yamaha_demo_tour




Dvoutakt nebo čtyřtakt?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Itall (10) napsal 19.09.2014 v 15:07

2T a 4T mají každý své výhody a nevýhody, pro každého jezdce hlavně dle jeho hmotnosti je potřeba vybrat vhodný objem motoru, to celkem jde, a také tvrdost pérování, to už je horší. A dle jeho libosti konkrétní motocykl, teď nemyslím jestli je Sparťan nebo Slávista, ale mám na mysli to, že jednotlivé motorky se dost liší a nevyhovuje každému všechno ohledně charakteristiky motoru, hmotnosti, pérování, geometrie. Na něco se dá zvyknout, na něco ne. Já jsem měl vždy dvoutakt 250 ccm, páč je to jednodušší na údržbu a, co jsem slyšel od čtyřtaktářů ceny za servis, tak mnohem levnější na provoz. Na životnost dílů méně choulostivé. Třeba Honda CRF450 by se mi na motor líbila, narozdíl od Yamahy 450, která jede nesmyslně, i enduro zbytečně odspoda. Honda je přívětivější s logickým vzrůstem výkonu, jede skoro sama . Enduro Yamaha 400 bylo podobně příjemné. Příjemnější svezení může být na 4T, pokud se dobře vybere. Ale na "mít to doma" jsem vždy vybral 2T, z ekonomických důvodů.

Ovy86 (13) napsal 15.09.2014 v 11:07

https://www.youtube.com/watch?v=hV3LImCslpo

Davilak (-1) napsal 08.09.2014 v 10:37-3

Já vždy myslel, že 4t se v motosportu prosazuje jen díky tlaku ekologů a ochránců zbytku přírody. Osobně nevidím žádnou výhodu pro 4t při stejném objemu motoru. Dělat ještě 2t se vstřikovanim místo karbecu ideální.

Fusioon (-19) napsal 07.09.2014 v 17:25-1

KTM s nalepkami

siven (1) napsal 14.07.2014 v 22:08+1

Za mě určitě 2-takt . Již jezdím jako hobík, jezdil jsem 20let 2takty, vyzkoušel jsem YZ450F, po 4letech s YZ450 jsem se opět navrátil k YZ250 2takt, již bych neměnil .

buket (0) napsal 13.06.2014 v 14:09

Docela hustý ceny nechtěl bych s nima nic mít společnýho a mám 550 husara a jediný co zatím vím že stačí po 130 mth na rozvody a jinak kluky z husabergu vidět nemusím.

Koštěbuch (0) napsal 03.06.2014 v 07:24-1+1

Dominátor to je fakt best hláška tu si musím zapamatovat

DOMINATOR (1260) napsal 02.06.2014 v 13:55+6

život je přílíš krátky abych čekal 4 doby

yamaharider (27) napsal 02.06.2014 v 04:36+3

kdyz nebudu resit finance tak 4takt je takovej hodnejsi a je na nem prijemnejsi svezeni..ale kdo umi jet dvoutakta tak se na nem urcite vic pobavi je muj nazor :)

bmw3987 (4) napsal 30.05.2014 v 21:33+2

menit piest po 20mth?
u nas by to každy rychlo zodral a predal

prackarr (1) napsal 30.05.2014 v 19:28-8+4

říct, že je lepší dvotakt proto, že má levnější opravy je pitomost. Jezdím snad proto, že mě to baví a tak vybírám podle toho, co mi víc sedí a ne podle toho, co je levnější,ne?

ullw (-277) napsal 30.05.2014 v 17:03-1+2

za mě dvoutakt 250-300ccm -ceny oprav jsou úplně jinde a navíc to i víc vydrží

RenekD (47) napsal 30.05.2014 v 15:16+2

No třeba to metro dělá tak: karter zavari, ojnici srovná ve sveraku, kliku rozlisuje bruskou a následně slepí, vačky vezme smirglem, ventily dopasuje z avie, pist popravi louhem, spojka není potřeba protože místo převodovky dá variator a je to...

iVlada (80) napsal 30.05.2014 v 13:31+2

Všem díky za komentáře

Klidně pište svoje zkušenosti a své postřehy co se servisu týče...

Snuff> jsem na tom stejně, moje ideálni enduro je 2T 250 a MX 4T 250

metro> jsem rád, že ses dobře pobavil můžeš dát nějaké svoje zkušenosti se servisem a napsat, co je v textu vyloženě mimo mísu? Díky!

SojkinXR6R (22) napsal 30.05.2014 v 13:04+2

pěknej článek, taky sem měl tu čest řešit tyhle pro/proti a pak to dopadlo tak, že sem na předváděcím dnu rosekal Berga TE 125, následovalo odkoupení za slušný peníz a tim odstartovala moje 2T ,,kariéra :D " Berg šel na 120mth /s pův. pístem!!/ do světa, následovala 300exc a ted 250 a můžu říct že ničeho nelituju ! V garáži trucuje XR600 takže když je chuť ...

sirr (55) napsal 30.05.2014 v 11:17+1

Metro-a z jakejch cen myslis ze by mel odbornej clanek vychazet nez z origo katalogu?Kazdej nema pristup k nakupni cene (replik dilu) a jeste nejlepe bez DPH .
Vzdy zalezi co to odprdne, pokud ti ojnice z karteru poda ruku u 4t a je KO hlava,valec,ventily,vacky,klika,pist,ojka a nakej ten karter... je oprava i okolo 90tis.Takhle se ti to podari 2 krat do roka a jsou vsichni spokojeny...

metro (1) napsal 30.05.2014 v 10:35-1+2

Když jsem četl "servis" musel jsem se smát, jde vidět, že článek psal odborník co má spoustu zkušeností, taky mě pobavilo že go motoru na 4T stojí 40000kč a 2T 15000kč. Pokud to někdo dá tak to si servis mne ruce

Snuff (33) napsal 30.05.2014 v 10:04-1+1

Fajn test.

Osobně preferuju 2T motory pro endura a na motocross zase 4T.

sirr (55) napsal 30.05.2014 v 06:27

Ono to vypliva z koncepce motoru, je jasny ze 4t ma podstatne vic pohyblivejch casti.Proto je go motoru podstatne drazsi!

Joraell (3) napsal 30.05.2014 v 06:25+5

Pěkný článek. Střídám celkem pravidelně 2t a 4t a dle mě to jde ruku v ruce s vývojem jezdce a závodů/vyjížděk jakých se účastní. Ale co můžu s jistotou říct, je že vždy po přesednutí z 4t na 2t se člověk jízdou mnohem více zabaví.

blejdamint (8) napsal 30.05.2014 v 02:11+5

Hezký testík, to my starší kosi už víme že 2-takt je The Best,akorát jedna připomínka a to myslím zcela zasadní. Mělo by tu být uvedeno kolik stojí udělat motor na 2-takt/4- takt.Tabulka kolik stojí přední blatník na 2/4takt se my zdá velice zcestná,opravíme to u 2taktu uděláš motor za 15tis a 4 taktu za 40tis a to tu mělo být řečeno,howk. A cvajtaktu do mé smrti velká poklona, to jsou ty správné motory

sirr (55) napsal 29.05.2014 v 21:15+1

Dobre a vecne napsane! ..

srsen600 (20) napsal 29.05.2014 v 19:54-2+4

Škoda , že Huska nenabízí TE 200

bikerjarys (2) napsal 29.05.2014 v 16:11

jako hobík ,,drtím,, už čtvrtou sezonu 450EXC a spokojenost :) je pravda, že kdyby vážila míň tak bych byl radši..šilhal sem po 300EXC ale po ujetí lesem cca 2km mi tak nakopala zadek a žebra že to ještě teď cítím :D

XTeZeto (80) napsal 29.05.2014 v 15:43+3

v dobách,kdy se po stráních proháněli hlavně 2T bylo podstatně míň nas.aných místních domorodců a chalupářů.

maestro (88) napsal 29.05.2014 v 15:04-1+1

2 stroke + 2 wheels = 4 ever

eRiCZEch (-8) napsal 29.05.2014 v 14:49

já mám 250 EXC starou bábu a na ničem jiném jsem ještě nejezdil... takže těžko soudit, ale z doslechů bych rád vyzkoušel časem 2T. každopádně jsem se svým strojem spokojen až až :)

Newton (16) napsal 29.05.2014 v 14:48+1

Osobně bych jako naprosté motokrosové netáhlo bral motokros 300 ccm dvoutakt, ale více naladěný do endura. (větší setrvák, trošku ubraná výkonová špička) Ostrý 2T pro hobíky opravdu moc není. Teď mám CRF 450R a občas je šichta to udržet. Pořád mi, ale přijde příjemější a hodnější než ostrá 250 2T.

SirIndy (56) napsal 29.05.2014 v 14:19-1+3

Pist na 250 za 9000 Kč, no to me poser

DOMINATOR (1260) napsal 29.05.2014 v 12:53-1+3

Super článek věčné téma to se neohraje je pravda že jak začla era vše na 4t taky jsem podlehl, ale osobně jsem se rchle dopracoval spět k 2t a to se už nezmění za mě 2T




TOPlist