Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Autor článku opomněl v odstavci o karburátorech celkem zásadní věc. Některé motorky(třeba Hondy), maj podtlakový palivový kohout a nedisponujou polohou pro napouštění karburátorů jako např. Suzuki. Nestačí tedy jen přepnout na polohu RES, to ani náhodou Bylo by dobré to do článku doplnit.
HejtmaMa a Georgik: přijde mi divný posuzovat kdo je a kdo není motorkář. Já sice tyto úkony zvládám, ale na motorku nemám skoro čas a ani nevím jestli se řadím do skupiny "motorkář". Osobně auto dávám do servisu - nemám na to čas, chuť, zkušenosti, nářadí atd. abych to dělal svépomocí.
Víc než člověk co si nemění doma olej mě štve ten, co dělá kraviny v blízkosti lidí ve městě a ohrožuje nevinný.
HejtmaMa: nezlob se, tohle jsou ale kecy, to by jeden brečel. Tak ten kdo neumí rozhodit motor není motorkář? Dokážeš pochopit, že jsou na světě lidi, kteří díky pracovnímu a rodinnému vytížení na tyhle věci prostě nemají čas a nechtějí to dělat?
Jo, s tim souhlasim, nejaky strucny desatero kontroly pred jizdou by bylo urcite uzitecny. Popr. to rozvinout do neceho slozitejsiho jako kontrola pred nejakou delsi cestou na dovolenou ...
Je to hruza co si dneska za lidi kupuje motorky jen aby vypadali in. Kdo si doma nezvladne udelat tak zakladni veci jako je vymena oleje / filtru, retezu, serizeni ventilu, popr. rozhozeni motoru a poskladani zpatky kvuli vymene neceho, tak je houby motorkar ...
Ale na druhou stranu mate aspon zakazniky, to se v dnesni dobe vzdycky hodi
HejtmaMa: od toho je uživatelská příručka. Počítám, že tak 60% řidičů mmotorky ani neví, že něco takovýho existuje nebo co tam je. Nevím kdo čte článek a nechci urážet čtenáře na druhou stranu zkušenosti ze servisu jsou takové, že nevíš jestli se smát nebo se na věci dívat s hrůzou.
Asi víš, co všechno výrobce přikazuje před KAŽDOU jízdou kontrolovat. Možná by nebylo od věci sepsat to pro opravdové začátečníky. Nevěřím, že by někdo v tomto rozsahu dělal prohlídku před jízdou.
HejtmaMa: je to zvláštní a řešíme to každej rok a dost mě vytáčí, když na jaře volá zákazník, že mu motor žere olej a chtěl by ted, když je frmol, rozebrat motor. Nezačlo to ted, dělá mu to asi dva roky a ted na jaře si vzpoměl. A takových je spousta. To, že někdo dojel domů, ještě neznamená, že má destičky v pořádku. Nevěřil bys, že si řidič, třeba nevšiml, že to jinak brzdí a dovezl motorku s destičkama, který z plechu měly jen půlku tloušťky!!
enusim: je to nešikovně formulované. Klasický sytič na karbecu přidává k hlavní tvorbě přes hl. a jehlovou trysku bohatší směs. U vstřikování jen přidáváš plyn takže při jízdě na víc plynu než je nastaven doraz "sytiče" nejde to motoru se "sytičem" více paliva jak bez něj.
voltage: hadra je určitě plus a ušetří očištění pneumatiky po nástřiku, ale i kdyby se to na bočnici nechalo tak ybch se nebál pádu a doba než by olej napadl destruktivně pneu by asi taky chvíli trvalo. Přesto tu chybí ta další fotka, kdy motorku před předáním kompletně očistí.
Fotka v tomto článku jak pán maže olej je dokonalaý návod jak si namazat i gumu a rozbít si hubu. Když se stříká řetěz je ideální přidržet pod místem které stříkám mazivem třeba hadr. Taky se motorka tolik nezašpiní, na ty místa kde se usadí zbytky maziva se dokonale usazuje prach. Přeju hodně km bez nehody. T.
Stačí pneu, olej a jelikož mám kardan , tak ještě benzín. Baterka buď drží nebo vyměnit. Ale jedu taky až koncem dubna - všude štěrk, krátery jak od meteoritů. Snad alespoň něco s těmi silnicemi udělají.
Ja bych jeste doplnil dulezitou vec a to po nastartovani na sytic to hned nechcipnout, uchlastaji se svicky a pak to nejde podruhy nastartovat. To plati ovsem pri kazdem startovani studeneho motoru.
Tysa: Zkus zapnout klicek se zapnutym chcipakem. Mam sice TDM 900, ale kdyz zapnu klicek a az pak zapalovani, tak cerpadlo netlakuje, zatimco kdyz ho zapnu se zapnutym zapalovanim, tak se natlakuje (asi v dobe kdy se zapne se ridici jednotka jeste nestacila inicializovat), takze pak neni problem nastartovat ani kdyz je baterka zeslabla, a ze to TDMko potrebuje poradnej zaber od starteru
Jinak psat do clanku o odzimovani kontrolu pruvesu retezu a desticek je trosku od veci, snad s tim nekdo pred zimou prijel domu, a zrovna temhle vecem se vubec nic nestane, ani nema jak, takze promazat retez, zkontrolovat kapaliny a gumy, nastartovat a hura na silnici
docela prekvapujici informace o ,,sytici''. zrovna dneska jsem to nechal zahrat se syticem a odbehl si a motorka delsi dobu bezela tak sem si v duchu rikal,tak ted si prom.dal zbytecne palivo a ono teda ne?
Většinu věcí si na motce dělám sám a myslím si, že výměnu, oleje, chladící kapaliny, olej. filtru + vzduchového filtru, svíček, nebo si na motce vyměnit řetězovku zvládne i průměrně zdatný mimoň. Motor, brzdy a elektrika to je lepší samosebou nechat na profících. Osobně vyjedu až v červnu.
Namontoval jsem předem nabitou baterku, otevřel kohoutek, přeplavil, že z toho teklo, 2x jsem jí prošlápnul, zapnul zapalování, pořádně dupnul a už blafala Jawa chytá i v mrazu na prvni slapnuti.
Dělaj se ještě motorky nebo karbecy, co maj klasický spolehlivý blbuvzdorný přeplavování plovákovky?
Diky za clanek pro vetsinu lidi sou to jiste znamy veci ale treba me to urcite pomuze stejne jako sem se na podzim inspiroval ohledne zazimovani jen tak dal a vic podobnejch clanku
martinn: četl jsi kde? v příručce od výrobce nebo někde v hospodě na nástěnce? Vidím, že je nutný udělat nějaký soubor běžných omylů a pro jednou pro vždy je vyvrátit.
Právě že výrobce chce aby byl řetěz správně napnutý s jezdcem a zná váha stroje a geometrii zadního pérování takže poroč do toho zatahovat nějakou neznámou a to je váha jezdce, která může být teoreticky v rozmezí od 50 kg do cca 220Kg kdy mám na motorce dva lidi s bagáží?
Špatně nastavený řetěz snižuje životnost jeho nebo ložisek rozety a převodovky!!
Na motorkách, který nemají odpruženou zadní vidlici se žádnej průvěs samozřejmě nedělá. Jde např. o minibike a dragster. Tam je to naplý jak struna. Těžko definovat jakou silou na to tlačit aby se to pohlo, ale třeba minibike řetěz by měl mít průvěs maximálně 4mm. Tzn. nesmí to jít natvrdo v ložiskách a v čepech, ale nesmí mít žádnej volnej průvěs.
to Ninjista, rich.puzzle: s tim retezem nevim...cetl sem, ze s jezdcem, prijde mi to i logictejsi a delam to tak. prece chci aby byl idealne napnut kdyz jedu, tudiz kdyz na ni sedim. ale ted sem opet znejistel..
Moje Kawa je stará 27 let, ani není v pořádné garáži a naskočila po zimě minulej víkend na druhý protočení. Jo to je ta kvalita Kawasaki Heavy Industries
U Hondy Transalp 650V jsem to měl jako vždy jednoduché: průběžně přes zimu dobíjet baterku, zkontrolovat tlak v pneu, kontrola brzd a pak už jen otevřít sytič a hned po prvním zmáčknutí startéru se ozval po cca 3-4 sekundách ten nádherný zvuk motorky. Jo Honda je Honda
Autor článku opomněl v odstavci o karburátorech celkem zásadní věc. Některé motorky(třeba Hondy), maj podtlakový palivový kohout a nedisponujou polohou pro napouštění karburátorů jako např. Suzuki. Nestačí tedy jen přepnout na polohu RES, to ani náhodou Bylo by dobré to do článku doplnit.
Výstižný článek!
Super, už teda nejaký ten paitok jazdím aj v tejto sezóne, ale je dobré si zrekapitulovať či som na niečo nezabudol. Je to fajn
když někdo těžce dře v práci aby si pak nechal motorku opravit, pokud to neumí, tak není motorkář? aha
HejtmaMa a Georgik: přijde mi divný posuzovat kdo je a kdo není motorkář. Já sice tyto úkony zvládám, ale na motorku nemám skoro čas a ani nevím jestli se řadím do skupiny "motorkář". Osobně auto dávám do servisu - nemám na to čas, chuť, zkušenosti, nářadí atd. abych to dělal svépomocí.
Víc než člověk co si nemění doma olej mě štve ten, co dělá kraviny v blízkosti lidí ve městě a ohrožuje nevinný.
HejtmaMa: nezlob se, tohle jsou ale kecy, to by jeden brečel. Tak ten kdo neumí rozhodit motor není motorkář? Dokážeš pochopit, že jsou na světě lidi, kteří díky pracovnímu a rodinnému vytížení na tyhle věci prostě nemají čas a nechtějí to dělat?
Jo, s tim souhlasim, nejaky strucny desatero kontroly pred jizdou by bylo urcite uzitecny. Popr. to rozvinout do neceho slozitejsiho jako kontrola pred nejakou delsi cestou na dovolenou ...
Je to hruza co si dneska za lidi kupuje motorky jen aby vypadali in. Kdo si doma nezvladne udelat tak zakladni veci jako je vymena oleje / filtru, retezu, serizeni ventilu, popr. rozhozeni motoru a poskladani zpatky kvuli vymene neceho, tak je houby motorkar ...
Ale na druhou stranu mate aspon zakazniky, to se v dnesni dobe vzdycky hodi
HejtmaMa: od toho je uživatelská příručka. Počítám, že tak 60% řidičů mmotorky ani neví, že něco takovýho existuje nebo co tam je. Nevím kdo čte článek a nechci urážet čtenáře na druhou stranu zkušenosti ze servisu jsou takové, že nevíš jestli se smát nebo se na věci dívat s hrůzou.
Asi víš, co všechno výrobce přikazuje před KAŽDOU jízdou kontrolovat. Možná by nebylo od věci sepsat to pro opravdové začátečníky. Nevěřím, že by někdo v tomto rozsahu dělal prohlídku před jízdou.
řetězovým průvěsům zdar
GSX-Roll: V tom pripade byste meli takovej clanek o tom co zkontrolovat pred jizdou psat kazdejch 14 dni
Cituji:
"urcite je na miste zkontrolovat pruves retezu", spravne by to melo byt "pokud jste lama, je na miste zkontrolovat pruves retezu"
HejtmaMa: je to zvláštní a řešíme to každej rok a dost mě vytáčí, když na jaře volá zákazník, že mu motor žere olej a chtěl by ted, když je frmol, rozebrat motor. Nezačlo to ted, dělá mu to asi dva roky a ted na jaře si vzpoměl. A takových je spousta. To, že někdo dojel domů, ještě neznamená, že má destičky v pořádku. Nevěřil bys, že si řidič, třeba nevšiml, že to jinak brzdí a dovezl motorku s destičkama, který z plechu měly jen půlku tloušťky!!
enusim: je to nešikovně formulované. Klasický sytič na karbecu přidává k hlavní tvorbě přes hl. a jehlovou trysku bohatší směs. U vstřikování jen přidáváš plyn takže při jízdě na víc plynu než je nastaven doraz "sytiče" nejde to motoru se "sytičem" více paliva jak bez něj.
voltage: hadra je určitě plus a ušetří očištění pneumatiky po nástřiku, ale i kdyby se to na bočnici nechalo tak ybch se nebál pádu a doba než by olej napadl destruktivně pneu by asi taky chvíli trvalo. Přesto tu chybí ta další fotka, kdy motorku před předáním kompletně očistí.
Fotka v tomto článku jak pán maže olej je dokonalaý návod jak si namazat i gumu a rozbít si hubu. Když se stříká řetěz je ideální přidržet pod místem které stříkám mazivem třeba hadr. Taky se motorka tolik nezašpiní, na ty místa kde se usadí zbytky maziva se dokonale usazuje prach. Přeju hodně km bez nehody. T.
Stačí pneu, olej a jelikož mám kardan , tak ještě benzín. Baterka buď drží nebo vyměnit. Ale jedu taky až koncem dubna - všude štěrk, krátery jak od meteoritů. Snad alespoň něco s těmi silnicemi udělají.
Ja bych jeste doplnil dulezitou vec a to po nastartovani na sytic to hned nechcipnout, uchlastaji se svicky a pak to nejde podruhy nastartovat. To plati ovsem pri kazdem startovani studeneho motoru.
Tysa: Zkus zapnout klicek se zapnutym chcipakem. Mam sice TDM 900, ale kdyz zapnu klicek a az pak zapalovani, tak cerpadlo netlakuje, zatimco kdyz ho zapnu se zapnutym zapalovanim, tak se natlakuje (asi v dobe kdy se zapne se ridici jednotka jeste nestacila inicializovat), takze pak neni problem nastartovat ani kdyz je baterka zeslabla, a ze to TDMko potrebuje poradnej zaber od starteru
Jinak psat do clanku o odzimovani kontrolu pruvesu retezu a desticek je trosku od veci, snad s tim nekdo pred zimou prijel domu, a zrovna temhle vecem se vubec nic nestane, ani nema jak, takze promazat retez, zkontrolovat kapaliny a gumy, nastartovat a hura na silnici
Nic jsem nekontroloval, jen rychle vyndat od topení a zkusit nastartovat. Ten zvuk joo dobrýý
Teď můžu jít kontrolovat
Čičiny chytly napoprvé...jak kronda, tak žiletka. Ten pocit chyběl chyběl chyběl celé dlouhé měsíce.
docela prekvapujici informace o ,,sytici''. zrovna dneska jsem to nechal zahrat se syticem a odbehl si a motorka delsi dobu bezela tak sem si v duchu rikal,tak ted si prom.dal zbytecne palivo a ono teda ne?
Já to udělal jako OVERdriver, jen stačí vytáhnout před garáž, přeplavit, prošlápnout a natočit. Svatý Jawy
Většinu věcí si na motce dělám sám a myslím si, že výměnu, oleje, chladící kapaliny, olej. filtru + vzduchového filtru, svíček, nebo si na motce vyměnit řetězovku zvládne i průměrně zdatný mimoň. Motor, brzdy a elektrika to je lepší samosebou nechat na profících. Osobně vyjedu až v červnu.
Namontoval jsem předem nabitou baterku, otevřel kohoutek, přeplavil, že z toho teklo, 2x jsem jí prošlápnul, zapnul zapalování, pořádně dupnul a už blafala Jawa chytá i v mrazu na prvni slapnuti.
Dělaj se ještě motorky nebo karbecy, co maj klasický spolehlivý blbuvzdorný přeplavování plovákovky?
to JP: no taky mam Alpíka, ale baterka to neunesla, ale souhlas, když sem dal novou baterku naskočila jak když o zime ani nevedela
Diky za clanek pro vetsinu lidi sou to jiste znamy veci ale treba me to urcite pomuze stejne jako sem se na podzim inspiroval ohledne zazimovani jen tak dal a vic podobnejch clanku
//motorcycles.about.com/od/motorcyclemaintenanc1/ss/Chain_Maint.htm
martinn: četl jsi kde? v příručce od výrobce nebo někde v hospodě na nástěnce? Vidím, že je nutný udělat nějaký soubor běžných omylů a pro jednou pro vždy je vyvrátit.
Právě že výrobce chce aby byl řetěz správně napnutý s jezdcem a zná váha stroje a geometrii zadního pérování takže poroč do toho zatahovat nějakou neznámou a to je váha jezdce, která může být teoreticky v rozmezí od 50 kg do cca 220Kg kdy mám na motorce dva lidi s bagáží?
Špatně nastavený řetěz snižuje životnost jeho nebo ložisek rozety a převodovky!!
Na motorkách, který nemají odpruženou zadní vidlici se žádnej průvěs samozřejmě nedělá. Jde např. o minibike a dragster. Tam je to naplý jak struna. Těžko definovat jakou silou na to tlačit aby se to pohlo, ale třeba minibike řetěz by měl mít průvěs maximálně 4mm. Tzn. nesmí to jít natvrdo v ložiskách a v čepech, ale nesmí mít žádnej volnej průvěs.
Asi bez jezdce, ne... Co když si jezdec sám, na cestách potřebuje zjistit, případně upravit napnutí řetězu?
to Ninjista, rich.puzzle: s tim retezem nevim...cetl sem, ze s jezdcem, prijde mi to i logictejsi a delam to tak. prece chci aby byl idealne napnut kdyz jedu, tudiz kdyz na ni sedim. ale ted sem opet znejistel..
Moje Kawa je stará 27 let, ani není v pořádné garáži a naskočila po zimě minulej víkend na druhý protočení. Jo to je ta kvalita Kawasaki Heavy Industries
suuuuzuuuuukiiiii
Honda je Hujda.
U Hondy Transalp 650V jsem to měl jako vždy jednoduché: průběžně přes zimu dobíjet baterku, zkontrolovat tlak v pneu, kontrola brzd a pak už jen otevřít sytič a hned po prvním zmáčknutí startéru se ozval po cca 3-4 sekundách ten nádherný zvuk motorky. Jo Honda je Honda