husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kome (64) napsal 26.05.2019 v 21:11-1

Pavlik88: tak buď to máš nahouby nastaveny tlumiče , nejspíš příliš rychlý nebo naopak hodne utazeny odskok, nebo na tom stojíš jako dřevo.

Pavlik88 (2) napsal 26.05.2019 v 20:31

Já mám občas problém že mě motorka lehce vyhodí ze stupaček... Ale chce to ještě trénink a žádnou super novou mašinu taky nemám no, třeba někdo poradí co dělám špatně?

Destroyer (237) napsal 26.05.2019 v 12:57+1

motofuntom - pekne napisany vecny prispevok, k nastaveniu tlmicov je tu starsi clanok v tomto seriali, taktiez minuly tyzden zacal dalsi serial o nastaveni podvozku.
...este by som dodal ze ta "dolozena faktura" mohla byt tiez z kamaratovej motorky.

hrochi (155) napsal 26.05.2019 v 08:48

V zásadě nic překvapivého, jen to zajímavé je až v posledních dvou větách.

Jen ještě při nedoskočení lavice kopanec od konce lavice do zadního kola není zmíněn. S vystrčeným zadním jak autor popisuje to je pak supr kotrmelec do dopadiště. Začal bych dopadem na obě. A teprv při bezpečném přeskočení lavice do půlky dopadu to tlumit přes zadní. Ale na malé lavici se nemůže asi nic stát tak jak tak.

Tuji (29) napsal 25.05.2019 v 19:54-1

K čemu je tohle dobrý?

“...lehce pokrčená kolena...”

motofuntom (1) napsal 25.05.2019 v 12:06+1

Ahoj,
Pár poznatkov z mojich (aktuálnych) začiatkov skákania na endure.
Nastavenie a vyváženie pruženia motorky je rovnako dôležité ako technika skákania!

Pokiaľ máte moto z druhej ruky tak ako ja- nie je zaručené, že máte dobre nastavené a fungujúce odpruženie, takže môže byť motorka nevyvážená a pri skákaní sa správať divne(kope na predok/zadok, nechce skákať, skáče na každom malom hrbe a pod).

Toto je presne môj prípad, kúpil som enduro, kde bola predná vidlica vraj čerstvo po repase - bolo doložené faktúrou, tak som si ja dal zrepasovať zadný tlmič v domnení, že sa dostanem predok/zadok na základný stav odpruženia - predok a zadok som nastavil na "standard" podľa manuálu. SAG nastavený na moju hmotnosť(zadok, aj predok - bolo ťažké sa dopracovať k správnej hodnote nakoľko skoro nikto neuvádza hodnotu SAGu na predku - ja som ho dopočítal z hodnoty SAG vzadu postupom: - 105mm(predpísanýzadnýSAG)/330mm(zdvihzadku) = prednýsag/300(zdvihpredku), co mi vyslo 95mm - k tejto hodnote som sa dopracoval aj na pár fórach takže nastavené) - naštastie pružiny boli vyhovujúce a len som pracoval s predpätím.

LENŽE pri jazde som cítil veľmi malú istotu od predného kola, motorka sa vždy hrnula zo zákruty predným kolom von a pri skákaní ma vždy predbiehalo/nakopávalo zadné kolo.

Naposledy keď som bol trénovať na lokálnej trati tak som sa dal do reči s borcom čo tam jazdil a po tom čo jednoducho vyskúšal pruženie na mojej motorke tak povedal, že predok je úplne na HOVNO a prakticky netlmí ani kompresiu ani odskok a kvôli tomu je motorka veľmi nevyvážená - takže zadné kolo skáče tak ako má, ale predok nemá žiadnu oporu tak sa na skoku prepadne a proste neskáče.Vždy som mal pocit, že predok je nahovno, ale keďže je pruženie spravené a nastavené ako ma byť tak som si iba myslel, že to iba robím všetko špatne.

Poradil mi JEDNODUCHÝ TEST, ktorý som potom doma spravil - stláčať prednú vidlicu a sledovať jej chod(ako rýchlo chodí dole a nazad) a sláčať zadnok motorky a sledovať chod - mali by chodiť cca rovnako rýchlo hore a dole. Pokiaľ nechodia rovnako/podobne treba nastavovať(tlmič som nastavil podľa manuálu a donastavil som predok - tlmenie kompresie a odskoku) - laicky sa to potvrdí tým, že motorka bude pri hopsaní na stupačkách chodiť pocitovo rovnako hore a dole na predku aj zadku. U mňa bol rozdiel 5 klikov na útlm kompresie a 4 kliky na útlm odskoku oproti nastaveniu "standard" na prednej vidlici - takže po sezóne dám repasovať aj vidlicu aj tlmič naraz, lebo zrejme s prednou vidlicou niečo nie je ok.

Teraz už aj po takomto jednoduchom nastavení je všetko lepšie takže pokiaľ máte blbý pocit z motorky nechajte si poradiť niekým kto vie ako ma pruženie fungovať - na trati ho ľahko spoznáte. Môžte pozrieť video z mojej jazdy aká je jazda bez istoty - je to na konci tohto videa:
https://www.youtube.com/watch?v=xmyAlEYS144&t=23s

CZ175_1967 (105) napsal 25.05.2019 v 08:24+4

V článku píšou: "Určitě se vyprdněte na hecíře ..." To, myslím, je moc dobrá rada obecně

Targus (430) napsal 24.05.2019 v 12:24-2+1

No já jen čumím, kam prchli všichni ti znalci a odborníci, kteří tady v debatách vždycky "dobře radí", co je třeba a co ne, případně neopomenou zdůraznit jak velký blbec je autor textu, potažmo celá redakce.
A dostali jsme se k prvnímu "vážnému" jezdeckému tématu - a zavládl klid po pěšině.

A to jsem se těšil, že tady konečně někdo poučí mne...

Kome (64) napsal 24.05.2019 v 10:06+1

Skákat takhle přes zadní bych se regulérně bál. Vždy jsem skákal tak abych měl obě kola cca v rovině s dopadem, na kole to naopak často posílám přes předek nebo na obě, na zadní jen ve specifických případech.




TOPlist