husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha pojme Tokio elektricky

Ještě dříve, než vypukne listopadová EICMA, letos nejdůležitější evropský veletrh, proběhne v Japonsku Tokyo Motor Show. Tato akce se koná každý lichý rok a pro domácí výrobce je velmi prestižní. Honda už své plány dopředu prozradila, nyní se přidala i Yamaha. Ta chystá šest novinek, pro motorkáře budou nejspíš jenom dvě. A obě elektrické.

Kapitoly článku

Osmnáct modelů, šest světových premiér, ovšem nás budou zajímat vlastně akorát dvě. Tedy nejspíš, protože Yamaha takhle dopředu zveřejnila akorát čtyři s tím, že poslední dvě budou opravdu až v Tokiu. A jelikož k těm dopředu avizovaným neexistuje více než jedna fotka, bude tento článek velmi krátký. Odpůrcům elektromobility potom důrazně doporučuji, aby ho rovnou zavřeli a dál nečetli.
Oba nové koncepty mají velmi jednoduchá pojmenování – E01 a E02. Yamaha se vůbec nějak s názvy moc neprdí, s výjimkou naklápěcí elektrické kolobrndy Tritown a elektrického malého skútru E-Vino (elektrická verze benzínové padesátky Vino), rádiem řízeného vrtulníčku Fazer R a zajímavého čtyřkolového terénního konceptu Land Link, připomínajícího lunochod, jsou to samé zkratky. YPJ-YZ je horské elektrokolo, YNF-01 koncept čtyřkolového elektrického vozítka pro méně pohyblivé, JWX-1 PLUS+ elektrický invalidní vozík, YMR-08 dron… Jak vidíte, exponátů bude dost a samá elektrika.

Tak už pojďme na ty motorky, tedy vlastně skútry. Informací je jen o trochu více než fotek. V obou případech jde o městské skútry, jen jiné velikosti. A designu. E01 je ten větší, má jít rozměrově i výkonově o skútr srovnatelný s benzínovou 125. Žádné konkrétní údaje, jen slib, že se E01 bude moci pochlubit rychlým nabíjením, dlouhým dojezdem a vynikajícím komfortem. Škoda, že ani při detailním zobrazení původní hi-res fotky nejsou zřejmé rozměry kol, ty by leccos napověděly, takhle „na první dobrou“ to vypadá na široké třináctky. Celkový design je pochopitelně hodně sci-fi, nás zaujalo zejména sedlo a vůbec celá vrchní část, která vypadá jako potažená kobercem – jsme zvědavi, co to ve skutečnosti bude.

Druhý skútr je alternativou k benzínové padesátce, je to tedy prťous do těch nejužších městských uliček, tak trochu ve stylu Aeroxu. Má vyjímatelnou baterii a takový pěkně sportovní náboj. Yamaha říká, že kromě všech kladů elektromobility přidává ještě více zábavy. No, uvidíme, Yamaha sportovní padíky dělat vždycky uměla. Také E02 má ten zajímavý potah sedla, který však v sériové výrobě těžko kdy uvidíme (pokud nemá nějakou ultra speciální vodoodpudivou úpravu), a podobně řešené přední světlo. E01 jej má na jediném dostupném obrázku zakryté, ovšem na E02 vidíme, že se kryt vysune vzhůru a odhalí malé světýlko. Jestli to bude mít nějaký význam, těžko soudit, ale vypadá to pěkně.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku




TOPlist