husqvarna_svartpilen_801_2




Nejúčinnější tuning? Dobrá údržba!

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
karf (54) napsal 07.03.2016 v 17:28

Tak tohle je hustý. Ten článek se dá chápat všeljak. Někdo tam vidí myšlenku: "Není třeba kupovat tuning věci za desetitisíce, stačí namazat řetěz.". Někdo to vidí tak, že majitel si měl víc pohlídat za co utrácí peníze, protože tuning obecně tak nějak funguje. Já tam vidím ještě jinou myšlenku: koupit si MT01 a řešit karbonovými a titanovými díly snížení váhy a úpravou jednotky zvýšení výkonu mi připadá jako úchylárna. Sice jsem na MTčku nikdy nejel a pokaždý, když jí vidím a slyším, tak si říkám, že to je kus pořádný motorky, ale určitě se najde řada lehčích a silnějších motorek

btw: když se podíváte pořádně na grafy stage1 a finální stage2, tak nemůže být o tuZingu řeč. Průběh je daleko lepší...

Pepan_ (0) napsal 25.08.2015 v 15:01

Presne tak

Dolph-cz (58) napsal 21.06.2015 v 12:19

hezky shrnuto

seki88 (9) napsal 21.06.2015 v 09:11

Opravdu velmi,velmi hezky napsané...Ať žije tuzing...

Zedsdead (293) napsal 20.06.2015 v 23:14

Můj osobní názor k článku:
Na silnicích a internetových diskuzích se pohybuje stejné procento psychopatů...

DOMINATOR (1260) napsal 19.06.2015 v 12:14

Přesně tak

Buellrider (79) napsal 19.06.2015 v 09:51

Docela mě baví, když tu někdo napíše věc typu "...to je všem přece jasné..." a pak je půl fóra na téma "chcípat motor klíčkem, chcípákem nebo stojánkem?" ...takže jakákoli osvěta najde dost velkou skupinu čtenářů, nebál bych se...

SojkinXR6R (22) napsal 19.06.2015 v 01:20-1

Ajaj maestro S. boduje, to zgeneralizování stáda lidí sedí od borce co má moto od První Kozí, nebo Ovčí ?
Za mě : Bééé dobrej článek :)

MajoKE (51) napsal 18.06.2015 v 21:45-1

Dobra praca a prijemne citanie.

Seikos: Clovece si v poriadku? Urazas tu ludi, ktori suhlasia s autorom. Aj keby tu prvych 50 ludi oslavovalo autora nie je tvoja starost.

Anti (390) napsal 18.06.2015 v 15:48

Jémine,to je povyku...Když chce někdo na motorce rychlý proužky i přesto že má vzduchový filtr jak jetel tak je to snad jeho věc,ne?Jak by měli reagovat fanoušci Ratbiků?
Článek není špatný,ale píší se tam věci které jsou celkem jasné většině uživatelů motocyklů.Ale pro mě třeba vcelku zajímavost kolik výkonu dokáže sebrat řetězovka před smrtí.

seikos (975) napsal 18.06.2015 v 14:24

JwKS: neresim serial nejakych clanku. Moje prispevky jsou pod timto clankem a k tomuto clanku. Dekuji

JwKS_Pavel (53) napsal 18.06.2015 v 14:20-1+1

Seikos: mýlíš se - všecko, co jsi zmínil v seriálu několika článků na dané téma už jasně zaznělo, včetně argumentů úspory hmotnosti, těžiště, radosti z tuningu jako takového, komplexnosti sání-motor-výfuk, svazování konstruktérů normami atd, tad. Naopak tam nikde nezaznělo, co uvádíš - mažte řetěz a to stačí. Takže máš buď reálný problém chápat psaný text a jeho obsah anebo jsi ho nečetl, ač se k němu kriticky vyjadřuješ. Která z možností je lepší?

soccer (480) napsal 18.06.2015 v 12:28

seikos: díky...

K těm "normáním či nenormálním" motorkářům: tvoje výhrady nejsou tedy tématem vhodnosti či nevhodnosti textu článku, ale složení čtenářů (normálních/nenormálních) a to není věcí autora...

Pokud jsi "normální" motorkář, pak tě v článku nic moc nezasáhne, páč máš vše v pořádku, ale pro vagón těch, co chtějí v garáži kuchat výfuk, může tohle téma napovědět, že pitva laufu je nesmysl, nebo bez dalších zásahů (airbox, trysky, ladění) nesmysl...

Dovedu si ale představit, že i tak tě ten článek irituje, a pak si budeš muset v redakci domluvit, že u nadpisu bude něco ve smyslu "není určeno pro seikose" nebo "seikos nečíst" atd...

Jinak obdivuju tvoje cestovatelský zkušenosti...

seikos (975) napsal 18.06.2015 v 12:13

soccer: to mas samozrejme pravdu. Tohle ja tedy nezminuji, protoze mit motorku technicky v poradku mi prijde tak nejak samozrejme. A kazdy "normalni" motorkar si ji technicky ok udrzuje

soccer (480) napsal 18.06.2015 v 12:08

seikos:

Ano, z principu... Protože (a to sám uznáš), je nutno mít napřed stroj v pořádku a udržovaný a až pak zvažovat tuning, protože na nejedoucí, rozbitý, vrzající vrak s podhuštěnejma gumama a řetězovkou daleko za zenitem je naprosto zbytečný cokoli dokupovat v tuningshopu, páč koně co ztrácíš s tak zanedbaným stavem, laďákem nenaženeš...

Pokud bys nechápal o čem mluvím, tak laďák je ti k lejnu, když máš ložiska v kolech na výměnu a zatuhlý pístky brzdí i když se brzdy ani nedotkneš...

pokud i tak ale nutně potřebuješ odlehčenej laďák se super zvukem, aby se o tobě vědělo, pak ano, to bys byl opravdu "individualita"... v tom s tebou souhlasit můžu...

seikos (975) napsal 18.06.2015 v 10:48

JwKS: to co píšu, nikde v článku psáno není a zcela neprávem se to opomíjí. A myslím že je zbytečné přecházet do osobní roviny. Píšu jen obecně. A že jsou lidé (obecně) stádo ovlivněných ovcí, to je prostě fakt. A motorkáři stejně tak. Ono si stačí přečíst první 3 komentáře pod článkem. Tleskají už jen z principu

JwKS_Pavel (53) napsal 18.06.2015 v 10:17-1+2

Seikos: odborníci tomu říkají "snížená schopnost chápání psaného textu". Všechno, co tu taháš z klobouku, totiž v článcích jasně zaznělo, Dušane. Urážením kolegů-motorkářů ovčím stádem centimetry nedoženeš.

Buellrider (79) napsal 18.06.2015 v 09:59+1

...k tomu souhlasícímu stádu kolegy Seikose - obecně je pravdou, že třeba titanová koncovka ušetří výrazně váhy, hlavně proto se jistě prodávají, dva koně nikoho nevytrhnou. Na Varaderu by to bylo jistě hodně znát, ale motorka je to spíše "užitková" a k tomu účelu koupená, z těch 330 kilo s nákladem už je nějakých deset nerozhodujících. A hlavně, agresivní dunění dvouválce by nikdo v deset večer v kempu moc neocenil. A pak jsou motorky pro radost, kde je dobré od základu koupit něco zajímavého, co je dobré z výroby, byť dražší. Řekl bych, že hlavní myšlenka je - než utrácet za "tuning" slabého kusu, je lepší pořídit rovnou něco z výroby lepšího. Však jsou motorky, které mají v základu titanové koncovky, nejlepší možné brzdy, kola, všechno z karbonu... Stejně jako s auty. A leckdy to vyjde i levněji, než do nekonečna vylepšovat slabý kus... Samostatná a zcela jiná kapitola jsou pak designová cvičení a originalita kusu, kde "mazlení" stroje dává zceja jiný smysl. Případně precizní ladění něčeho, co již z výroby je na špici produkce a není tedy kam dál jít v sérii. Edukativní sdělení článku chápu spíše jako sdělení většině, která nejspíše neřeší problém ladění poslední limitované edice legalizovaného závodního speciálu Ducati...

Mraki (55) napsal 18.06.2015 v 08:29

Krásnej článek díky,.. já jsem do motorky nastrkal spoustu aftermarketových předražených hovadin, když mě to baví Škoda, že se to téma s řetězem nějak neposunulo o rozdíl v šírkách řetězu,... Ale díky

callowsick (463) napsal 18.06.2015 v 08:03

hezkej článek

jakožto zapálenej tuner čínskejch jednostopáků bych snad dodal, že ne za každým modelem jsou ti vývojoví inženýři, někdy se jde sprostou cestou použití existujících dílů a to ještě s vepřovou úrovní zpracování.
tam se pak dá najít spousta místa pro vylepšení + tam, kam dopadá regulační pěst EU.

Heki (401) napsal 18.06.2015 v 07:10

Čláek má pravdu v tom, že základem všeho je mít motorku v dobrém stavu a udržovanou. Až poté je na místě řešit nějaké úpravy.

Já nepochybuju o tom, že konstruktéři, co stavěli moji motorku, věděli, co dělali, ale byli limitování několika faktory:

1.) Technologiemi a materiály, které byly dostupné v dané době
2.) Rozpočtem
3.) Homologačními předpisy (především na emise a hluk)

A věřím tomu, že když se na to jde trošku hlavou a zkušenostma, tak se dá vylepšit lecos.

soccer (480) napsal 18.06.2015 v 06:46+1

Anti, seikos, Bubba:

jistě máte svůj díl pravdy, ovšem já z článku čtu hlavní poselství v tom, že než dělat tuning, je třeba napřed mít dobře udržovanou a servisovanou motorku. Kuchání výfuku, levné noname "laďáky", milion cingrlátek z čínské produkce atp, je většinou spíše kontraproduktivní. Další otázka je, zda má takové "vylepšení" pozitivní vliv na životnost některých dílů nebo celé motorky...

Anti (390) napsal 18.06.2015 v 06:32

Údržba je určitě velmi důležitá a prospěšná,nicméně bych se přikláněl částečně ke dvěma předchozím názorům.Ukázka s MT-01 je sice působivá ale rozhodně se nedá paušalizovat na všechny stroje jakéhokoliv stáří a ve všech kategoriích.Navíc třeba mě osobně nejde ani tak o maximální dosažený výkon jako o průběh točivého momentu.A jsou lidé kterým stačí i ta lepší zvuková kulisa nebo podstatně menší váha.
Je potřeba si uvědomit,že motocykl je především zdroj zábavy a emocí a každý od něj čeká trochu něco jiného.Takže,ať si každý dělá se svým strojem co chce.Klidně přijdu o deset koní,když mi to přidá 10 Nm na třech tisících

seikos (975) napsal 18.06.2015 v 03:17-1+2

Bubba: presne tak. Tenhle clanek me bavi. Vyfukova soustava a obecne palivova soustava je vzajemne provazany system, ktery se inzenyrum vyvoje tuhle lepe, tuhle mene lepe podari naladit tak, aby motorka dosahovala optimalniho (maximalniho) vykonu pri zachovani urady pozadovanych exhalacnich a hlukovych hodnot.
"Libi se mi", jak se na zaklade jednoho pripadu (uvedena MT-01) generalizuji vsechny motorky a globalne veskera inzenyrska prace na vsech motorkach na planete. Ovsem ne vzdy tomu je tak. Nekdy se ten vyvoj nepodari tak dokonale, ze vymenou koncovky, svodu, filtru ci jejich vzajemnych kombinaci jede motorka vyrazne lepe, nez v original stavu. Samozrejme ze treba bez ohledu na exhalacni a hlukove limity, s prihlednutim na dosazeni "pouze" vyssiho vykonu za kazdou cenu.
Clanku tleska stado ovci, ktere je jednim nezdarenym pripadem tuningu presvedceno o dokonalosti vyvoje fabrickych konstrukteru a o faktu "ze ja ten ladak prece jen nepotrebuji, protoze je to tady psano. Radsi budu cistit retez".
A on ten ladak pritom neni vzdy jen o vykonu. V mem pripade vazi origo koncovka 11 kilo. Ladena koncovka vazi 2,8 kila. Snizeni hmotnosti, snizeni teziste a v mem pripade jede motorka vyrazne lepe, coz mam i potvrzeno na brzde. Co by na tohle rekl pan Suchy? Ze mam radsi cistit retez?
Nehlede na to, ze ladeny vyfuk ma dalsi aspekty, ktere mnohym davaji smysl. Pro nekoho je jizda na motorce synonymem prepravy tela z bodu A do bodu B. Pro mnoho jinych to je relaxace, vyvetrani hlavy a emoci a vyplaveni adrenalinu, endorfinu, pripadne oxytocinu. Pro nekoho je dulezite "jak motorka hraje", bez ohledu na nejake "kone", ktere tady glosuje pan Suchy ve svem clanku.
Ona spousta tuneru aut vazne taky nepotrebuje ta pritlacna kridla a spoilery a deflektory. Ale ty auta jsou jejich milacci a zdobi si je bez ohledu na nazor "bruselskymi urady masirovanych mozku".

Takze ja bych fakt negeneralizoval, ale vzal bych aplikaci "ladenych vyfuku" kus od kusu a cloveka od cloveka.

BubbaZanetti (3) napsal 18.06.2015 v 01:14-2+1

kazda seriova motorka je postavena na cenu a vzdy se najde lepsi komponent od vykonu az po odlehceni,bohuzel autor vychazi spatne z toho ze on jedinej zna pravdu kvuli spatne zvolenemu stage 2 vyfuku a pravdepodobne jeste od super levneho ceskeho prodejce kde si to muze koupit fakt jedine a opravdu chytrolin...

guzziowl (6) napsal 17.06.2015 v 21:54

Jo jo, hezký článeček

Zedsdead (293) napsal 17.06.2015 v 21:45

No já jsem se zase právě vrátil z dovolené, před kterou jsem měnil řetězovou sadu, dělal komplet filtry +dal nové iridiové svíčky a jestačil se divit, že se mi dojezd SV1000 zvýšil z cca. 220 km na cca. 290 km. To potěší. Ještě jsem nafoukal pneu na vyšší tlaky. 2,8 bar. Musím dodat, že žádné z vyměněného nebylo v nijak havarijním stavu...
Teď mi to bere do 6-ti litrů i na německé dálnici!

Buellrider (79) napsal 17.06.2015 v 21:28

Opět obsahově zajímavý a trefný článek, edukativní série od Pavla Suchého bude doufám nadále pokračovat. Ačkoli sám prodávám laděné výfuky, na obou motorkách mám raději originál, připadá mi ten rachot XB v otáčkách dostatečný a ticho Varadera cestovatelsky tak pohodlné...

skywalker.L (64) napsal 17.06.2015 v 20:18

Zajímavý článek a jistě v něčem pravdivý. Měl bych však také zajímavý postřeh. Týká se laděného variátoru u skútrů. Kdysi jsem lítal na Yamaze Majesty 125, která sama o sobě jezdila slušně. Všude jsem četl chválu na variátory Malossi a protože pořizovací cena nebyla tak dramatická, tehdy mě vyšla přestavba na 4-5 tis, zkusil jsem do toho jít. A skutečně. Akcelerace byla neporovnatelně lepší, sice za cenu asi o 0,5l/100km vyšší spotřeby, ale fun factor se zvedl mimořádně.
Tuningu moc nefandím, ale tohle tehdy mělo smysl a nelitoval jsem.

Slow (48) napsal 17.06.2015 v 19:25

uff ještě že mám kardan (ten žere ještě víc koní..)
Pěkný článek, jen bych se ještě pozastavil na faktu, že vše je spočítaný, aby to tak tak vydrželo společně stejné množství najetých km (stejná životnost - dnešní "fajn" odvětví inženýrství)...
takže téma vaček a ventilů tak na 1-2válcích a ještě s rozvahou (uděláš jen vršek a klekne spodek atd.) a kdo dělá opravy 4válu?

Starat se o motorku rozumně a jezdit rozumně

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist