husqvarna_svartpilen_801_2




Kontrola trakce - všechno pod kontrolou

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
_Sparrow_ (16) napsal 09.11.2013 v 09:55

souhlas se: Sancho : (a jeste nekym kdo to tu zminoval)
Ja bych tu elektroniku ze zavodu vyhazel. Je to o umeni jizdy, o rychlosti, o odvaze a v neposledni rade taky o riziku smrti.
Dyt to je to co na tom vsechny, at uz divaky nebo jezdce, tak strasne bavi ne ? Se podivejte na MAN TT ! Kolik let se jezdi a proc je porad tak popularni? Protoze se tam jede neskutecna pila na uzkych cestach a po meste, bez jakychkoli unikovych bezpecnostnich zon a kazdou chvili tam nekdo zarve.

Za me vechny ty elektronicky ficury v motorce ANO ale vsechny s tlacitkem ON/OFF

Ride SAFE!

dareckov (14) napsal 08.11.2013 v 22:15

Tady je to samý střelec co má tyhle věci na motorce a ještě k tomu jezdí na silnici takovou pilu, že mu prostě kecají do jízdy... no saméj Pepa Sršeň tady

MajaZRX (53) napsal 03.11.2013 v 19:39

Nicky zapomnel,ze nejede plochou drahu. Parada

Žabinátor (69) napsal 03.11.2013 v 19:29

na okruhu tě to zrychlí a na silnici jseš prostě kokot nebo sebevrah když jedeš takovou pilu aby elektronika vůbec musela zasahovat... takže u mě dobrý

Sancho-7935 (262) napsal 03.11.2013 v 15:09

Sám jsem zastáncem toho jezdit a učit se od rána do večera, myslím že z ničeho nemá jezdec takovou radost, jako když po několika ošemetných situacích svou drahou zkrotí a zjistí že je někde dál, a může jezdit více, rychleji a lépe :) ...a pokažé je to větší a větší zábava :)

...nicméně u nových sps elektroniku lze brát jako ochranu svých úspor :D ...a pak také ty vteřiny co na okruhu ztratíte na elektronice pak musíte dohánět, takže kdo chce jezdit v předu musí buď nějakou elektronickou pomoc přivítat, nebo strávit o mnoho více trénováním, a nebo bojovat za rozdělení do tříd s elektronikou a bez :D ...což by byl mazec

Petřičák (184) napsal 15.03.2013 v 23:04+1

SPV: Drift na výjezdu se mi zatím povedl jen jednou či dvakrát a plánovaný rozhodně nebyl. Na druhou stranu to byl mazec a užíval jsem si to... Stejně jako když jsem si s tou motorkou skočil. Je to mazec, ale udělat to plánovaně zatím neumím. Musím se ještě hooodně učit, ale čím lepší cit pro plyn mám, tím víc mě to ježdění baví.

SPV (816) napsal 15.03.2013 v 09:40+2

Petřičák: podle toho, co jsi napsal, to vypadá, že jsi ještě buď nedostal v zatáčce smyk zadního kola (což se u 200K motorky prostě stává), nebo že je to pro tebe běžné, a umíš jezdit výjezdy zatáček driftem (respektive ho umíš kontrolovat), a kontrolu trakce nepotřebuješ. To potom před tebou klobouk dolů. Já rovnou říkám, že driftem jezdit neumím, dosud jsem měl štěstí, a kontolu trakce bych bral všema 10.

Makačice (6) napsal 15.03.2013 v 09:36

Petřičák: Slyšeli jsme slovo Bóží. Amen.

Petřičák (184) napsal 14.03.2013 v 20:00+2

To SPV: Novou Busu ani ZZRo jsem pod zadkem zatím neměl, ale vzhledem k tomu co o těch motorkách vím si nemyslím, že rozdíl bude nějak závratný. Nová Busa oproti té mé má jen 16 kW navíc a je o 10 kg těžší. Plyn je skvěle dávkovatelný a motor má tak vyhlazenou výkonovou i momentovou křivku, že za normálních podmínek žádnou TC nepotřebuješ. Elektronika na motorce je fajn, ale tím, že za tebe řeší potenciálně nebezpečné situace tě nijak nenutí se učit a zlepšovat. Fyzikální zákony platí pořád a pokud se nenaučíš motorce naslouchat, pak nikdy nebudeš umět pořádně řídit.

Jedinou elektronickou berličku, kterou jsem ochoten akceptovat je ABS za skutečně špatných povětrnostních podmínek. Když tě v noci překvapí zvěř na studeném a vlhkém asfaltu a ty se lekneš, pak jdou zkušenosti stranou a není problém si ustlat, což se stalo i mě... To už se ale bavíme o jízdě v mlze či čerstvě po dešti při teplotách lehce nad nulou...

SABATH (20) napsal 14.03.2013 v 12:49

zabavne a super napsane...10b...

SPV (816) napsal 14.03.2013 v 10:11+1

Petřičák: ale ne, špatně jsi to pochopil. Asi jsi četl ne poslední odstavec, ale jen poslední větu. Myslel jsem to tak, že s 200K motorkou (to ZZR 2012 jede ještě více jak tvoje Bussa) si člověk i za sucha musí dávat pozor na plyn, jak se spoustou jiných motorek na mokru. To neplatí jen v zatáčce, ale i na rovině. Trochu už přehnané tvrzení, ale takový jsem měl z toho dojem. Jasně, že i s takovou motorkou můžeš jet krokem, ale vzít opravdu za plyn jak na 80% jiných motorek moc nejde. Na těchto motorkách je v běžném provozu kontrola trakce i ABS opravdu výborná věc, zejména za deště.

Maxim (21) napsal 13.03.2013 v 22:49

dokud to jde vypnout,tak je vse v poradku. nechces,mas proste vypnuto a fertig. hlavne nehodnotit, dokud si to clovek sam poradne neosaha na par tis. kilometrech...

Bateria (38) napsal 13.03.2013 v 21:39+1

radi5 - však to jsem psal níže, že mě baví si s ní hrát a ne jen čekat kdy to ustřelí a to tě zrychlí jelikož poznáš mnohem snáze limit motocyklu... jinak já chápu jak funguje kontrola trakce, že to neni nějakej přídavnej motůrek co tě žene dopředu, já jen řikám, že mě kontrola trakce zrychlila a tak to prostě je a že mě uchránila od high sideru, tak tim jsem si naprosto jistej ale ať si jezdí každý s čím chce a jak chce, já jsem jen popsal svoje zkušenosti s TC, nikoho nepřesvědčuji, že můj názor je správnej

Stana.k. (130) napsal 13.03.2013 v 21:04+4

//www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bXU2PwNqe-4

Petřičák (184) napsal 13.03.2013 v 20:58

To SPV: Heh, tak ten poslední odstavec mě fakt pobavil. Se ZZR1400 se prý jede za sucha jako na vodě. Tomu říkám perla na entou. Hypersportovní motorky narozdíl od klasických supersportů neřeší nějaké to kilo navíc. Takže hrubá síla motoru je bohatě kompenzovaná solidní nadváhou. Jezdím Hayku už pět let a na její podvozek nemůžu říct jediného křivého slovíčka.

Mario81 (7) napsal 13.03.2013 v 20:26+1

To co tady čtu,tak je opravdu hruza. To je diskuze o motorkách nebo o pc.na dvou kolech.Ještě autopilot a bude vyhráno!

radi5 (73) napsal 13.03.2013 v 18:02

Bateria: Nezrychlí Tě trakce, ale ten pocit, že ji máš... Pokud by Tě měla chránit před HS, tak bys ji musel mít nastavenou tak, že Tě na výjezdu smázne šestka. Jinak na každým výjezdu je za litem černá čára jak prase. Akorát na Tebe nebliká ta kontrolka, no. Když za to vezmeš v náklonu moc, tak si pri nějakém normálním nastavení TC nameleš kokos uplně stejně jako bez ní. Abych jen nekritizoval, tak s TC kromě pocitu sucha a bezpečí jednoznačně pošetříš gumy. O tom žádná...

SPV (816) napsal 13.03.2013 v 15:59+1

Nevím, jestli řeči některých, že kontrola trakce není pro chlapy, jsou způsobeny tím, že jezdí lépe než jezdci MotoGP, nebo že nemají tak silnéé motorky, nebo za ně moc natahají.
Dnešní 200 koňové motorky jsou opravdu někde jinde než před 10 lety. Jak napsal Bubrak, zejména v běžném provozu nemá asfalt vždy ideální přilnavost. O jízdě v děšti ani nemluvím. Kdo jel na opravdu silné motorce, jakou je třeba ZZR1400, se kterou se jede za sucha, jako se spoustou ostatních motorek za mokra, tak ví, o čem to je. Kdo kontrolu trakce nechce, může si ji přece vypnout.

Bear8 (4) napsal 13.03.2013 v 15:40

Ono se slovo control překládá u podobných systému jako řízení. To asi vystihne podstatu lépe.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.03.2013 v 14:41+1

ona totiz ta kontrola v cestine ma minimalne oba ty vyznamy, tedy bud neco zkontroluju, nebo mam nad necim kontrolu

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.03.2013 v 14:36

afro-r1: ten preklad je uplne v pohode ty dolicku kontrola = control, check, inspection, checking, monitoring, review

afro-r1 (513) napsal 13.03.2013 v 14:23

Zajimave, jak se Traction Control tvrdosijne preklada jako kontrola trakce.
Jakpak by se v ceskem dolicku prekladal takovy Traction Check?
: o )

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.03.2013 v 13:56

Bateria: nojo, kazdymu se libi neco jinyho taky sem zrychlil se ZX10 proti ZX9 a jede se s 10 lip na dromu obecne, a taky by se dalo rict, ze sem se pripravil o tu narocnost na ZX9

Bateria (38) napsal 13.03.2013 v 13:15

bubrak - jenže u PC k tomu potřebuju ještě velkej větrák abych cítil ten odpor vzduchu a židli na kolečkách aby mi pěkně pod zadkem u toho blikání pěkně kontrolovaně ujížděla, kdežto na okruhu ne

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.03.2013 v 12:56+1

TC je asi jako tlumic rizeni nebo ABS, ani jedno na ZX nemam a rozhodne sem obcas rad za ten adrenalin bez tlumice, kdy mi riditka naklepou a neco se deje. jsou situace kdy by mi tlumic zachranil krk, to bez pochyb, stejne tak ABS, to jeste casteji a to bych i uvital, na mokru nema clovek sanci to predni kolo ohlidat v nejaky krizovce. a TC je podobna, s ni se clovek nauci jezdit uplne jinym stylem a vlastne zapomene co to znamena mit jen 2 kola a vlivy na prilnavost. opet presto jsou situace kde na vyjezdu muze byt asfalt nacucly naftou a klouzat vic nez by clovek cekal, pak je TC zcela na miste.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.03.2013 v 12:52

jo a ze se s TC da jet po ledu, to je hodne velkej nesmysl.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.03.2013 v 12:47

Bateria: jasne, je to vlastne jako jezdit na PC, tam toho taky blika hodne

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.03.2013 v 12:46

je tam spousta chyb, v naklonu nikdo nepouziva 160 koni, kontrola wheelie je predevsim pro maximalizaci akcelerace, nejaka trakce nebo aerodynamika jsou v ten moment zcela bezpredmetny. ride by wire neni nutny, i bez toho se s lankama u napr. ZX10R 04 ovladaji sekundarni klapky elektronicky a lze to mit i pro primarni klapky az za lankama (bez ride-by-wire uz od rukojete) a tim i komandovat karburatory. razeni bez spojky uz tu nekdo zminoval, ale ocenuju ze razeni se spojkou je tam ohodnoceno 0.1sec, to asi odpovida zkusenostem ve sprintech. pocet razeni na 1 kolo je ale rozhodne vic nez 8x. dokonce u ZX9R 98 sem musel podrazovat(!) pred zatackou bez spojky, jinak mi tam padaly falesny neutraly. razeni nahoru je samozrejmy. musi se ale trochu povolit plyn, q-shift je pohodlnejsi, to bezpochyb.

Bateria (38) napsal 13.03.2013 v 12:37+2

záleží kdo je ten nadšenej amatér. Pokud jde o mě, tak mě jistě již několikrát uchránila, pokud jde o kluka co si koupí kawu dá plnej a řekne si mám TC tradá, tak toho možná ne. Nevim já to nikdy nedělám full gas a čekat co se stane o tom ani TC přeci není... Je to jedno, já jezdil celý život bez TC a šlo to, teď jezdim s TC a jsem radši. Už se těšim jak na mě při výjezdu zase zablíká a já budu mít hubu od ucha k uchu a o tom to celé ježdění přeci je každej si najde to svoje a nejde říct a priory to je špatně a to je dobře...

mmlmike (120) napsal 13.03.2013 v 12:05

@Bateria: u vědomí, kolik highsiderů nám ročně předvedou talentovaní kluci z MotoGP a WSBK, při všech svých mnoholetých zkušenostech a elektronice, která je vysoko nad tím, co se montuje do sériové produkce, pokládám tvrzení, že TC uchrání nadšené amatéry před HS, za poněkud optimistické. Obecně mi to přijde jako schíza výrobců, kteří na jedné straně dělají ze superbajků překoňované bestie a na straně druhé je chtějí prodávat desetitisícům zákazníků, kteří na krocení takového výkonu nemají talent a zkušenosti. A TC to zachraňuje jen dokud funguje bezchybně. Prostě, při mých schopnostech a zkušenostech si 1100RR nebo Panigale nekoupím a raději se vyblbnu třeba na Daytoně. BTW, ten Nicky se s tím pere moc hezky!

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist