globalmoto_duben_nolan




Triumph spustil elektrický projekt TE-1

Jedním z posledních významných motocyklových výrobců, který dosud (alespoň oficiálně) nepracoval na elektrice, byl Triumph. Ale teď už i britská značka oznámila začátek dvouletého projektu s vládní podporou, na němž se budou podílet i další ostrovní společnosti.

Co vznikne, když se spojí přední světový výrobce motocyklů, akademické mozky a britští lídři v oblasti vývoje a inovací v oblasti elektromobility? Triumph samozřejmě doufá, že celá nová řada elektrických motocyklů, jimž v budoucnosti přisuzuje důležitou úlohu. „Naše produktová strategie budoucnosti je zaměřena na poskytování nejvhodnějších motorových platforem pro měnící se potřeby zákazníků a elektrickou pohonnou soustavu považujeme za významný požadavek vedle našich dvouválcových a tříválcových spalovacích motorů. Projekt Triumph TE-1, který je součástí naší iniciativy v oblasti elektrických motocyklů, představuje vzrušující spolupráci, jež poskytne cenné informace pro naši budoucí nabídku,“ komentoval vznik projektu šéf produktového plánování Triumphu Steve Sargent.

Teď je Rocket III s obrovským tříválcem u Triumphu hvězdou. Kdo ví, jak to bude za pár let?

A jak to celé je vymyšlené? Vedoucím celého projektu bude Triumph, který má zkušenosti s motocykly, jejich podvozky, výrobou a bezpečností a který definuje požadovanou charakteristiku elektrického pohonu. Williams Advanced Engineering, dceřinná společnost Williams Group, tedy firmy známé desítky let ze světa F1, bude mít na starosti baterky včetně jejich managementu a řídicí jednotku vozidla. Integral Powertrain Ltd. je společnost zabývající se elektrickými pohony vozidel 20 let a dodá jak vhodný elektromotor, tak karbid-křemíkový střídač. Modelování, simulace, expertízy ohledně bezpečnosti a efektivity fungování si vezmou na svá bedra vědci z WMG, což je taková speciální skupina při univerzitě ve Warwicku, která má propojovat akademický a průmyslový svět, a celý projekt podpoří vládní agentura Innovate UK. Ve Velké Británii to totiž mají bezmála jako národní zájem, aby když už něco dělají, tak jako světová špička a bylo do toho zapojeno co nejvíce britských firem.

Ukončení výroby spalovacích motorů v Triumphu nehrozí. Zatím...

Ještě jedna citace. „Tato nová spolupráce představuje pro společnost Triumph a její partnery vzrušující příležitost být lídři v technologii, která umožní elektrifikaci motocyklů, jež je žádána zákazníky usilujícími o snížení dopadu na životní prostředí, touhou po úspornější dopravě a měnící se legislativou,“ řekl CEO Triumphu Nick Bloor. „Projekt Triumph TE-1 je součástí naší strategie v oblasti elektrických motocyklů, která je zaměřena na plnění toho, co jezdci chtějí a očekávají od svého Triumphu, což je dokonalá rovnováha mezi ovladatelností, výkonem a použitelností.“ Máme se tedy bát, že nám namísto charakteristického chrčení tříválce bude ve Speed Triplu bzučet elektromotor? To zatím snad ani ne. Minimálně dokud ony v souvislosti s elektromobilitou skloňované „požadavky zákazníků“ budou obsahovat slovíčko benzín.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist