Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Podle mě je motocykl "one man show". Spolujezdec či spolujezdkyně vzadu akorát trpí a defakto celkově kazí aerodynamiku a hlavně jízdní vlastnosti stroje. Průměrná hmotnost běžné motorky s řidičem je např. 280 kg. Přisedne li další 50-80 kg osoba, tak se bavíme o přírůstku 20-30%. To se musí někde projevit. Spolujezdce nebrat.
Ve většine případů se chce pilot (muž) akorát předvést před spolujezdcem (žena), čímž se zvyšuje riziko nehody. A jsme úplně někde jinde...
Super článek. Na spolujezdkyni opravdu záleží a je potřeba aby měla důvěru. Jakmile jí má a přestane mít strach tak je svezení super. Pravda, že na mojí motorce jde poznat zda jedu sám či ne :) Ale to asi na všech. No a tak nějak závěrem. Vozit chlapa jako spolujezdce? Snad jen v krizovce, ale jinak tam má sedět maximálně tak krásná, atraktivní sexy baba :D ... BTW k té výbavě - Nechápu když potkám pár na supersportu kde sedí holčina v kraťáskách a žabkách. To je totální bezohlednost řidiče i spolujezdkyně.
Dobrý článek, myslím že se to hodí Přítulku sem před jízdou pěkně poučil a na to, že jela poprvé na motorce, tak s ní nebyl vůbec problém. Od té doby co sem vezl ji odmítám vozit svého kamaráda, který se na kruháči rozhodl vystoupit mi ze Simsona... ještě že sem to stihl narovnat a vzít nejbližším výjezdem ven, kdybych to držel až k tomu správnému výjezdu, tak se tam válíme
Pěknej článek
Manželku vozím rád. Je ideální tandem. Do ničeho nekecá, plně se do jízdy ponoří a v krizovce vše nechá na mě a nijak nekomplikuje situaci panikou. Plně mi důvěřuje a to nemá chybu. Kdysi jsem ji to vysvětlil a už nikdy to nebylo nutno opakovat.. Je to holka šikovná.
Komunikace: když se chystám jet svižněji, tak ji to dám vědět, to samé zatáčky, když jedu více v náklonu. Neděsím ji prudkým plynem na výjezdech. Mimo obec se nekecá a po vesnicích, když je nutno, tak stáhnu rychlost na 30km/h a kecáme. Jasně, že o to víc sleduju okolí.
Výbava: oba dva jsme vybaveni stejně dostatečně.. Žena má vše co já, krom kewl. kalhot, ale to se doladí..
.. a hovadiny dělám zásadně bez ženušky.. (na jízdu se těší a mnohokráte, už bylo doma "ticho", že jedu sám)
Chce to brát dost ohled a vyplatí se to. Dneska o mě žena říká, že se mnou nemusí mít nikdo strach jet, protože nejedu záludně, ale čitelně.. A kávička někde na motorestu, taky chutná líp z milovanou polovičkou
Salut TM
S tím nastupováním na stoupačky je to ta největší hovadina jakou jsem kdy slyšel kdysi tak jedna holka co měla 60 kg nastupovala a stoupačka byla ohla k zemi to tak může nastupovat malé děcko do 40 kg pokud neumí přehodit nohu,tak at nejezdí
ja jsem postupem casu pri jezdeni s batuzkem zjistil ze je dobry rict ze me boli bricho jak me za nej drzi. No a tak ruce putovaly nize
Od tej doby jizda s batuzkem nabrala uplne jine rozmery
já jezdím jedině s baťůžkem,užíváme si volné chvíle pohodovou jízdou a vůbec mi to nevadí,navíc zjišťujeme,kolik je kolem nás hezkých míst,v autě to není ono
mě tak připadá, že zavrhujou jízdu ve dvou jen ti, co jezdí jako prase a jízdu na motorce si jinak představit nedovedou. Jízda na motorce snad není jen o rychlosti. Nebo to si jako papíry dělám zbytečně? Mne to od vize jízdy s batohem neodradí, ale po čtení komentářů, nemít jasnou vizi co chci, bych se na to asi vážně vykákl... Pokud batoh s Vámi jezdit nebude chtít, tak ho nutit nebudete, a co se rychlosti týče, snad na přizpůsobení rychlostí batohu není nic nelogického, v autě taky jezdíte na hranici možností i s posádkou?
Zdarec Domčo Velmi dobrý článek a popsáno téměř asi vše a do detailů,já osobně na tom všem co jsem jezdil tak ve dvou nikdy nebyl problém,vždy se dá najít ten správný kompromis pro oba,ale pak přišel supersport a o pohodlí spolujezdce si můžem jen nechat zdát,nebudu říkat že to nejde,celkem se to i dá jen jsou zapotřebí častější přestávky stejně musím cca co 200km tankovat takže vlastně pohoda O různých madlech a ručkách jsem už kdysi uvažoval,no zatím to jde i bez nich,ikdyž už dlouho jezdívám sám-rodinné záležitosti v podobě malého bajkera
motorka s 2 ludmi neni uz o vozeni.ked si nemozem pridat,naklonit ani brzdit ako chcem,tak ma to ani moc nebavi.ja vozim babu len s ocakavanim naslednej mojej jazdy na nej.
já jezdím z 90% s mladou vzádu a pohoda, vzhledem k tomu,že je malé postavy, de facto o ní vubec nevím, žádný hlavičky zezadu apod. je šikovná, takže super.
sharkis : spolujezdec může "měnit dynamiku jízdy", pokud je
manuálně zručnej a má tech.znalosti... Pokud si ale sedne na sedadlo za řidiče FYZIKÁLNÍ ZÁKONY prostě platí !
User: Protože na motorce ta cigareta moc rychle hoří :D
Jinak já jezdim s přítelkyní docela často a rád, z počátku humus ale co si já i ona zvykla nemam problém, ani o ní nevim. Vzhledem k tomu, že střídám dvě čezety tak se to projevuje úbytkem výkonu a větší spotřebou. Slečna si taky nestěžuje
no jestli spolujezdec mění dynamiku jízdy na motorce jen trochu, tak jsem asi z jiný planety
A co se týče držátek pro batůžky, tak si myslim, že proti tomu, co taková blbost dokáže udělat s řidičem při čelnim nárazu, je nějaká estetická stránka úplná prkotina (skoro se divim, že to dostalo homologaci - jestli vůbec)
Nejideálnější je mít baťůžek vedle sebe na druhé motorce
Podle mě je motocykl "one man show". Spolujezdec či spolujezdkyně vzadu akorát trpí a defakto celkově kazí aerodynamiku a hlavně jízdní vlastnosti stroje. Průměrná hmotnost běžné motorky s řidičem je např. 280 kg. Přisedne li další 50-80 kg osoba, tak se bavíme o přírůstku 20-30%. To se musí někde projevit. Spolujezdce nebrat.
Ve většine případů se chce pilot (muž) akorát předvést před spolujezdcem (žena), čímž se zvyšuje riziko nehody. A jsme úplně někde jinde...
Super článek. Na spolujezdkyni opravdu záleží a je potřeba aby měla důvěru. Jakmile jí má a přestane mít strach tak je svezení super. Pravda, že na mojí motorce jde poznat zda jedu sám či ne :) Ale to asi na všech. No a tak nějak závěrem. Vozit chlapa jako spolujezdce? Snad jen v krizovce, ale jinak tam má sedět maximálně tak krásná, atraktivní sexy baba :D ... BTW k té výbavě - Nechápu když potkám pár na supersportu kde sedí holčina v kraťáskách a žabkách. To je totální bezohlednost řidiče i spolujezdkyně.
Dobrý článek, myslím že se to hodí Přítulku sem před jízdou pěkně poučil a na to, že jela poprvé na motorce, tak s ní nebyl vůbec problém. Od té doby co sem vezl ji odmítám vozit svého kamaráda, který se na kruháči rozhodl vystoupit mi ze Simsona... ještě že sem to stihl narovnat a vzít nejbližším výjezdem ven, kdybych to držel až k tomu správnému výjezdu, tak se tam válíme
Pěknej článek
Manželku vozím rád. Je ideální tandem. Do ničeho nekecá, plně se do jízdy ponoří a v krizovce vše nechá na mě a nijak nekomplikuje situaci panikou. Plně mi důvěřuje a to nemá chybu. Kdysi jsem ji to vysvětlil a už nikdy to nebylo nutno opakovat.. Je to holka šikovná.
Komunikace: když se chystám jet svižněji, tak ji to dám vědět, to samé zatáčky, když jedu více v náklonu. Neděsím ji prudkým plynem na výjezdech. Mimo obec se nekecá a po vesnicích, když je nutno, tak stáhnu rychlost na 30km/h a kecáme. Jasně, že o to víc sleduju okolí.
Výbava: oba dva jsme vybaveni stejně dostatečně.. Žena má vše co já, krom kewl. kalhot, ale to se doladí..
.. a hovadiny dělám zásadně bez ženušky.. (na jízdu se těší a mnohokráte, už bylo doma "ticho", že jedu sám)
Chce to brát dost ohled a vyplatí se to. Dneska o mě žena říká, že se mnou nemusí mít nikdo strach jet, protože nejedu záludně, ale čitelně.. A kávička někde na motorestu, taky chutná líp z milovanou polovičkou
Salut TM
Zajímavý článek, jenom by to chtělo pro příště si pohlídat tu gramatiku
S tím nastupováním na stoupačky je to ta největší hovadina jakou jsem kdy slyšel kdysi tak jedna holka co měla 60 kg nastupovala a stoupačka byla ohla k zemi to tak může nastupovat malé děcko do 40 kg pokud neumí přehodit nohu,tak at nejezdí
Ahoj dobrý no ale nikdo neodpovedel,jestli batuzek muze pit???
Hazos: Říkáš, že jsi začal přidávat za jízdy do nádrže emulzní aditiva? No prosím
ja jsem postupem casu pri jezdeni s batuzkem zjistil ze je dobry rict ze me boli bricho jak me za nej drzi. No a tak ruce putovaly nize
Od tej doby jizda s batuzkem nabrala uplne jine rozmery
sporty nejsou na cestovani, maximalne chvilku povozit a pak zase vratit krovku, s ni je to (bohuzel? bohudik?) nejlepsi
Vozit s sebou "baťůžek" je jistě zvýšené riziko, a nejen jízdy.. ale co bych za něj (ní) leckdy dal
Jeden spolujezdec zase tak moc jízdní vlastnosti nezmění, ale když vezete víc než dva spoloujezdce, tak to přestává jet .
Ještě bych připomněl dost úspěšné téma ve Fóru
"Batůžek neboli spolujezdec - problémy, přání..."
//www.motorkari...ft=125113&fid=22
Ještě jeden doplňující dotaz. Může být spolujezdec na motorce opilý? Jako zdravý rozum říká ne, ale co na to zákon?
já jezdím jedině s baťůžkem,užíváme si volné chvíle pohodovou jízdou a vůbec mi to nevadí,navíc zjišťujeme,kolik je kolem nás hezkých míst,v autě to není ono
Pro mě je jízda s baťůžkem pohodlná a užíváme si to oba dva. Jedu v klidu, kochačku.
mě tak připadá, že zavrhujou jízdu ve dvou jen ti, co jezdí jako prase a jízdu na motorce si jinak představit nedovedou. Jízda na motorce snad není jen o rychlosti. Nebo to si jako papíry dělám zbytečně? Mne to od vize jízdy s batohem neodradí, ale po čtení komentářů, nemít jasnou vizi co chci, bych se na to asi vážně vykákl... Pokud batoh s Vámi jezdit nebude chtít, tak ho nutit nebudete, a co se rychlosti týče, snad na přizpůsobení rychlostí batohu není nic nelogického, v autě taky jezdíte na hranici možností i s posádkou?
Ahoj, super článek a měl by si ho povinně přečíst každý kdo bere "batůžek" ale měl by ho číst i "batůžek" samotný. Vytknu jen úvod článku
"Přestože jízda s „batůžkem“ nepřináší řidiči žádné zvláštní potěšení, z nějakého důvodu si jich to spousta nechává líbit..."
NESOUHLASÍM
Zdarec Domčo Velmi dobrý článek a popsáno téměř asi vše a do detailů,já osobně na tom všem co jsem jezdil tak ve dvou nikdy nebyl problém,vždy se dá najít ten správný kompromis pro oba,ale pak přišel supersport a o pohodlí spolujezdce si můžem jen nechat zdát,nebudu říkat že to nejde,celkem se to i dá jen jsou zapotřebí častější přestávky stejně musím cca co 200km tankovat takže vlastně pohoda O různých madlech a ručkách jsem už kdysi uvažoval,no zatím to jde i bez nich,ikdyž už dlouho jezdívám sám-rodinné záležitosti v podobě malého bajkera
jo, dobře popsaný základní úvod do problematiky. Je vidět,že jsi alespoň někde čerapala z vlastní zkušenosti
kdo chce jezdit na motorce,ať si jí koupí
motorka s 2 ludmi neni uz o vozeni.ked si nemozem pridat,naklonit ani brzdit ako chcem,tak ma to ani moc nebavi.ja vozim babu len s ocakavanim naslednej mojej jazdy na nej.
já jezdím z 90% s mladou vzádu a pohoda, vzhledem k tomu,že je malé postavy, de facto o ní vubec nevím, žádný hlavičky zezadu apod. je šikovná, takže super.
Super článek , ale mě se bohužel netýká... Já mám všude monoposto, takže nikoho nevozím...
sharkis : spolujezdec může "měnit dynamiku jízdy", pokud je
manuálně zručnej a má tech.znalosti... Pokud si ale sedne na sedadlo za řidiče FYZIKÁLNÍ ZÁKONY prostě platí !
User: Protože na motorce ta cigareta moc rychle hoří :D
Jinak já jezdim s přítelkyní docela často a rád, z počátku humus ale co si já i ona zvykla nemam problém, ani o ní nevim. Vzhledem k tomu, že střídám dvě čezety tak se to projevuje úbytkem výkonu a větší spotřebou. Slečna si taky nestěžuje
Nechápu, proč je na motorce zakázany kouřit v autě člověk muže a při dlouhé chvíle na dálnici by jedno bodlo ne?
Bych ty zákony zakázal ...
no jestli spolujezdec mění dynamiku jízdy na motorce jen trochu, tak jsem asi z jiný planety
A co se týče držátek pro batůžky, tak si myslim, že proti tomu, co taková blbost dokáže udělat s řidičem při čelnim nárazu, je nějaká estetická stránka úplná prkotina (skoro se divim, že to dostalo homologaci - jestli vůbec)
... a ten, kdo tvrdí, že motorka je jenom pro jednoho, ten zkrátka neumí se spolujezdcem jezdit a s přítulkou si to nedokáže užít!!! Nic víc! Cha!