yamaha_tenere_duben




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Uvalak (4) napsal 02.10.2010 v 12:12

to sou veci... jeste, ze zadnou baterku nemam

ChenziiR1 (158) napsal 13.04.2010 v 21:25

Dingo 20:55:Trefa vidím to absolutně stejně.
Ale,tak článek je na světě a můžeme na sebe být patřičně pyšní

R0biNR (1) napsal 11.04.2010 v 23:15

Dingo: diky, takze ty maly lehky baterky na normlani jezdeni nejsou co? to je jenom na okruh kde nejsou svetla ne?

mater (0) napsal 08.04.2010 v 18:56

Sice je jasný jak tu ten článek ostatní sjedou, ale mě se líbí. Díky za něj...

GSX-Roll (4) napsal 08.04.2010 v 09:59

Jurawood: to neřeš, pořád je mraky lidí, co se budou dokola ptát na něco na fóru a dožadovat se nějakých inforamcí, který ně ně neřvou z úvodní stránky místo aby si to našli.

Jurawood (12) napsal 08.04.2010 v 08:49

//www.motorkari...akumulator-3031.html

Jurawood (12) napsal 08.04.2010 v 08:49

sharkis: Pokud chceš článek o základních vlastnostech aku, jak se dodávají apod. stačí kliknout na JAK NA TO a najít si tento článek. Asi by nemělo smysl psát pořád do kola to samý.

JardaMZ1000SF (0) napsal 08.04.2010 v 08:32

Poggy,Rimmerak: Diky moc a Poggy s tim YT12B si to trefil presne.

GSX-Roll (4) napsal 08.04.2010 v 07:58

nuclear: proto ten zkratovej regec tak topí a má chladič a když ho někde schováš před vzduchem tak rád hoří

nuclear (1) napsal 08.04.2010 v 00:23

a děkuji kolegům za trkanec správným směrem.

nuclear (1) napsal 08.04.2010 v 00:17

týý wééé.
Tak ona ta energie vyrobená magnety se vybíjí zase do kostry, krom té, která je odebrána dobíjecím systémem a využita.
To sem ani nevěděl ...
mm, že prej výkon motorkového aternátoru je asi 300-400W ... mmm ... kde mam tu kalkulačku ... ale hrome, tak možná tam zbývá k využití nějakých 100W regulátor to nemůže ždímat naplno furt, anebo že by to dalo daleko víc, a těch 300 je jen zaručenejch zregulovanejch?
Džýzis Krajst, mam z toho hlavu jak zvon no budeme honit duchy a ještě to uvážíme osviť nás duch svatý

-Maras- (0) napsal 07.04.2010 v 22:50

Kvalitní článek

GSX-Roll (4) napsal 07.04.2010 v 21:20

Dingo: ten scénář byl trochu jinak. Na fórum nechodím, protože na to není čas a nebaví mě číst pořád dokola stejný problémy. Inspirací byly závady, které jsem teď na jaře řešil. I s tou konzultací na té škole je to trošku jinak... ale to už jsme mimo téma.

Rimmerak: elektrolyt ve vatě, jak píšeš, je bezúdržbovka (Absorbent Glass Mat) a ne gelovka.

Dingo (0) napsal 07.04.2010 v 21:13

Nuclear: záleží co máš za systém - buzený, nebo s permanentnímy magnety. Každopádně u systímu zkratového bys se s mohl s tím to reglem rozloučit a přejít na regulaci lineární - a tím bys před regulátorem měl napětí závislé na otáčkách a zátěži, při malé zátěži a vysokých otáčkách vklidu i víc jak 100V.
U buzeného altíku máš problém - usměrňovací diody by nemusle být dimenzovány na tak vysoké napětí (třeba škodovácké staré altíky mají usměrňovací diody do 50V)
pokud by tam byly diody třeba do 100V a víc voltů, tak bys měl napůl vyhráno - stavba nového regulátoru aby na výstupu bylo 50V ale bacha, není to tak jednoduchý - máš tam budicí vinutí které je dimenzované na provoz 12V - tedy bys nesměl překročit jeho maximální přípustný proud vinutím - tedy při maximálním buzení z 12V. No a potom bys za touhle zbastleninou musel mít opět lineární regl co dá 12V (14V).
Nejjednodušší cesta jak mít na strojích s 12V(24V) elektrikou je měnič co "udělá" z palubního napětí voltů 50

Dingo (0) napsal 07.04.2010 v 21:05

Rimmerak: ale je tam gel - ve skutečný gelovce, respektive elektrolyt ve formě gelu
Což třeba Varta FunstartGel (12V 19Ah) je, akorát je to docela velká kisna

Dingo (0) napsal 07.04.2010 v 21:01

RobinR: vpodstatě se dá klasický Pb aku nahradit NiCd akublokem, třeba z tužkových - výsledný aku tak bude o hodně lehčí, ale bude mít nižší kapacitu! Nastartovat s tím půjde vklidu, ale jakmile se start během pár vteřin nepovede - máš sucho a máš smůlu

Dingo (0) napsal 07.04.2010 v 20:55

AD 1100Virago: no on ten článek ani dřív vyjít nemohl, nejdřív bylo potřeba nasbírat na foru od lidí dostatek informací ty pak ověřit aprovést nějaké měření a pak se to dalo napsat
Páč kdyby tomu ten člověk co o tom psal rozuměl, tak tento článek už tady byl o ten zhruba měsíc dříve. Bohuželů takto to evokuje pout¨ze to že autor čekal dost dlouho aby sebral s diskuzního fora dostatek informací a ty pak ještě následně na jedné škole konzultoval..

Každopádně mu, ale i tak dík za ten počin, že to někdo udělal a napsal to tak polopaticky i s přidanými grafy

Rimmerak (-8) napsal 07.04.2010 v 19:55

Akorát v "gelovce" není žádný gel ale pouze nasáklý elektrolit ve "vatě". Odolává to lépe sulfaci desek a hlavně vibracím. Baterka se totiž taky může zničit tím, že se utrhne vibracemi některá z olověných desek a baterku zkratuje.

GSX-Roll (4) napsal 07.04.2010 v 17:07

Poggy: už je pár motorek, co gel mají. Začalo s tím BMW a najdeš to už v některých japoncích. Přibližná cena 3-4tis na rozdíl od bezúdržbové AGM technologie za cca 1200Kč

Poggy (0) napsal 07.04.2010 v 16:34

Díky za grafy z osciloskopu. Jen bych ještě doplnil, že provozovat alternátor s odpojeným akumulátorem ještě můlže zoůsobit poškození usměrňovacích diod.

JardaMZ1000SF> Gelovou aku v moto nemáš. Vždy je to olověná jen se dělí na dvě skupiny. Bezúdržbovou (nemusíš hlídat hladinu elektrolitu) a nelze jí doplnit. Pak klasickou se zátkammi pro dolívání. Dolívat vždy destilovanou vodou. Na aku máš určité značení např. YT12B a to dorž.

nuclear> Schéma regulátoru s buzeným rotorem [url=//img401.imageshack.us/img401/7662/regultor.jpg]zde[/url]

GSX-Roll (4) napsal 07.04.2010 v 15:23

sharkis: když je to psáno pro laiky tak se zase bouří ti zkušenější, že ty základy si můžou najít na dalších padesáti webech. Navíc hned v úvodu je psáno, kam se to bude ubírat a nikde není, že cílová skupina jsou laici.
Nuclear: pulzní výkon trvá několik vteřin - to je pořád údaj v jednotkách jako špetka nebo chvilka. Regulátory jsou dvojího druhu, buď zkratovej (dnes obvyklejší na moto) nebo řízením magnetismu kotvy jejím buzením. Ale to tu už bylo abych to rozváděl v komentáři.

sharkis (6) napsal 07.04.2010 v 14:29

Článek pěknej, ale pro laiky docela na nic

Je sice hezký, že je v tom hafo grafů a teorie, ale chybí tam takový základní věci, který by laiky mohli zajímat víc než voltampérová charakteristika:

podle mě by bylo rozhodně užitečnější například napsat, že nová baterie se dodává nabitá, stačí do ní nalejt elektrolyt, ale stejnak se doporučuje nabití před použitím... Z vlastní zkušenosti vím, že to hodně lidí neví (já to taky nevěděl)

nuclear (1) napsal 07.04.2010 v 14:00

Baterka nesmí zůstat bez provozu nebo údržby ani 3 měsíce. Po nich se vybije a údajně ztvrdne povrch článků a baterka je zničená .Vzniklý sulfid při reklamaci je poznat, a náhrada se nekoná.
Pulzní výkon trvá několik vteřin, pak jdou ampéry dolů, je tedy nesmysl startovat déle než několik vteřin.
----
Potřeboval bych v motorce takových dobrých 50 voltů.
Přemýšlel jsem proto, pouze usměrnit vývody z alternátoru, ještě než dojdou k regulátoru. Jenže nechápu, jak v regulátoru je sundáno napětí na 14 V, když tam konec konců není nic než zase usměrňovací diody.
Neměl někdo rozdělaný regulátor?
Otázka je taky, jestli by stačil výkon pro dobíjení, když začnu energii krást ještě před regulátorem.
Jsem zmaten. Normální dobíjení ve všech motorkách je spíše pro srandu králíkům , a utáhne stěží spotřebiče na motorce.
Když jsem ale jednou natvrdo zapojil dynamostartér z Maneta (to je takovej ten zvětšenej fichtl s plexisklem), už na volnoběh totálně vybuchla zátěž- silná halogenka do auta, kterou by ten Manet normálně nejspíš ani nezežlutil.

GSX-Roll (4) napsal 07.04.2010 v 12:06

zajímalo by mě co myslí tím pulzním proudovým nárazem? Jak dlouho takový proud je baterk schopna dát - jestli v řádech milisekund nebo sekund.
Dávat 4tis za aku jen proto, že je o něco lehčí mi nepřijde jako extra efektivní.

R0biNR (1) napsal 07.04.2010 v 11:56

me by spis zajimalo jestli nevite o nejake LEHCI baterce pro bezne pouzivani. viz. //www.kwsmotorsports.com/batteries.htm
jde mi o to jestli bych mohl pouzit tyhle lehke baterky i kdyz mam na motorce svetla. diky za tipy

JardaMZ1000SF (0) napsal 07.04.2010 v 10:48

Protoze jsem uz zaslechl neco takoveho ze dobijeni je staveny bud na gelovku nebo bezudrzbovku a ze se to nesmi zamenovat,tak mam v tom tak trochu hokej Jde mi ciste o startovaci proud,protoze u MZ je tech 100A takovy spis minimum.staci aby byla trosinku vybitejsi a toci pomalu.

JardaMZ1000SF (0) napsal 07.04.2010 v 10:45

Paradni clanek,aspon clovek vi jak to funguje.Jen by me jeste zajimalo jak je to s gelovyma a tzv bezudrzbovyma baterkama.Jestli kdyz mam v masine gelovku (100A) jestli ji muzu nahradit bezudrzbovkou (napr. 190A).Vim ze gelovka je bezudrzbovka ale jestli to plati i naopak,jestli to neni jako u aut,ze je to taky kyselka akorat se tam nemusi hlidat elektrolyt. Dik

1100Virago (3052) napsal 07.04.2010 v 10:05

Prima čtení, ty grafy jsou k nezaplacení. Mám jedinou výtku - článek měl vyjít tak o měsíc dřív. To bychom nemuseli ve fóru třicetkrát řešit téma "nestartuje" a "cvaká relé" a dokola opakovat tytéž rady, ale stačil by odkaz na tohle čtení s poznámkou "vzdělávej se, troubo"

SensationBlaack (-18) napsal 07.04.2010 v 10:04

Dobry clanek... treba tu budu pristi rok na jare budu min videt diskuze zalozene na: nejde mi po zime natocit motor...

GSX-Roll (4) napsal 07.04.2010 v 09:46

desetina je běžný nabíjecí proud a není to ten myšlený "malý" pro přeformátování. Tyto metody jsou z dob, kdy se snažili opravovat opravdu všechno i když to nikam moc nevedlo. Nejsem pro vyhazování baterky hned při prvním zaškobrtnutí, ale pokud neudrží kapacitu tak je prostě v motorce k ničemu. Napadlý desky krystalickým síranem jsou prakticky neodstranitelná závada.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist