Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
popravdě, dodnes ještě nechápu, proč lidé nemají snahu popisovat základní funkci motoru, vysvětlení kroutícího momentu i maximálního výkonu, na modelu nám lidem nejbližším, a to jízdnímu kolu, kde si každý člověk dnes a denně hraje na dvoutaktní dvouválec, krásně pochopí co tam ten maximální krouťák znamená a pochopí i maximální výkon, při troše zamyšlení a šikovnosti výkladu... A nemusí se pak nikdo přemáhat s představováním onoho veverčáka, přičemž neznat principy fungování motorů, rozhodně by mi tento článek onu problematiku nijak nevysvětlil to bez urážky
jízdní kolo je nejsnažší model pro pochopení rozdílů v motorů, protože tak jak jsou si motory rozdílné jsme i mi lidé. Jak je možné že borec s nohama švarcenegra dokáže jet stejně rychle jako vychrtlá hbitá anorektička? Schválně kdo pochopí jaký typ motoru každý ze dvou uvedených reprezentuje?
Suprový :) za mě máš jedničku s hvězdičkou a ač mi veverčák opravdu problematiku spíš trochu oddálil, tak jsem se u žádného jiného "odborného" článku tolik nenasmál. Jen tak dál
Snaha se cení, ale nebyla by místo "netvaré" veverky lepší třeba zavařovací sklenice? Při vší úctě,... po přečtení jsem byl docela zmatený. Myslím, že holky co jezdí jsou v technice určitě o trochu dál, nepodceňoval by jsem je.
Přečetl jsem si článek, přečetl jsem si komentáře a jen kroutím hlavou.
Nechápu jak tohle někdo může vydávat za technický článek?Nechápu jak tomuhle může někdo tleskat?
Jako sranda článek na téma jak spojit motor a veverku dobrý.
Souhlasím s některými kolegy/němi co tvrdí, že to máš nabiflované a né moc dobře tomu rozumíš.
A) Chybí v článku spojitosti výkonu a kroutícího momentu (mimo jiné nevím jestli se takto správně píše Nm, řekl bych, že je to dohromady)
B) Když už naznačuješ jak se veličiny zjišťují proč je nepodpoříš vzorcem?
C) Když už uvádíš, že vysokootáčkový stroj nemá (dle tvého) tah odspodu tak proč nenapíšeš z jakého důvodu tomu tak je
D) Nevybíral bych pouze dva typy ventilových rozvodů (které by měli být podpořeny obrázky pro pochopení+názvy zkratek).Co tedy ostatní ventilové rozvody a co třeba zmínka o dvoutaktu
Jsem blond, to klidně přiznám, ale z tohoto článku bych fakt nepochopila skoro vůbec o čem je řeč, ani kdybyh měla havraní hřívu. Myslím, že je lepší si dřepnout do dílny a nechat si to ukázat a vysvětlit na konkrétním motoru. Případně nákres motoru se šipkama a označemím by byl taky lepší. Ale je fajn, že mábněkdo snahu to přiblížit i holkám.
No super tak teď už to konečně chápu a místo benzínu budu kupovat do nádrže oříšky aby měl veverčák pořádnej kroutící moment Jinak článek super. Jen tak dál těším se na další
Přiznám se,že z tohoto článku bych opravdu moc nepochopila,když chci o dané problematice něco vědět tak si o tom přečtu a pak to prodiskutuji/samozřejmě dělám chytrou/ s někým kdo mi to polopaticky vysvětlí.
mira008 - holkám vysvětlovat proč je v motoru olej?
zbytečné! každá holka přece ví, že když se něco v něčem pohybuje, tak to musí mazat, aby se to nezadřelo
Nebylo by lepší holkám vysvětlit, proč je v motoru olej a proč se vlastně mění, vzduchový filtr, svíčky, tlak v pneumatikách atd..? Moje ženská se divý, že dám za výměnu oleje litr, že je to zbytečný, že u kadeřnice by ty prachy využila líp.
Skončil jsem u točivýho momentu, resp na konci jeho části. Nechci urazit ani naštvat autorku, ale než s veverkama bych to radši vysvětloval s grafama/obrázkama. Bylo by to líp vykoukatelný a nebylo by to nepřehledný...
Tahle forma je sice přijatelná, odlehčená a přenesená, ale o funkcích/významu jednotlivých věcí to asi moc nemluví.
Článek jsem nedočetl a už ani nedočtu (koneckonců - nejsem cílová skupina, je to napsaný pro motorkářky lze předpokládat, že Ty si to přečtou a nejspíš si i udělají představu, jak to všechno dohromady funguje )
no...
To jestli holky pochopěj zmatečný přirovnání veverek rozebírat nebudu. Mně to připadalo trošku zmatečný a kdybych nevěděl o čem je řeč, moudrej bych z toho asi nebyl, ale je to věc názoru.
o obsahu třeba jindy, ale co se formy týče... Vždyť to nemá ani hlavu ani patu, je to skok od tématu k tématu a vůbec to je guláš. Začínám mít pocit, že na m.cz může psát uplně každej cokoliv. Článek je přeci útvar publicistický, neměla by se držet nějaká úrověň?
hm... som sice povodne vyuceny automechanik, ale ked som sa snazil predstavit si toho "vevercaka" ako piest tak moja predstavivost dostavala slusne zabrat
spš mi přijde, že se někteří neumí povznést, neumí být nad věcí a neumí se zasmát... tak není to spíš jejich problém? Každý z nich mohl udělat to samé, napsat článek o motorech pro holky (a podle těch řečí "určitě" lepší! ) ale...
A hlavně - článek je přece napsán holkou pro holky, takže může být v jejich jazyce a tomu přece my chlapi nemusíme vůbec rozumět
I když mám na tento obor papír, musím přiznat, že všude kolem roztrubuju, že tomu auto-moto moc nerozumím. Nijak zvláště se tomu nevěnuji (a nikdy nevěnoval) i když jsem schopen na většinu problému jak na skutru, tak autě přijít sám a taky si většinu těchto závad opravit. Je možné, že právě proto mi tento článek nijak zvlášť špatným směrem zavádějící nepřipadá a s tím co jsem v hlavě do teď měl mi to nijakou neplechu nenadělalo.
Já pisatelku chválím za to, že se do takových článků pouští a dává si práci s tím to ženskému pokolení vysvětlit. Jak už tady někdo v komentářích psal - je to jen vysvětlení a pokud bude mít některá zájem vše pochopit, sama se do toho pustí a bude si to vše kolem hledat tak dlouho, dokud to nepochopí.
Každopádně si myslím, že kdyby nějaký chlap dostal odvahu pustit se do vysvětlení takových technických věcí holkám a napsal podobný článek, tolik lidí by se do debaty nevložilo a už vůbec by se do něj toliko opačného pohlaví nepustilo.
Hodně studií dokázalo, že ženské přemýšlejí úplně jinak, než chlapi, tak třeba to po "svém" chápou a jiným to jasné být nemusí. Hold každý se na vše koukáme jinak a tím pádem máme na věci rozdílné názory. Čabas pánové a dámy
holka:Asi chápu tvojí snahu a beru článek jako záslužnej počin.Je to jenom kapánek kostrbatě napsaný a naráží to dle mě na takovou drobnost:technickej zájem naprostý většiny motorkářek končí u popsání základních parametrů jejich moto,než aby se dopodrobna zajímaly jak se kde co hýbe a tý techničtěji založený menšině veverčák stačit nebude.
Soudce:sme se do těch výpočtů nějak zahrabali ne? Nemusim slovíčkařit a z článku jsem to pochopil.
jestliže tu někdo operuje tím," že to má být pro holky a laiky";"že nejde o CVUT skripta"; "že jsme šťouralové" ...já tvrdím, že právě pro lidi, co nemaj o motorech ani páru, je zmateně napsanej článek jako záčátečnický informace asi to nejhorší jak si zasemenit zmatek v hlavě hned na počátku poznání.(Tedy ve finále " víme vše...a to, že nevíme nic)
Teda pánové, tolik kritiky bych tu nečekala. Dle mě je to hezky a vtipně napsané. Jen pochybuju, že to některé dámy stejně pochopí. Sama mám automobilní školu a popravdě asi nemít toto vzdělání, tak mi to tak vtipné nepřijde a vůbec bych nevěděla o čem je řeč Já jsem se bavila a líbí se mi to a pokud vám ne, tak zkuste napsat něco lepšího Ať žije veverčák
Jednoznacne za 1. Clanek celkem pekne popisuje neco, co byva holkam vetsinou skryto. Pro dementy, co si leci nejake komplexy, a delaji ze sebe navrhare motoru bych chtel podotknout, ze tento clanek neni urcen motorovym konstrukterum, ale zastupcum nezneho pohlavi s jasnou snahou o vysvetleni nasich nepochopitelnych zkratek, pojmu a hlavne snahou o priblizeni tohoto sveta i tem, co do nej nevidi.
ZZR1200 - Souhlasim, a jsem taky moc rad za tenhle serial clanku. Drzim palce, at to pokracuje!
popravdě, dodnes ještě nechápu, proč lidé nemají snahu popisovat základní funkci motoru, vysvětlení kroutícího momentu i maximálního výkonu, na modelu nám lidem nejbližším, a to jízdnímu kolu, kde si každý člověk dnes a denně hraje na dvoutaktní dvouválec, krásně pochopí co tam ten maximální krouťák znamená a pochopí i maximální výkon, při troše zamyšlení a šikovnosti výkladu... A nemusí se pak nikdo přemáhat s představováním onoho veverčáka, přičemž neznat principy fungování motorů, rozhodně by mi tento článek onu problematiku nijak nevysvětlil to bez urážky
jízdní kolo je nejsnažší model pro pochopení rozdílů v motorů, protože tak jak jsou si motory rozdílné jsme i mi lidé. Jak je možné že borec s nohama švarcenegra dokáže jet stejně rychle jako vychrtlá hbitá anorektička? Schválně kdo pochopí jaký typ motoru každý ze dvou uvedených reprezentuje?
Suprový :) za mě máš jedničku s hvězdičkou a ač mi veverčák opravdu problematiku spíš trochu oddálil, tak jsem se u žádného jiného "odborného" článku tolik nenasmál. Jen tak dál
sucho . .
spíš jsem měla problémy se čtením těch "veverčat"
Timhle stylem vysvetlovani a vyuky by se chudaci deti nenaucili ani drzet stetec a rozmichat vodovky.
Snaha se cení, ale nebyla by místo "netvaré" veverky lepší třeba zavařovací sklenice? Při vší úctě,... po přečtení jsem byl docela zmatený. Myslím, že holky co jezdí jsou v technice určitě o trochu dál, nepodceňoval by jsem je.
Jsem to hezky pochopil, jen ten veverčák a kroutící moment mi moc nejde
Fakt nevím, jestli z tohodle článku může být vůbec někdo moudrý Popravdě: možná by byl lepší samostatný článek o veverkách a nemotat do toho motor...
Jak bylo napsáno: Ať žije veverčák
Přečetl jsem si článek, přečetl jsem si komentáře a jen kroutím hlavou.
Nechápu jak tohle někdo může vydávat za technický článek?Nechápu jak tomuhle může někdo tleskat?
Jako sranda článek na téma jak spojit motor a veverku dobrý.
Souhlasím s některými kolegy/němi co tvrdí, že to máš nabiflované a né moc dobře tomu rozumíš.
A) Chybí v článku spojitosti výkonu a kroutícího momentu (mimo jiné nevím jestli se takto správně píše Nm, řekl bych, že je to dohromady)
B) Když už naznačuješ jak se veličiny zjišťují proč je nepodpoříš vzorcem?
C) Když už uvádíš, že vysokootáčkový stroj nemá (dle tvého) tah odspodu tak proč nenapíšeš z jakého důvodu tomu tak je
D) Nevybíral bych pouze dva typy ventilových rozvodů (které by měli být podpořeny obrázky pro pochopení+názvy zkratek).Co tedy ostatní ventilové rozvody a co třeba zmínka o dvoutaktu
Je toho jestě mnoho, ale je zbytečné...
já ty věci znám ale taky jsem se měl co v tom orientovat díky těm veverkám
Jsem blond, to klidně přiznám, ale z tohoto článku bych fakt nepochopila skoro vůbec o čem je řeč, ani kdybyh měla havraní hřívu. Myslím, že je lepší si dřepnout do dílny a nechat si to ukázat a vysvětlit na konkrétním motoru. Případně nákres motoru se šipkama a označemím by byl taky lepší. Ale je fajn, že mábněkdo snahu to přiblížit i holkám.
No super tak teď už to konečně chápu a místo benzínu budu kupovat do nádrže oříšky aby měl veverčák pořádnej kroutící moment Jinak článek super. Jen tak dál těším se na další
Přiznám se,že z tohoto článku bych opravdu moc nepochopila,když chci o dané problematice něco vědět tak si o tom přečtu a pak to prodiskutuji/samozřejmě dělám chytrou/ s někým kdo mi to polopaticky vysvětlí.
mira008 - holkám vysvětlovat proč je v motoru olej?
zbytečné! každá holka přece ví, že když se něco v něčem pohybuje, tak to musí mazat, aby se to nezadřelo
Nebylo by lepší holkám vysvětlit, proč je v motoru olej a proč se vlastně mění, vzduchový filtr, svíčky, tlak v pneumatikách atd..? Moje ženská se divý, že dám za výměnu oleje litr, že je to zbytečný, že u kadeřnice by ty prachy využila líp.
dobrý
jen víc takových počinů, bez ohledu na trubičky bez schopnosti být nad věcí, dobře ty holka
Oceňuju snahu autorky, nápad přiblížit techniku holkám je naprosto super, ale provedení trošku pokulhává, no.
Skončil jsem u točivýho momentu, resp na konci jeho části. Nechci urazit ani naštvat autorku, ale než s veverkama bych to radši vysvětloval s grafama/obrázkama. Bylo by to líp vykoukatelný a nebylo by to nepřehledný...
Tahle forma je sice přijatelná, odlehčená a přenesená, ale o funkcích/významu jednotlivých věcí to asi moc nemluví.
Článek jsem nedočetl a už ani nedočtu (koneckonců - nejsem cílová skupina, je to napsaný pro motorkářky lze předpokládat, že Ty si to přečtou a nejspíš si i udělají představu, jak to všechno dohromady funguje )
no...
To jestli holky pochopěj zmatečný přirovnání veverek rozebírat nebudu. Mně to připadalo trošku zmatečný a kdybych nevěděl o čem je řeč, moudrej bych z toho asi nebyl, ale je to věc názoru.
o obsahu třeba jindy, ale co se formy týče... Vždyť to nemá ani hlavu ani patu, je to skok od tématu k tématu a vůbec to je guláš. Začínám mít pocit, že na m.cz může psát uplně každej cokoliv. Článek je přeci útvar publicistický, neměla by se držet nějaká úrověň?
Ještě by se slušelo vysvětlit že dvouveverčák nejede
hm... som sice povodne vyuceny automechanik, ale ked som sa snazil predstavit si toho "vevercaka" ako piest tak moja predstavivost dostavala slusne zabrat
a já si myslím, že to holka napsala celkem fajn
spš mi přijde, že se někteří neumí povznést, neumí být nad věcí a neumí se zasmát... tak není to spíš jejich problém? Každý z nich mohl udělat to samé, napsat článek o motorech pro holky (a podle těch řečí "určitě" lepší! ) ale...
A hlavně - článek je přece napsán holkou pro holky, takže může být v jejich jazyce a tomu přece my chlapi nemusíme vůbec rozumět
I když mám na tento obor papír, musím přiznat, že všude kolem roztrubuju, že tomu auto-moto moc nerozumím. Nijak zvláště se tomu nevěnuji (a nikdy nevěnoval) i když jsem schopen na většinu problému jak na skutru, tak autě přijít sám a taky si většinu těchto závad opravit. Je možné, že právě proto mi tento článek nijak zvlášť špatným směrem zavádějící nepřipadá a s tím co jsem v hlavě do teď měl mi to nijakou neplechu nenadělalo.
Já pisatelku chválím za to, že se do takových článků pouští a dává si práci s tím to ženskému pokolení vysvětlit. Jak už tady někdo v komentářích psal - je to jen vysvětlení a pokud bude mít některá zájem vše pochopit, sama se do toho pustí a bude si to vše kolem hledat tak dlouho, dokud to nepochopí.
Každopádně si myslím, že kdyby nějaký chlap dostal odvahu pustit se do vysvětlení takových technických věcí holkám a napsal podobný článek, tolik lidí by se do debaty nevložilo a už vůbec by se do něj toliko opačného pohlaví nepustilo.
Hodně studií dokázalo, že ženské přemýšlejí úplně jinak, než chlapi, tak třeba to po "svém" chápou a jiným to jasné být nemusí. Hold každý se na vše koukáme jinak a tím pádem máme na věci rozdílné názory. Čabas pánové a dámy
holka:Asi chápu tvojí snahu a beru článek jako záslužnej počin.Je to jenom kapánek kostrbatě napsaný a naráží to dle mě na takovou drobnost:technickej zájem naprostý většiny motorkářek končí u popsání základních parametrů jejich moto,než aby se dopodrobna zajímaly jak se kde co hýbe a tý techničtěji založený menšině veverčák stačit nebude.
Soudce:sme se do těch výpočtů nějak zahrabali ne? Nemusim slovíčkařit a z článku jsem to pochopil.
jestliže tu někdo operuje tím," že to má být pro holky a laiky";"že nejde o CVUT skripta"; "že jsme šťouralové" ...já tvrdím, že právě pro lidi, co nemaj o motorech ani páru, je zmateně napsanej článek jako záčátečnický informace asi to nejhorší jak si zasemenit zmatek v hlavě hned na počátku poznání.(Tedy ve finále " víme vše...a to, že nevíme nic)
až na ty veverčáky dobrý... ale ti veverčáci jsou matoucí
Teda pánové, tolik kritiky bych tu nečekala. Dle mě je to hezky a vtipně napsané. Jen pochybuju, že to některé dámy stejně pochopí. Sama mám automobilní školu a popravdě asi nemít toto vzdělání, tak mi to tak vtipné nepřijde a vůbec bych nevěděla o čem je řeč Já jsem se bavila a líbí se mi to a pokud vám ne, tak zkuste napsat něco lepšího Ať žije veverčák
Jednoznacne za 1. Clanek celkem pekne popisuje neco, co byva holkam vetsinou skryto. Pro dementy, co si leci nejake komplexy, a delaji ze sebe navrhare motoru bych chtel podotknout, ze tento clanek neni urcen motorovym konstrukterum, ale zastupcum nezneho pohlavi s jasnou snahou o vysvetleni nasich nepochopitelnych zkratek, pojmu a hlavne snahou o priblizeni tohoto sveta i tem, co do nej nevidi.
ZZR1200 - Souhlasim, a jsem taky moc rad za tenhle serial clanku. Drzim palce, at to pokracuje!