globalmoto_duben_nolan




Holky a motorky: Mašiny na papíře

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kamy (13) napsal 31.07.2012 v 15:10

popravdě, dodnes ještě nechápu, proč lidé nemají snahu popisovat základní funkci motoru, vysvětlení kroutícího momentu i maximálního výkonu, na modelu nám lidem nejbližším, a to jízdnímu kolu, kde si každý člověk dnes a denně hraje na dvoutaktní dvouválec, krásně pochopí co tam ten maximální krouťák znamená a pochopí i maximální výkon, při troše zamyšlení a šikovnosti výkladu... A nemusí se pak nikdo přemáhat s představováním onoho veverčáka, přičemž neznat principy fungování motorů, rozhodně by mi tento článek onu problematiku nijak nevysvětlil to bez urážky

jízdní kolo je nejsnažší model pro pochopení rozdílů v motorů, protože tak jak jsou si motory rozdílné jsme i mi lidé. Jak je možné že borec s nohama švarcenegra dokáže jet stejně rychle jako vychrtlá hbitá anorektička? Schválně kdo pochopí jaký typ motoru každý ze dvou uvedených reprezentuje?

Tamashi (2) napsal 07.11.2011 v 15:22

Suprový :) za mě máš jedničku s hvězdičkou a ač mi veverčák opravdu problematiku spíš trochu oddálil, tak jsem se u žádného jiného "odborného" článku tolik nenasmál. Jen tak dál

bulldogbiker (-3) napsal 17.09.2011 v 20:20

sucho . .

Zdenina (0) napsal 18.02.2011 v 23:17

spíš jsem měla problémy se čtením těch "veverčat"

acALIEN (-4) napsal 02.02.2011 v 22:26

Timhle stylem vysvetlovani a vyuky by se chudaci deti nenaucili ani drzet stetec a rozmichat vodovky.

boek (1) napsal 02.02.2011 v 14:11

Snaha se cení, ale nebyla by místo "netvaré" veverky lepší třeba zavařovací sklenice? Při vší úctě,... po přečtení jsem byl docela zmatený. Myslím, že holky co jezdí jsou v technice určitě o trochu dál, nepodceňoval by jsem je.

LiborK (37) napsal 02.02.2011 v 13:15

Jsem to hezky pochopil, jen ten veverčák a kroutící moment mi moc nejde

Jaabar (1) napsal 01.02.2011 v 22:05

Fakt nevím, jestli z tohodle článku může být vůbec někdo moudrý Popravdě: možná by byl lepší samostatný článek o veverkách a nemotat do toho motor...

Jeffko (0) napsal 01.02.2011 v 21:24

Jak bylo napsáno: Ať žije veverčák

FRAG (0) napsal 01.02.2011 v 18:02

Přečetl jsem si článek, přečetl jsem si komentáře a jen kroutím hlavou.
Nechápu jak tohle někdo může vydávat za technický článek?Nechápu jak tomuhle může někdo tleskat?
Jako sranda článek na téma jak spojit motor a veverku dobrý.
Souhlasím s některými kolegy/němi co tvrdí, že to máš nabiflované a né moc dobře tomu rozumíš.
A) Chybí v článku spojitosti výkonu a kroutícího momentu (mimo jiné nevím jestli se takto správně píše Nm, řekl bych, že je to dohromady)
B) Když už naznačuješ jak se veličiny zjišťují proč je nepodpoříš vzorcem?
C) Když už uvádíš, že vysokootáčkový stroj nemá (dle tvého) tah odspodu tak proč nenapíšeš z jakého důvodu tomu tak je
D) Nevybíral bych pouze dva typy ventilových rozvodů (které by měli být podpořeny obrázky pro pochopení+názvy zkratek).Co tedy ostatní ventilové rozvody a co třeba zmínka o dvoutaktu

Je toho jestě mnoho, ale je zbytečné...

kocharowski (12) napsal 01.02.2011 v 17:20

já ty věci znám ale taky jsem se měl co v tom orientovat díky těm veverkám

Hraběnka (1) napsal 01.02.2011 v 11:05

Jsem blond, to klidně přiznám, ale z tohoto článku bych fakt nepochopila skoro vůbec o čem je řeč, ani kdybyh měla havraní hřívu. Myslím, že je lepší si dřepnout do dílny a nechat si to ukázat a vysvětlit na konkrétním motoru. Případně nákres motoru se šipkama a označemím by byl taky lepší. Ale je fajn, že mábněkdo snahu to přiblížit i holkám.

dandulada (0) napsal 01.02.2011 v 10:52

No super tak teď už to konečně chápu a místo benzínu budu kupovat do nádrže oříšky aby měl veverčák pořádnej kroutící moment Jinak článek super. Jen tak dál těším se na další

Rubi (45) napsal 31.01.2011 v 22:22

Přiznám se,že z tohoto článku bych opravdu moc nepochopila,když chci o dané problematice něco vědět tak si o tom přečtu a pak to prodiskutuji/samozřejmě dělám chytrou/ s někým kdo mi to polopaticky vysvětlí.

Roman2bk (9) napsal 31.01.2011 v 21:21

mira008 - holkám vysvětlovat proč je v motoru olej?
zbytečné! každá holka přece ví, že když se něco v něčem pohybuje, tak to musí mazat, aby se to nezadřelo

mira008 (-1) napsal 31.01.2011 v 20:39

Nebylo by lepší holkám vysvětlit, proč je v motoru olej a proč se vlastně mění, vzduchový filtr, svíčky, tlak v pneumatikách atd..? Moje ženská se divý, že dám za výměnu oleje litr, že je to zbytečný, že u kadeřnice by ty prachy využila líp.

Zdenek.FZS600 (0) napsal 31.01.2011 v 20:17

dobrý

miura (5) napsal 31.01.2011 v 19:55

jen víc takových počinů, bez ohledu na trubičky bez schopnosti být nad věcí, dobře ty holka

polopost (67) napsal 31.01.2011 v 17:45

Oceňuju snahu autorky, nápad přiblížit techniku holkám je naprosto super, ale provedení trošku pokulhává, no.

Pavouk106 (7) napsal 31.01.2011 v 17:45

Skončil jsem u točivýho momentu, resp na konci jeho části. Nechci urazit ani naštvat autorku, ale než s veverkama bych to radši vysvětloval s grafama/obrázkama. Bylo by to líp vykoukatelný a nebylo by to nepřehledný...

Tahle forma je sice přijatelná, odlehčená a přenesená, ale o funkcích/významu jednotlivých věcí to asi moc nemluví.

Článek jsem nedočetl a už ani nedočtu (koneckonců - nejsem cílová skupina, je to napsaný pro motorkářky lze předpokládat, že Ty si to přečtou a nejspíš si i udělají představu, jak to všechno dohromady funguje )

polopost (67) napsal 31.01.2011 v 17:44

no...
To jestli holky pochopěj zmatečný přirovnání veverek rozebírat nebudu. Mně to připadalo trošku zmatečný a kdybych nevěděl o čem je řeč, moudrej bych z toho asi nebyl, ale je to věc názoru.
o obsahu třeba jindy, ale co se formy týče... Vždyť to nemá ani hlavu ani patu, je to skok od tématu k tématu a vůbec to je guláš. Začínám mít pocit, že na m.cz může psát uplně každej cokoliv. Článek je přeci útvar publicistický, neměla by se držet nějaká úrověň?

Stev (7) napsal 31.01.2011 v 16:30

Ještě by se slušelo vysvětlit že dvouveverčák nejede

deep-sk (474) napsal 31.01.2011 v 14:00

hm... som sice povodne vyuceny automechanik, ale ked som sa snazil predstavit si toho "vevercaka" ako piest tak moja predstavivost dostavala slusne zabrat

Roman2bk (9) napsal 31.01.2011 v 13:10

a já si myslím, že to holka napsala celkem fajn

spš mi přijde, že se někteří neumí povznést, neumí být nad věcí a neumí se zasmát... tak není to spíš jejich problém? Každý z nich mohl udělat to samé, napsat článek o motorech pro holky (a podle těch řečí "určitě" lepší! ) ale...

A hlavně - článek je přece napsán holkou pro holky, takže může být v jejich jazyce a tomu přece my chlapi nemusíme vůbec rozumět

jakattara (9) napsal 31.01.2011 v 10:09

I když mám na tento obor papír, musím přiznat, že všude kolem roztrubuju, že tomu auto-moto moc nerozumím. Nijak zvláště se tomu nevěnuji (a nikdy nevěnoval) i když jsem schopen na většinu problému jak na skutru, tak autě přijít sám a taky si většinu těchto závad opravit. Je možné, že právě proto mi tento článek nijak zvlášť špatným směrem zavádějící nepřipadá a s tím co jsem v hlavě do teď měl mi to nijakou neplechu nenadělalo.
Já pisatelku chválím za to, že se do takových článků pouští a dává si práci s tím to ženskému pokolení vysvětlit. Jak už tady někdo v komentářích psal - je to jen vysvětlení a pokud bude mít některá zájem vše pochopit, sama se do toho pustí a bude si to vše kolem hledat tak dlouho, dokud to nepochopí.
Každopádně si myslím, že kdyby nějaký chlap dostal odvahu pustit se do vysvětlení takových technických věcí holkám a napsal podobný článek, tolik lidí by se do debaty nevložilo a už vůbec by se do něj toliko opačného pohlaví nepustilo.
Hodně studií dokázalo, že ženské přemýšlejí úplně jinak, než chlapi, tak třeba to po "svém" chápou a jiným to jasné být nemusí. Hold každý se na vše koukáme jinak a tím pádem máme na věci rozdílné názory. Čabas pánové a dámy

zmulin (371) napsal 31.01.2011 v 09:49

holka:Asi chápu tvojí snahu a beru článek jako záslužnej počin.Je to jenom kapánek kostrbatě napsaný a naráží to dle mě na takovou drobnost:technickej zájem naprostý většiny motorkářek končí u popsání základních parametrů jejich moto,než aby se dopodrobna zajímaly jak se kde co hýbe a tý techničtěji založený menšině veverčák stačit nebude.

Soudce:sme se do těch výpočtů nějak zahrabali ne? Nemusim slovíčkařit a z článku jsem to pochopil.

t_freedom (153) napsal 31.01.2011 v 09:46

jestliže tu někdo operuje tím," že to má být pro holky a laiky";"že nejde o CVUT skripta"; "že jsme šťouralové" ...já tvrdím, že právě pro lidi, co nemaj o motorech ani páru, je zmateně napsanej článek jako záčátečnický informace asi to nejhorší jak si zasemenit zmatek v hlavě hned na počátku poznání.(Tedy ve finále " víme vše...a to, že nevíme nic)

Maradonna (0) napsal 31.01.2011 v 09:31

až na ty veverčáky dobrý... ale ti veverčáci jsou matoucí

Nikky (0) napsal 31.01.2011 v 09:08

Teda pánové, tolik kritiky bych tu nečekala. Dle mě je to hezky a vtipně napsané. Jen pochybuju, že to některé dámy stejně pochopí. Sama mám automobilní školu a popravdě asi nemít toto vzdělání, tak mi to tak vtipné nepřijde a vůbec bych nevěděla o čem je řeč Já jsem se bavila a líbí se mi to a pokud vám ne, tak zkuste napsat něco lepšího Ať žije veverčák

SkidOV (6) napsal 31.01.2011 v 08:22

Jednoznacne za 1. Clanek celkem pekne popisuje neco, co byva holkam vetsinou skryto. Pro dementy, co si leci nejake komplexy, a delaji ze sebe navrhare motoru bych chtel podotknout, ze tento clanek neni urcen motorovym konstrukterum, ale zastupcum nezneho pohlavi s jasnou snahou o vysvetleni nasich nepochopitelnych zkratek, pojmu a hlavne snahou o priblizeni tohoto sveta i tem, co do nej nevidi.

ZZR1200 - Souhlasim, a jsem taky moc rad za tenhle serial clanku. Drzim palce, at to pokracuje!

Předchozí
1 2 3 4 5
Následující



TOPlist