globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kamy (13) napsal 13.06.2012 v 16:30+1

někdo psal, o 5 koemntů níž, že výkon je nadřazen, že ten udává zrychlení... Chci to vysvětlit.

Výkon= energie - Watty, které definují práci, zjistím tedy podle ní, kolik práce tedy odvede v určitých otáčkách. Je to jen energie a s tím se pracuje pro výpočet dynamiky vééélmi blbě...

Co je potřeba k tomu aby se vůz pohl? Překonání odporů a vyvinutí tažné síly. A sme u jádra problému... Síly a né energie... A ten kdo je takový blázen, že se mu chce výpočet dynamiky dělat přes energie, prosím... Když ho baví si výpočet komplikovat...

Kroutící moment má v sobě přesně ty prvky co potřebujeme, Síla, dráha, a neznámou je čas... Co víc pro zrychlení chceš znát... já vím, přece výkon že??? Proboha...

Výkon=Krouťák jen je jinak odvozený. Jelikož krouťák definuje sílu, stačí znát hmotnost a máme co? máme zrychlení... Proto se dá snadno říct, že průběh kroutícího momentu odpovídá chování motorce tedy zrychlení... Když vidím graf krouťáku ve tvaru kopce, je mi jasné, že to bude mačkat do sedačky, pokud uvidím vodorovnou čáru je mi jasné že to bude mít konstantní zátah. A na výkon se koukám jen pro ujistění, kde má motorka nebo auto své hranice. Neb podle maxima výkonu a průběhu krouťáku se navrhuje převodovka. Která to vše ovlivňuje nejvíc.

Laická definice na závěr.
PRŮBĚH MOMENTU MOTORU DEFINUJE ZRYCHLENÍ A PRŮBĚH ZÁTAHU V ČASE.

Prostě intenzita tahu. Proto se začátečníkům doporučují motorky 4válcové vysokotočkové,protože mají plochou čitelnou křivku zrychlení. Prostě se nestane, že když zatočí heftem v nízkých otáčkách tak se probudí kopec krouťáku a tah, právě se probudí veliký prd protože tam žádná tažná síla v nízkých otáčkách není. Musí se to hnát až otáčkama.

a dost už nebudu moudrovat... kdo by měl zájem klidně mu to ukážu na reálných grafech v čase..

izirajder (0) napsal 13.10.2010 v 16:43

Mas tam chybu: "výkon je roven momentu setrvačnosti krát úhlovému zrychlení"
To nie vykon ale moment!

...pre rotacny pohyb je moment M=I*ω podobne ako pri posuvnom pohybe je sila F=m*a

GSX-Roll (4) napsal 05.02.2008 v 14:40

nový systém nám v tom udělal zmatek, že nevidím nick odesílatele.
Bohužel dost lidí zajímá hodnota výkonu, která nic neřekne o použitelnosti motoru. jde jim o to číslo bez ohledu na otáčky či průběh. prostě "kolik mám koní?" Taková měření pak dělám s krajní nechutí.

dakarista (7) napsal 22.01.2007 v 15:29

jfc

-Snake- (0) napsal 05.12.2006 v 17:46

GSX-Roll: Mam FZS 600 a planuju ladak. Myslis ze je potreba po vymene koncovky serizovat karburatory? Uz sem se na to ptal moc lidi a kazdej mi rika neco jinyho. Rad bych znal tvuj profesionalni nazor.. Pokud vite nekdo jinej, tak samozrejme muzete poradit taky <br />
<br />
Jinak clanky jsou fakt supr! Nikde na netu jsem zatim nic podobnyho nenasel.<br />
<br />
Jira: Moc bych nesouhlasil s tim, ze ladak nezvysuje vykon. Zalezi asi dost na tom na jakou je to motorku a jestli ti ho nekdo vyrobi doma a nebo jestli je to original primo na ten dany typ. Co sem tak vysledoval tak se vetsinou zvedne vykon ale je taky namereny ve vyssich otackach.. Treba me osobne nejde ani tak o to zvyseni vykonu jako o brutalnejsi zvuk

megacruiser (38) napsal 07.09.2006 v 22:26

to GSX-Roll: asi je pravda, že ladění motoru není žádná sranda a jednoduchá rovnice &quot;prázdná koncovka + otevřený sání = 20 koní nahoru&quot; asi těžko bude platit, spíš tam bude &quot;=10 koní dolů&quot;, ale majitel stejně bude spokojenej, protože díky lepšímu zvuku mu to bude připadat že motorka jede líp. Jinej kamoš namontoval do Fiata Uno 1.3 turbo místo orig. sání laděnej prostupnější filtr hned ke vstřikování, no to auto se stěží rozjelo, hrozně kašlalo, hrůza. Potom posvařoval z trubky dlouhý sání přes celej předek a už auto jakž takž jelo, tlaky sání/výfuk už se asi srovnaly... Holt vyladit motor není žádná sranda a když vidím jak někdo vyhodí od motorky orig. airbox a hodí si tam kolíčkový filtry nebo jak se tomu říká, mám dost smíšený pocity.

megacruiser (38) napsal 07.09.2006 v 13:11

Laděný koncovky asi vůbec výkon a krouťák nezvedají, jen se to tak tváří. Na google jsem našel na //www.z-750.net/pages/40.html zajímavou nabídku asi 20 výfuků (někdy i se svody, včetně změřeného výkonu a krouťáku) na Z750, kterou bych chtěl. Ale skoro všechny laděné výfuky mají horší parametry než výfuk původní! A když náhodou má některý např. jen o 2 koně vyšší výkon, tak ho dosahuje až o zhruba 2000 otáček výš. Takže už asi chápu proč kamošova busa nejde na zadní i když má brutální laděný koncovky....

LSbiker (0) napsal 29.08.2006 v 17:20

Jak rikate, zajimavy cteni to jinde na netu neni, teda aspon o tom nevim. jen jeste bych postradal zamereni vice smerem k vyfukum a jejich vlivu na vykon atd. k teto problematice tu byl myslim jen jeden graf a to srovnani tveho GSXR 1100 s 3 ruznymi koncovkami (teda spise s 2, jednou to bylo bez koncovky :D) jinak diky za pekny cteni, mej se! Rider

RSVjohny (2) napsal 24.08.2006 v 01:29

GSX-Roll:<br />
OKi, vysvetleni je jasne, souhlasim se vsim...porovnaval jsem vykon udavany vyrobcem (obvykle vykon na motoru) s vykonem vami zmerenym na zadnim kole. Jen pro zajimavost, ten kroutak jste asi nemerili ?<br />
Casovani ventilu na tve suze budes resit formou nastaveni stavajici komponent, nebo napr. zamenou cele vackove hridele? V cem se teoreticky skryva nejvetsi potencial v ladeni motoru? Chapu ze by to vzdy mel byt sladeny celek a nema cenu nic vytrhavat z celkoveho kontextu, protoze tak jako ve vsem, ve finale prohrava nejslabsi clanek retezu...

RSVjohny (2) napsal 22.08.2006 v 09:10

Tak jsem si prohlizel grafy. Nemam duvod tvrdit, ze je to spatne zmereno, ale porovnaval jsem to s grafy ze 3 ruznych zdroju (samozrejme mam na mysli to srovnani GSXR1100 a RSV) a musel jsem tedy provest prepocet na koniky, ale vsude jim vychazel vykon okolo 115-122 koni na zadnim kole v 9500 ot./min u RSV(motor uvadi vyrobce 128 u tohoto modelu).<br />
Tvuj graf prisuzuje RSV rovnych 100 koni v 9500 ot./min.<br />
Dale mi neni jasny, proc cara grafu u RSV kresli az od 5tis. ot.<br />
A dale musim konstatovat, ze pokud je vse dobre zmereno, tak tvoje GSXR ma krasny prubeh vykonove krivky.<br />
Skoda zes tam jeste nedal prubeh krouticiho momentu, tim by bylo receno vse, resp. receno vice.

sgnsadfawgs (0) napsal 14.08.2006 v 16:27

To GSX-Roll prosím mrkni se tady na forum <br />
<br />
//forum.motorkari.cz/read.php?f=4&amp;i=83387&amp;t=83387<br />
<br />
a napiš mi svůj názor (názor odborníka) , proč se to stalo atd. <br />
Děkuji moc ! ! []

LSbiker (0) napsal 09.08.2006 v 14:56

me by me zajimalo, jak je to s vyfukama na chopery (samozrejme 4t) delaji se jen &quot;hole roury&quot; bez jakekoliv vyplne..v podstate jde &quot;jen&quot; o prodlouzeny svod...(trubka obvykle stejneho prumeru jako svod)..zajima me problematika vyfuku u 4taktu ale na netu o tom nic neni

RSVjohny (2) napsal 08.08.2006 v 14:54

Skvely clanek, jako vzdy .<br />
Na tech grafech tveho GSXR me zaujaly ty vysledky, kdy bez vyfuku to melo zrejme nejlepsi prubeh momentu, i kdyz jeho max. hodnota se nepatrne snizila. Tezko to asi vzit za nejake pravidlo, jen me ale napada souvislost s dnesnim zkracovanim vyfuku (i jejich koncovek), kde extrem tohoto jevu muzeme pozorovat u stroju motoGP, ktere takrka koncovky vyfuku postradaji.<br />
<br />
Tesim se, jestli v nejakem z tvych dalsich clanku dojde i ke srovnani jednotlivych koncepci motoru, ne proto, aby se bylo cim chlubit u piva, ale proto, aby jasna fakta byla vyrcena a veci neznali, nebo spekulujici fandove motorkareni, meli jasno, co obnasi ta, ktera koncepce motoru, tj. vzdy vyhody i nevyhody, tak jako je tomu pri zde zminovanem srovnani 2T vs. 4T.<br />
<br />
Na tom grafu s GSX14 tomu ty dva Arrowy taky vubec zjevne nepomohly...prave naopak...je to bezne, ze ladak spise ubere na hodnote momentu?<br />
<br />
Zajimalo by me, jak je na tom muj stroj, nikoliv v cislech, ale ve srovnani orig. koncovka, ladak, filtr normal, filtr otevreny, chip original, vs. otevreny.<br />
<br />
Jake mas zkusenosti s merenim pri ruznem pouziti svicek? Muj subjektivni (nicim nezmereny) pocit je, ze v moji RSV jede Denso Iridium vyrazne lepe nez normal NGK.

Slávek-TDM (129) napsal 08.08.2006 v 13:01

2 GSX-Roll: Drobna chybicka - preklep. &quot;hlavně údaje na zadním kole, protože ty jsou změněné.&quot; Zrejme melo byt &quot;změřené.&quot;<br />
2 Honza ZZR: Tak na 2T 250ku a 4T 450ku se podivam, ale predepsany intervaly vymeny pistu (napriklad) nebudou moc odlisny. Jinak je pravda, ze vse zatim smeruje ke ctyrtaktu, protoze krosku si nekupujou socky. V USA je to spotrebni zbozi na rok/dva. U nas je situace jina, ale to asi dvoutakt nezachrani. A az se do toho vlozi cinani, tak jsem velmi zvedavej, co a za kolik budou vyrabet...

HejtmaMa (-4) napsal 07.08.2006 v 20:36

Supr Kdyz uz je o tom rec, jak moc se ve skutecnosti pohybuje prumer hodnot udavanych vyrobcem oproti skutecnosti?

Dolík.... (6) napsal 07.08.2006 v 17:16

Ještě by to chtělo nějaké výkonové grafy, aby závodníci zjistili, že tabulkový výkon je jen v tabulce.

Headman (0) napsal 07.08.2006 v 16:28

To Honza ZZR<br />
Ses si jistej že jsi četl stejnej článek? <br />
No nejspíš jo ,asi to byl humor sice divnej ale humor.

smazany29625 (0) napsal 07.08.2006 v 15:11

Peknej clanek.

Headman (0) napsal 07.08.2006 v 14:48

Dobrej článek.Fakt.Asi bych si s tebou rozuměl kámo.




TOPlist