yamaha_demo_tour




Screamer nebo big bang? Není to jedno?!

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Dave8452 (0) napsal 11.02.2011 v 18:07

to:pol72 ten článek je posaný pro širší laickou veřejnost tak si myslím že ten "termín" je namístě Docenti jezdí trabantem

pol72 (1) napsal 30.01.2011 v 22:59

Chlapi, neříkejte mi VÝBUCH v takovýmhle podniku... Za to by Vás na VUT vod zkoušky ze spalovacích motorů docent Štoss vystřelil jak z kanónu ! Směs tam hoří, hoří a expanduje. Jak začne vybuchovat (detonovat), víme přece všichni, co se děje. Oktanový čísla a tak... Omlouvám se za hnidopišství, ale to slovo výbuch mě tam hrozně dráždí.

Michal-#5 (0) napsal 21.01.2011 v 16:57

Klikovka s lresazenymi cepy u motoru do V vypada asi takhle //www.gnttype.org/techarea/pictureguides/cranks/Rolledfillet.GIF proto ta snizena pevnost u motoru do V jsou vzdycky 2 ojnice na spolecnem cepu. Proto se presazeni resi timhle zpusobem.

pylot (27) napsal 20.01.2011 v 22:31

Muzu se taky vmisit do debaty?
Ja bych rek ze system zapalovani u R1 je stejnej jako u V4 Ducati. Akorat R1 ma valce v rade a presaznou kliku o 90 stupnu (jako do krize ze) ale u ducati nejni potreba presazovat kliku bo jsou nakloneny dva valce. Takze vyslednej efekt je naprosto stejnej akorat ducati ma vahu navic na tom ze musi delat dve tela valcu, dve hlavy, dvoje rozvody atd atd a Namaha to ma v rade tudiz blok a rozvody jednoduzsi ale zase potrebujou mohutnejsi kliku (v materialech primo psali o jejim zesileni). Mno a ten system ze bouchaj dva a dva valce se pouziva nevim kde (jestli se pro ctyrvalce vubec pouziva) ale u Namahy ani u Duciny to nebude. A k tomu ci namaha gumu vic... No myslim ze oni v GP neuprednostnujou ty Big bengy jen tak pro nic zanic. A ze jsou tam vetsi razy? No to jsou ale taky jsou tam chvilky kdy se guma muze chytit kdezdo u sceameru na to ma guma min casu. Prirovnal bych to k ABS kdy ty momenty co guma drzi pomahaj k ovladatelnosti zatimco kdyz se kola bloknou a guma klouze tak nenadelate vubec ale vubec nic.

FRAG (0) napsal 20.01.2011 v 21:34

To Michal ...s pevnosti kliky je to stejne jako u kliky klasicke, spise jde o technickou cast vyroby (drazsi)
To Pavouk..Ano Wankel musi zrat olej z principu, ale neni to z toho duvodu co uvadite, ale proto, ze nelze perfektne utesnit spalovaci prostor (hranaty), dale ma vetsi plochu ktera se musi tesnit z tohoto duvodu je vetsi spotreba oleje(respektive spalovani vetsiho olejoveho filmu).

PacienT.cz (687) napsal 20.01.2011 v 19:29

Co by asi řekli Furusawa nebo Preziosi, kdyby si tu diskusi přečetli... ?

acALIEN (-4) napsal 20.01.2011 v 18:51-1

Uz aby byl poradny elektropohon vazeni, to bude parada. Screamer a BigBang budou historii .

Michal-#5 (0) napsal 20.01.2011 v 12:35

frag: O tom ze konfigurace 3 na ducati prakticky udelat nejde jsem psal ja. V zasade existuji 2zpusoby jak to resit, bud klikovy mechanismus s vedlejsi ojnici, ten ale v principu ma zasadni problem s vyvazeni ve vysokych otackach, proto se v modernich motorech krome HD nepouziva, nebo mit klikovy hridel s presazenymi cepy, coz zase prinasi pomerne zasadni problem s pevnosti, ktery jde resit jen pomoci velmi silnych cepu, coz znamena tezsi klikovku a to rozhodne neni cil konstrukteru.

Pavouk106 (7) napsal 20.01.2011 v 12:01

SkidOV: Wankel musí žrát olej z principu - má kontakt mezi rotorem a skříní ("válcem"), ale nemá tam kde by byl mazací olej oddělenej od spalovacího prostoru = olej se (pokud se nepletu) vstřikuje na obvod "válce" = přímo se spotřebovává. Spotřeba paliva je taky vyšší, ale zase to má větší výkon, než pístovej motor...

p.tojejedno (1) napsal 20.01.2011 v 11:06

taj z tohodle dělaj novinku ale to už je pěkně starý třeba takový TVčko...ma takhle poskladaný písty na klice:D a to je 45 let starý páni objevili ameriku..

JollyJoker (1004) napsal 20.01.2011 v 00:39

Big bang je ale náročný na vibrace (tlaky a tahy),v tomto je screamer (klasika) v "pohodě".Dá se říct, že je klikovka v permanentním záběru a válce nemusí tahat naráz celý motor.Je to jako jet na dva dvouválcové motory na jedné klikovce.

Shane (0) napsal 19.01.2011 v 22:47

Toni > to dělali dobře, protože k výbuchu vlastně dojít nesmí směs musí shořet a ne vybuchnout
A pro některé ostatní - Ducati má nepochybně tvrdej motor, ale neni vydlicovej, ale vidlicovej

FRAG (0) napsal 19.01.2011 v 22:45

Sorry, ale kdyz jsem si precetl clanek prijde mi to jak prace stredoskolaka (a ne moc dobreho) na tema moznosti zapalovani ctyrvalcoveho motoru.
Rikat vybuch misto expanze mi prijde vice nez odporne.
Nicmene dekuji za info jakej je rozdil mezi temi nazvy motoru u Ducati...i kdyz popravde silne pochybuji, ze to funguje jak pisete.
Dva valce expandujici soucasne by melo za nasledek nevyrovnany kroutici moment z toho plyne zatezovani soucastek, takze bude narustet hmotnost rotacnich soucasti s tim souviseji i znacne vibrace od rotujicich nevyvazenosti. Spise se priklanim k nazoru, ze expanze jde tesne po sobe tudiz preneseny kroutici moment bude mit maximum jen jednoho expandujiciho valce.
Nekdo dole napsal, ze 3 obrazek nelze na Ducati udelat...ale jde ..zalezi preci jen na postaveni ojnicnich cepu klikove hridele a časování (s tím souvisí jak zapalovaní tak otvíraní a zavíraní ventilů).

pietrozzi (14) napsal 19.01.2011 v 22:07

Pánové, jestli mohu k původníu tématu - mám za to, že při představovačce bigbang R1 se hovořilo o tom, že problém screamer řadových čtyřválů je v tom, že v úvrati se v jednu chvíli všechny písty naráz zastaví a následně jdou do protipohybu, což znamená určitý "škub", který se přenáší na gumici a odsud je ta nepříjemná charakteristika skrímru na výjezdech z vinglů. Kdežto Big-bang (R1 obr. 3) tím netrpí, protože se v žádnou chvíli do úvrati nedostanou dva a více válců současně a motor jde jakoby měkce, bez rázů. Jak je to ale u V4? Na to bylo nějaké vídeo na tůbě, něco o mazání desmosedici od shellu...

Marex (2570) napsal 19.01.2011 v 21:22

Aďoš: Tak jsi asi taky jenom člověk. ...skrímr... to zní jako sběrač bazénových nečistot...

PesiRR (11) napsal 19.01.2011 v 20:55

Pavouk106:Jenom doplním, že Norton dělal v 80. letech i dvourotorový wankel, co vím tak ho měl model interpol 2. Dneska Norton jezdi v Británii s NRV 588 taky nějaky závody(myslim, že na tom jel John Dunlop IOMTT). Ale je to asi energeticky náročné motor(velky tepelny ztráty a řekl bych, že video to potvrzuje ).//www.youtube.com/watch?v=ph-n7-naQxo

Soudce-v-kápi (0) napsal 19.01.2011 v 20:49

Bubrak: no já myslel, že když kuřecí křídlo, tak spíš třítakt: kvo-kvo-kykyrykí systém

memphis.unv (17) napsal 19.01.2011 v 20:47

já teda nevim, asi su blbej, ale nepřetěžujou náhodou víc větší dávky míň často? když motor silou zásobuje plynule v menších dávkách tak by to mělo byt právě víc uživatelsky přátelský, ne?
důkazem téhle úvahy budiž "obecná pravda" že dvouválec kterej bouchne dvakrát pořádně je divočejší než čtyřválec pálící víckrát v menších dávkách a bývá označovanej jako "user friendly".
takže za sebe předpokládám že to nebude o rovnoměrnosti záběru ale pouze o tom jakej bude mít výsledná křivka průběhu tvar, jestli extrémní výkon v úzkým spektru nebo nižší výkon ale širší využitelný spektrum.
což jsou parametry měřitelný na brzdě, ne chování

Aďoš (11) napsal 19.01.2011 v 20:36

Marex: ja pitomec, jasne skrímr

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 19.01.2011 v 20:21

Soudce v kapi: 'Hujdi system'

Marex (2570) napsal 19.01.2011 v 20:19

Aďoš: Myslel jsi Screamer, že jo?

Keano (76) napsal 19.01.2011 v 20:09

Wankel zere hoooodne oleje a paliva :D A co sem slysel tak ted s nim jsou problemy kvuli emisim - diky tomu oleji a palivu no ... do aut uz to srka jen Mazda ( RX-8) , Lada audi :D
a v tech motkach byl v Herkulesech, Nortnech, te suze jak tu pisete, Van Veenech ( mala Holandska firma).
Me spis tento motor prekvapuje v letadlech

SkidOV (6) napsal 19.01.2011 v 19:45

2Eddie: Vankluv motor je sice fajn, ale nejsem si jisty, jestli se uz nekomu podarilo ho ve vyrobe utesnit tak, aby nezral olej? Co si tak nejak pamatuju, tak to byla vzdycky hlavni bolest techhle motoru. Ale mozna mi nejaky Mazdista bude oponovat, ze v kramu k autu plechovku oleje nedostal :o) Jinak je ale ten zvuk hezky.

Soudce-v-kápi (0) napsal 19.01.2011 v 19:22

VFR 1200F s V4 má systém zapalování 1-2-4-3 (levý přední-zadní levý-pravý přední-pravý zadní) To je jaký systém?

Aďoš (11) napsal 19.01.2011 v 18:27

dobry clanok, az na to ze Ducati nema 4inline, ale V4 a ten nema pravidelne zapalovani.
este jedna vec mi tu nesedi: nevyhodu scrambleru v tomto clanku
"mínusem souvislého zásobování extra vysokým výkonem může být přetížení zadní gumy a v horším případě pak její obtížně kontrolovatelný smyk.",
iny zdroj uvadza jak nevyhodu big bangu:
"Because of a big bang engine's power delivery imbalance, there exists more vibration and stress in the engine. This imbalance can overwhelm the rear tire, and generally makes a slide harder to catch. Until recently, this has limited their use to racing."
Pak se v tom vyznejte!

Eddie666 (3) napsal 19.01.2011 v 17:28

Pardon na ty otáčky se nedívejte, to měli špatně uvedeno, ten výkon je asi při 6500 ot.

Eddie666 (3) napsal 19.01.2011 v 17:23

Tady je zvuk Wankelu //www.youtube.com/watch?v=hrPve61LNfU&feature=related , pro zajímavost parametry Suzuki RE-5 jsou 62 HP (16500 rpm) a 75 Nm (13500 rpm)

Chip27 (12) napsal 19.01.2011 v 17:13

vyborny clanek...K tym rotacnym motorom. Mal ho v sebe aj Norton NRV588, ktory zaciatkom 90-tych rokov krotil Ron Haslam. Steve Hislop s touto masinou vyhral dokonca v roku 1992 zavod IoM TT a porazil tak japonske 4-valce.

H8me (0) napsal 19.01.2011 v 15:54

Jo kluci, o autech vím, kdo s Wanklem dělal do aut byly ještě rusáci, kdysi v 70. letech tuším, no když jsem psal ten komentář, tak mě napadlo, že někdo se už o Wankla na mašinu určitě pokusil! :) ale je tam špatně vyřešená ta těsnící lamela na rotoru.

H8me (0) napsal 19.01.2011 v 15:54

Jo kluci, o autech vím, kdo s Wanklem dělal do aut byly ještě rusáci, kdysi v 70. letech tuším, no když jsem psal ten komentář, tak mě napadlo, že někdo se už o Wankla na mašinu určitě pokusil! :) ale je tam špatně vyřešená ta těsnící lamela na rotoru.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist