globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
kratast (0) napsal 27.10.2016 v 21:04

radekW: už jsem o řetězech Vamberk slyšel, máš nějakou zkušenost? a kde se dá koupit na eshopu?

Vulgi.svk_BA (0) napsal 12.01.2016 v 22:39

Ako je to s tým petrolejom? Je vhodný na čistenie reťaze, či nie? Je ich viac druhov, ak áno, ktorý používať? Našiel som petrolej technický v popise na čistenie a odmasťovanie a potom ešte petrolej na svietenie a kúrenie.

Viac výrobcov to má tak rozdelené, iní nie a majú v popise napísané, že sa dá použiť aj aj. Linky ani obrázky sem nebudem zbytočné dávať, google to hneď nájde keby ste si to chceli pozrieť.

Otázka znie: či je to len marketingový ťah, dva "rozličné" (iné názvy) výrobky s tým istým obsahom alebo sa fakticky to zloženie petroleju môže v niečom odlišovať?

RadekW (1) napsal 26.07.2012 v 11:18+1

Motocyklové řetězy vyrábějí rovněž Řetězy Vamberk //www.retezy-vam.com.

juras (0) napsal 30.07.2011 v 19:57

DUCHO-ZL: kde si na to přišel, že průvěs řetězu má být konstantní v každé pozici??? Průvěs je kvůli tomu, že pohybem kyvky se ten průvěs mění a aby i v její vodorovné poloze byl řetěz trochu volný (pokud ne, ničí se ložiska kol, osa pastorku, řetěz..). Jen třeba u BMW X450 kde je pastorek v ose uchycení kyvky tam je průvěs konstantní a být nemusí
Hodnota průvěsu bývá v manuálu a je většinou s motorkou na stojánku (aby nebylo zapotřebí 2. osoby)

IvanDvoutakťák (5070) napsal 24.07.2011 v 18:20

A ještě moje vlastní "polívčička" :
může mně někdo poradit,který výrobce, či raději KTERÝ PRO-
DEJCE má v nabídce řetězy "na dinosaury přelomu 80.let" roz-
měru 630 ???
Mám totiž doma dva po 98čl. z Katana-éry mých synků a nevím,
za kolik je nabídnout,abych z nějakýho fajnšmekra těchto ú-
žasných strojů "nedřel kůži"...

IvanDvoutakťák (5070) napsal 24.07.2011 v 18:12

Scotoiler :
můžu jedině doporučit. I mně se toto"zařízení"zdálo příliš
primitivní, než aby mohlo mít nějaký výraznější vliv na ži-
votnost řetězu.
Dnes, po řadě návštěv kamarádů z Velké Británie, už vím,že
životnost zvyšuje přímo neuvěřitelně. Ovšem za cenu značně
"ušmudlaného"vzhledu zadní části motocyklu,ale na to obvykle
cestovatelé kalibru mých britských přátel příliš nedají - důležitý je výsledek! Ovšem ale ani dnes nevím, proč je až
tak dobrý - snad že řetěz NIKDY nejede nedostatečně namazán,
což se i při pečlivé údržbě MůŽE stát, např. v průběhu dlou-hé denní etapy v dešti málokdo maže.
Taky na základě zkušeností ´angličanů´můžu doporučit nekupo-
vat (zbytečně)drahé Scotoiler-systémy, protože ten nejprimi-
tivnější"pouze kapající olej na řetěz nonstop" má prakticky
stejné výsledky. Možná je bajk o něco víc "ušmudlanej"

DUCHO-ZL (0) napsal 06.04.2011 v 11:27

Yoji: ten průves by měl být konstantní, jinak řečeno v každé pozici(nebo chceš-li zatížení)stejný. U mé F650GS je dle manuálu 35-45mm, takže nejspíš má každý model svoji doporučovanou hodnotu.

Yoji (-6) napsal 04.04.2011 v 18:28

Ještě menší dotaz - ten průvěs asi 25-30 mm má být při zatíženém stavu (kdy sedím na moto) nebo na centrálním stojanu? Možná blbý dotaz, ale delší dobu mi to vrtá hlavou.

pehor (0) napsal 24.03.2011 v 00:02

Petrolej ó kroužky neničí ani v nejmenším, ale jedná se o celkem zdlouhavou procedůru, protože po petrolejové lázni se řetěz musí nechat velmi dlouho okapat a pořádně vyschnout. Když se proces odpařování petroleje podcení a nanese se nové mazivo příliš brzy, tak po petrolejovém mastném filmu sjede jako máslo po horké bramboře. Takže pokud si někdo myslí, že jedno odpoledne sundá a vypere řetěz a večer se ještě může projet, tak se plete. Mechanické čištění řetězu za pomocí přípravků ve sreji je sice dražší, ale daleko praktičtější varianta.

GSX-Roll (4) napsal 18.03.2011 v 17:37

Pawka: já se vyjadřoval ke stovce a ne jestli to pujde dál, o tom tam nebyla řeč. Samozřejmě míchat do toho odpor stoupání nebo akceleraci tak jsme někde jinde a pak tady můžou lítat čísla i do mínus (když jedu stovkou z kopce a zaklapnu tak je výkon matematicky zápornej - jde z kola na motor).

Pawka (79) napsal 18.03.2011 v 14:43

8 koni mozna tak na udrzeni 100 na rovince,ale daleko dal to nebude

GSX-Roll (4) napsal 17.03.2011 v 18:40

Sukin: ale musíš si uvědomit, že běžně uváděný křivky výkonu jsou při plně otevřené klapce a neříkej, že na 100koňové motorce musíš mít full-gas, aby jsi jel kilo Navíc jde u motorky snadno spočítat, že jestli udělá např. max. 240km/h při výkonu 100HP tak na rychlost 100km/h jí stačí necelých 8koní a je pak jedno co v tom máš za motor. Požadavek na výkon je dán při vyšších rychlostech především odporem vzduchu takže další odpory se do toho nemusí počítat.
Dal jsi mi aspoň námět na další článek, díky

SpikeMT (19) napsal 16.03.2011 v 07:05

Když tam byla i ta trocha té teorie, uvítal bych nějaký rozbor, co znamenají ta čísla 520, 525, 480, ... když už víme co znamená a jaký je rozdíl mezi netěsněným řetězem, X-ring a O-ring. Taky by mě zajímalo jak si spočítám, kolik mám mít článků řetězu, abych nekupoval zbytečně dlouhej. Normálně stejnej jako původní, ale pokud třeba měním převodový poměr, tak když přidám 3 zuby na rozetě, mají se přidat i 3 články na řetězu?

KTM-EXC-2TPower (1) napsal 16.03.2011 v 04:42

Jen bych připomenul že celý článek se týká silničních motocyklů nebo cestovních endur které čeká jen déšt a trocha prachu. Pokud bych jako hobík mazal svůj starý X-ring řetěz, který je už dávno po závodní smrti (z ostré KTM 450 4T přesunut na starší KTM které sem koupil před 2,5 rokem a řetez pořád drží) po každé jízd a vapce sprejem 250 ml za 300 Kč prodrbal bych tím už peníze na další 2 značkové X-ring řetězy.

Gnom (0) napsal 15.03.2011 v 17:03

Odjakživa nafta naleptává gumu a petrolejem tvrdne a vysušuje se. Měla by to být spešl pryž ale ... Nebo tomu nerozumím.

Sukin (93) napsal 15.03.2011 v 13:57

Nuclear: to jsi trochu upadl ne? 15 koní máš u stokoňový motorky asi tak při 1500 otáčkách...

Sukin (93) napsal 15.03.2011 v 13:48

Ne ne petrolej kroužky neničí.

Newman_xf (0) napsal 15.03.2011 v 13:29

Jak je to s tim petrolejem, ja myslel, ze nici O krouzky...

martinER (5) napsal 15.03.2011 v 11:04

super clanek o udrbe vic takovych clanku...hned si na retez posvitim

Honza-TA950 (12) napsal 15.03.2011 v 10:32

nucler - pleteš dvě věci - suché mazivo třeba teflon a jiné naneseš přenosná látka se vypaří a zůstane jen kluzná vrstva

a grafit v pixle - to byla klasická vazelína G3 s grafitem ve které se řetěz povařil, teplem se vazelína roztekla a vnikla do netěsněného řetězu

nuclear (1) napsal 15.03.2011 v 00:18

a souhlas s tím, že ten "kardan pro chudé" je nedoceněná věc. Ono na třindách je to rok výroby 1970 takže jasně z gumy,mohlo by to dnes bejt z leštěného duralu jako kapotáž.

suché mazivo- grafit. Je to taková kulatá pixla, tam se řetěz dá, a na vařiči ohřeje a chvíli vaří. Ten grafit je pak vevnitř.Zkušenosti nemam- je to okrajová technologie- používají to třeba krosaři co jezdí závody, co dělají pravidelný servis, takže nevadí sundávání několikrát za sezonu.

nuclear (1) napsal 15.03.2011 v 00:03

sorry, ale nic moc.
Nejjednodušší zjištění řetězu je zatahat zezadu na rozetě.Když se zvedne o hodně, je to již špatné, a enmusí se nic měřit.
Myčku jsem používal na horském kole/netěsněný řetěz/ , bylo to problémové zařízení s velkou spotřebou kapaliny.Perfektní vyčištění bylo jenom dokud byly katráčky nové.
S motorkou se životnost nedá srovnat-u kola se mění furt.
Záleží také na výkonu motorky- slabší motorky vydrží se řetězem právě ty desítky tisíc.
Naprostá trefa mimo vrata je ale ten údaj o koních.
Sorry,ale motorky nejezdí pořád na 100 koní, při běžné jízdě "do kila" se využívá okolo 15koní, takže řetěz sežere třeba 0,75koně.
Proto se řiká, že je lepší řemen, je ale drahý.

Končíto (1) napsal 14.03.2011 v 19:38

Chtělo by to více takových článků!!

A doufám že jste nechtěli nic naznačit tím, že jste tam dali tu starou panelku ;D

Soudce-v-kápi (0) napsal 14.03.2011 v 18:46

S řetězem bylo vždycky sr.ní, nikdy se mi nepodařilo ho vyčistit tak, aby to vypadalo k světu, od mazadla byla motorka a hlavně zadní kolo furt jako čuně, muselo se kontrolovat prověšení a opotřebení sady; tak jsem to vyřešil jednou provždy

drippera (32) napsal 14.03.2011 v 18:00

Tak tohle se mi líbí! Více takových článků, jsou užitečné, praktické a mají něco do sebe. Nejsou to jen žvásty o ničem! A je jich potřeba, protože občas jezdím jako poradce kamarádů a známých na koupi různých ojetin a to, co vídávám v garážích mi nahání husí kůži. Spousty lidí opravdu neví, co a jak mají dělat! Super, jen tak dále !!!

jirin.sv (0) napsal 14.03.2011 v 17:13

Pěkné info o řetězech . Jen ten obrázek rozlomeného článku by si zasloužil citaci, že je z mého profilu. Smolík se docela snažil a blato řetěz Favorit mi to takhle udělal několikrát a nevydržel nikdy přes 5000 km. Nahrazen za ČZ 428 Professional a je klid .

Italofil (41) napsal 14.03.2011 v 16:51

Článek fajn, ale musím podotknout, že výměna řetězovky není žádná věda. Už jsem si na dvou motorkách měnil řetězovky svépomocí běžným nářadím jako ruční bruska, kladivo, dulčík + cosi na podložení a všecko funguje jak má už léta. Takže všeci servisáci mě můžou políbit ().()

Starane (23) napsal 14.03.2011 v 14:43

Já ten řetěz mám v krytu a první mi vydržel přez 50 000 Km. Dneska už dávám každých 6-8 tisíc, to už se to vyrábí opravdu jenom z bláta, nebo taky ještě existujou železné řetězy??A to jsem zkoušel různé značky...

lobo6 (0) napsal 14.03.2011 v 14:41

mira xj: Klíďo počítej články do 11cti a pak to změř krejčovskym metrem, mě amaterovi je to na 99% fuk

Výměna řetězu je doporučena při jeho prodloužení o 2% délky a více. K rychlé indikaci opotřebení lze použít měrku (ocelový lisovaný kalibrační přípravek) díky kterému lze velmi rychle a bez demontáže řetězu stanovit prodloužení (opotřebení) řetězu. Nadlimitně prodloužený řetěz opotřebovává řetězová kola tím, že jeho válečky nabíhají do těla zubů a tím dojde velmi rychle k jejich znehodnocení. Důležité je i správné napnutí, prověšená větev řetězu nesmí být příliš volná ani napnutá. Více informací lze zjistit v návodu konkrétního motocyklu.

-LOTR- (2) napsal 14.03.2011 v 14:38

bledemon a taky píšeš o řemenu, sorry no

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist