Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Cherokee: přesně jak někdo napsal, používej raději zdravej rozum než bláboly kdejakých úředníků. Motorkář musí při pádu klouzat a ne do ničeho přímo narazit. Je úplně jedno jestli to má profil do S či do X nebo Y, zkus si trefit v maličký rychlosti slabej a pružnej stromek a uvidíš. U těhle svodidel jde v prvé řadě o úsporu materiálu a také o to, aby se nemusely rozšiřovat komunikace. Tak si to přeber a pokud ti to nedocvakne tak do toho v blbý třicítce napal a pak povídej. Nazdar!
podle mě jsou pro motorky nebezpečné oboje(jak jinak) //www.proznak-ova.cz/images/R48_01.JPG pokud letím do sloupku svodidel.Pokud bych si měl vybrat zda do plochy svodidla či lana,tak určitě klasické svodidlo.Pro auta je podle mě taky lanové nebezpečnější,protože se auto po nárazu hned roztočí kolem sloupku lan zpět do lanového svodidla.Od normálních svodidel má šanci na vrácení zpět do vozovky s menší škodou.Úhel nárazu je samozřejmě rozhodující.Nevím jak jsou na tom s pevností,ale TIR prolítne oboje.
Michal >> tak ten idiot sem byl ja.A nez zacnes kricet tak si o tom opravdu neco zjisti...<br />
Cituji "Při návrhu sloupků lanových svodidel bylo myšleno i na motocyklisty a výrobce navrhl profil sloupku "S", který je snadno deformovatelný nejen vozidlem, ale částečně i například tělem havarujícího motocyklisty." <br />
<br />
Z cehoz podle mne jasne vyplyva ze jsou bezpecnejsi nez svodidla stavajici
To Libuna Welká: musím se připojit ke kolegům z Motoráje. Žádný kontakt z vaší strany neregistrujeme. Stránky MACR moc věrohodně nepůsobí, nikde není uvedena právní forma vaší organizace ani zdroje jejího financování. Stránky zatím obsahují dva fejetony na téma bezpečnosti a prosbu o sponzorské příspěvky. Jsem rád za kohokoli, kdo se angažuje v otázce zlepšení bezpečnosti, ale tvůj příspěvek z mailové adresy indiánského velkého ducha mi moc přínosný nepřipadá. Ozvi se na mail, vašim aktivitám rádi poskytneme publicitu, pokud námbudou připadat reálné a užitečné.
Jakej idiot tady mohl napsat,že sou lana bezpečnější než klasický svodidla. Jo,vyšlo to v testech někde v zahraničí,ale to bylo na auta a itak tomu nevěřím.Každej den sem jezdil do Ostravy a vím, jak za Jičínem dopadla auta,která do nich vlítla. Měla úplně rozpáraný plechy a lana kolikrát byli utržený.Nevím jak je to u hradce,ale aspoň u toho Jičína vím,že kdybych tam v zatáčce slítl,tak mě buď ty lana nařežou pro urnu nebo mě doválí auta v prostisměru kam až se dostanu
Napsal jsem mail na Ředitelství silnic a dálnic ČR s dotazem ohledne lanovych svodidel.TO co mi odepsali mne celkem zarazi (svodidla se proste na motorky netestuji jinymi slovy jsme jim ukradeny ;) )<br />
Tady je ten mail co mi poslali<br />
...........................................<br />
Dobrý den.<br />
<br />
Testy lanových svodidel /ani žádných jiných záchytných zařízení/ na náraz motocyklu se neprovádí. Obecně jsou lanová svodidla pružnější a mnohem více "ohleduplnější" při nárazu než svodidla ocelová nebo betonová. V případě motorkářů však určitě bude záležet na úhlu nárazu a výškové polohy osoby vůči svodidlu. Pro motorkáře lze považovat za nebezpečná všechna svodidla.<br />
<br />
Ing. Otakar Vacín <br />
Provozní ředitel<br />
Ředitelství silnic a dálnic ČR<br />
Čerčanská 2023/12, CZ-140 00 PRAHA 4<br />
Tel.: 241 084 404<br />
www.rsd.cz otakar.vacin@rsd.cz
Libuna: můžeš napsat o která motorkářská periodika jde konkrétně? Myslí, že je to velmi důležité téma a tato periodika by se tím měla zaobírat jako první. Dík
HM tak ještě k těm svodidlům.Nebo spíše zábradlí u kruháče v Trutnově.Pokud vjíždíš na kruháč u nás,musíš vjet do kruháče počkat jestli něco jede a nechat se následně srazit.To mohl vymyslet jen debil.Prostě nechápu.
JJ ty lanovy svodidla jsou i u nas, dokonce do nich nekdo na motorce vlitnul. Lana sice ohnuty od narazu jako prase, ale teda vydrzeli a nepraskli. O tom co se stalo s motorkarem vypovida kriz s prilbou opodal.
pěkný článek , to biker: MD se může vymlouvat v klidu dál, když si uvědomíš náklady na mýtný systém a totálně podělaně uzavřeně smlouvy s Kapschem, je z toho člověku na blití a bude trvat X let aby si ten system vydělal alspoň sám na sebe , naděláme holt h...
jj, myslím, že je to na nás, abychom trošku zapracovali na tý naší správě ... i když i mě už se nechce s nikým moc mluvit a nikoho moc přesvědčovat, zvlášť úřadníky, kteří neví, kdo je klient a kdo prodavač, a takových je nás asi většina. O to víc rád podporuji a zviditelňuji ty kluby, které se snaží pro nás něco udělat. Byli-li jste na minulém Motocyklu, byli tam i Black Dogs (//www.blackdogscz.com), ti jsou super a taky dělali nějakou kampaň za lepší svodidla a vodorovná značení ... každej sraz by si měl vzít alespoň jedno motto v tomto smyslu a z každýho by mohla bejt petice na místní správu silnic či jak se to dnes jmenuje ... vlastně přímo krajskýmu hejtmanovi, ten se podvoluje tlaku voličů líp a má rozhodovací pravomoce v tomto směru. Tak ať se nám to zlepší a třeba mezi Jičínem a Hradcem zmizej ty kráječe motorkářů u v dělícím pruhu, abychom do Lužan dojeli OK. Redakci pěji chválu, otevřela dobré téma. Mirek.
Bezpečnost je samozřejmě důležitá. Nic se nemá ale přehánět. Např. svodila se těžko vyřeší k naprosté spokojenosti všech (nemyslím lana, ty jsou vražedný pro každého). Musejí udržet kamion, moc neobouchat motorkáře a vyhovovat údržbě. Tam musí být kompromis vždycky. <br />
U mašin bych to vůbec nepřeháněl. Když chci někam vyloženě bezpečně dojet, tak si koupím novou plechovku, nasadím klobouk a šedesátkou vyrazím k cíli. Motorka nebude nikdy vzorem bezpečnosti a nikdo to po ní asi ani nechce - byla by to pak dost nuda. Pořád se řeší technická stránka věci. Přišlo by mi jednoduší, kdyby přestal být řidičák nárokovou položkou - dostane ho každý kdo zaplatí (to samozřejmě neplatí jen pro motorky, stačí se podívat na "profesionáli"). Než vymýšlet takové ptákoviny jako je airbag na mašině, mi příjde rozumější dokopat autoškoly ke kvalitní výuce a z policajtů udělat spolek co řidičům pomáhá a ne je jenom buzeruje.
Zajímavé.Kdoví kdy se do toho čeští silničáři pustí? Asi v budoucnu kdy pro mne bude celý svět jen sci-fi.Vynakládají se miliardy na golfová hřišťátka pro pány ale aby pár miliard vrazily do bezpečných silnic toho se asi nedočkáme.To se na silnici hodí záplata s živičným nátěrem,na kterou bych já osobně spadnout nechtěl,a s prvním ochlazením tyto záplaty lezou ven no takže na jaře na vás čeká milé překvapení v podobě hluboké díry.Taky paráda.A co vodorovné značení? O tom ani nemluvim,natož miniaturní kruhové obězdy třeba u nás v Trutnově,kde se nevytočí autobus.Takový kruháč není pro plynulost dopravy ale rovnou ji zastaví.Ty lidi kteří to schvalují bych nechal okamžitě zavřít za obecný ohrožení.Takže hezkej článek ve kterým jsem se dost dověděl ale u nás nezbývá nic než jezdit a DOUFAT že se nic nepřihodí.
Poučné a vzdělávací. Těším se na pokračování <br />
Hlavně aby se taky něco z těch užitečných věcí zavádělo i u nás, ne jako ty lanový svodidla. To moh navrhnout a schválit jen totální ........!
Cherokee: přesně jak někdo napsal, používej raději zdravej rozum než bláboly kdejakých úředníků. Motorkář musí při pádu klouzat a ne do ničeho přímo narazit. Je úplně jedno jestli to má profil do S či do X nebo Y, zkus si trefit v maličký rychlosti slabej a pružnej stromek a uvidíš. U těhle svodidel jde v prvé řadě o úsporu materiálu a také o to, aby se nemusely rozšiřovat komunikace. Tak si to přeber a pokud ti to nedocvakne tak do toho v blbý třicítce napal a pak povídej. Nazdar!
podle mě jsou pro motorky nebezpečné oboje(jak jinak) //www.proznak-ova.cz/images/R48_01.JPG pokud letím do sloupku svodidel.Pokud bych si měl vybrat zda do plochy svodidla či lana,tak určitě klasické svodidlo.Pro auta je podle mě taky lanové nebezpečnější,protože se auto po nárazu hned roztočí kolem sloupku lan zpět do lanového svodidla.Od normálních svodidel má šanci na vrácení zpět do vozovky s menší škodou.Úhel nárazu je samozřejmě rozhodující.Nevím jak jsou na tom s pevností,ale TIR prolítne oboje.
Michal >> tak ten idiot sem byl ja.A nez zacnes kricet tak si o tom opravdu neco zjisti...<br />
Cituji "Při návrhu sloupků lanových svodidel bylo myšleno i na motocyklisty a výrobce navrhl profil sloupku "S", který je snadno deformovatelný nejen vozidlem, ale částečně i například tělem havarujícího motocyklisty." <br />
<br />
Z cehoz podle mne jasne vyplyva ze jsou bezpecnejsi nez svodidla stavajici
To Libuna Welká: musím se připojit ke kolegům z Motoráje. Žádný kontakt z vaší strany neregistrujeme. Stránky MACR moc věrohodně nepůsobí, nikde není uvedena právní forma vaší organizace ani zdroje jejího financování. Stránky zatím obsahují dva fejetony na téma bezpečnosti a prosbu o sponzorské příspěvky. Jsem rád za kohokoli, kdo se angažuje v otázce zlepšení bezpečnosti, ale tvůj příspěvek z mailové adresy indiánského velkého ducha mi moc přínosný nepřipadá. Ozvi se na mail, vašim aktivitám rádi poskytneme publicitu, pokud námbudou připadat reálné a užitečné.
Jakej idiot tady mohl napsat,že sou lana bezpečnější než klasický svodidla. Jo,vyšlo to v testech někde v zahraničí,ale to bylo na auta a itak tomu nevěřím.Každej den sem jezdil do Ostravy a vím, jak za Jičínem dopadla auta,která do nich vlítla. Měla úplně rozpáraný plechy a lana kolikrát byli utržený.Nevím jak je to u hradce,ale aspoň u toho Jičína vím,že kdybych tam v zatáčce slítl,tak mě buď ty lana nařežou pro urnu nebo mě doválí auta v prostisměru kam až se dostanu
Napsal jsem mail na Ředitelství silnic a dálnic ČR s dotazem ohledne lanovych svodidel.TO co mi odepsali mne celkem zarazi (svodidla se proste na motorky netestuji jinymi slovy jsme jim ukradeny ;) )<br />
Tady je ten mail co mi poslali<br />
...........................................<br />
Dobrý den.<br />
<br />
Testy lanových svodidel /ani žádných jiných záchytných zařízení/ na náraz motocyklu se neprovádí. Obecně jsou lanová svodidla pružnější a mnohem více "ohleduplnější" při nárazu než svodidla ocelová nebo betonová. V případě motorkářů však určitě bude záležet na úhlu nárazu a výškové polohy osoby vůči svodidlu. Pro motorkáře lze považovat za nebezpečná všechna svodidla.<br />
<br />
Ing. Otakar Vacín <br />
Provozní ředitel<br />
Ředitelství silnic a dálnic ČR<br />
Čerčanská 2023/12, CZ-140 00 PRAHA 4<br />
Tel.: 241 084 404<br />
www.rsd.cz otakar.vacin@rsd.cz
Libuna: můžeš napsat o která motorkářská periodika jde konkrétně? Myslí, že je to velmi důležité téma a tato periodika by se tím měla zaobírat jako první. Dík
skoda ze tu nejsou videa nebo jsem slepej
Naše cesty spjejí k tomu,že si každej bude kupovat endura!! Jakej tu mame hnusnej povrch!!!
HM tak ještě k těm svodidlům.Nebo spíše zábradlí u kruháče v Trutnově.Pokud vjíždíš na kruháč u nás,musíš vjet do kruháče počkat jestli něco jede a nechat se následně srazit.To mohl vymyslet jen debil.Prostě nechápu.
JJ ty lanovy svodidla jsou i u nas, dokonce do nich nekdo na motorce vlitnul. Lana sice ohnuty od narazu jako prase, ale teda vydrzeli a nepraskli. O tom co se stalo s motorkarem vypovida kriz s prilbou opodal.
pěkný článek , to biker: MD se může vymlouvat v klidu dál, když si uvědomíš náklady na mýtný systém a totálně podělaně uzavřeně smlouvy s Kapschem, je z toho člověku na blití a bude trvat X let aby si ten system vydělal alspoň sám na sebe , naděláme holt h...
Mate pravdu.Taky ty svodidla jsou smrti pro motorkare.Uz jen autem to vypada docela dost nebezpecne.Jinak peknej clanek,zaujimavej
jj, myslím, že je to na nás, abychom trošku zapracovali na tý naší správě ... i když i mě už se nechce s nikým moc mluvit a nikoho moc přesvědčovat, zvlášť úřadníky, kteří neví, kdo je klient a kdo prodavač, a takových je nás asi většina. O to víc rád podporuji a zviditelňuji ty kluby, které se snaží pro nás něco udělat. Byli-li jste na minulém Motocyklu, byli tam i Black Dogs (//www.blackdogscz.com), ti jsou super a taky dělali nějakou kampaň za lepší svodidla a vodorovná značení ... každej sraz by si měl vzít alespoň jedno motto v tomto smyslu a z každýho by mohla bejt petice na místní správu silnic či jak se to dnes jmenuje ... vlastně přímo krajskýmu hejtmanovi, ten se podvoluje tlaku voličů líp a má rozhodovací pravomoce v tomto směru. Tak ať se nám to zlepší a třeba mezi Jičínem a Hradcem zmizej ty kráječe motorkářů u v dělícím pruhu, abychom do Lužan dojeli OK. Redakci pěji chválu, otevřela dobré téma. Mirek.
Bezpečnost je samozřejmě důležitá. Nic se nemá ale přehánět. Např. svodila se těžko vyřeší k naprosté spokojenosti všech (nemyslím lana, ty jsou vražedný pro každého). Musejí udržet kamion, moc neobouchat motorkáře a vyhovovat údržbě. Tam musí být kompromis vždycky. <br />
U mašin bych to vůbec nepřeháněl. Když chci někam vyloženě bezpečně dojet, tak si koupím novou plechovku, nasadím klobouk a šedesátkou vyrazím k cíli. Motorka nebude nikdy vzorem bezpečnosti a nikdo to po ní asi ani nechce - byla by to pak dost nuda. Pořád se řeší technická stránka věci. Přišlo by mi jednoduší, kdyby přestal být řidičák nárokovou položkou - dostane ho každý kdo zaplatí (to samozřejmě neplatí jen pro motorky, stačí se podívat na "profesionáli"). Než vymýšlet takové ptákoviny jako je airbag na mašině, mi příjde rozumější dokopat autoškoly ke kvalitní výuce a z policajtů udělat spolek co řidičům pomáhá a ne je jenom buzeruje.
Zajímavé.Kdoví kdy se do toho čeští silničáři pustí? Asi v budoucnu kdy pro mne bude celý svět jen sci-fi.Vynakládají se miliardy na golfová hřišťátka pro pány ale aby pár miliard vrazily do bezpečných silnic toho se asi nedočkáme.To se na silnici hodí záplata s živičným nátěrem,na kterou bych já osobně spadnout nechtěl,a s prvním ochlazením tyto záplaty lezou ven no takže na jaře na vás čeká milé překvapení v podobě hluboké díry.Taky paráda.A co vodorovné značení? O tom ani nemluvim,natož miniaturní kruhové obězdy třeba u nás v Trutnově,kde se nevytočí autobus.Takový kruháč není pro plynulost dopravy ale rovnou ji zastaví.Ty lidi kteří to schvalují bych nechal okamžitě zavřít za obecný ohrožení.Takže hezkej článek ve kterým jsem se dost dověděl ale u nás nezbývá nic než jezdit a DOUFAT že se nic nepřihodí.
Poučné a vzdělávací. Těším se na pokračování <br />
Hlavně aby se taky něco z těch užitečných věcí zavádělo i u nás, ne jako ty lanový svodidla. To moh navrhnout a schválit jen totální ........!