Povinná výbava motocyklu 2011

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Předchozí
1 2 3
Následující
Lolkovic

Vesta už NEPATŘÍ do povinné výbavy motocyklů

Dle ÚPLNÉ ZNĚNÍ NÁVRHU NOVELY ZÁKONA o SILNIŇÍM PROVOZU
SCHVÁLENÉHO DNE 3. 5. 2011 POSLANECKOU SNĚMOVNOU
mít na sobě oděvní doplňky s označením z retroreflexního materiálu stanovené prováděcím právním předpisem podle § 56 odst. 8, nachází-li se mimo vozidlo na pozemní komunikaci mimo obec v souvislosti s nouzovým stáním; to neplatí pro řidiče motocyklu, mopedu a nemotorového vozidla.“

http://www.asociacea...-schvalene-zneni.doc

XURDE
XURDE napsal 18.4.2011

Ahoj všichni. Připojuji se k mnoha předemnou a podotýkám že nová moto lékárnička s maskou,rukavicema a letákem je nutná až od 01.10.2011 ! ! ! Sbírka zákonů č. 216/2010 příloha č. 14 bod 1, strana 2527. A do té doby to bude možná všechno jinak protože přítomnost resuscitační masky a letáku obecně v lékárničkách napadla lékařská komora a bude se to zase nejspíš měnit. Neblbněte lidem hlavy. Hezké dny a hodně šťastných kilometrů. Mějte na paměti že NA MOTORCE SE JEZDÍ PRO RADOST.

Many68
Many68 napsal 12.4.2011

Tak jsem se na STK ptal,jak to je s lékárničkama a mají být nové až od podzimu,ale prý nemám chvátat s koupí,pořád se jedná co v ní bude,takže tu proběhl žřejmě nějaký šum.

Toxy
Toxy (5) napsal 12.3.2011

Pod sedlo mýho bulíka jsem rád, že narvu lékarničku..zbytek je pro mě absolutní tabu!

FiffiQ
FiffiQ (17) napsal 17.2.2011

A co mopedy? Furt jenom pojistku? Nebo už taky musim lékárnu a vestu? Když píšete že "všechny motorový vozidla"...

mirekcb
mirekcb napsal 3.2.2011

Možná mám špatný názor, ale radši budu mít stále jako do teď H4 v molitanu než vestu, mám horneta a to místo je tam max na lekarnu a u zámek.V noci už mi jednou H4 praskla a byl jsem rád že jí mám. A místo vesty když už tak reflexní šle za 150.- v balíku 30mm x 40mm x 20mm

Akzoj
Akzoj napsal 1.2.2011

to.shgR: fakt :). Nebo si představit, jak si ten leták při nehodě někdo čte, aby náhodou neudělal chybu ...

Firstoid

S vestou naprosto souhlasím, nikdy nikdo neví co se může stát, dobře... ale ten cár papíru? to je výsměch :D snad je v autoškole lekce 1. pomoci a kdo ju neumí poskytnout, at si to zopakuje ve vlastním zájmu, takdy by nechtěl aby když se vyseká, se na něho díval někdo, kdo netuší co má dělat...

H8me
H8me napsal 25.1.2011

čau kluci, jak psal slowrider, já taky vozím reflexní vestu v bundě pod páteřákem, ale chtěl jsem se spíš zeptat na to, když má moje bunda reflexní prvky, je nutné vestu vozit? pokud ne, tak si jí dám do ledvinky, až budu v létě jezdit s páteřákem v mikině :)

.shgR_
.shgR_ napsal 13.1.2011

fakt?

Akzoj
Akzoj napsal 13.1.2011

Nikde jsem to tu nenašel a článek je celkem zavádějící co se týká lékarniček. Ty nové musí mít motocykl až od 1.10. 2011. dle vyhlášky 216/2010.

.shgR_
.shgR_ napsal 12.1.2011

já mám lékárnu přichycenou pod zadním blatníkem v igelitovim pytliku, vestu narvu k baterce

Novaja2

Do své yamahy dt se mi nevleze ani lékárnička tak kam mám kur*a narvat vestu ?

.shgR_
.shgR_ napsal 8.1.2011

Dobrej, moc to nechápu. Na co tedy ta reflexni vesta je ? jenom abych ji vozil pod sedadlem nebo kdy ji mám použít ? od 22hodin v noci nebo jak se to myslí, děkuji za vysvětlení

Petr-11
Petr-11 (2) napsal 16.12.2010

Tesat do kamene,Hayapetře!

Hayapetr

Jak to tady pročítám, tak i přesto že nás cizina dokonale rozebírá, vidím, že jsme stále v česku. I z dobré myšlenky se dá vykonstruovat hovadina!
Je jasné, že nějaké pravidlo musí zákonem býti dáno. Jenže už zde to je problémové, protože zákonodárci o spoustě věcí nemají ani páru. Dále pak jako "řidič" přeci musím mít k sobě i k ostatním nějakou odpovědnost a to mimo spoustu jiných věcí znamená i pomoci sobě nebo jim v nouzi, ne?
Takže shrnuto - co mi zákon předepíše, to dodržuji a navíc, protože jsem řidič zodpovědný a ve svém věku docela zkušený, nebrblám jak co nejde, ale vozím s sebou daleko více věcím které mohou pomoci.
Pokud chce na mašině někdo vypadat jako "borec", tak to se pozná NE podle machrovin, ale podle toho, jak se chová v provozu a zejména v krizovce.
Přeji Vám všem, abyste vždy dojeli šťastně domů a nikdy nemuseli ty "klumpy navíc" potřebovat.
čusbus

Miky1300
Miky1300 (5) napsal 12.12.2010

Myslim že je to rozumný, vestu vozim odjkživa, a žárovky a pojistky taky. Horší to bude, pokud nebude ta karta první pomoci rozdělená na moto a auto. Vím že jsem měl dkysi při cestě na slovensko velkej problém, protože byla dost veliká.Tak uvidíme co bude v nové lékárničce.

Každopádně vesta je skvělá věc. Sesedneš v noci z motorky na kraji silnice, nahoď vestu. Mockrát se mi stalo, že jsem někde letěl a až na poslední chvíli jsem zahlídl bikera na kraji silnice. Lidi mějte rozum a vážně to používejte

filipoSV

hm...tak to nevim, kam to nacpu

HAMLET

Nechci se hadat. Kde je v zakone napsano ze i na motorce musi byt vesta nikde jsem to nenasel.

Jen rada nenakupujte lekarnicky na posledni chvily muze se stat ze jich bude pak malo na trhu.

Wíťa
Wíťa napsal 8.12.2010

Všechno ještě beru, ale tu vestu si mohli odpustit. Nemám jí kam nacpat. Zajímalo by mě, kolik lidí tlačí motorku v noci po silnici.

Milan-11
Milan-11 (12) napsal 7.12.2010

Well-Being

Děkuji za osvěžení a za připomenutí.

Ferys
Ferys (55) napsal 6.12.2010

Hmm, takže bágl na záda...

bikerturbo

Jenom bych rád upozornil, že na výměnu - doplnění lékárničky máme čas až do 30.9.2011. Zdroj zde - http://www.e-auto.c...alsi-vyhlaska-md.htm

Windy
Windy napsal 8.10.2010

mno já mám pod sedlem malou krabičku do které se mi musí vejít nářadí. tak tak tam nacpu lékárničku ale jelikož se krabička zavírá na šroubek, musím vozit další šroubováček extra. takže až upadnu aztratím šroubováček, bude mi lékárnička na nic
a jen nechápu proč musí býát kšandy a nestačí reflexní součásti oděvu

enusim2
enusim2 (20) napsal 8.10.2010

pro Wolfa: chapu tvoji myslenku arozumim ti,ale kdyz se nekdo tak vyseka na moto ze ho nekdo bude muset krisit,tak pochybuji ze nejaky takovy neznalec ze na 1. pomoc musi mit clanek bude umet vyndet klicek z rozsekane masiny a otevrit rozlamanou podsedlovku. takze to taky nema zas takove opotstatneni co pises,ale myslis to dobre

Mega-CZ

ČLÁNEK UŽ BY CHTĚL AKUALIZACI o novelu č. 216/2010 Sb.
tedy třeba že obvaz má mít jen 800g/m2

Black-rider

já mám cbr 954 a mám tam pod sedlem vše plus ještě, zámek na kotouč, sprej do pneu a nářadí

Dutch
Dutch (1) napsal 27.8.2010

Dukárny (999) maj pod sedlem vejfuk, nevejde se tam vůbec nic, ale zajímavě to je vyřešený suchým zipem zevnitř boční kapoty. Je tam nářadí a i lékárna by se vešla. Koukněte se na to někde. A pod sedlo jen imbus na sundání kapoty nebo ještě líp rychlošrouby.

mili001

dobrej článek
maska s filtrem je tak velká jako půlka dnešní lékárničky, už se těším kam jí narvu

Zet.
Zet. napsal 1.6.2010

všechno dobrý,akorát mám trochu problém s tím trojůhelníkem

vendys.vv

Je to hezky popsaný článek. K tomu dodatku o zápisu o dopravní nehodě by bylo ale potřeba dodat, že zákon předepisuje po nehodě tento zápis napsat a když se tak neučiní, jsou za to 3 trestné body a nějaká pokuta. Ale fakt je, že mít formulář u sebe nemusíte, není to povinná výbava.

Šády
Šády napsal 26.5.2010

Klucííí mě se to tam nevejde

Urvanej

Jen bych chtěl poprosit někoho, kdo bude mít rozum a přehodnocovat obsah lékárničky, ať zaměří svoji pozornost na údaj u obinadel o savosti. Je to celkem vtipný, co ty chytrý vymysleli, protože obvaz, který by byl schopen nasát 800g/cm2 neexistuje. Představte si 800g vody, to je skoro litr a narvat ho na 1cm čtvereční představuje sloupec 80cm vysoký.
To jen tak kdyby někdo z tech co to vymejšleji a schvalujou používal mozek...

Wolf9
Wolf9 napsal 16.4.2010

Za prvé, ten leták má být součástí lékárničky, podobně jako třeba náplast. Prakticky žádný objem navíc. Dodává výrobce lékárničky, pokud ji chce deklarovat jako odpovídající zákonu. Za druhé si uvědomte, že ten leták nemusí být jen pro vás. Může se hodit někomu, kdo se nachomýtne k VAŠÍ bouračce, a nebude si zrovna moc jistý, jak vám pomoct. Možná to není moc pravděpodobné, ale jeden nikdy neví. A mimochodem, vozit ho za páteřákem, jak tu někdo psal - tam ho určitě bude někdo hledat.

Jeff
Jeff (5) napsal 16.4.2010

Vsechno vitam, az na ten letak v lekarnicce. To zas bude neco na prislusniky. Ukazte obsah lekarnicky - jo vy nemate letak? Tak pokutka. Mysleno po 31.12.2010. To jsou byrokraticke blbosti.
Informace na letaku si mohu precist kdekoli na netu.
Kurz prvni pomoci vam da vic nez nejaky letak.

Pivko
Pivko (59) napsal 15.4.2010

za nějaký čásek až zas uředník zapřemýšlí ,bude povinný hasičák ,tak si kupte motorku s kufrem ,ať Vás to nezaskočí nepřipravené.

NakasiBMW

ech z motolékárničky jsem kdysi dávno udělal penál do školy a té tak asi vše ale slibuji že se polepším... každopádně v reflině jezdím furt...

JohnyGS

Asi tak. Na mém BMW mám pod sedlem nádrž, a v í je takové akorát místečko na origo nářadí. Lékárničku jsem tam vmáčkl taky. Ale upřímně si nedovedu moc představit, že bych tam nacpal ještě ty žárovky. To bych měl větší spotřebu těch náhradních než těch ve světle Díky bohu, že je z povinné výbavy vyškrtli. Stejně, pokud ti shoří žárovka, tak dneska na každé větší benzince koupíš náhradní. O pojistkách nemluvě. Ale ty se snad vlezou na každou motorku. A když ne tam, tak třeba do peněženky.
Co se týče vesty nebo reflexních prvků, jednoznačně ANO . Líbí se mi nápad v některém předchozím příspěvku s umístěním do bundy ke chráničům. To by mě nenapadlo, ale proč ne. Já ji vozím v topíku. Ale přemístím ji do zadní kapsy Enduro bundy, protože na kratší endurovýlety po okolních pasekách budu radši nechávat topík doma aby nepřišel k újmě.
Ještě k letáčku. Místo letáčku v povinné výbavě by nebylo špatné, kdyby BESIP nebo PČR častěji pořádali něco jako školení nebo dopravně-bezpečnostní akce ne s úmyslem vybrat co nejvíc na pokutách, ale ukázat názorným způsobem jak při které situaci postupovat. Myslím lepší, než kus papíru, který si stejně nebudeš číst když k něčemu dojde, protože v tu chvíli ani nebudeš vědět, že ho máš.
Zlatá stará kejvačka. Tam jsem pod sedlo nebo do kastlíku nacpal lékárničku, žárovky, docela hodně náhradních dílů a ještě náhradní duši a veškerý vercajk co byl na moto potřeba.

KmotaK
KmotaK napsal 15.4.2010

určitě se hodí když vyjíždím..mám sebou vše co bylo řečeno + docela dost nářadí...není pak problém cokoli rozcuknout na stroji když to začne zlobit :)

milan1963

Lékárničku vozím od roku 1980 -a asi bych to neměl psát,ale stále tu původní 30 let starou-a nikdy nikdo ji po mně nechtěl.Díky Bohu jsem ji nikdy nepotřeboval.A tak proč ji nemít i nadále?Jen tu trvanlivost-viz. Martin 756 -neřeším.Lepší stará nepoužitá než žádná.

Zbrnda
Zbrnda napsal 15.4.2010

Souhlasím s martinem756 lepší je se snažit pomoct než tam nečinně rozšiřovat dav čumilů osobně přeju všem aby se u žádné bouračky neoctli, článek je věcnej a účelnej,potkávám lidi kteří v té vestě jezdí i přes den a zasebe si myslím že to taky má něco do sebe

Ymps
Ymps (4) napsal 15.4.2010

Zdravím, jsem majitel scootu a když jsem si ho v roce 2007 pořizoval všichni říkali, že lékarničku nepotřebuju, jak to platí pro 50 ccm scooty? Musí či nemusí? a ještě jedna věc k legislativě i když se sem moc nehodí... jak je to s odrazkama na bocích a zadní části motorky? Musí být? Díky za odpověď

martin756

Nevím, proč by věci jako lékárnička nebo leták první pomoci měly být nesmysly (tak jak to tady někteří píšou) . Jak už tady psal SiSpo...lepší je jedenkrát do roka si ten leták přečíst a něco vědět, než ho nemít vůbec. To že žijem v 21. století ještě neznamená, že sanitka přijede na lusknutí prstů. A i kdybych měl u nehody 5 minut pročítat leták a dalších 10 minut pomalu ošetřovat zraněného, tak mu to pomůže víc, než když ho budu 20 minut pozorovat jak se válí v krvi a čekat na sanitku. P.S.: Se*ou mě akorát ty krátké trvanlivosti lékárniček a malé úložné prostory pod sedlama motorek

snake33
snake33 (4) napsal 15.4.2010

100/1 minutu??? jak asi mam tuto frekvenci udelat?? ci jsem to blbe pochopil??

CoffeyRSV

dík za článek! přesně tohle sem sháněl ptal sem se pár lidí a každý má jiný názor ...tak snad tady ten váš je důvěryhodný

Roman2bk
Roman2bk (6) napsal 15.4.2010

no narovinu, nezávidím vám, co si to do motorky chcete dát a máte supersporty, naháče a jiné motorky s malým úložným prostorem.
Holt výrobci "vycházejí vstříc" cílové skupině... a staví motorky takové, jaké se většinově kupují, nebo nevím...

Jinak já s tím problém nemám, mám turistickou motorku (Honda NTV650 Deauville) a tam se vleze pod sedlo všechno, tedy vestu mám v bočním kufru, aby byla více po ruce, i když by se pod sedlo taky vlezla. Ale mám tam (pod sedlem) ještě navíc ještě antipich (ten velký sprej) a sadu na opravu děr v pneu. Jo a rezervní žárovku mám v přední přihrádce, tam si myslím že nepraskne.

jo a článek je samozřejěm dobrý, přínosný

Blondy
Blondy napsal 15.4.2010

Dík za článek Lékárničku,žárovky i pojistky vozím,dokonce mám i sprej na píchlou gumu...no,tak už jen břibalit tu vestu a letáček s první pomocí a můžu vyrazit..ještě že mám ty brašny a mám to všechno kam dávat Ti ostatní aby si vozili batoh na tolik věcí...

Hummer
Hummer napsal 14.4.2010

Ještě jednou zpráva pro drippera , počínaje 15. zářím 2009 nemusí být motocykly registrované v ČR vybaveny náhradními žárovkami. A zrejmě chtěl napsat italský sračky.

Rudolf
Rudolf (1) napsal 14.4.2010

Na začátku téhle sezóny jsem zjistil, že mi v zimě skončila platnost motolékárničky. Tak jsem různě obvolával a navštěvoval motoshopy, až jsem sehnal tu co odpovídá nové vyhlášce č.283/2009MD. Měli ji jen ve Vrbové v Bráníku (na Karlovarské ne ) za 99Kč. Ostatní prodejci buď "mlžili" nebo nabízeli ty podle staré vyhlášky. Tahle se vejde do prolisu v zadním sedadle .

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist