journeyman_brezen




Kolik že to najede?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SirIndy (56) napsal 14.12.2014 v 11:07

Za sebe mohu rici, ze VTR 1000 F tech 100000km najede jak nic a zatim je naprosto spolehliva.

docent (60) napsal 09.12.2014 v 12:49

Tenhle článek je jen výpověď člověka frustrovaného novou dobou. Snaží se vyvolávat "zděšení" z toho, že si automobilky nevyrábějí všechny díly samy a vytvářet dojem, že jde všechno do zadele

Všechny díly si ale, milý pane, automobilky nedělaly NIKDY a NIKDE na světě. Akorát se pro to našel nový módní výraz "outsourcing".

Dělá to na mě dojem, že zpovídaný odborník je spíš absolvent techniky frustrovaný prvním setkáním s reálným světem

JwKS_Pavel (53) napsal 08.12.2014 v 18:51

rrss: nový model je nový model, nikoliv patnáct let stará a na novou normu recyklovaná fusekle. To ad 1. K tomu duhýmu - a už ti někdo řekl, že cokoliv, co startuje minutu až dvě, je rozbitý nebo čínský? Nech si to spravit.
R66: vytvoř něco sám a zkus si dát záležet, aby to bylo česky. Vem si k ruce někoho, kdo věci trochu rozumí a o konstrukci někdy slyšel, protože ti vysvětlí, že srovnávat OII a Fa je hloupé. Znám lepší příklad. Rodiště outsourcingu? Atomobilový průmysl USA. Jeho stav? Kontra japonští výrobci... zbytek snad zmákneš sám.

rrss (0) napsal 08.12.2014 v 17:08

Pěkný i když povšechný článek a minimálně 2 chyby:

není pravda, že nový model má vyšší výkon než starý... v době přísnějších emisí často ne

zařazení jedničky a pak nastartování je blbost proto, že u motorů se sytičem (i elektronickým) by pak bylo nutno minutu či dvě držet stisklou spojku... a to by neprospělo právě tomu vypínacímu ložisku, které autor zmiňuje

gresini (4397) napsal 04.12.2014 v 14:10

ta holka je hezká a má i uzdu v nose-zkusil bych to s opratěma a bičem-třeba má dobrej tah

MichalR66 (10) napsal 01.12.2014 v 21:03+1

Teda omlouvam se ale clanek mi prijde jako pekna sracka. Daleko vice bych ocenil clanek od odbornika nepsany jak v hospode u piva. Celkove na me ten text pusobi jako populisticka sneska obecne znamych veci, na ktere si bezny ctenar rekne ja to tusil, ze to takhle ojebavaji. Netusim co kdo vi o outsorcingu, ale pokud je dodavatel dobre zvoleny, tak to nemusi byt na skodu. U automotive se outsorcuje vesele a chce mi nekdo tvrdit, ze soucasna Octavia je horsi nez byl pred lety Favorit? Proc by to u motorek melo byt naopak?

bulldogbiker (-3) napsal 30.11.2014 v 20:13

Dobrý článek.
Japonci jsou samozřejmě nejlepší

IIIII (2) napsal 12.01.2014 v 17:52+2

u aut se bere životnost 220tis,tak to to bylo kdysi taky v jednom článku,no a jsou auta co daj v poho 400 a jiný ty samý značky maj problem 200,je to jen o přístupu a provozu,někomu motorka zhyne v 50ti,a já měl třeba gsx1200 ta měla 120 když jsem jí prodal(samo že stočenou)no a byla furt stená.dejte motoru co je třeba a vy sami ho nedojezdíte

Zedsdead (293) napsal 11.01.2014 v 14:03

Realita? V externich firmach sedi lidi, co utekly z automobilek. (ti, co utect nestihli jim jen tise zavidi)

Valhagar (27) napsal 05.01.2014 v 07:32+7

Sto dvě stě tisíc není to jedno,když mají všechny v bazaru najeto dvacet tisíc majitelem důchodcem a nikdy ne v dešti?

dareckov (14) napsal 04.01.2014 v 23:29

Outsourcing...

Absolutní brzda.

Jako když postavím jednou auto, tak vím co bych na něm za rok vylepšil. Ale jestli ho bude příští rok stavět pepa z mých výkresů a auto nikdy nedělal tak budem za rok tam kde před rokem No dokud tady bude ING makat za 15 tisíc měsičně tak se nic nezmění

iphoneman (3) napsal 03.01.2014 v 18:56+3

//www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0 320 000km-brutal
//www.youtube.com/watch?v=Vx_kbyNXFdM 160 000km
//www.youtube.com/watch?v=HD5jy1D0Woo 160 000km
//www.youtube.com/watch?v=WAwOpJxk8oo 160 000km
pokial sa o to clovek stara tak podla mna kazdy masina vydrzi aj 100 000 - 150 000km.Ked je majitel prasa tak ani nova neprezije 40 000km

Gnom (0) napsal 31.12.2013 v 12:50

Obecně bohužel platí, výdrž 100t.km. Pokud vědí, že bude problém a ušetří, spočítají kolik % by byla poruchovost a oprava v záruce. Když je to přijatelné a ušetří, tak to klidně pustí. Tak to bohužel je, dřívě to spíše bylo nevědomě, dnes to dělají vědomě. Výkon,materiál,složitost,elektronika, dráty atd. Co se týče made in Japan vs EU-China, tak o tom snad nikdo nepochybuje.Ale svět se mění tak i Japan

mjelic (8) napsal 20.11.2013 v 23:23+4

S řazením jedničky před startem si dovolím nesouhlasit, jelikož si pak mohu vybrat. Buď nějakou dobu držím spojku a tím dávám na frak ložisku a nebo se rozjedu s ještě nenatlakovaným olejem všude, kde má být. Myslím, že daleko lepší je nakopnout moto na neutrál a po chvíli po zmačknutí spojky lehce drnknout o plyn, spojka se utrhne, chvilku (3 vteřiny) počkat, až se roztočená převodovka zastaví a pak tam jednička zapadne nádherně.

belochjaroslav (0) napsal 04.10.2013 v 21:31

Ahoj, mam Yamaha XJ 600s Diversion rok 94 najeto 60tis. a motorce vubec nic neni a podle me jezdi porad jako dabel:D

frite (3) napsal 24.07.2013 v 06:29+2

citace: A tak to jde na trh i s vědomím, že hned vzápětí začnou hromadné svolávačky na výměnu nějakýho uzlu nebo dílu. To mi připmíná nejmenovanou německou značku..Co ještě půlku motorky udělá v číně a zákazníkovi si řeknou o půl mega...

Andrej (6) napsal 24.04.2013 v 10:48

mám suzuki dr 650 s 60 000km a šlape jak hodinky:) teda šlapala před zimou, uvidíme o víkendu

tomas100 (0) napsal 19.04.2013 v 13:37

Zdravím, je tu někdo, kdo dokáže odhadnout reálnou životnost motoru v Suzuki Burgman UH125 (karburátorový motor Morini)? Jde mi o to, jestli má smysl třeba kupovat ojetinu s reálným nájezdem kolem 40000Km. Samozřejmě na tachu bývá tak 25000Km...

Dargas (5) napsal 12.04.2013 v 15:08

Jindra650:
"Ze treba takovej "Bigbang" vcetne toho, jak se da vyvazit je popsanej uz v 60. letech v knize "Naftove motory ctyrdobe" a ze to neni zadna novinka noveho tisicileti apod."

Ty vado úplně si na to vzpomínám jak z toho byli tehdá všichni paf a přitom je to sto let starý

afro-r1 (512) napsal 12.04.2013 v 09:19+1

Dobry konstrukter musi samozrejme konstruovat vyrobitelne veci a pokudmozno zohlednit moznosti nebo preference vyrobce. Nema cenu kreslit veci, ktere budou v realu vypadat uplne jinak.
V extremnim pripade (nove technologie) muze konstrukter klidne i pul roku optimalizovat hotovy dil, nez je bezproblemove seriove vyrobitelny.
A k tema externi konstrukce. Interne se vetsinou konstruuje vysledny tvar - na prikladu vyfuku propoctene delky a prumery trubek, minimalni polomery, delky primych useku, prutok katalyzatorem, pozice lambdasond, zakladni konstrukce tlumice, pozadavky akustiku a designu, externi firma si sama navrhuje detailni konstrukci podle svych moznosti. Vse s obousmernou vazbou.
Takze ne vsechno stoji za houby, i u onoho zmineneho vyrobce.

Jindra650 (35) napsal 11.04.2013 v 21:26-1+2

JohnyS08: A vis vubec jak takovy outsourcovany desing funguje? Napr. tvorba vyrobni dokumentace je docela sranda bez tovarny v zadech, pohadky o tom, jak konstrukter komunikuje se zakaznickym technologem jsou jen usmevna chimera, protoze komunikace jde pres prostredniky a systemem odevzdani cerne skrinky, ktera se jen ve vaznych pripadech vrati. Vykresova dokumentace pak vznika oddelene od moznosti vyroby a technologu, takze uz davno neplati, ze by technologove usmernovali tuzby konstrukteru. Slo by najit spoustu pripadu, kdy vyrobni dokumentace vypada jak spatny vtip a priklad toho, co hned v prvnim semestru strojarny je oznaceno za nevyrobitelne a nezmeritelne. Jak jsem uz jednou rek, zivi to spoustu nas tady v CR, protoze jsme jeste stale levnejsi, pracovitejsi a dostane se tim k zajimavym projektum dost lidi, ovsem principielne to dosti smrdi a nemyslim si, ze to bude do budoucna dobre.

Interceptor (108) napsal 11.04.2013 v 16:44+8

Není to jedno kolik co najede. V ČR má stejně vše 25t.km, na tomto čísle se jako v bermudském trojúhelníků zastaví počítadla a nikdo víc nenajede, čím to si dodnes lámou hlavu po celém světě

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 11.04.2013 v 16:22

Lactipo: ty radis na Banditu rukou?

JohnnyS08 (211) napsal 11.04.2013 v 13:51+1

Jindra650: Přínosy mohou být různé v závislosti na tom, o jak velkého výrobce se jedná. Pro malou firmu může najmutí vývojáře znamenat získání přístupu k technologiím, na které by jinak těžko dosáhla nebo by jí ty vyšlo výrazně dráž. Nebo třeba chce rozšířit svůj sortiment určitým směrem, ve kterém nemá dostatečné know-how a proto si raději vývoj u někoho zaplatí. Krásným příkladem je H-D, která svěřila Porsche vývoj motoru pro V-rod.

Pro velkého výrobce spočívá kouzlo outsourcingu zejména v možnosti poměrně flexibilně řídit náklady na konstrukci, což může být v dnešní turbulentní době značná výhoda. Je třeba si uvědomit, že náklady na konstruktéra jsou vysoké a nejdná se zdaleka jen o o jeho plat. Podívejte se na BMW a jejich nedávnou modelovou expanzi. Pokud by ji měla zvládnout vlastními slilami, musela by mít opravdu velké vývojové středisko (které se personálně nedá vybudovat přes noc) a v budoucnu by musela řešit problém, jakou dát těm lidem práci.

Já si uvědomuji, že ousourcing má své limity a nevýhody, za nejvýznamnější považuji slabší vazbu mezi externí konstrukcí a technologickými možnostmi výrobního závodu. Důležité jsou detaily (mj i časové) toho, jak je která konkrétní spolupráce nastavena. Outsourcovat konstrukci můžete dobře i blbě. Ale rozhodně to nevidím tak, že cokoliv vzešlého z outsourcingu je špatně...

afro-r1 (512) napsal 11.04.2013 v 10:39+1

Nic neni nastesti jen cerne nebo bile. Vetsina externich spolupraci je i u onoho zmineho vyrobce dlouhodobejsiho charakteru, takze urcita kontinuita je tam vzdy. A potom je otazka, jak moc je vyvoj komponentu od tovarny "oddelen", pokud zamestnanci externi firmy pracuji uvnitr interniho tymu...

Jindra650 (35) napsal 11.04.2013 v 09:54

JohnnyS08: Jake jsou prinosy masivniho outsourcingu? Kdyz opominu to, ze to da praci lidem v low cost zemich jako je Cesko, tak se vytraci jakakoli moznost konstrukcni kontinuity a pouceni se z chyb, protoze kazdy novy projekt muze dostat nekdo uplne jiny a ten se ani nesmi dozvedet o tom, jake vyvojove obtize mela konkurence pri vyvoji predchozich motoru. Modernim zaklinadlem outsourcingu je navic snizeni nakladu, ale o tom se da dlouze polemizovat, protoze ve vysledku si externi spolecnosti zakonite musi rict vic aby vydelaly, navic cim znamejsi a lepsi firma, tim vetsi jsou financni naroky. Nelze opomenout ani fakt, ze cena zakazky se urcuje dopredu a zakonite se musi nafouknout aby byla rezerva na pripadne potize a tezko pak nekdo bude vracet penize co jednou dostal zaplaceno, ze.

JohnnyS08 (211) napsal 11.04.2013 v 08:39+2

Špatný článek.

Problém není ani tak obsah (ten konstruktér se vyjadřuje veskrze střízlivě a zároveň obecně - to co říka jde těžko rozporovat), jako spíš forma, která na mě působí dost lacině senzacechtivě (viz obraty "to jste si dal něco na kuráž" apod).

Navíc článek prezentuje prakticky pouze nevýhody autsourcingu, resp. dnešní negativní trendy ve vývoji motocyklů, a naprosto opomíjí jeho přínosy. Navíc tento úhel pohldu podsouvá podprahově i čtenáři ("bacil outsoucing").

Na závěr dvě provokativní otázky.
a) jmenujte jednoho velkého evropského výrobce, kterého považujete v poslední době za obchodně úspěšného
b) jmenujte jednoho velkého evropského výrobce, který masivně využívá outsourcingu
Možná se to protne...

moga (60) napsal 11.04.2013 v 07:25+1

Dawe02, ty vyvadis jak maly dite po tom, co mu ve skole prozradili, ze darky nenosi Jezisek, ale mama s tatou
To, ze to tak nejak, jak je popasany v clanku fonguje, citime, snad vsichni, uz hodne dlouhou dobu.

bulldogbiker (-3) napsal 10.04.2013 v 22:40+1

no tak z clanku jasně patrné že nejlepší kvalita je
Made in JAPAN !!!

pavel.88 (1) napsal 10.04.2013 v 22:00-4+1

řazení s meziplynem? Nejezdím traktorem.

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist