globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Baca13 (0) napsal 08.08.2017 v 10:28

Chci se zeptat,ta plná moc by měla být asi notářsky ověřená,že?
Díky

Ereso (0) napsal 06.01.2011 v 18:10

Každopádně článek není napsaný špatně a spíše pomůže těm lidem, kteří nemají mnoho zkušeností s prodejem mašiny Ale chci napsat moji zkušenost s koupí mého eReSa,když jsem hledal co by se mi tak vyhovovalo narazil jsem na inzerát, někde z jižních čech, na prodej BMW...najeto 30tis.bez servisky,kufry atd atd...moto do týdne přivezem k odběru no nic zabrousil jsem na net do DE a ejhle, ty samé fotky jako u nás,ten samý servis před kterým to bylo nafoceno ale popis úplně jiný...najeto 80tis,serviska,atd,...když jsem ji pak přivezl,bylo mě řečeno od kamarádů...těch stočených 50tis. bys asi fakt nepoznal tím chci říct na závěr jaké prasárny se u nás provádějí a tito lidé se vůbec nestydí a ještě si myslí,že všichni dokola jsou debilové do nové sezóny přeji všem mnoho šťastně ujetých km bez nehody

Hugo.R (0) napsal 17.10.2010 v 16:05

Odhlášení a předání dokladů:

Ted zhruba 1/4 roku nazpet jsem odhlasoval prodanyho Dominatora.

Na registru mi pani na okynku rekla, ze zadnou kupni smlouvu videt nepotrebuje, ze dnes lze vozidla prodat bez pisemne smlouvy (ustni "kupni smlouva") a ji tam akorat nadiktovat udaje noveho majitele (coz bude uzasny prostor pro ruzny levarny a "sprymy").

"Malemu technicaku" se pri odhlasce nestriha roh ale klestickama jako maji pruvodci se do nej vystipne datum jeho platnosti (cca ty 2 tydny).

Jo a mam velkou obavu ze z toho ze pri odhlasovani je treba predlozit i "maly technicak" nijak nevypliva, ze ten co si masinu (auto) ode mne koupil a chce s tim odjet "po ose" domu, proto nemusi ten maly technicak u sebe mit!!
Bezne se to takto dela, to jo, ale mam takovy tuseni, ze kdyz jsem se na to ptal policajtu, tak je tohle teoreticky nezajima, ridic ma mit prislusne doklady od vozidla u sebe a hotovo!
Jasne, idealni je pak provest odhlaseni ihned pri prodeji, ale co kdyz prodavam vozidlo nekomu z druhyho konce republiky v sobotu a on potrebuje ihned po koupi odjet domu (doklady mu poslu postou) a pritom nema moznost vozidlo odvezt jinak nez po ose??

koldan (3) napsal 12.09.2010 v 13:02

a ještě jedna věc: v článku je popisováno jak se bránit podvodu atd. Jenže z toho bych ani neměl strach, základní věci jako pohlídat si peníze, VINy, majitele, občanky atd. jsou jasný, jenže co když mašinu koupíte, třeba i někde na druhé straně republiky, odvezete si ji domů a původní majitel se vykašle na přepis a papíry třeba zobchoduje nebo jen tak ze srandy mašinu prostě nepřepíše. Jak se pak dovoláte svých práv? Pojedete přes půl republiky k němu pro papíry? třeba ho zrovna nechytíte. V tomto mi to přijde absolutně nevychytaný. Mělo by to být tak, že podepsáním smlouvy a zaplacením kupní ceny bych měl dostat kompletně všechnu dokumentaci ke stroji, v místě bydliště pak mašinu nahlásit na sebe a úřady ať si to pak předají a odhlásí u původního majitele.

koldan (3) napsal 12.09.2010 v 12:57

jen taková poznámka ohledně dokládání kilometrů: každý dva roky musíte na technickou, tam s ekilomtery značí, takže stačí schovávat protokoly a ty pak předat kupci. Jasný, že by někdo mohl v tom dvouletém období vždycky kilomtery stočit, tak aby za tu dobu najel málo, ale to už je extrém a moc pracné

HejtmaMa (-4) napsal 14.04.2010 v 23:37

Ke zkusebni jizde bych dodal jednu vlastni zkusenost jak jsem resil koupi TDMky. Z toho duvodu, ze jsem na ni prechazel ze triapuly jsem jednak netusil jestli mi bude vyhovovat na cestovani, a jednak jsem nebyl schopnej behem par kilometrovy projizdky zhodnotit jestli je technicky OK, to je vec kterou pri prechodu na lepsi motorku nikdy nepoznate, protoze prvni dojem je ze vsechno je proti ty puvodni super. Takze aniz bych se na ni projel jako ridic (jel jsem na ni do ty doby jen jako spolujezdec asi tak 2 km), jsem ji koupil a zaplatil, s tim ze ve smlouve byl dodatek ze ji muzu do 24 hodin vratit bez udani duvodu, s tim ze puvodni majitel musi byt pro to vraceni k dispozici, pokud by nebyl, tak plati nejakou pokutu za prodlevy, a samozrejme ze motorka muze byt vracena jen v puvodnim stavu, v pripade poskozeni narok na vraceni zanika. Tudiz misto jedny zkusebni projizdky z toho byl zkusebni den. Behem nasledujicich 3 hodin jsem na ni najel 250 km, vyzkousel ve vsech moznejch situacich a typech silnice, v jednom i ve dvou, zvykl si na vykon abych byl objektivne schopnej posoudit jestli mi dostacuje, a poslal puvodnimu majiteli SMS ze uz mu ji nevratim. Vrele tenhle postup doporucuju vsem, kratka testovaci projizdka po nejblizsim okoli se s tim vubec neda srovnavat.

nuclearB (5) napsal 10.02.2010 v 21:12

Náš zakazník, náš pán. Když chce někdo 19tis, tak ať je má a kdo chce 50tis, tak taky neni problém. Tyhle věci řídí poptávka a možnosti.
Dříve se psal do velkého TP stav kilometrů při každé prohlídce. Nechápu proč se od toho upustilo. Místo tam je. Já třeba zjistil, že "třipade", co jsem koupil měla 78000km Ale to bylo někdy v roce 1988.
S motorkama to ještě neni tak hrozný ...utáhne se třeba 10-20tis ,ale osobní auta jdou i o 100-200tis! a tahače i 500tis.

--VinCenzo-- (0) napsal 04.02.2010 v 10:43

je to pravda, že lidi chtějí být klamáni - většina má zafixováno ještě z dob škodovek, že po sto tisících jde motor do kopru, nedávno si otec prohlížel inzeráty na transita a byl tam jeden s 230ti, potvrzenými seviskou - samozřejmě jsem ho musel těžce přesvědčovat, že to je prd při dobrým zacházení

Dejvak1 (14) napsal 27.11.2009 v 09:45

Taky si trošku přidám
Mám gsx-r750 r.v.91 prodána v roce 92 mám ji od roku 2006
Dnes již 17 let stará mašina má na tachometru 53000km má půdní origo lak (málo obvyklá červeno černá kombinace) i origo přední plexi, motor táhne naprosto super.
Kilometry odhaduji jako poctivé i vzhledem k tomu že má ještě původní brzdové kotouče, které ale budou již brzy na výměnu (dle informací je jejich životnost tak 50-60000km)
k najetým kilometrům- za dobu co ji mám jsem najel asi rok 006: 2800km rok07:1500km(příprava na tsvbu RD) rok08:400km(stavba RD) rok09:1000km (stavba RD) Takže smutný průměr 1425km ze rok.
Dříve jsem na předchozích mašinách najezdil více (cca.4-5tis za rok)ale ve chvíli kdy člověk začne řešit záležitosti kolem bydlení a rodiny už zkrátka není čas.
Předchozí majitel motorku prodával protože na ni neměl čas z úplně stejného důvodu (taky řešil bydlení a stavěl) Já sám jsem o prodeji taky uvažoval (vzhledem k tomu že skoro vůbec nejezdím ) ale je to srdcová záležitost a druhou takovou jsem ještě nepotkal.
Před touto gsx-r750 jsem měl gsx-r1100W(taky supr stav a origo lak), ale tu jsem musel prodat pod cenou, protože jsem potřeboval nutně peníze do začátku stavby

Z_A_B_I_J_U__ (1) napsal 22.11.2009 v 20:49

77.48.235.xxx
Asi máš pravdu, ale tyto smlouvy nejsou notářsky ani nijak právně ověřené. I když jako zákony ČR jsou takové jaké jsou. Když se dá prodat třeba barák v hospodě za 10 Kč (ústní dohoda)i když je člověk spitej na motyku a jsou na to okolo svědci..:)

acALIEN (-4) napsal 20.11.2009 v 21:05

To s tou Kawou musite bejt moc spokojeni, ze po pul roce jde do haje :)...

nuclear (1) napsal 20.11.2009 v 18:10-1

odpověď 62.245.90.xxx:
vadila by tomu kupní smlouva kterou si kupující odvezl, váš podpis, a svědci (nemovité věci se mohou prodávat i ústně- to jen zablešenci na úřadech vyžadují smlouvy, podle zákona to ale není nezbytné).
Mě se ale kdysi stala neuvěřitelná historka: Koupil jsem si papíry (což se jako nesmí). Nějaký čas jsem je používal, a najednou bengoši někde našli pohozenou v lese originál motorku! Někdo ji někomu ukradl a došel mu benzín. Musel jsem před zablešencema předstírat, že je moje, abychj neměl malér s provozem dokladů na jiném stroji.
Nakonec mi ji vydali zadarmo, ale musel jsem si docela dost vymýšlet, nevěřili mi,a zkoušeli různé podrazy, protože to bylo na druhé straně republiky, a měl jsem štěstí, že ten maník tenkrát přijel na ní, takže jsem náhodou věděl, že je žlutá.
Ta motorka zadarmo ale nebyla žádná sláva, sice to je zas ta spolehlivá GS 550, nicméně tahle byla hodněkrát rozdělávaná, takzvaný "silicon bike". neznámý majitel tedy přílišnou škodu neutrpěl...:)

S_C_A_R_F_A_C_E (0) napsal 20.11.2009 v 17:43

to nuclear plně souhlasííím!!!

nuclear (1) napsal 20.11.2009 v 14:19

Moje stará GSX 550 (řada GN71)má najeto už 90 000km, přesto šlape jako hodinky s minimálními investicemi.Já ale jezdím jako starý dědek s "fajfkou".
----článek má pravdu. ten dobytek co jezdí na inzeráty je nejlépe potřeba nejprve patřičně nakopat do p**le, a teprve potom jim ukázat motorku. Musíte je taky nachytat na "slevu" to znamená nechat si výš původní cenu. Zablešenci totiž nechtějí pochopit, že jste původní cenu napsal už nejmenší levnou, takzvaně minimální, a chtějí dále slevit.
Nikdy už neprodám začátečníkovi, který pochází z okruhu známých, protože si nedokáže ani seřídit bovden,zato je okamžitě vyplašený že koupil vadný stroj, naopak ale mladé ucho vždy nechá zanedbané papíry a jenom jezdí bez přihlášení na sebe, a stroje si neváží.
Suma sumárum jsem naštvaný. prodávat motorku je vždy jen opruz. ti dnešní kupující nestojí za nic, snad jenom opravdu velké motorky kupují jenom opravdoví motorkáři, takže tam je to jednání možná lepší...

Rajko-Radas (0) napsal 20.11.2009 v 00:59

Je to o tom jak se o mašinu každý stará a celkově o její údržbě.Článek to není zas tak špatný každá rada a zkušenost není k zahození,ale je sice fakt když někdo prodává mašinu 6 až 8 let starou a má najeto 10 000 km to je tak na výsměch neříkám vyjímky se najdou a každý nemá tolik času vyjíždky,ale přece jenom stáčení kiláků škodí novým majitelům i samotné mašině.ER6N vypadá pěkně,ale cena za prodej bude nižší než těch 119.

stráťa (104) napsal 19.11.2009 v 23:21

Motorka se dá zničit za 10000 a ta samá může vydržet 100000 a víc, asi každej po koupi udělá servis a další servis dělá od toho kdy ten servis dělal takže k čemu je vlastně dobrý vědět kolik má najeto?

Ale když už se to řeší, nedaj se dohledat protokoli z TK? Každá motorka musí chodit na technickou a tam si myslím stav tachometru píšou.

Caberg.racer (0) napsal 19.11.2009 v 21:54

Calkem fajn článe, je dobrý ot om něco vědět..

banditt (77) napsal 19.11.2009 v 21:08

Kdo stáčí km je svině a na každou svini se vaří voda,tak doufám,že se vysype a zláme si hnáty
Jinak článek docela dobrý,ale chtělo by to dopsát pár vychytávek jak se dáj poznat stočený km...ikdyž to spíš patří do článku o koupi a ne o prodeji,co?

Z_A_B_I_J_U__ (1) napsal 19.11.2009 v 20:39

Chtěl bych vědět něco o tom, co si myslíte, že když podle nových vyhlášek či zákonů musí majitel vozu "motorky" pri odhlášení odevzdávat malý i velký technický průkaz? Co by mi bránilo zavolat policii, že mi někdo motorku ukradl???

FilipT (16) napsal 19.11.2009 v 19:58

Co se týče ceny 119tis Kč, za tuto částku to prodává společnost Marimoto, která je nyní vlastníkem. Mně osobně to připadá jako slušná cena za půl roku starou motorku bez šrábnutí, o kterou jsme pečovali, taky sám jsem ji zajížděl. Nova je za 169 a od sedaka jsem ji videl za 165.

FilipT (16) napsal 19.11.2009 v 19:46

Díky všem za korekci, v článku jsem text o zániku pov. ručení opravil a označil kurzívou.

Pavlik1200 (1) napsal 19.11.2009 v 19:34

Jinak redakci přeju hodně štěstí s prodejem . Ale cena na konci bude asi menší.

tribbe (8) napsal 19.11.2009 v 19:30

Sramis ap.: na notebooky, kabely a software zapomeňte, tak to jde možná se zlomkem jednotek. Na digi tacho potřebujete přeci jen o něco víc. Osobně ale už kilometry vůbec neřeším, je to moc schůdné.

Pivko (85) napsal 19.11.2009 v 19:29

dejte si to do tomboly ,zachvili jsou plesy a bály

_BoB_ (29) napsal 19.11.2009 v 19:27

Rodji,Sramis > Pokud ti to ušetří plácnu třeba 20.000 při prodeji, myslím, že ikdyby jsi na vrakáči sehnal za 2.000 CDičko+ budíky by ti to za to stálo
BTW já jsem svoji minulou moto prodal s 47tis na tacháku. byla naleštěná jak kdyby sjela z linky. Motor táhnul jako zběsilej.(je teda pravdou,že bral asi 0.2dcl na 1000km ale jinak super). Cenu jsem neměl ani zase tak nízkou a přijel kluk... nadšenej, co mne překvapilo nezkoušel shazovat cenu ikdyž jsem mu řekl, že sice ne semnou ale určitě už ležela a ukázal jsem mu kde vidím svár.Nechal jsem ho projet, viděl, že moto drží stopu, nemusí se nutit do zatáček..tak jsme si plácly. Je to asi hodně o tom jestli moto chce "hnidopich-puničkář" nebo člověk s rozumem kterému je jasné, že každej někdy hold bourá. Jde jen o to jak to zpraví.

Pavlik1200 (1) napsal 19.11.2009 v 19:18

Mám b12 s šedesáti tis. km.A to prostě neokecáš,sešlapaný stupačky,od nohou odřená nádrž a oseděný sedlo.Já vím,že se to všechno dá povimněnovat a poopravit,ale u 11 let starýho stroje by byly tyhle změny dost podezřelý.Kdyby teda bylo na tacháku třeba 25t.

PietroTedesco (3) napsal 19.11.2009 v 19:18

Na tom jsem dělal autoškolu a nebylo to nejhorší.Pohodlné posezení je na tom a ni není těžká.V té bílé je krasavice.

Rodji (-1) napsal 19.11.2009 v 16:33

>Sramis: no vrtačkou nebo šroubovákem fakt ne Potřebuješ notebook, interface, software a znalosti. Když to nemáš, za úplatu ti to udělá kde kdo, je jich plná annonce. Myslím teď servismanů, ne společnic, pochopitelně

alesmoto (36) napsal 19.11.2009 v 16:32

Sramis: Digitál jde daleko jednodušeji než běžný analogový tacho. Stačí ho připojit na notebook a zadat, co chceš na počítadle vidět...

sramis (95) napsal 19.11.2009 v 16:26

A jak to chcete stočit u digitálu?? Blbost ne?

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist