globalmoto_duben_nolan




Zero Motorcycles přichází s vylepšeními pro nový modelový rok

Na zatím nepříliš velkém trhu elektrických motorek, patří americká společnost Zero Motorcycles mezi nejpokrokovější a nejvýznamnější výrobce. Jejich modely lze koneckonců zakoupit i u nás.

Značka z Kalifornie nabízí tři různě orientované modely po dvou výkonnostních variantách. Spadá sem naháč Zero S a výkonnější varianta SR, dále dual-sport Zero DS, potažmo DSR a nakonec i lehký motard FX, respektive FXS. Všechny motorky jsou vybaveny pohonným ústrojím Z-Force s elektromotorem, jenž nevyžaduje prakticky žádnou údržbu ani provozní kapaliny.

Výkony motorek se pohybují od 15 koní (11 kW), takže vzhledem k tomu, že Zera nejsou vybavena žádnou převodovkou, lze je řídit i s řidičákem skupiny B. Kdo však zatouží po výkonu, ten může sáhnout po vrcholných verzích s výkonem 69 koní a solidním točivým momentem 146 Nm.

Právě výkon a točivý moment byl téměř u všech modelů navýšen oproti loňské specifikaci. Verze se středně velkou baterií o kapacitě 7,2 kWh mají točivý moment o 11 % vyšší, verze s největší baterií 14,4 kWh si polepšily dokonce o 30 %.

Nové jsou dále i samotné baterie, o kterých Zero říká, že mají největší energetickou hustotu na současném trhu. Modely s největší baterkou, doplněnou ještě o Power Tank na výsledných 18 kWh, umí na jediné nabití dojet slušných 359 kilometrů. Záruka na baterie je rovnou 5 let a bez omezení kilometrů.

Co se nabíjení týče, i tady došlo ke zlepšení. Je-li totiž motorka vybavena integrovanou 6 kW nabíječkou Charge Tank (bohužel nelze kombinovat s přídavnou kapacitou Power Tank), lze baterie nabíjet na rychlých nabíječkách pro elektromobily. V tom případě je možné „tankovat“ až 166 kilometrů kapacity za hodinu. Třeba 50 kilometrů zbývajících domů se dá do motorky doplnit za dvacetiminutovou pauzu na kávu.

Bohužel tu však stále zůstává faktor značně vysoké cenovky. Třeba na našem trhu jsou motocykly Zero dostupné od 334 900 korun za nejlevnější model a naopak nejdražší verze vyjde na 499 900 korun s daní. A taková cenovka zůstává stále velmi pádným argumentem pro to, aby drtivá většina jezdců zůstala u osvědčených strojů s konvenčním spalovacím motorem.

A co dalšího se děje ve světě elektromotorek? Zajímavou zprávou je i ta o odkoupení části společnosti Brammo výrobcem dieselů a generátorů Cummins. Brammo je stále z velké části vlastněno koncernem Polaris a Cummins koupil jen některé části, ovšem mezi nimi i divizi, stojící za elektrickou závodní motorkou Empulse RR. Jak to ale změní pozici Brammo v potenciálním motocyklovém businessu, to zatím nikdo neví.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist