yamaha_demo_tour




Automatické převodovky na motocyklech

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mikni (103) napsal 20.03.2013 v 15:35+1

...pro všecny ty nesouhlasný výkřiky si vzpomínám,když na první motorky přidělali el.starter,tak jsme se mohli posrat že už to neni motorka a kde jsme teď

ladikalukas (0) napsal 30.01.2013 v 19:57

Je to blbost podle mě. Totálně už se tomu nemůže říct motorka. Jestli se to vysere kdo bude furt dávat těžký peníze do tohodle. Ale abych neměl jen zápornou odpověď nemůžu říct že by to bylo špatný na cestování. Ale je zajímavé si to přečíst a pochopit ;)

onso (5) napsal 06.12.2012 v 19:01

automatická převodovka, kontrola trakce, ABS, čudlíky na přehazování kvaltů? vždyť to bere duši stroji.. jediná elektronika, kterou uznávám je PowerCommander, jinak vše od OFF módu.. při představě, že mi elektronika nepodkopne kvalt, protože si ta krabička zrovna myslí, že mám moc velký točky a já se budu řítit do průseru a budu potřebovat co nejvíc brzdit i motorem, mě zvedá chlupy na zádech.. kde jsou ty krásný okamžiky, kdy se v zatáčce při podřazení mašina kroutí jak had a ty v polodriftu lížeš kolenem asfalt.. zase skútráci by bez toho variátoru byli v kýblu, ale je skútr vlastně mašina? :D

deep-sk (474) napsal 06.12.2012 v 12:52+1

Trejsíč: ono zasa netreba vsetky tieto vydobytky modernej techniky hadzat do jedneho kosa...
uznavam ze "automaticka" prevodovka je luxus, ale porovnavat to napr. s kontrolou trakcie nie je moc na mieste... ano, kedysi sme to nepotrebovali, ale nalejme si cisteho vina, kedysi nemali cestovne endura alebo bezne cestovne masiny vyse 150 koni... a mozem povedat z vlastnej skusenosti ze jazdit so 160 konovou motorkou po meste v dazdi bez ABS a trakcnej kontroly je dost odrzku...
ano, da sa to... isiel som tak neraz... ale chce to fakt hromadu sebaovladania, pozornosti a myslenia dopredu... a aj tak sa mi sem tam stalo ze som sa skoro dosral ked mi ustrelilo zadne kolo na nejakom vsivavom prechode pre chodcov alebo inej pomalovanej casti vozovky ktora sa aspon tu na Slovensku za dazda smyka jak teflonova panvica...

alexa7 (101) napsal 05.12.2012 v 22:53

Ja teda neviem, že načo to treba stále "hladiť" ja som si kupil motku kde cítim ten motor, musím to ovládať, jazdím podla nálady...takéto k.k.tiny patria do auta.
Určite to funguje dobre ale tie vecičky zoberu motke to prečo je motorka motorkou.

Trejsíč (17) napsal 05.12.2012 v 18:26

To : rrss ... nejdříve jenom na okraj. Mám naháče (HONDA CB 1000R) a nechtěl bych ho s automatem! Tuhle motorku mám na ježdění a né na "vožení se"! Ztracený závod kvůli ohnuté řadičce je opravdu k smíchu. To je pseudoargument! Taky musím souhlasit, že halda elektroniky a dalších serepetiček zabíjí motorku takovou, jakou ji všichni milujeme!!! Mechanika bude vždycky spolehlivější, než elektronika, která vlastně jenom dělá to, co má v programu bez ohledu na to co chceš Ty. Bohužel je takových věcí čím díl víc a také čím díl míň záleží na tom, jaký jsi pilot, protože spousty věcí dělá ta elektroniky za Tebe. ABS, kontrola trakce, elektronické podvozky a já nevím co ještě. Bojím se chvíle, kdy budeme pouhými pasažéry, jako se to stává v autech... Nějak jsme se rozkecal

charlie.vtx1800 (38) napsal 05.12.2012 v 16:01

to bledemon - jo, ta podivnost s hydrodynamickým měničem se jmenuje Hoss Boss

Alesvf (35) napsal 05.12.2012 v 15:21+1

na cesťákách se to určo chytne musí to bejt pohodlíčko ale pro mě musí motka vydávat rány při řazení,škubat,vybrovat a vlnit se v zatáčkách ať vím že jedu

bledemon (126) napsal 05.12.2012 v 11:44

pěkný, už chybí jen hydrostatická podivnost honda dn-01 a už někdo napasoval "autařský" hydrodynamický měnič třeba do choppera?

deep-sk (474) napsal 05.12.2012 v 11:12

mal som moznost jazdit s VFR 1200 vo verzii DCT a rozhodne ma to nepresvedcilo... Ako sa chova druha generacia DCT ktora sa montuje od minuleho roku som este neskusal, ale vraj by to malo byt ovela lepsie... aj tak by som si ale motorku s DCT zatial asi nekupil...

SirIndy (56) napsal 05.12.2012 v 11:12

"tyto systémy mě zaujali"

rrss (0) napsal 05.12.2012 v 10:56

trajsiči, několikrát jsem absolvoval třítýdenní výlet po USA v autě s automatem, různé typy a žádné z nich bych si nekoupil, až u Camara v té sociální verzi 3.6L 323 šemíků mi přestávalo vadit, že to nejede a cuká, protože k tomuhle typu auta to zrovna docela patří. A celé to přebila stažená střecha
Ano, možná máš jiný názor, bližší k většinovému, že ke sporťáku automat nepatří, ale já už vysvětlil, proč jen u téhle káry mi automat nevadil. U střední a nižší třídy vede vždy k tomu samému - neumí řadit, neumí vyjet kopec (podřazuje pozdě a často o dva stupně úplně zbytečně).
Vrať se prosím na začátek, k článku, a vysměj se spolu se mnou původnímu tvrzení, že někdo ztratil závod kvůli ohnuté řadičce. Ano, stává se to, ale všichni dobře víme, co se stává takové značce jako BMW u posledních elektronikou přecpaných modelů. Řadička bude vždy spolehlivější než tuna elektroniky a plastové čudlíky. Povíme si to za 100 let, až budou stále jezdit bugatky a fordy T, zatímco ze současné produkce už nic.

shadow_7pade (25) napsal 05.12.2012 v 10:38

clanok fajn,mne sa aut.prevodovky nepacia,popiera to vlastnu podstatu bajku,co je to masinu bez kvaltovania? (ZTP maju vynimku)

SpikeMT (19) napsal 05.12.2012 v 10:22+1

BMW používá synchronizovanou (synchromesh) převodovku se šikmými zuby (menší hlučnost a lepší přenos točivého momentu) a i to řažení bez spojky je možné, když je ve výbavě Quickshift Automatická řešení určitě mají smysl na cestovních motorkách a motorkách do města, ale pořád si to nedovedu představit na naháči, motardu a supersportu. Na MX motorce už jsem vyzkoušel automatickou spojku Rekluse ... a musím říct, že to je pecka. Hlavně když si ustelu, tak to nechcípne, nemusím se pak vyčerpávat a ztrácet čas nakopáváním ... ale co je důležité ... ta spojková páčka tam pořád je, takže si na ní lze kdykoliv hrábnout a vyspojkovat si to po svým.

Mig_35 (345) napsal 05.12.2012 v 10:07

Někdo mi říkal, že se té FJR vypínají při jízdě dva válce, je to pravda? Jinak automaty, hlavně u cestovních motorek vítám...

Trejsíč (17) napsal 05.12.2012 v 10:05+1

Docela by mne zajímalo, kolik z diskutujících anejen na tomto fóru mají vlastní (a to podtrhuji) zkušenost s jízdou na takto vybaveném bajku. Já to zkusil na VFR 1200 a i když motorka jako celek není právě můj šálek kávy, po asi hodinové zkušební jízdě po městě a okreskách jsem musel chca nechca uznat, že se mi ten automat (pardon dvouspojková převodovka) začal líbit a dovedl bych si ho na mašině představit. Takže za mne pochvala inženýrům...

Dovi (90) napsal 05.12.2012 v 08:44

 
rrss>

BEREŠ DROGY ??
 

DemolitionDave (112) napsal 05.12.2012 v 08:22

Super článek

Opl (59) napsal 05.12.2012 v 08:21

No není nad to,když člověk řadí u BMW a nebo ještě líp u Urala.To se ozývají krásné rány... Taky jsem si myslel,že není nad ruční řazení u auta.Teď mám automat a paráda.
Takže

rrss (0) napsal 05.12.2012 v 08:07-4+2

Někdo přišel kvůli ohnuté řadičce o první místo? No tak to až se mu zabahní nebo rozkřápnou a přestanou fungovat tlačítka řazení, to bude teprv nasra.ej
"Na základě těchto informací vypíná spojku a při přeřazení na vyšší stupeň dokonce upravuje zapalování, aby přeřazení bylo co nejhladší. V zájmu ochrany motocyklu vám řídicí jednotka nepodřadí, pokud by to znamenalo přetočení motoru" - ano, při podřazování už žádné střílení do výfuku, které zabíjelo malá ptáčata v příkopech a ničilo křehkou psychiku dětí v okolních mateřských školkách.
Teď už jen zakázat pneumatiky a s holýma ráfkama jezdit po kolejích - to je také revoluční novinka, světlá budoucnost a při pohledu na silnice jediná možnost dalšího rozvoje, který nás dovede až do šťastných komunistických zítřků.

Zoido (0) napsal 05.12.2012 v 07:14

Když jsem v autoškole dělal zkoušky tak tam jedna slečna vysvětlovala zkušebnímu komisaři, že převodovka slouží k regulaci hlučnosti motoru. Když vydává divné zvuky tak se musí řadit... Ani nevím proč musela zkoušku opakovat...

Jinak článek pěkný. Jsem zase o něco chytřejší. :) Ale ruční řazení mi příjde zábavnější...

Mějte se!

radosek (31) napsal 05.12.2012 v 07:13

Článek je svým obsahem fakt super a zajímavý, ale co tam proboha dělají ty hrubé pravopisné chyby...???

charlie.vtx1800 (38) napsal 05.12.2012 v 05:50

Hezký! Holt pokrok nezastavíš a každý zboží má svýho kupce. Ale když už jsem se naučil řadit klasicky tak u toho zůstanu - má to svý kouzlo. Jsem prostě konzerva.




TOPlist