yamaha_demo_tour




Jak vyměnit podrážky motokrosových bot

Motokrosové boty nejsou zrovna malou investicí a je fakt, že by se na nich rozhodně nemělo šetřit. Většině hobíků vydrží několik sezon a mění je, až když jde opravdu do tuhého. Co když jsou ale boty stále ve formě a jen kvůli prometené podrážce od stupaček by měly jít do starého železa?

U většiny bot se nabízí možnost starou podrážku strhnout a nechat u ševce nalepit novou. Stupačky terénních motorek jsou hodně ostré a díky tomu dokáží velice slušně držet nohu na stupačce. Tím pádem ale také hodně koušou a dávají podrážkám pořádně zabrat. Podrážku je šance zakoupit u prodejce motokrosových bot a nebo se obrátit přímo na dovozce značky. Například Sidi má náhradní podrážky v nabídce a jejich cena za pár se u prodejců pohybuje kolem sedmi set korun. V poměru k botkám za více než deset tisíc korun, je to cena zanedbatelná.

Osobně jsem si myslel, že se musí odpárat horní prošití a našít komplet novou podrážku. To je ale omyl, protože se strhne pouze vrstva, která tvoří zhruba půlku celé výšky podrážky. Pak už je vše v rukou ševce, který novou podrážku na botu přilepí, upne do lisu a nechá spoj schnout.

V mém případě mě vystrašil dobou zhotovení, když řekl, že toto je na delší dobu a proces nejde urychlit. Ať tedy počítám raději tři dny. Čekal jsem spíš týdny a taková rychlost mě překvapila. Při předání vypadaly boty jako nové a dobře opravené. První zkouška v rámci testu WR250F proběhla bez jediné chyby a doufám, že tomu tak bude i nadále. Cena za lepení obou podrážek byla rovných dvě stě korun a to bylo dalším příjemným překvapením. Někdy se nabízí příležitost vyměnit také kovovou špičku boty, kterou lze koupit a někdy je dokonce nutná.

Pokud máte motokrosové boty se šroubovací podrážkou, je výměna ještě o kus jednodušší. Ať je to jak chce, při koupi nových motokrosových bot se informujte, zda je možné podrážky měnit a zda se dají originální podrážky pořídit. Vůbec není od věci rovnou jeden pár podrážek koupit a mít je tak „do foroty“. Při hledání ševce, který podrážky dokáže vyměnit, jsem se setkal s informací, že speciální podrážky na motokrosové boty sám nabízí a tvrdil, že je dokáže aplikovat téměř na všechny typy.

Nyní je víceméně po sezoně, a tak doporučuji se mrknout na své boty, v jakém stavu jsou a jestli podrážky nepotřebují servis. Přeci jen času je teď více, než na jaře, kdy se sezona zaklepe na dveře. Máte nějaké vlastní zkušenosti a poznatky s výměnou podrážek? Neváhejte a pište do komentářů, protože není nad zkušenosti ze života.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):



TOPlist