globalmoto_duben_nolan




Pronikněte do tajů moderních elektronických asistentů

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Bezmozek (5) napsal 18.03.2018 v 20:43

Kdo se neumí rozjet do kopce nemá mít papíry a ne kvůli takovejm direktivně nařizovat asistenty.
Kdo je schopnej jezdit s motorkou na limitu snad ví co dělá a ne že první jelito vletí pod plnym do vracáku a když to nepoberou elektrofičuriny, tak čumí jak kdyby sežral platíčko vykulínu.
O cenách oprav a spolehlivosti si nemyslim nic pěknýho, ale každýmu co jeho jest.
Takže vrámci "demokracie" bych rád měl na výběr a né že zakážeme motorky bez ABS, THC, KGB...etc.

Jak psal alesmoto, jdu se projet abych si to užil, že řídím já.
Zajímalo by mě, když začnou vyrábět asistenty na šukání aby se někdo nezadejchal

Boro78 (51) napsal 02.03.2018 v 10:15

Když motorku nezvladate a potřebujete asistenty, kupte si radeji slabsí motorku. Stejne pokud je kroutak a vykon kolem 100/100 je to optimalni a na takove parametry nepotrebujete asistenty. NA kole taky nemate asistenty a nekteri jezdi 90 km/h z kopce na galuskach a v kratasech

makyno695 (61) napsal 01.03.2018 v 10:12

deluxa: ty si dal na testovačke!!! super duka na limit s vypnutou elektronikou? a si zistil že ten limit je pre teba nizko? si zabil
ta motorka by ta v premávke na plný plyn nakopla do zadku tak že by si si dlhšiu dobu naňho nesadol...ale pobavil si

sered (113) napsal 01.03.2018 v 10:02-1+1

Jedinu dva smysluplny asistenti na motorce jsou: neco co hodi jiskru na svicce a neco co rozsviti zarovku . Thats all. Vsehno ostatni jsou bohuzel jen kurvitka s predem urcenou zivotnosti

deluxa (347) napsal 01.03.2018 v 08:38

to Ariba> tak to len potvrdzuje moju povodnu domnienku aky si asi jazdec...ale kazdy mame to svoje tempo a predstavy/hodnotenie tej ktorej motorkytakze nic v zlom...

puffybodie (391) napsal 01.03.2018 v 08:29

Tady prakticka ukazka k cemu to je //www.motorkar...-f-850-gs-38492.html

Koupite si enduro motorku, ale enduro jizdni rezim to nema v pocitaci. Ten je jen za priplatek

Ale jinak GPS, emergency call a podobne k tomu presne jak popisuje Targus a jak se deje i na osobacich v USA. Aneb Johne Spartane, pokuta 100 kreditu za prekroceni rychlosti tehdy a tehdy.

Casem urcite pribude i vyuziti statistik, protoze ted ma kdejaky managersky trouba vlhke kalhoty z big data a protoze jste predchozi stredy a ctvrtky opakovane prekracovali rychlost, tak vam tuto stredu a ctvrtek pocitac nedovoli motorku ani nastartovat.

Nebo urcite casem prijde do motorek i to co maji francouzi ve skolnich autobusech. Zrovna ted se s tim jedni elektro koumaci perou pro typka co si koupil ojetinu.Je tam cidlo na ktere se musi dychnout a kontroluje to, jestli jste nepili. Bez toho to nenastartuje. Budeme dychat do riditek pred kazdou jizdou Nebo nosit na opasku hromadu malych spreju jako ve Vetrelci 4 aby jsme napodobili neci dech.

Targus (428) napsal 28.02.2018 v 22:33

suim:

Všecko je možné, lidská blbost i vynalézavost není ničím ohraničená.
Konkrétně při ABS si myslím, že následné zapnutí po poruše by mělo fungovat, páč takový blok by byl na úkor bezpečnosti. Ale mému "myslování" a mudrování je nadřízena věta první.

Mám-li být upřímný, myslím, že se vývoj bude ubírat směrem, kterým kráčí v kamionech. Tam nás zastaví fízli, napíchnou se na palubní komp a hrabou se v závadách. Pokud najdou zapsanou závadu ve spalovacím cyklu (nádrže - výfuk), automaticky flastr jako kráva. A vůbec neřeší, že to je závada minulá, tedy pouze uložená v paměti a mohla být způsobená třeba spálenou pojistkou nebo špatnou funkcí některého z čidel. Prostě komp tvrdí, že auto kouřilo nad limit, tak máš od nás po pi**.
Normálnímu člověku se z toho chce už fakt grcat.

suim (0) napsal 28.02.2018 v 18:32

No krom šťouráním se v nose a jiných otvorech bych určitě i bypass zvládnul. No ale nebyla to moje motorka. Tak jsem se mohl jen šťourat no. Nevím jestli to sundá koně nebo ne, spíš si myslím že to prostě nepůjde znova zapnout. Podle mě ty motorky mají nějakou vnitřní diagnostiku, která se spustí s otočením klicku. A když bych to nechal naběhnout s ABS a za jízdy to odpojil tak myslím že to prostě nepůjde znovu zapnout. Třeba to už má někdo vyzkoušený.

Targus (428) napsal 28.02.2018 v 18:19

Suim:
Mimo vytažení pojistky se ještě dá udělat bypass s vypínačem. Zvládne to každý, kdo nemá ruce jen na šťourání v nose a v zadku a hlavu namísto záklopky proti deštové vodě v krčních otvorech.
Otázka je, jestli to není napojené na nějaký centrální procesor, který okamžitě sekne dolů koně, nebo tak něco. Na autech tyhlety "vymoženosti" proti vypínání některých funkcí jsou bohužel mnohdy v sérii a nedá se s tím nic moc dělat.

Skrunch (1388) napsal 28.02.2018 v 16:34

No je to pokrok, to se musí nechat. Ale já bych byl rád, kdyby si kupující mohl tyto elektro-udělátka volit, respektive si je vypnout nebo zapnout. A to třeba za jízdy nebo přes "diagnózu" jak je to u aut, když to tam mermomocí chcu. Už to nebude jen o hlavě, o ruce a umění jezdce.. A když se mi tyto systémy pokazí, co pak?
Já raději mechaniku. Navíc se spoléhat na to, že mám procesor, který koná do jisté míry za mne je svým způsobem zavádějící.

suim (0) napsal 28.02.2018 v 14:47

Všechny ty věci mi přijdou užitečné, pokud jsou intuitivně nastavitelné a hlavně vypnutelne. Sám ABS nemám, ale vůbec bych se nebránil mít možnost ho za jízdy v dešti zapnout. Myslím že když člověk jede zmrzlej a promocenej a musí brzdit na vodorovným značeni, tak by to nejeden ocenil. 20k se mi ale připlácet nechtělo. Servisovatelnost je sporná na mým skoro 20let starým autě je ABS původní a funguje normálně. problém je když to není odladěný a nejde to vypnout. Osobní zkušenost mám jen s MT 07 kde mě to "kopalo pořád". Stačila opravdu jen malá díra v šilnici a už to vrtelo s páčkou, smyky zadním kolem pochopitelně úplně nemožný. No a vypnout samozřejmě nejde, nastavit taky ne. Jedině vytáhnout pojistku, ale to zase nezapnu cestou...takže na nic

Targus (428) napsal 28.02.2018 v 11:02

sered:

Pokud se kocháš nadějí, že když si koupíš jinou ojetinu, budeš v poho, lituju tvou šrajtofli už teď.
V rámci minimalizace nákladů a maximalizace zisků perou do plechovek splašené dráty a elektrické trpaslíčky vyrobené v jižní Asii naprosto a úplně všichni, včetně německých prémiových značek.

Anebo srozumitelněji - minulý týden jsem vezl z Rumunska světlomety docela luxusních modelů, skládaných v bývalé bratislavské BAZ-ce (nyní VW). A nebylo to z lisovny plastických hmot, jak by si leckterý naiva domýšlel, nýbrž z logistického centra, takže asi tak...

sered (113) napsal 28.02.2018 v 07:37

IvanDvoutaktak> o tom by mohl vypravet dlouhe hodiny kazdej plechovkar. kterej si nahodou lpu[i starsiho Renaulta!!!

GL1 (15) napsal 27.02.2018 v 20:50

je to pokrok, má své opodstatnění, neříkám, že bych se nesvezl na nové ( a i možná podlehl ) ale zatím jsem rád, že mě baví motorky 70/80/90er, a radši se svezu s rezervou/pomaleji s pocitem, že motorku ovládám sám

IvanDvoutakťák (5047) napsal 27.02.2018 v 20:09+1

Mann píše, že "nemluví o tom co se stane, když něco z těch elektrofičur nezafunguje
jak má" ... Já se přidávám s poznámkou, že nevím kde vezme na opravu ten, kdo na
takovej bajk horkotěžko našetří, když některá z těch fičur klekne a vyměnit ji umí / smí
jedině značkový servis Motocykly se tak dostaly na "úroveň" aut ...
Ferenc : když "to můžu vypnout" mně připomíná elektrický vyhříváni sedadel za příplatek v tropech - taky ho můžu nezapínat ...

IvanDvoutakťák (5047) napsal 27.02.2018 v 19:32

Nedá mně to nenavázat na Papiboy-ovu zmínku o automatickém odepisování financí
z ""privátního"" účtu
Globalizační snahy zbavit "ovčany" hotových peněz dnes už nikdo nezpochybňuje a tak
by se naši vnuci / pravnuci měli připravovat na očipování, po němž již veškeré finanční
požitky a výdaje (příjmy a platby) budou realizovány virtuálně, zpočátku kontaktem čipu
na ruce, nebo v zátylku, a postupem času dálkově, právě jak popisuje Papiboy ...

puffybodie (391) napsal 27.02.2018 v 18:29

Treba tohle je zabavne. Hlavne komentare a to, jak se to vraci i po oprave a klidne opakovane a mimo zaruku oprava za 1000 - 2000 USD. No nekupte to, kdyz to je bezpecne a znacky dbaji na kvalitu. Hlavne ojetina bude taky slusna pasticka

https://www.youtube.com/watch?v=t-e_eiDD-qs

papiboy (1244) napsal 27.02.2018 v 17:48

Aj tak to speje niekam sem:

V sluchátkach motorkára za jazdy sa ozve príjemný blond hlas asistentky:

John Spartan, interaktívna dopravná značka obmedzenia rýchlosti zaznamenala dnes o 13:07:19 prekročenie o 28 km/h a automaticky odpísalo z vašeho účtu výšku pokuty 300,- Euro.
Súradnice priestupku, dôkazová fotodokumentácia a zmena stavu Vášho účtu Vám boli doručené na Vašu mailovú adresu dnes o 13:07:20.

JoskaH (439) napsal 27.02.2018 v 16:01

Targus> Prakticky totoznou věc jako ty s tím kamiónem mi nedavno popisoval jeden autobusak, něco mi dokonce demonstroval přímo při jízdě...To musí být docela na palici.
Abs se ale občas hodí, zvlášť v noci , na mokru když ti před motorku vbehnou divocaci

Targus (428) napsal 27.02.2018 v 12:40

Pokud bych měl něco podotknout, jako poměrně nebezpečný trend vidím možnost změny parametrů řidičem.
Od toho je totiž jen krůček ke stavu, který reálně existuje v nákladních autech. Prodejce i auto se tváří, že se systém vypnout , obejít nebo přenastavit dá, ale řidič, který jezdil předtím s "blbým" autem, velice brzy rozpozná, že systém na něj háže bobek, nebo spíše pořádnou hnědou kládu.
Jedná se hlavně o protiprokluz, řazení, stabilizační systémy, atd.
Docela dobře vím, co to udělá s nákladním autem, když ti chytří električtí trpaslíčci uznají, že jsem v zatáčce moc rychlý. A opravdu bych tohleto nechtěl zažít na motce, která je navíc naložená bágly a mou manželkou. Tohle by si ta moje holka fakt nezasloužila.
Když jsem před necelým rokem testoval zbrusu nový tahač, myslel jsem, že se z něj pobliju. Furt jen na mě troubil, mlátil do volantu, šlapal na brzdy jak idiot a řadil si, jak ho napadlo. Vypnutí fungovalo do prvního ubrání plynu, vypínalo se to čtyřnásobným klikancem v menu se sekundovými prodlevami. Katastrofa. Abych mohl normálně předjíždět bez trpaslíčků a jejich debilních aktivit v převodovce a v brzdách, musel jsem pět sekund čumět na displej a mačkat čudly po potvrzení barevným signálem. Není nad bezpečnost, proto je třeba čumět na displej, že ano.
Další věc je diagnostika poruch a jejich opravy. Moje zkušenost je, že čím víc trpaslíčků, tím více fiktivních, nebojím se napsat doslova fingovaných závad. A vše za docela dost peněz s výsledky, když ne rozpačitými, tak tedy nepříliš přesvědčivými.
Konečné resumé - trpaslíčci na motce ano pro toho, kdo má zájem, ale na autoškola bez nich.

vilemx (228) napsal 27.02.2018 v 09:05

Dovolím si jeden dotaz mimo flamewar, zda asistenty či asistentky ano či ne.

Z jakého důvodu výrobce nedokáže naladit ABS a TC i pro jízdu mimo asfalt - šutry, bláto, písek? Vždyť jednotka ABS spolu s gyroskopy a čidly zpomalení přece musí poznat, že přilnavost k povrchu v terénu je oproti třeba i mokrému asfaltu tak strašně nízká, že by se sama mohla rozhodnout, že zasahovat nebude, protože to nemá smysl.

olha (4) napsal 27.02.2018 v 08:28

. To je pí..vin na víc .

ariba (100) napsal 27.02.2018 v 08:15

deluxa : tvá odpověď jen potvrzuje co už jsem psal...

mimochodem...mám ji

Eso_Rimmer (383) napsal 27.02.2018 v 07:40+1

deluxa - a zkousel sis nastavit tu elektroniku jinak? zkusil jsi to pripadne vypnout, nebo omezit na maximum? nejezdil jsi nekde na mokru a pod.? pak by se daly vetsi zasahy elektroniky celkem vysvetlit. je mozny, ze jsi tahal uplne jinak, nez jsi zvykly. nemyslim si, ze by to mela byt az takova tragedie, jak to popisujes. problem bych videl spis v nastaveni te elektroniky a mozna i v tvem jizdnim stylu. nic ve zlem.

deluxa (347) napsal 27.02.2018 v 07:16

ariba>>no ved si ju kludne kup, toto bola moja skusenost s predvadzacky, ked vam staci svizne jazdenie s prstom v nose ano je to fantasticka motorka, po urcitu hranicu a podla mna ten jej limit je nastaveny pre mna osobne strasne nizko a prave elektronika z nej robi nejazditelnu motorku,,,,

JoskaH (439) napsal 27.02.2018 v 06:38+1

Edemsi:
Tady? Diskuse bez naparovani, zdvizenych hrebinku a ocasnich per? Zapomeň
Větší exhibicionisti než motorkari jsou už jen travestiti, a to kdo ví jestli

Edemsi (20) napsal 27.02.2018 v 06:16

a co třeba místo vlastního exhibování ,mít prostě jenom radost že jste se dozvěděly něco nového a neumřete úplně blbý

alesmoto (36) napsal 26.02.2018 v 22:13

Jedu se svézt na motorce právě proto, aby jsem věděl, že ji stále ještě dovedu ovládat já i při jízdě na poserproužku, nebo že vezmu za brzdu a dávkuju jí až do hranice adheze právě já a jen já. Jinak bych tam přidal ještě autopilota a poslal motorku, ať se jede vyblbnout sama.

Destroyer (237) napsal 26.02.2018 v 21:51

tato vlna odporu voci vsetkemu modernemu je zaujimava... Nech si kazdy jazdi na co mu vyhovuje a s akymi asistentami chce, koniec koncov zvladat motorku s elektronickymi asistentami je celkom fuska, najst optimalne nastavenie a vediet predvidat ako sa to zachova rozhodne nepatri medzi ulahcenie jazdenia. Rano prist do garaze a tam sa hrabkat v menu do pol stvrtej a neminut ani deci benzinu setri prirodu aj tvoju penazenku, ale priznavam ze mi to nevonia. Ako zaujimavost a testovanie co a ako bude fungovat je to zabavka na peknych par rokov. Coho sa bojim to je servis, ked sa to posere tak to nebudem vediet spravit. Do servisov nechodim a nemienim s tym zacat, kedze vacsina mojich znamych chodi do servisu ku mne...
Inak povinne ABS - to je ta posledna vec z ktorej by som robil dramu. Ale asistent pohynania do kopca? - na to je predsa prislovie "kdo se boji, nesmi do lesa".
...aj tak sa mi zda ze cely Automotive a Motomotive (ci jak to nazvat) je v sucasnosti trosku "overengineert".

tatabike (52) napsal 26.02.2018 v 21:45-1

to mirecc : sorryako, když ti do cesty vlítne plechovka, tak ti ABS může zachránit kejhák, m.j...

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist