se tam vešlo, ale zadek přeloženej a těžiště vysoko.

A takhle to letos dopadlo, víko nevydrželo francouzské retardéry a nosič se propadl. Projíždět s tak naloženou motorkou a s tak vysokým těžištěm vracečky není žádný zážitek, ale můj styl je jet v pohodě mimo dálnice a kochat se.

oldis79 (1) napsal 22.09.2016 v 21:15+1

Vážení čtenáři
Letos jsme byli s kamarády v Rumunsku. Jeli jsme čtyři. Každý bral něco - co bylo důležité. Já dostal na starosti kuchyň,/konzervy, vařič/, kolega opravy, /takže nářadí/, další stan a kempovací potřeby. Tak jsme sebou vezli polní kuchyň, půl garáže a obchod s kempovacími potřebami. Zdálo se, že máme naprosto všechno. Mně však po 2500km upadl kontakt na baterce. Ano měli jsme všechno co nepotřebujeme, ale baterku nikdo neměl! Zrovna to je prý věc, která občas "odejde".
Improvizovanou opravu jsme zvládli během dvou hodin na místě a já se šroubem do sádrokartonu jezdím do teď. Takže to, co zabalíme příští rok značně zredukujeme a budeme brát jen opravdu potřebné věci Přeji všem mnoho šťastných kilometrů v jedné stopě.

Eso_Rimmer (383) napsal 17.04.2016 v 08:41+4

jen par poznamek... bez topcase ani ranu, da se do nej dat hromada veci a navrh jeste klasicky stan, coz s valcem nedas. navic - batuzek se o nej pri delsich cestach pohodlne opre, kdyz clovek vezme nenadale za plyn, tak nema tendeci sletet a pod. k navigaci - je to vyborny sluha, ale zly pan. proto vzdy vozit i papirovou mapu. ale ta cloveku tezko rekne jak dlouho pojedu mnou naplanovanou trasu (a tudiz muzu upravit casto mylne predstavy o tom, kolik toho ten den najedu), kde presne je nebliz benzinka, kemp, lekarna a pod. je to jako se vsim, clovek se to musi umet naucit pouzivat. k vybaveni-sikovna vec je "univerzalni" zavitnik, ktery vozili uz nemcouri v tanku, jaka to byla sikovna vec. a samozrejme tekuty kov. s nahradnima packama rozhodne souhlas. a k vode - je dobre hodit si do kufru par kapsli chemie, ktere dokazi udelat pitnou vodu prakticky z cehokoliv, co tece. leta jezdim tak, ze mam par kousku funkcniho obleceni, ktere vecer vyperu a rano je to suche. takze s sebou delsi provaz, dve tricka s kratkym, dve s dlouhym.

Rubi (45) napsal 15.04.2016 v 13:41+1

Jezdíme s manželem léta na dovču na dvou motorkách já mám jen malý baťůžek a jeden kufr u něj,on druhý.Já vybaluji jen nejnutnější věci,ale on přehrabe komplet ten svůj a ráno mám sbaleno do 5ti min. a on tak půl hoďky s hrozným nadáváním,že se mu to tam zpátky nevejde.

Kubman11 (0) napsal 14.04.2016 v 15:44

Doporučuji video na YouTube o cestování do Itálie a na Korsiku.

Bohunka (13) napsal 13.04.2016 v 18:59

Super postřehy Rozesmálo mě to

Když jsem jezdila v tandemu, seděla jsem vzadu jako v křesle, obložená dvěma lodními vaky na bočácích ...zvládli jsme i terén, se ztrátou jednoho termoprádla pod síťkou a bundy ze špatně zavřeného kufru (ta leží na Stelviu )... dnes máme každý své cenduro a vejdeme se tak tak...je fakt, že za těch pár let jsme to vychytali,ale stejně s sebou vezu spoustu zbytečných nezbytností ) třeba 2 sukně, kdyby se oteplilo a já nechodila dva dny v jedné )

...za pár týdnů se začneme balit! Jupíííí

ThomsonMotorson (108) napsal 12.04.2016 v 14:26

kovář To postižení mám také. Čím více jsem začal motorku servisovat sám, tím vice vercajku se mi začíná pod sedlem hromadit. Stahovačky, dráty, izolačka jsou fakt vynález a vozím je.. Ještě je výborná gumová páska vulkanizující. Opraví prasklou hadici chlazení dokonale. Otestováno..

Aziz (17) napsal 12.04.2016 v 13:41

...už bych též rád zase balil a někam.se přemisťoval na dvou kolech

mikni (103) napsal 12.04.2016 v 12:12

...hlavně prachy a doklady

JohnnyS08 (211) napsal 12.04.2016 v 11:35

Dobře jsem se pobavil. Jenom nevím, proč s sebou vozit lubrikační gel, když už máme náhradní olej :)

HonzaHus (62) napsal 12.04.2016 v 10:31

Skvěle napsané! Pobavilo mě to a dodalo chuť zas někam vyrazit.
Nejlepší způsob je tabulka, do níž si člověk pokaždé zaznamená, co chybělo a co přebývalo. Během let se to odladí k dokonalosti.
Jinak jsem asi taky blázen, při cestách po Evropě se starou Oktávkou jsem kromě dílů na cca půl auta vozíval i náhradní převodovku. Nikdy jsem ji naštěstí nepotřeboval, ale nevím, co by se stalo, kdybych ji jednou nechal doma...

georgeCZ (1) napsal 12.04.2016 v 09:14

Pecka, Pavle moc pěkně napsaný. Já jezdím hrozně nabalený, ale budu to muset omezit.

R_O_C_K_Y (5) napsal 12.04.2016 v 09:11

S tím překládáním zadního kufru jsem si o to řekl v roce 2011. Přeložil jsem Tramp do topkufru.. Odměnou mé nerozvážnosti byl kufr na pokraji odpadnutí po 12ti dnech v Bosně. Kufr jsem nakonec musel vybrakovat z větší části a naskládal jsem to pod pavouka na sedačku. Od té doby bych už nic takového neudělal.

Každý rok = nové zkušenosti. Za mne je nejdůležitější: nářadí a vybavení na defekt abyste ho byli, schopni vyřešit. Od roku 2010 do teď každý rok mám defekt a to jak bezdušové pneu, tak s duší. Všem přeji šťastný polet ať už se chystáte kamkoli.

Cestovat na moto s partnerkou je ok ale jen v rámci prodlouženého víkendu více týdenní zálety jedině každý na své mašině.

Vydris (50) napsal 12.04.2016 v 08:35

Suchoš opět nezklamal. Poučný, humorný, psáno s nadhledem.

milanek81 (29) napsal 12.04.2016 v 08:28

ja myslim ze si tim každý musí projit nabalit se jak banocni stromeček , zjistit ze pulka věci je naprd. ztratit z pod site svou jedinou petku piva po dlouhem dni v horach - aspoň je pak na co vzpomínat

Edrig (3) napsal 12.04.2016 v 08:25-1+4

Je to spíš humoristický článek.Skutečná výbava je jen mlhavě naznačena a zčátečníkovi neřekne takřka nic.

Gilless (261) napsal 11.04.2016 v 22:54

Nevím, jestli bude z těhle rad nějaký začátečník moudrý, ale já se výborně pobavil

VojtechPolicky (1) napsal 11.04.2016 v 22:05+1

Hezky popsané, a vše je do puntíku pravda. Ale co, každý ať se balí dle sebe, stejně vždy člověk něco nemá - nebo zapomene.
Systém starých triček a odhazování ponožek do koše se mi také osvědčil. Co si budeme povídat. Těch reklamních triček z různých tombol, nebo reklamních akcí je doma vždy hromada, a nebo zajdu k ťamanům (KIK, Horní dolní prodejna, atp) a to triko za 30 korun mě fakt není líto ušpinit, propotit a vyhodit.

alexa7 (101) napsal 11.04.2016 v 22:02

Ked sa balíme na fén na vlasy si neviem doteraz zvyknúť

Heki (394) napsal 11.04.2016 v 21:21+3

Clánek pobavil - pan Suchý udržuje svůj obvyklý vysoký standard

Jinak Když jsme onehdá jeli takový týdenní trip po Aplách, kuci ze Slovencka měli malý plynový gril campingaz - něco takového: https://www.kasa.cz/party-gril-s-obalem-campingaz/?kampan=2018 a to se ukázalo býti dokonalou věcí. Je to poměrně skladné, snadno se to myje a dát si večer opečenou krkovičku je stoprocentně lepší než se udsit čínskou krevetovou polívkou.

f.hoffi (23) napsal 11.04.2016 v 18:50+5

Lidi smějte se, já jsem vozil i postel, teda takovou tu nafukovací matraci i s kompresorem, (nechtělo se mi foukat) ... a šlo to. Kdybych zas jel se stanem, beru ji ... jediný jsem nebyl dolámaný.

changes1 (30) napsal 11.04.2016 v 18:48+1

Letos se chystám s partou po dlouhé době na motodovolenou. Na týden, jedu na motorce sám a jezdit se bude po Alpách, takže po silnici a v civilizaci.

Kdybyste ale viděli jednoho kamaráda co je schopen si s sebou vzít půl baráku na víkend na sraz, no to byste čuměli. Rybářské křesílko, to s opěrátkem, 20 lahváčů, gril (!), hromadu náhradního oblečení a bot a podobných kravin. Chápu že tím někdo žije ale fakt se bavím když vidím co jsou někteří lidi schopni vymýšlet za bejkárny.

batmanbmw (0) napsal 11.04.2016 v 18:35

Pěkná fotka, pane Suchý. BATMAN

dasss (3) napsal 11.04.2016 v 18:33

Ahoj
Rád jsem si to přečetl - čekají mě letos první vícedenní výlety ve dvou - ještě neustále hledám optimální bagáž , ale ačkoli nemám příliš zkušeností , musím souhlasit , že topcase není to pravé . Minimálně co se designu týče je toto stejně pro mě tabu .
Na druhou stranu jsem se na motorce dokázal i přestěhovat ( na dvě otočky ) - snad se mi sem podaří vložit fotku - taková momentka ála Vietnam. Ale ta váha soustředěná na zadním kole je fakt prd.
Už se ale těším na ty diskuze na téma - a kam si to jako mám dát ?
Hezký čtení tak ahoj

RBL (3) napsal 11.04.2016 v 18:04+2

Já nevozím nic - všechno mají kamarádi - jen vždycky prdim strachy, aby si to neřekli všichni.
Tak to je názor mýho kámoše - diví se ,že s nim nikdo nechce jezdit

Milan1963 (262) napsal 11.04.2016 v 17:32

Moc dobře napsáno ! V 80. letech jsme s manželkou jezdili na péráku, žádné kufry, topkasy apod., např. do Německa vše v batozích na ramenou, na zádech, mezi sedačkami a mám na to nejlepší vzpomínky. Ted' jezdím už jen sám. Líbí se mi věta - žádná navigace - taky jí nemám rád a tvrdím, že nad dobrou mapu není !! Článku dávám 1 .

čzťák (17) napsal 11.04.2016 v 17:27

Dobře napsáno, aji jsme se zasmál!

Pupi04 (41) napsal 11.04.2016 v 17:03

Hezky napsáno a čtivé , zajímavé rady